Wilhelmus nog deze week inburgeringseis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 11:59

secricible schreef:
er staat toch niet dat mensen het volkslied moeten kennen voor de inburgeringscursus? Er staat alleen dat er aandacht aan besteed gaat worden tijdens deze cursus en ik vind dat echt een goede zet. Wat evelli zegt: waar komt het vandaan, de beginletters, dat soort dingen hoor je gewoon te weten als Nederlander. I.m.o. hoor je dat ook op basisscholen te doen zodat autochtone Nederlanders het weten. Het is toch idioot dat we ons eigen volkslied en de geschiedenis daarvan niet kennen als Nederlanders...

Lijkt me beter dat ze de Nederlandse geschiedenis en met name die uit de vorige eeuw leren kennen, ipv van die nergens op slaande teksten in het volkslied, dat brengt alleen maar verwarring, Duitse bloed, koning van Hispanje en dat in 2011

Jessicajoann

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 12:09

Moeten imigranten uit bijvoorbeeld België Frankrijk Spanje en Engeland ook integreren?
Moeten zij ook onze manieren leren etc. Ik heb dat nog nooit gehoord dus dat vraag ik me echt af.

Er word zo negatief gedaan over buitenlanders en ze moeten dit of dat. Ik denk dat hè grootste deel van asielzoekers liever thuis zou zijn bij de rest van hun familie en heus niet perse in Nederland willen wonen. Ze willen gewoon niet dood.

En de geïntegreerd mensen sturen we terug. Was op tv een jongen uit Angola is hier helemaal alleen gekomen toen hij nog jong was. Kind spreekt geen woord van die taal(meer?) maar is achttien en is volwassen en moet dus terug? Die jongen is helemaal geïntegreerd. En dat wel vaker met kinderen die hier geboren zijn notabene terug sturen. Ze weten niks van hun land

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 12:13

Jessicajoann schreef:
Moeten imigranten uit bijvoorbeeld België Frankrijk Spanje en Engeland ook integreren?
Moeten zij ook onze manieren leren etc. Ik heb dat nog nooit gehoord dus dat vraag ik me echt af.

Er word zo negatief gedaan over buitenlanders en ze moeten dit of dat. Ik denk dat hè grootste deel van asielzoekers liever thuis zou zijn bij de rest van hun familie en heus niet perse in Nederland willen wonen. Ze willen gewoon niet dood.

En de geïntegreerd mensen sturen we terug. Was op tv een jongen uit Angola is hier helemaal alleen gekomen toen hij nog jong was. Kind spreekt geen woord van die taal(meer?) maar is achttien en is volwassen en moet dus terug? Die jongen is helemaal geïntegreerd. En dat wel vaker met kinderen die hier geboren zijn notabene terug sturen. Ze weten niks van hun land

Ja schrijnend geval zijn pleegouders en broertje hebben er heel veel verdriet over niet in de laatste plaats over het kansloze leven dat hij tegemoet gaat. Maar Leers is in beroep gegaan tegen het oordeel van de rechter. Hoeft hij zelf niet te betalen, dat doet de belastingbetaler. Een kansrijke jongen, goed op school, het Wilhelmus zal hij ook wel kennen, iemand die Nederland straks hard nodig heeft om de ouderen te kunnen blijven onderhouden.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 12:14

Belachelijk, wat moet je met dat achterlijke lied... Die cursus wordt steeds vreemder. Laat ze hun tijd en geld steken in het bijbrengen van nuttige informatie, waardoor die mensen hier een grotere kans krijgen om een succesvol leven op te bouwen.
Ik vind dat extreme nationalisme wat de laatste jaren lijkt op te komen in dit land uiterst verontrustend...

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 12:18

Jessicajoann schreef:

http://www.rijksoverheid.nl/documenten- ... licht.html

Citaat:
Inburgeringsplichtig

De volgende mensen moeten inburgeren:

* Oudkomers:
U bent oudkomer als u voor 1 januari 2007 al in Nederland woonde en op 31 december 2006 geen nieuwkomer was volgens de oude Wet inburgering nieuwkomers.
* Nieuwkomers:
U bent nieuwkomer als u op of na 1 januari 2007 in Nederland bent komen wonen of op 31 december 2006 nieuwkomer was volgens de oude Wet inburgering nieuwkomers.
* Geestelijk bedienaren:
U bent geestelijke bedienaar als u werk heeft dat met een godsdienst of kerk te maken heeft. Een imam, prediker, priester, geestelijk voorganger, godsdienstleraar of zendeling zijn voorbeelden van geestelijk bedienaren.

Niet inburgeringsplichtig

U hoeft niet in te burgeren als u:

* een Nederlands paspoort heeft;
* afkomstig bent uit de Europese Unie (EU), de Europese Economische Ruimte (EER) of Zwitserland;
* jonger bent dan 18 jaar;
* ouder bent dan 65 jaar;
* 8 jaar of langer in Nederland woonde toen u leerplichtig was;
* over Nederlandse diploma's, certificaten of bewijsstukken van een bepaalde opleiding in de Nederlandse taal beschikt;
* tijdelijk naar Nederland komt voor studie of werk (bijvoorbeeld expats).

Ontheffing van de inburgeringsplicht

In 3 gevallen is ontheffing van de inburgeringsplicht mogelijk:

* Als u door een psychische of lichamelijke beperking of door een verstandelijke handicap het inburgeringsexamen niet kunt halen.
* Als de gemeente aan het einde van uw inburgering oordeelt dat het voor u niet mogelijk is het inburgeringsexamen te halen, ondanks dat u daar wel genoeg inspanning voor heeft geleverd.
* Als u kunt aantonen voldoende te zijn ingeburgerd kan de gemeente op aanvraag ontheffing verlenen.

Het college van Burgemeester en Wethouders (B&W) van uw gemeente geeft de ontheffing van het inburgeringsexamen af.
Vrijwillig inburgeren

Als u niet inburgeringsplichtig bent maar toch wilt inburgeren, kunt u in sommige gevallen een inburgeringsvoorziening krijgen van uw gemeente. De gemeente betaalt dan de inburgeringscursus en het examen geheel of gedeeltelijk. Vaak moet u dus ook zelf een deel betalen. Voor meer informatie over de inburgeringsvoorziening kunt u terecht bij uw gemeente.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 12:18

Echter, die mensen worden bijna nooit daadwerkelijk teruggestuurd. Het land van herkomst moet ze eerst nog accepteren, en vaak hebben ze ook nog geen paspoort en kunnen dus helemaal niet terug..

En het klinkt allemaal heel zielig, maar je rekt het zelf door telkens opnieuw te procederen.. en op een gegeven moment houdt het gewoon op.

En die jongen uit Angola, die is tot z'n 18e leerplichtig, en dus recht op school. Maar nu is ie 18, en mag hij helemaal niets meer. NIet naar school, niet werken, geen verzekeringen, niet autorijden helemaal niets.
Hij mag alleen in uiterste nood geholpen worden in het ziekenhuis..

Dus, of het leven hier in NL dan wel zo geweldig voor 'm is?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 12:20

Phounix schreef:
Dus jullie hebben serieus allemaal niets in je dat je er trots op maakt dat je Nederlander bent?
Zijn ook niet voor Nederland tijdens een ek of wk voetbal?
Niet voor het Nederlands ruiterteam tijdens de olympische spelen of een wk?
Of zijn jullie dat wel, maar puur omdat jullie toevallig écht de Nederlander(s) het beste vinden?
Alsjeblieft zeg. :roll:

Jahoor, ben alleen niet trots op het wilhelmus :+ ;)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 12:22

Nagini schreef:
Echter, die mensen worden bijna nooit daadwerkelijk teruggestuurd. Het land van herkomst moet ze eerst nog accepteren, en vaak hebben ze ook nog geen paspoort en kunnen dus helemaal niet terug..

En het klinkt allemaal heel zielig, maar je rekt het zelf door telkens opnieuw te procederen.. en op een gegeven moment houdt het gewoon op.

En die jongen uit Angola, die is tot z'n 18e leerplichtig, en dus recht op school. Maar nu is ie 18, en mag hij helemaal niets meer. NIet naar school, niet werken, geen verzekeringen, niet autorijden helemaal niets.
Hij mag alleen in uiterste nood geholpen worden in het ziekenhuis..

Dus, of het leven hier in NL dan wel zo geweldig voor 'm is?

Je geeft hem een opleiding in Nederland en vervolgens trek je als land geen profijt uit die investering maar stuurt hem de rimboe in naar een land waar hij de taal niet spreekt
Dat is toch merkwaardig gedrag

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 12:25

Maar geschoolde mensen terug sturen naar het land van herkomst zou ook positief voor ons kunnen uitpakken. Die landen krijgen dan meer kennis voor hun eigen economie, waardoor ze eventueel minder afhankelijk kunnen worden van ontwikkelingshulp (waarook enorm veel geld heen gaat vanuit hier :x )

Hier laten wonen en een uitkering/huis/inboedel geven kost waarschijnlijk meer :+

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 12:27

F_Orumster schreef:
Phounix schreef:
Dus jullie hebben serieus allemaal niets in je dat je er trots op maakt dat je Nederlander bent?
Zijn ook niet voor Nederland tijdens een ek of wk voetbal?
Niet voor het Nederlands ruiterteam tijdens de olympische spelen of een wk?
Of zijn jullie dat wel, maar puur omdat jullie toevallig écht de Nederlander(s) het beste vinden?
Alsjeblieft zeg. :roll:

Jahoor, ben alleen niet trots op het wilhelmus :+ ;)

Voetbal interesseert me geen bal dus als Argentinie wint vind ik het best... En bij paardrijden heb ik favorieten, soms Nederlanders, soms niet, dat ligt er maar aan of ik een combinatie sympathiek vind. De beste moet winnen.

Verder ben ik heel erg trots op dit mooie land, vanwege onze gastvrijheid, tolerantie, handelsgeest, innovatieve instelling, goede onderwijs, zorg voor de zwakken, solidariteit en open blik op de ons omringende landen.

Ik ben trots op onze democratie en op onze hoge welvaart en goede sociale voorzieningen en ik ben trots op de gelijkwaardigheid van man en vrouw in onze samenleving. Ik ben ook trots op de mensen die daar allemaal hard voor gewerkt en voor gestreden hebben.

Met stompzinnig vlaggenvertoon en volksliedjes en met xenofoob getreiter kan ik dan weer helemaal niets. :)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 12:28

Evelli schreef:
Maar geschoolde mensen terug sturen naar het land van herkomst zou ook positief voor ons kunnen uitpakken. Die landen krijgen dan meer kennis voor hun eigen economie, waardoor ze eventueel minder afhankelijk kunnen worden van ontwikkelingshulp (waarook enorm veel geld heen gaat vanuit hier :x )

Hier laten wonen en een uitkering/huis/inboedel geven kost waarschijnlijk meer :+

Hij is zwart dus zal in een uitkering vallen :? , die smily verzacht je woorden namelijk niet

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 12:29

Evelli schreef:

Moet hij wel eerst zijn economie opleiding kunnen afmaken.

Bovendien....we hebben hier alle handjes hard nodig laat hoogopgeleiden nieuwkomers ajb blijven...

(en verveel ze ajb niet met dat volklied)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 12:52

Evelli schreef:
U hoeft niet in te burgeren als u:
* afkomstig bent uit de Europese Unie (EU), de Europese Economische Ruimte (EER) of Zwitserland;

Waar sláát dit op??? Ik vind Fransen die in hun eigen taal blijven l*llen ook bloedje irritant. En Engelsen die zich niet aan onze verkeersregels aanpassen ook. En Spanjaarden die een siësta eisen ook.
Waarom in vredesnaam moet een Marokkaan verplicht inburgeren en een Griek of Pool niet???

Keet

Re: Wilhelmus nog deze week inburgeringseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 12:53

Heino: iets met open grenzen in de EU........

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 12:55

Evelli schreef:

En omdat ze toevallig in de EU met open grenzen wonen hoeven ze zich niet aan te passen? WTF?!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 12:57

Heino schreef:
Evelli schreef:

En omdat ze toevallig in de EU met open grenzen wonen hoeven ze zich niet aan te passen? WTF?!

Blijkbaar..... is ook niet mijn idee geweest, die open grenzen :)

RoodZonnetje

Re: Wilhelmus nog deze week inburgeringseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 13:02

Maar wat vind je er van dat het zo is?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 13:06

Heino schreef:
Maar wat vind je er van dat het zo is?

Hmnnnn zou van mij wel wat strenger mogen. Ook inburgering voor mensen binnen Europa, werkvergunningen en dat soort dingen.

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 13:07

Cerilene_ schreef:
Belachelijk, wat moet je met dat achterlijke lied... Die cursus wordt steeds vreemder. Laat ze hun tijd en geld steken in het bijbrengen van nuttige informatie, waardoor die mensen hier een grotere kans krijgen om een succesvol leven op te bouwen.
Ik vind dat extreme nationalisme wat de laatste jaren lijkt op te komen in dit land uiterst verontrustend...

Helemaal mee eens :j

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 13:09

nou ik als 100% nederlander kom ook niet verder dan 2 zinnen, dus vindt het maar een raar besluit:S

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 13:12

CalvinenGino schreef:
nou ik als 100% nederlander kom ook niet verder dan 2 zinnen, dus vindt het maar een raar besluit:S

Ze hoeven het ook niet in zijn geheel uit hun hoofd te leren :+ alleen de normale basiskennis van het volkslied te hebben, oorsprong, historie, opbouw

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 13:15

Evelli schreef:
Ze hoeven het ook niet in zijn geheel uit hun hoofd te leren :+ alleen de normale basiskennis van het volkslied te hebben, oorsprong, historie, opbouw

En dan krijgen ze eerder een baan :?
Ikke Alie ben ikke ken Wilhelumus, ikke nu werken?? :+

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 13:32

Evelli schreef:

Als hij illegaal blijft krijgt hij dat allemaal niet ;)

Wat je dan krijgt is dat ze zich moeten onderhouden en dan of zwart gaan werken, of de criminaliteit/drugs in gaan.. om zichzelf te kunnen onderhouden.
Hoe noemden ze dat ook alweer zo mooi laatst 'overlevings'criminaliteit ofzoiets.

@Heino, de EU is er niet voor niets. Er is vrij verkeer van mensen omdat alle landen aangesloten in de EU aan de gestelde eisen voldoen. (mensenrechten, EU, economie, normen en waarden)..
Die regels zijn nu eenmaal zo vastgesteld. Ik weet het fijne er ook niet vanaf.

Maar er bestaat nogal een verschil tussen een ''standaard'' duitser die in NL komt, kwa cultuur en normen en waarden en gebruiken dan bijv. iemand die uit Somalië komt.

Phounix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 13:36

Ik ken naast het Nederlands volkslied, ook nog het Groningse. :oo
Ik ben voor Nederland tijdens het voetbal, olympische spelen, schaatsen en zelfs songfestival :')
Ik hou van traditie's en ben blij dat we nog een koningshuis hebben.
Ik ben tegen 1 europa, tegen open grenzen en tegen identiteitsverlies van een klein land, dat zo groot is.

Het grootste probleem in Nederland is niet wie wel of niet intergreren, maar individualisatie. Mensen die alles prima vinden zolang ze er zelf geen last van hebben, en die vooral niet iets willen moeten, maar alles wel moeten mogen zonder er zelf iets voor terug te moeten doen, dat ze zelf niets oplevert.
Laatst bijgewerkt door Phounix op 30-06-11 13:42, in het totaal 1 keer bewerkt

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 13:42

Evelli schreef:

Ik heb werkelijk geen idee, zelfs zin 2, ben ik van duitsen bloed, doet me slechts wazig een belletje rinkelen.
Werk fulltime op de universiteit dus t zal wel goedkomen met me ;(