Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
suuzepuus schreef:Anoniem schreef:Zelf laten betalen. Als je je geld uit kan geven aan te veel drank, kan je ook een ambulance betalen.
Weet je in ieder geval zeker dat je voorlopig niet meer (overmatig) drinkt.
Euhm 10 biertjes staan nou niet echt in verhouding met de 1000,- euro van de ambulance.....
Anoniem schreef:Zelf laten betalen. Als je je geld uit kan geven aan te veel drank, kan je ook een ambulance betalen.
Weet je in ieder geval zeker dat je voorlopig niet meer (overmatig) drinkt.
Euhm 10 biertjes staan nou niet echt in verhouding met de 1000,- euro van de ambulance.....
Nouja als ik hierboven een rekening van 118 euro zie, dan zal 1000 euro wel meevallen. Overdrijven is ook een vak.
DDDMakkink schreef:ik ben toen een keer van een paard gevallen en kon niet meer lopen/opstaan of wat dan ook
dus uit voorzorg hebben ze een abulance gebeld en ben ik inderdaad mee genomen
weken later kreeg ik via mijn zorgverzekering de rekeningen
op het factuur stond betaald aan zorgverlener ambulance €750 euro
ik heb toen ook ruim 100 euro moeten betalen
vind het opzich prima moet ergens van betaald worden natuurlijk ik kies er voor om op een paard te stappen
en als ik er dan vanaf val wil ik best een deel van de kosten voor de ambulance betalen
en zo denk ik ook over comazuipers
alleen mogen die een hogere rekening van mij omdat die bewust zichzelf zo klem zuipen
maar dan moet dat wel uit een bloedtest duidelijk zijn
Deesiej schreef:Ik ben van mening dat jongeren best wat meer verantwoordelijkheidsgevoel mogen krijgen. 12 jaar en al comazuipen? Laat t kreng daarna maar een paar jaar werken voor die actie, of jaren zonder zakgeld, verjaardags geld inleveren, laat ze het maar voelen, leren ze hééél erg goed van hoor.
En de ouders, niet te vergeten. Weet waar je 12 jarige kind uithangt. Laat die de nachten ziekenhuis maar lekker betalen. Schrikken ze zich ook rot van. Hadden ze hun kind misschien toch iets beters op moeten voeden en in de gaten moeten houden..
Voor niets gaat de zon op, ambulances zijn er voor nood situaties. In de tijd dat ze een comazuiper helpen overlijd er misschien wel iemand door een slagaderlijke bloeding oid omdat een andere ambulance daar te laat aankomt..
Laat even duidelijk zijn dat dit over de bewuste comazuipers gaat, jongeren die met opzet teveel drinken om stoer te doen enz.
En niet alleen de comazuipers hoor, ook de mensen die bewust levensgevaarlijke dingen doen zonder er over na te denken.
auk schreef:Ik riep eerst gelijk: "Ja! Zeer zeker doen! Laat ze maar opdraaien voor hun achterlijke gedrag". Maar wat hier ook al gezegd wordt, uiteindelijk komt de rekening toch bij de ouders terecht. De kosten van een ambulance zijn zó hoog, dat krijgen ze met hun weekendbaantje echt niet betaald.
Een werkstraf zou ik inderdaad een beter idee vinden.