Eén op de drie platen moet Nederlandstalig.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 18:19

suuzepuus schreef:
Volgens mij (en vele anderen...) staat de PVV juist VOOR het eigen volk. hoezo volksverlakkerij???

Lees hun verkiezingsprogramma er maar eens op na over de zorg en veiligheid, pure volksverlakkerij, iedereen die Wilders in de VVD gevolgd heeft weet dat hij niets om zorg etc geeft

Nee het Wilhelmus en smartlappen op de radio, daar worden Henk en Ingrid beter van :\

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 18:20

Ben 40+ muziekliefhebber en heb in die hoedanigheid een paar jaar geleden radio 2 ontdekt. Radio 3 was het echt niet meer.............

Echter, als dit bezopen plan uitgevoerd zou worden, moet ik op zoek naar een andere zender. Wellicht een wraakactie van de PVV vanwege het volgende radiofragment: http://spijkersmetkoppen.vara.nl/Fragme ... &tx_ttnews[tt_news]=39080&cHash=66e0411e536425d306d768559e8c1fff

Link werkt geloof ik niet. Ga naar fragmenten, tabblad 8, cabaret PVV!

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 18:23

Voor de duidelijkheid: het gaat alleen om Radio 2. Radio 1 blijft beschikbaar voor nieuws. Een publieke zender die betaald wordt van overheidsgeld.

Overheid heeft op dit gebied geen zeggenschap over commerciële zenders, waar 100%NL onder valt.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 18:29

Voor de duidelijkheid. Ik word van mijn zender gejaagd met die k-muziek. En voor de duidelijkheid de overheid hoort zich niet met de inhoud van een publieke zender te bemoeien. Als er al iemand zich mee bemoeit dan zijn dat de leden van de verenigingen die uitzenden via een publieke zender.

Maar die bemoeizucht over de drempel, die inbreuk op privé van sommige partijen. En het feit dat ze dat volkomen normaal vinden. Dieptriest.

Partij Van Vrijheidsbeperking

RoodZonnetje

Re: Eén op de drie platen moet Nederlandstalig.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 20:17

Misschien kunnen ze dan beginnen met het Wilhelmus minstens 1 x per uur langs te laten komen :+

Daar gaan je belastingcenten dan. Nederland is écht geholpen met dit kabinet :=

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 20:18

Anya schreef:
Voor de duidelijkheid. Ik word van mijn zender gejaagd met die k-muziek. En voor de duidelijkheid de overheid hoort zich niet met de inhoud van een publieke zender te bemoeien. Als er al iemand zich mee bemoeit dan zijn dat de leden van de verenigingen die uitzenden via een publieke zender. Maar die bemoeizucht over de drempel, die inbreuk op privé van sommige partijen. En het feit dat ze dat volkomen normaal vinden. Dieptriest.

Je hebt helemaal gelijk _/-\o_

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 20:42

er is echt wel Nederlandstalige muziek naar mijn smaak beschikbaar, maar dan moet je niet in Volendam of bij Frans Bauer gaan zoeken. Met name in de jaren 80 en 90 waren er goeie Nederlandstalige bands die zich durfden te uiten in een ander genre. Maar ik durf best wel te stellen dat we er ook nu nog een aantal hebben.

Engelstalig is een keuze die vele bands maken omdat het iets gemakkelijker is om een tekst in elkaar te draaien dan in het Nederlands. In het Nederlands zit je "vaak" met het probleem dat het ook nog wat moet betekenen. Daarnaast hebben vele bands de illusie dat ze internationaal door willen breken en dat is iets moeilijker in het Nederlands. In de praktijk zijn er echter verrekt weinig bands die over de grens nog te horen zijn.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 20:44

IMO gaat het niet over of je de muziek wel of niet mooi/goed vindt, immers smaak is verschillend, maar gaat het er om, dat de politiek zich bemoeit met de muziekkeuze van een zender. Ik denk dat politici zich met andere zaken moet bemoeien. Dit is betutteling en lijkt op een hetze van de PVV tegen (bijna) alles wat tot de publieke omroepen behoort.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 20:49

De PVV heeft het probleem dat ze nu veel meer spelers hebben dan eerder, dus moet er ook veel harder geschreeuwd worden.

Ik vind het allemaal hoogst irrelevant. Er is niemand die verplicht naar welke radiozender dan ook luistert. En als je de publieke zenders snel om zeep wil helpen moet je vooral onlogische eisen op gaan leggen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 20:55

joostvangestel schreef:
En als je de publieke zenders snel om zeep wil helpen moet je vooral onlogische eisen op gaan leggen.

En dat is ook precies wat ze eigenlijk willen he, dit is een ballonnetje, kijken of het lukt, volgende keer de inhoud van nieuws programma's.
Maar ach dat deden ze al, ze kregen het al voor elkaar Clairy Polak als interviewster op te ruimen

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 21:26

joostvangestel schreef:
De PVV heeft het probleem dat ze nu veel meer spelers hebben dan eerder, dus moet er ook veel harder geschreeuwd worden.

Ik vind het allemaal hoogst irrelevant. Er is niemand die verplicht naar welke radiozender dan ook luistert. En als je de publieke zenders snel om zeep wil helpen moet je vooral onlogische eisen op gaan leggen.

Geen publieke zenders meer, dus alleen soaps, oude films en talentenshows, kort gezegd?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 21:28

Electra63 schreef:
Geen publieke zenders meer, dus alleen soaps, oude films en talentenshows, kort gezegd?

En spellutjus, veel spellutjus waar mensen heel ver moeten gaan en belachelijk gemaakt worden om geld te winnen en van die dingen als Big Brother

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 21:29

Winged schreef:
Vind het ook erg raar. Tja er zijn wel goede Nederlandse artiesten, maar er zijn ook zenders die overal te beluisteren zijn die veel Nederlandstalig draaien (100% NL is namelijk NIET 100% Nederlandstalig. Wel altijd erg grappig 'Dit is 100%NL!' En dan gooien ze James Blunt erin enzo :')

Maar heb zelf het idee dat de PVV mooi tegen de publieke omroepen aan zit te schoppen :n

Volgens mij heeft dat iets met de producers te maken. Als die nederlands zijn, draaien ze ze ook. :)

Maar... ik houd echt niet van Nederlandse muziek, zou dan dus geen radio meer gaan luisteren. Maar ze mogen een radiostation toch niet zoiets verplichten? Die hebben toch wettelijk de vrijheid om te laten horen wat ze willen zolang het maar volgens de verdere wet is?

yfande

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 21:36

Anya schreef:
Voor de duidelijkheid. Ik word van mijn zender gejaagd met die k-muziek. En voor de duidelijkheid de overheid hoort zich niet met de inhoud van een publieke zender te bemoeien. Als er al iemand zich mee bemoeit dan zijn dat de leden van de verenigingen die uitzenden via een publieke zender.

Maar die bemoeizucht over de drempel, die inbreuk op privé van sommige partijen. En het feit dat ze dat volkomen normaal vinden. Dieptriest.

Amen !

yfande

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 21:46

Nog een vraag.........is radio 3 commercieel ?

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 21:46

nee. is ook publiek!

yfande

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 22:17

Dusssssssssssssss ?

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 22:50

waar een beginnetje is bij radio twee, is radio drie zomaar daarna aan de beurt.

Palingsound dat is pas cultuur

Bismarck

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 22:55

Ik luister zelf niet veel naar radio twee en zou het wel jammer vinden als ze meer nederlandstalig moeten draaien. Maar het is geen vreemde wet, in heel veel landen is het verplicht om zoveel procent eigen producten te draaien. Het is zelfs zo erg dat sommige nummers van buitenlandse artiesten in hun eigen taal opnieuw worden ingezongen zodat ze aan hun quotum komen.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 23:07

oh ja leuk laten we gaan nasynchroniseren.

Het muziekequivalent van John Wayne: Hände hoch! Oder verstehen Sie kein Englisch?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 23:24

Anya schreef:
oh ja leuk laten we gaan nasynchroniseren.

Het muziekequivalent van John Wayne: Hände hoch! Oder verstehen Sie kein Englisch?

Wha ha :D :D

Ik moet er niet aan denken :n

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 23:25

martina1 schreef:
Ik luister zelf niet veel naar radio twee en zou het wel jammer vinden als ze meer nederlandstalig moeten draaien. Maar het is geen vreemde wet, in heel veel landen is het verplicht om zoveel procent eigen producten te draaien. Het is zelfs zo erg dat sommige nummers van buitenlandse artiesten in hun eigen taal opnieuw worden ingezongen zodat ze aan hun quotum komen.

In frankrijk doen ze ook aan die onzin idd

Bismarck

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 23:44

Ja daarom, wij zijn ook vrij uniek dat we ondertiteling hebben en niet alles nagesynchroniseerd op televisie.
Maar moet het werkelijk Nederlandstalig, of mag het ook van Nederlandse bodem, want dan heb je al meteen een stuk leukere muziek!

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 23:45

Moet werkelijk nederlandstalig. maar de omroepbaas van radio2 heeft al gezegd dat de politiek de boom in kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 00:22

MSQuincyTE schreef:
Coconut schreef:
Belachelijk := wat een onzin dat er zoveel Nederlandstalige muziek gedraaid moet worden.

Vind die oude Nederlandse nummers van "volkszangers" zoals André Hazes, Frans Bauer, Jan Smit etc etc echt niet om aan te horen :=

Jij hebt blijkbaar geen verstand van muziek zoals zoveel mensen

I'll take that as a personal challenge.
Ik heb er ook een schurfthekel aan (aan vrijwel alles van nederlandse bodem overigens) en ik zou nou niet echt hardop durven te zeggen dat ik geen verstand heb van muziek _O-