F_Orumster schreef:Hc, dat komt omdat je steeds zegt dat er geen twijfel is over het kunnen verdwalen. Dit is een beetje een formulering die vrij van interpretatie is, maar sneller geinterpreteerd wordt als dat jij er niet aan twijfelt dat verdwalen daar bijzonder is. Duidelijker zou zijn dat je er ongetwijfeld kan verdwalen. Het is nnu eenmaal internet, dat interpreteerd altijd lastiger. Ik moet bij die zin ook even redeneren en omdat ik weet hoe jij erin staat, weet ik wat je bedoelt, maar hij komt anders over.
Ok, in Bokt taal dan:
1.
JE KÁN DAAR VERDWALEN.
Dat gelooft iedereen hier.
2.
16 dagen op die plek zoek blijven ligt héél anders.
Dat gelooft niemand hier.
Dat zou ook geen enkele NLer geloven die daar is geweest of eens een kijkje gaat nemen. Het is toch een mooie bestemming én een leuke ochtendwandeling.
Het is een práchtverhaal echter.
Een goed tekstschrijven maakt er een perfect boekje van voor bij de Libelle.
Een film erover zal het ook goed doen. Het ondertussen ook nog even ´geredde´ hondje Nerja mag niet vergeten worden.
Of het waar/onwaar is valt niet te bewijzen en voor boek/film ook niet belangrijk; een goed verhaal verkoopt.
Ik geef haar graag het voordeel van de twijfel:
Van de opbrengst kan dan de zoekactie vergoed worden en alle vrijwilligers die, langer dan zijzelf!!, door de campo hebben gelopen via de Proteccion Civil een bedankje krijgen.
Ah, én een bord ´die kant op´ uiteraard. Een mooi bord met een pijl
<- Kust = omlaag en
Bergen = omhoog ->, ontworpen door Joline Jolink.