Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tiggs schreef:LuvdaTossa schreef:Eindelijk een beetje druk achter de studenten. Wel zo eerlijk voor de maatschappij
Mwah, ik denk dat je als student ook al aardig wat terugdoet door het hogere belastingtarief waar je later in terechtkomt...
LuvdaTossa schreef:En leg mij eens uit hoe een student die de eerste jaren meer in de kroeg hangt dan op school ook maar iets terug doet.
Ffortuna schreef:Maar het gaat dus komend collegejaar nog niet in, maar pas vanaf 2012-2013? Want de ene zegt van wel, de ander van niet...
Edit: in het artikel op de eerste pagina staat dat het in gaat vanaf 2012, maar ik hoor dus zeggen dat het 1 januari 2012 is, of wordt het 1 september 2012 (dus het nieuwe collegejaar)?
pinuts schreef:( welke echte problemen joost? )
Wanted2003 schreef:Ffortuna schreef:Maar het gaat dus komend collegejaar nog niet in, maar pas vanaf 2012-2013? Want de ene zegt van wel, de ander van niet...
Edit: in het artikel op de eerste pagina staat dat het in gaat vanaf 2012, maar ik hoor dus zeggen dat het 1 januari 2012 is, of wordt het 1 september 2012 (dus het nieuwe collegejaar)?
Vanaf 1 januari 2012. Dit betekent dat studenten die in februari 2011/september 2012 starten te maken krijgen met deze regeling. De regeling heeft geen betrekking op studenten die op dit ogenblik aan het studeren zijn.
Wanted2003 schreef:Ffortuna schreef:Maar het gaat dus komend collegejaar nog niet in, maar pas vanaf 2012-2013? Want de ene zegt van wel, de ander van niet...
Vanaf 1 januari 2012. Dit betekent dat studenten die in februari 2011/september 2012 starten te maken krijgen met deze regeling. De regeling heeft geen betrekking op studenten die op dit ogenblik aan het studeren zijn.
Blue9 schreef:Ik ben totaal eens met deze regel, totaal!
eilleen333 schreef:Ben benieuwd hoe dit zit voor opleidingen als geneeskunde en diergeneeskunde. Die opleidingen duren al 6 jaar. 1 jaar vertraging op 4 jaar is wat anders dan 1 jaar vertraging op 6 jaar... Eigenlijk zouden die studenten dan 1,5 jaar mogen uitlopen. In dat geval kan ik het nog net redden hoop ik. Als deze regel voor mij geen uitzondering kan maken (migraine en privé situatie), ga ik het niet redden om het laatste jaar van mijn studie te betalen. Tof... 5 jaar mijn best gedaan, en alsnog geen diploma). Mijn lening kan volgens mij gewoon niet hoog genoeg om dat te betalen, zeker omdat ik dan ook geen stufi meer krijg...
merel90 schreef:Dat is toch erg?? Dat je dat soort gevallen krijgt? Zeker studies als diergeneeskunde en geneeskunde zijn gewoon ontzettend zwaar, volgens mij halen maar weinig mensen hun diploma daar binnen die 6 jaar.
Blue9: ben je het er ook mee eens als er geen uitzonderingen op deze maatregel worden gemaakt?
joostvangestel schreef:pinuts schreef:( welke echte problemen joost? )
In principe zou je met een academische studie een leidinggevende funktie moeten kunnen bekleden. Als je dan geen bestuurservaring hebt en nooit met interpersoonlijke conflictsituaties hebt gewerkt of budgetbeslissing hebt moeten maken, vertraagt dat je carrière in een later stadium. Ik ken weinig stageplaatsen waar je in een leidinggevende positie wordt gezet.
Wanted2003 schreef:Het NOS meldde gister dat het enkel ging om nieuwe studenten.. Nog wel onduidelijkheid over dus.
Blue9 schreef:Nou mijn onderbouwing zijn gewoon dezelfde argumenten als waarom dat deze regel ingesteld is. Uitzonderingen zijn niet bij te houden lijkt me. Je kan je studie toch gewoon stop zetten bij ziekte en later verder gaan? Hoef je echt geen stufi te krijgen 2 jaar lang.
SimoneDV schreef:ik snap niet hoe dat kan van "uitstellen van toetsen". In utrecht is het op de uni zo, je moet voor je tentamen minimaal een 4 hebben voordat je die mag herkansen, dus als je niet komt opdagen mag je ook niet herkansen.
maaikemuis schreef:Ik denk dat met deze nieuwe regeling het kaf van het koren gescheiden gaat worden. De studenten die alles op alles zetten, alles halen en daarnaast in het bestuur zitten en dit gewoon binnen + 1 jaar halen, die zijn waardevol. Red je dit niet, dan zul je een keuze moeten maken en je focussen op je studie. Als ik kijk naar mijn broertje dan zie ik 1 van die studenten. Stages in Taiwan en Australie, jaar bestuur en toch binnen 7 jaar klaar (6 jarige studie). Dat zijn de studenten waar we op zitten te wachten in onze kenniseconomie. Niet de studenten die na 10 jaar nog geen compleet papier binnen hebben.
stef schreef:Ik ben het ook ontzettend met de regel eens. Mensen gaan studie op studie op studie volgen, zonder ook maar de intentie om hem af te maken. Maar de staat mag wel betalen. Tja, zo werkt het dus niet.
banketstaaf voor mensen die wel de juiste intentie hebben maar om bijv medische redenen de studie niet af kunnen maken, maar helaas leiden de goeden altijd onder de kwaden