Nieuwbouw Fc Twentestadion ( De Grolsch Veste ) ingestort

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ketaki

Re: Nieuwbouw Fc Twentestadion ( De Grolsch Veste ) ingestort

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 16:30

dit moet echt een hel zijn voor alle nabestaanden van de overledene(n)
hoorde ook ambu's vanuit me werk en woon achter het fbk stadion, op 800 meter van de grolsch veste vandaan.

voor het fbk stadion staan ook politie wagens, maar of het met de grolsch veste te maken heeft, weet ik dus niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 16:40

Het zijn collega's van m'n vriend...
Ze zouden vanavond een BBQ hebben met 't werk, maar die gaat nu (uiteraard) niet door vanwege dit vreselijke ongeval.

Sterkte aan alle nabestaanden van de overledenen en beterschap aan alle gewonden!

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 16:44

Jee Femke, heel veel sterkte ook voor je vriend.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 16:50

Ik woon er heel vlak bij (op de campus), en ik hoorde de klap rond 12:00 uur. Ik had al een naar voorgevoel dat er iets ergs gebeurd was. Ik vroeg nog een aantal van mijn huisgenoten, maar die hadden niets gehoord. Ik dacht nog: als het iets ernstigs is, dan hoor ik vanzelf wel sirenes. De ene na de andere ambulance, politie en brandweer kwam voorbij, dus het was wel duidelijk dat er echt iets aan de hand was. Ik hoorde later dat dus het dak ingestort was. Toen ik op de terugweg van mijn verzorgpaard er langs reed (weg loopt vlak langs het stadion) kon ik het ook zien, het ingestorte deel. Ben er wel van onder de indruk..
Veel sterkte voor alle betrokkenen, ik hoop zo dat er niemand meer onder het puin ligt en dat er geen meer doden/zwaargewonden zijn.

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-11 16:51

Lees net dat er 2 gewonden op eigen kracht naar het ziekenhuis zijn gegaan. Hopenlijk zijn dat de twee vermisten.

_Joyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 16:52

Vreselijk dit, ben er net langsgekomen met de trein en het is echt vreselijk. Op elk punt van een kruispunt staan wel politie's.

Heel veel sterkte nabestaanden.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 16:53

Prutsmuts schreef:
Lees net dat er 2 gewonden op eigen kracht naar het ziekenhuis zijn gegaan. Hopenlijk zijn dat de twee vermisten.

ik hoop het ook. hopelijk hebben ze niets ernstigs

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 16:54

Verschrikkelijk.

Ik wist niet dat het zo ernstig was.

Hier zit nog een staartje aan........................

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-11 16:57

Er is nu een onderzoeksraad in het stadion.
De aannemer heeft zojuist verklaard dat het niet komt doordat een kraan iets heeft aangereden.

Maar goed, vind dit nu eigenlijk niet zo belangrijk. Prioriteit ligt nu bij de slachtoffers.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 16:58

Prutsmuts schreef:
Er is nu een onderzoeksraad in het stadion.
De aannemer heeft zojuist verklaard dat het niet komt doordat een kraan iets heeft aangereden.

Maar goed, vind dit nu eigenlijk niet zo belangrijk. Prioriteit ligt nu bij de slachtoffers.

Lijkt me ook stug dat de palen het begeven door aanrijding van de kraan.

Ik denk dat de constructiebureau's, de uitvoerder en het projectteam een flinke waffel zullen krijgen. Ga maar uit van een rechtzaak. Want waar ligt de fout? Is het doordat er verkeerde berekeningen zijn gemaakt? Productiefout of toch verkeerde assemblage?

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-11 17:05

Zal allemaal onderzocht worden. Speculeren kan iedereen en dat gebeurt nu ook. Denk dat uit respect naar de slachtoffers dit niet kan en mag gebeuren nu. Heeft niemand wat aan en er ontstaat alleen maar onrust door.
Belangrijkste is nu dat de gewonden, betrokkenen op de juiste manier geholpen worden en de eventuele vermisten gevonden worden.
De oorzaak moet natuurlijk achterhaald worden maar dat is van latere zorg.

Ik bedoel dit niet als aanval o.i.d hoor. Maar kan me voorstellen dat het voor betrokkenen nu niet leuk is om allerlei verhalen te horen zonder duidelijke/echte reden.
Wildwestverhalen zijn er al snel....

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 17:12

Uit respect voor de slachtoffers vind ik het juist goed dat er meteen actie zou moeten worden ondernomen. Zodadelijk gebeurd het nog een keer! Vertrekt dat "dader" naar de horizon of worden er onderling allerlei dingen in andersmans schoenen geschoven. Het onderzoek kan imo niet vroeg genoeg beginnen.

Het is idd belangrijk dat alle naasten op hoogte gesteld moeten worden, dat alle mensen terecht moeten komen en behandelt moeten worden. Dat is prio 1. Snap ik :j Maar ondertussen kan onderzoek best aanvangen.

En ja, wat er ook gebeurd, verhalen en speculaties krijg je. Gewenst of niet. Kun je vrij weinig aan doen. Je kunt moeilijk mensen de mond snoeren.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 17:16

Prutsmuts schreef:
Zal allemaal onderzocht worden. Speculeren kan iedereen en dat gebeurt nu ook. Denk dat uit respect naar de slachtoffers dit niet kan en mag gebeuren nu. Heeft niemand wat aan en er ontstaat alleen maar onrust door.

Mee eens. :j We wachten het wel af, het komt vanzelf wel naar buiten als ze er helemaal uit zijn.
Net als met het verhaal met de EHEC-bacterie: toen was het de komkommer, toen de sla, toen de tomaten, toen het rundvlees, toen de taugé... en mensen maar in paniek. Speculeren heeft geen zin, wacht geduldig tot ze eruit zijn, dan weet je tenminste wat er echt is gebeurd en ontstaan er geen spookverhalen.

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-11 17:43

Het onderzoek begint ook wel meteen. Geloof dat ik ook gepost had dat de onderzoeksraad al richting stadion is.
Natuurlijk moet de onderste steen boven maar ik denk dat je als betrokkene geen behoefte hebt aan speculatie. Wel aan de echte reden.

Daiss87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 02:28

Vreselijk! Sterkte voor alle betrokkenen!

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 08:38

Femke schreef:
Het zijn collega's van m'n vriend...
Ze zouden vanavond een BBQ hebben met 't werk, maar die gaat nu (uiteraard) niet door vanwege dit vreselijke ongeval.

Sterkte aan alle nabestaanden van de overledenen en beterschap aan alle gewonden!

heel veel sterkte voor je vriend.

de overleden man betreft een oud collega, heb een tijdje vakantiewerk gedaan bij een bouw waar hij ook was.
moest van hem een helm op mn doppie zetten want een baksteen op mijn hoofd zou me er niet knapper opmaken.
en nu is hij zelf onder puin gekomen.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 08:39

Prutsmuts schreef:

Dat stond gistermiddag meteen al op het internet, nog voor ze gingen zoeken naar de '2 vermisten'. Dus het zijn niet die 2...

En idd heeft speculeren geen zin. Er volgt een onderzoek en daar zal wel uit blijken wat de reden is van het instorten van het dak.
Ik hoorde/las net dat er beelden zijn van het ongeluk, door bewakingscamera's?

edit: telegraaf weer in de bocht 8)7
http://www.telegraaf.nl/binnenland/1016 ... ion__.html

Ze halen ongevraagd foto's van Hyves of Facebook van de betreffende persoon. Kan daar nog steeds zo gruwelijk boos om worden. Toen mijn broertje verongelukte hebben ze ook een foto van zijn Hyves gehaald, daar waren wij ook zo boos om :(

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-11 11:06

Oh, dat heb ik niet gezien toen al. Begreep later wel op Radio Oost tijdens een liveverslag dat het uiteindelijk wel om die twee mannen ging. Maar goed, gelukkig ligt er niemand meer onder en is iedereen terecht. Al erg genoeg zo...bah bah.

Er zijn idd beelden van het instorten zelf zoals ik begreep gisteravond uit het intervieuw met burgermeester den Oudsten. Of dit om de beelden van de bewakingsvideo's gaat weet ik niet. Die hangen daar wel normaal gesproken maar of die nu actief zijn??? Er zijn in elk geval beelden dus die zullen hopenlijk wat duidelijkheid kunnen verschaffen.

Die Televaag!! Vreselijk vind ik dat! Dat dat zomaar kan/mag in een land als Nederland. Privacy is ver te zoeken...
Kan me voorstellen dat je daar als familie ontzettend boos om kunt worden.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 13:57

denk dat die mensen nu zo gek zijn van verdriet dat ze daar niets om malen.
en die telegraaf komt er weer mee weg.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 14:08

minikatje schreef:
denk dat die mensen nu zo gek zijn van verdriet dat ze daar niets om malen.
en die telegraaf komt er weer mee weg.

Lees mijn berichtje... toen der tijd konden we daar zelfs nog kwaad om zijn.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 14:48

het is ook gewoon asociaal
maar niet iedereen reageert zoals jullie :)

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 16:45

Ik lees net op twitter dat er een tweede persoon overleden is. Fc twente zou dit bevestigd hebben.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 16:58

EvaC schreef:
Ik lees net op twitter dat er een tweede persoon overleden is. Fc twente zou dit bevestigd hebben.

bron: http://www.fctwente.net/index.php?elftal_type_id=4
Citaat:
Tweede overledene drama Grolsch Veste

Zojuist is bevestigd dat er een tweede slachtoffer van het drama van gisterenmiddag is overleden aan zijn verwondingen. Ook deze overledene betrof een jonge jongen in de bloei van zijn leven met jonge kinderen.

Woorden schieten te kort, meer info volgt later wel.

91laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 17:08

Ik heb er geen woorden voor..
Sterkte voor de nabestaande!

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-11 17:23

Een 24 jarige man uit Oldenzaal. Laat een vrouw en 2 jonge kinderen achter. Vreselijk! Sterkte voor de nabestaanden....