Nibbit schreef:Ik vind het ook een beetje een scheve wereld.
Subsidies zijn altijd mooi voor degene die het krijgen, maar er moet misschien we eens beter gekeken worden naar wie recht heeft op welke subsidie.
Even een vergelijking tussen muziekschool en bijv een sport(voetbal)club;
Een muziekschool krijgt subsidie, een sport(voetbal)club niet, ook al is de laatste ook goed voor de maatschappelijke kant van het verhaal.
Van een muziekschool zeggen ze dat er subsidiegeld nodig is voor instrumenten, maar als je op voetbal gaat neem je ook je eigen schoenen mee, en betaal je voor gebruik van veld en materiaal.
Ze willen muziek onderwijs in dit geval stimuleren, maar voor een ander kan een andere hobby belangrijker zijn?
80% van de sportverenigingen krijgt wel degelijk subsidie. Misschien eerst eens verdiepen voordat je zoiets roept? 
Loretta schreef:Voor iemand die het leuk vindt om muziek te maken is het heel normaal om aan dat loket te bedelen.
Paardrijden is een dure hobby en toch zijn er in Nederland zo'n 800.000 ruiters actief, en dat zonder een cent subsidie.
Waarom is er dan wel subsidie nodig om muziek te spelen?
Ik speel muziek én rij paard. En krijg toch echt voor beiden geen subsidie hoor. Was het maar waar. 
En ook ik vind het leuk om muziek te maken, maar aan een loket bedelen heeft weinig nut.
Ik zal zelfstandig mijn 'bedrijfje' op moeten starten en dat doe ik ook. Ik zal moeten werken (lesgeven of spelen of een andere baan) voor mijn geld.
En zo ken ik nog genoeg muzikanten die keihard werken om van muziek te kunnen leven óf er een andere baan bij hebben.
Ik ken er niet 1 die van een uitkering leeft.
Niet iedereen over 1 kam scheren als je niet precies weet waar je het over hebt.