Moet een comazuiper zelf de ambulance betalen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Moet een comazuiper zelf de ambulance betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 09:01

Ja hoor, laat ze dat maar mooi zelf betalen.
De ambulance is bezet door mensen die zichzelf kapot zuipen, dan mogen ze daar ook voor betalen.
En voor de hulp in het ziekenhuis ook trouwens.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 09:02

Toen ik een alcohol vergiftiging opliep was dat mijn Eigen schuld.
Ik was zo stom om van alles wat door elkaar te drinken,zelfs toen ik al merkte dat het niet goed ging,ging ik gewoon door.Ik ben niet naar het ziekenhuis geweest,er is wel een H.A. geweest,vandaar de diagnose Alcohol vergiftiging.Ik heb het daarna ook nooit mee gedaan zoveel drinken,drink trouwens al jaren geen druppel meer.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 09:03

Maar eigenlijk zou dit allemaal ook nog eens onmogelijk moeten zijn vanwege de privacy. Dus eigenlijk mogen ziekenhuizen/ ambulances niet doorgeven waarmee iemand binnen komt. Alleen de zorgverzekeraars zouden kunnen zeggen dat ze dit niet volledig vergoeden....

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 09:32

tendance:dat zeg ik toch ook niet?
ik zeg dat ze iemand (in het ziekenhuis dus)kunnen testen en als daaruit blijkt dat het om te veel alcohol gaat
dat ze dan de rekening kunnen opsturen
natuurlijk neem je iemand mee wat dan ook
maar als blijkt dat je het zelf heb gedaan dan moet je dokken

raket:hoezo privacy??ziekenhuis moet de kosten declareren bij de zorgverzekering en ziekenhuis is dus verplicht
om door te geven waar de kosten van zijn heeft verder niks met privacy te maken

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 09:35

En terrecht, afgelopen carnaval zat er eentje bij de overburen in de tuin , afschuwelijk gewoon dag erna liep die weer mee met de optocht, ambulance heefd hem toen wakker gemaakt en flink grofweg aangemoedigt toen kwam die bij met een lachend gezicht, en dan te bedenken dat er ergens misschien wel een oud vrouwtje mannetje op de ambulance wacht.
Ik vind het terrecht, dat men dit zelf moet gaan betalen, wellicht dat er dan meer mensen gaan nadenken over alcohol gebruik

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 09:41

als ze zich zelf echt zover hebben volgedronken dan ja.
maar heb ook wel eens mee gemaakt.
dat ik niet goed werd op een feest en er dus ook echt bij neer klapte.
ik ben toen ook echt van de wereld af geweest.
ambulance personeel dacht ook dat ik een comazuiper was.
ik was aleen de bob en had dus geen slok op.
dus ben wel van mening dat ze het wel zeker moeten weten.
een simpele bloed test kan het uit wijzen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 09:42

Zelf laten betalen. Als je je geld uit kan geven aan te veel drank, kan je ook een ambulance betalen.

Weet je in ieder geval zeker dat je voorlopig niet meer (overmatig) drinkt.

nimbletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 09:50

Lekker zelf laten betalen!

Toen ik na mijn bevalling ook met de ambulance naar het ziekenhuis moest. Heb ik ook een rekening gehad van €118.00 van de verzekering. Of ik even een deel zelf wilde betalen.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 09:53

Anoniem schreef:
Zelf laten betalen. Als je je geld uit kan geven aan te veel drank, kan je ook een ambulance betalen.

Euhm 10 biertjes staan nou niet echt in verhouding met de 1000,- euro van de ambulance.....

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 09:54

Ik vraag me af of je hier de kinderen of de ouders mee raakt. ;) Ik vermoed dat een groot deel van de ouders, zeker bij kinderen onder de 16 jaar die kosten zelf zullen betalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 10:03

suuzepuus schreef:
Anoniem schreef:

Euhm 10 biertjes staan nou niet echt in verhouding met de 1000,- euro van de ambulance.....

Nouja als ik hierboven een rekening van 118 euro zie, dan zal 1000 euro wel meevallen. Overdrijven is ook een vak. :D

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 10:13

Ze moest van de verzekering een deel mee betalen, niet alles ;)
Ambu's zijn gewoon duur...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 10:15

Tja, dan nog.. Je weet niet waaraan iemand zich klemzuipt he.. Kijk ga jij de hele avond dure mixjes achterover slaan, dan kan je ook mooi op de blaren zitten om de ambulance te betalen.. Nogmaals, dan weet je in ieder geval zeker dat je voorlopig niet meer drinkt omdat je dan nog even fijn aan het afbetalen bent :+

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 10:17

Als iemand met drank achter het stuur kruipt, een ongeluk veroorzaakt en zelf ook per ambulance moet worden afgevoerd. Moet hij dat dan ook zelf betalen?

Ik vind dat die grens heel duidelijk moet worden gesteld. IMO onmogelijk.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 10:19

Anoniem schreef:

Nouja als ik hierboven een rekening van 118 euro zie, dan zal 1000 euro wel meevallen. Overdrijven is ook een vak. :D

118,- kan nooit een ambulance rekening zijn.... dat is minimaal 750,-!!
Dus zo overdreven is dat niet....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 10:38

Okee dan, ik had hem namelijk verkeerd begrepen, dacht dat ze een deel moest meebetalen van de 118 euro, niet dat de 118 euro het deel was van hetgeen dat ze mee moest betalen.. foutje kan gebeuren. :)

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 10:42

ik ben toen een keer van een paard gevallen en kon niet meer lopen/opstaan of wat dan ook
dus uit voorzorg hebben ze een abulance gebeld en ben ik inderdaad mee genomen
weken later kreeg ik via mijn zorgverzekering de rekeningen
op het factuur stond betaald aan zorgverlener ambulance €750 euro
ik heb toen ook ruim 100 euro moeten betalen
vind het opzich prima moet ergens van betaald worden natuurlijk ik kies er voor om op een paard te stappen
en als ik er dan vanaf val wil ik best een deel van de kosten voor de ambulance betalen
en zo denk ik ook over comazuipers
alleen mogen die een hogere rekening van mij omdat die bewust zichzelf zo klem zuipen
maar dan moet dat wel uit een bloedtest duidelijk zijn

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 13:36

Het maakt mij niet uit of we de ouders of de kinderen pakken. Als ik maar niet voor ze hoef te betalen.
Ik denk dat er toch een tikkeltje gebrek aan opvoeding is geweest als iemand zich gaat comazuipen.
En daarmee wil ik niet zeggen dat de opvoeding niet streng genoeg was. Kinderen kunnen zich ook afzetten omdat de opvoeding te streng was. Daarom zeg ik een soort gebrek aan opvoeding.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 13:38

DDDMakkink schreef:
ik ben toen een keer van een paard gevallen en kon niet meer lopen/opstaan of wat dan ook
dus uit voorzorg hebben ze een abulance gebeld en ben ik inderdaad mee genomen
weken later kreeg ik via mijn zorgverzekering de rekeningen
op het factuur stond betaald aan zorgverlener ambulance €750 euro
ik heb toen ook ruim 100 euro moeten betalen
vind het opzich prima moet ergens van betaald worden natuurlijk ik kies er voor om op een paard te stappen
en als ik er dan vanaf val wil ik best een deel van de kosten voor de ambulance betalen
en zo denk ik ook over comazuipers
alleen mogen die een hogere rekening van mij omdat die bewust zichzelf zo klem zuipen
maar dan moet dat wel uit een bloedtest duidelijk zijn

Die 100 euro is puur eigen risico en overige deel verzekerd, omdat je waarschijnlijk gewoon keurig verzekerd bent!
Vallen of wat dan ook, dat kan iedereen gebeuren, ook zonder eigen schuld.
Comazuipen, daar heb je toch echt alleen je eigen verstand voor nodig.... (die je dan dus eigenlijk niet hebt)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 13:42

Dan kunnen we al die ruiters die van hun paard duvelen en daarbij een ritje met de ambulance moeten maken ook wel de rekening gaan sturen.

Hoe dom moet je zijn om op een paard te stappen en eraf te vallen...

Deesiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 13:43

Ik ben van mening dat jongeren best wat meer verantwoordelijkheidsgevoel mogen krijgen. 12 jaar en al comazuipen? Laat t kreng daarna maar een paar jaar werken voor die actie, of jaren zonder zakgeld, verjaardags geld inleveren, laat ze het maar voelen, leren ze hééél erg goed van hoor.

En de ouders, niet te vergeten. Weet waar je 12 jarige kind uithangt. Laat die de nachten ziekenhuis maar lekker betalen. Schrikken ze zich ook rot van. Hadden ze hun kind misschien toch iets beters op moeten voeden en in de gaten moeten houden..

Voor niets gaat de zon op, ambulances zijn er voor nood situaties. In de tijd dat ze een comazuiper helpen overlijd er misschien wel iemand door een slagaderlijke bloeding oid omdat een andere ambulance daar te laat aankomt..

Laat even duidelijk zijn dat dit over de bewuste comazuipers gaat, jongeren die met opzet teveel drinken om stoer te doen enz.
En niet alleen de comazuipers hoor, ook de mensen die bewust levensgevaarlijke dingen doen zonder er over na te denken.
Laatst bijgewerkt door Deesiej op 06-07-11 13:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 13:44

En ook dat heeft dus met de opvoeding te maken.

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 14:49

Deesiej schreef:
Ik ben van mening dat jongeren best wat meer verantwoordelijkheidsgevoel mogen krijgen. 12 jaar en al comazuipen? Laat t kreng daarna maar een paar jaar werken voor die actie, of jaren zonder zakgeld, verjaardags geld inleveren, laat ze het maar voelen, leren ze hééél erg goed van hoor.

En de ouders, niet te vergeten. Weet waar je 12 jarige kind uithangt. Laat die de nachten ziekenhuis maar lekker betalen. Schrikken ze zich ook rot van. Hadden ze hun kind misschien toch iets beters op moeten voeden en in de gaten moeten houden..

Voor niets gaat de zon op, ambulances zijn er voor nood situaties. In de tijd dat ze een comazuiper helpen overlijd er misschien wel iemand door een slagaderlijke bloeding oid omdat een andere ambulance daar te laat aankomt..

Laat even duidelijk zijn dat dit over de bewuste comazuipers gaat, jongeren die met opzet teveel drinken om stoer te doen enz.
En niet alleen de comazuipers hoor, ook de mensen die bewust levensgevaarlijke dingen doen zonder er over na te denken.

Hoe komt die 12 jarige in hemelsnaam aan genoeg drank om in coma te raken? 12 dat is groep 8 op de basisschool.

Een kind van 12 verantwoordelijk houden voor de fouten die door omgeving gemaakt worden. :n Ik heb nog nooit een 12 jarige zien drinken en als dat wel gebeurd dan zeg je daar toch wat van? Dat kind kan de gevolgen toch helemaal niet over zien?

OneFellSwoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 14:54

vind dat ze het wel zelf moeten betalen. zou toch eenmalig moeten zijn. ookal gaan de meeste gewoon door...

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 14:56

auk schreef:
Ik riep eerst gelijk: "Ja! Zeer zeker doen! Laat ze maar opdraaien voor hun achterlijke gedrag". Maar wat hier ook al gezegd wordt, uiteindelijk komt de rekening toch bij de ouders terecht. De kosten van een ambulance zijn zó hoog, dat krijgen ze met hun weekendbaantje echt niet betaald.
Een werkstraf zou ik inderdaad een beter idee vinden.

Daar ben ik het mee eens, toen ik een paar meter naar beneden was gevallen (als 13 jarige) kwamen er 2 ambu's pas geleden heeft mijn moeder me laten zien wat dat had gekost als we niet verzekerd waren :oo

Coma zuipen is niet goed nee, begrijp me niet verkeerd ik moedig het ook echt niet aan hoor! maar om zelf een ambu etc te laten betalen nee dat gaat me te ver.