Paracetemol op school

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 20:09

Pauline schreef:
Een ziek kind hoort niet op school.

Kan toch slecht me zo vaak ziek melden omdat ik hoofdpijn heb van de muffe lokalen..

1906

Re: Paracetemol op school

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 20:12

ik eet ook nooit `s ochtends, omdat ik dan gewoon geen honger heb.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 20:15

Rebeccaa schreef:
Nou ik drink en eet echt genoeg maar ik krijg echt hoofdpijn van de warmte in de lokalen bij ons! En al die kinderen die zeuren dat het raam niet open mag omdat het te koud is.. Ik kan echt niet tegen muffe ruimtes. Ik haal ook wel 1/2x per maand paracetamol bij de conciërge. En ik zit al altijd bij het raam maar goed die mag bijna nooit open want ik zit echt met watjes in de klas :')

Ik werk op een school waar het ook altijd zo warm is. Ik ben een van de weinige (zo niet de enige) docent die ook in de winter het raam open heeft en zorgt voor frisse (en koele) lucht. Ik heb zelf al talloze keren in vergaderingen aan gegeven dat ik barstende koppijn krijg van de warmte. helaas hebben praktisch al mijn collega's het de hele dag koud en hebben ze alle verwarmingen voluit open staan. Valt niet tegen te vechten helaas.

Dit lijkt me idd eerder de reden voor kinderen om een paracetemol te gaan halen, alhoewel er veel (!!) meiden zijn die idd bijzonder slecht eten. Ik stuur ze overigens niet meer, ze eten ze als snoepjes. Als ze perse willen, nemen ze ze maar van thuis mee.

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 20:19

Wordt erg duur als er meer dan 1000 kinderen op een school zitten. Waarom nemen ze zelf niet gewoon een paracetamol mee van huis...

XNienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 20:21

bij ons gebeurt het ook zo vaak dat ze nu een paracetemol moeten kopen op school.. :\
ik gebruik niet vaak een paracetemol maar heb er altijd zelf een bij voor als het echt nodig is.

ik vind het niet heel raar dat mensen hoofdpijn krijgen in muffe lokalen,
maar bij ons op school is het raam ALTIJD open als er mensen op school zijn.

dus vaak is het klagen "aah koud is het hier", "het is hier zooo koud".
maar beter dan warme stinklokalen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 20:23

Bij ons staat zelfs in de zomer de verwarming aan :roll:

gonnyvdz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 20:32

ik vind dit ook erg kort door de bocht, bij ons op school is de luchtvochtigheid niet goed, dus ja vaak mensen met hoofdpijn en andere klacht.
ze doen der bij ons echt alles aan om het te verhelpen maar nog niks gevonden..

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 20:34

Bij ons staat er nooit een raam open, dus ik krijg nog wel eens problemen met mijn ademhaling.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 20:35

Toch is de luchtkwaliteit beduidend slecht op scholen. Ik heb ook altijd last van mijn ogen en hoofd. Dat komt alleen maar door die rotairco...

(Ok, het bewijs is geleverd dat school wel slecht is voor je ;)

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 20:41

Precies, ik kwam vandaag binnen in het frans lokaal, pff dat was benauwd! Ik kreeg de smoes 'De airco staat aan' naar m'n hoofd toen ik er wat van zei

XNienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 20:45

purny schreef:
Toch is de luchtkwaliteit beduidend slecht op scholen.

bij ons valt dat wel mee, ze hadden zelfs vorig jaar in elk lokaal een kastje opgehangen om dat te meten dat het niet te benauwd was enzo.. :j

xCathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 20:45

Als ik het ff zat ben ik de klas vraag ik ook altijd of ik een paracetemol mag halen, en die ga ik dan ook echt halen, maar ik neem hem niet in := dan heb ik gewoon even behoefte aan een wandelingetje!
Maar ik vind de conclussie van slecht eten wel een beetje vreemd. Ik denk namelijk dat het eerder komt dankzij de maandelijkse feestweek of inderdaad de lucht in de lokalen, die is niet echt fris nee..
Lijkt me trouwens een best goed plan om voorlichtingen over medicijnen te gaan geven op scholen, want het is inderdaad niet gezond lijkt mij...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 21:09

Ik riep altijd gewoon dat k n rondje ging lopen... Scheelt dat de docenten het ook wisten.

xCathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 22:45

Dat werkt bij mij op school niet. "Je wacht maar tot de pauze"
Een paracetemol is wel een geldige reden om uit het lokaal te komen :)

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 14:52

Nou in sommige lokalen bij ons krijg ik een spontane allergie/hoofdpijn aanval omdat de leraren zware sjek roken, en de hele dag koffie drinken. En een raampje open zetten is vaak ook al teveel gevraagd. Dan staat het zonnetje ook nog is lekker op het lokaal. Gek hoor dat sommige mensen dan af en toe een aspirientje vragen. Ik heb het trouwens nog nooit gedaan want bij ons liggen die aspirientjes in een potje weg te stoffen. ;p Ook niet echt gezond..

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 15:01

ik ken iemand uit mijn klas, die pakte op onze vorige school toch zeker 3 keer per week een aspirientje, gevolg ze is nu aan de aller zwaarste aspirien die ze van de docktor mag hebben omdat de gewone niet meer helpen..
ik heb haar vaak genoeg gezegt dat ze moest oppassen maar ze wilde niet luisteren en werdt dan boos omdat ik er iets van zei, nou ze zoekt het zich nu ook maar uit!

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 15:30

Bij ons op school wordt er ook geen paracetemol uitgedeeld. Als mijn ll hoofdpijn hebben is het eerste wat ik vraag of ze wel gegeten/gedronken hebben. Dat is soms niet het geval. Ik adviseer ze om te ontbijten en in het vervolg eten/drinken mee te nemen. Als ik zie dat het zich herhaald dan neem ik contact op met ouders. Overigens zijn het bij mij in de klas zowel jongens als meiden die vaak 'vergeten' te ontbijten.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 19:37

Toen ik op de middelbare school zat had ik een meisje in de klas die iedere dag 3x een ibuprofen in nam tegen de hoofdpijn, inderdaad omdat ze gewoon te weinig at en dronk. Zou dan toch eens wat meer naar binnen stouwen of een bezoekje brengen aan de dokter....

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 22:06

Ik weet echt niet meer hoe het bij ons op school geregeld was. Je kon het wel halen bij de congiërge, vaak had ik het zelf ook wel bij me. In mijn klas(sen) werd er in ieder geval geen misbruik van gemaakt voor zover ik weet (VWO). Muffe lokalen vielen op zich nog wel mee, alle lokalen hadden grote ramen die goed open konden.

Klimaatbeheersing, airco en dat soort spul, dáár krijg ik hoofdpijn van. Plus een forse verkoudheid als ik er meerdere uren in zit. Heb een keer drie uur in de trein gezeten met een wat overenthousiaste airco. Met als gevolg dat ik twee weken zonder stem zat :')

Ik heb een balkon aan mijn slaapkamer, balkondeur staat zodra het boven de 15 graden is en het niet hard waait de hele dag open als ik thuis ben, en anders 's ochtends en 's avonds als ik er (weer) ben. Als het 's nachts boven de 15 graden is dan staat hij dan ook open. Woon op de derde verdieping in een brave buurt, zie het niet gebeuren dat er ineens een vreemde in m'n kamertje staat :)) :P

Rosemarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 22:12

dit slaat echt nergens op ...
ik heb mn heup ooit gebroken en als ik pijn heb neem ik een paracetamol.
als ik hoofdpijn heb door warm weer of heel lang naar digi borden kijken neem ik een paracetamol.
dus het slaapt nergens op dat scholen gelijk de schuld daarbij leggen.

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 22:20

Maar Rosemarin, dan kun je toch voor je eigen paracetamolletjes zorgen?

Ik bedoel, mijn collega's zitten ook niet te wachten met handen vol pijnstillers op mijn werk, die moet ik ook zelf meenemen. En als ik ze zou halen op kosten van de baas zou ik ook commentaar krijgen.

Ik vind het systeem gewoon heel raar. De concierge heeft toch ook geen doosje tampons staan voor just in case. Of ik moet een beetje achter lopen. Maar als mijn kind regelmatig een pijnstiller moet vanwege een breuk / reuma of slechte luchtkwaliteit dan konden ze die gewoon van huis mee krijgen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 22:30

Dat had onze congierge wel... Ik kan me voorstellen dat je het juist verstrekt als school om een oogje int zeil te houden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 22:33

Vind het wel erg kort door de bocht,dat meiden alleen maar paracetamol halen omdat ze niet ontbijten/slecht eten enzovoorts.
Er zijn natuurlijk leerlingen die echt slecht eten,maar bij ons in de klas komt het met regelmaat wel voor dat meiden even een paracetamol gaan halen vanwege de maandelijkse periode.
Dan kún je zeggen,als je ziek bent,hoor je niet op school,maar dan zit het merendeel van de meiden toch 1 of meerdere dagen per week 'ziek' thuis vanwege menstruatie. Bij de een is het erger dan de ander,vind dus niet dat je er echt een rechte lijn op kan trekken.

Op mijn school is de luchtkwaliteit niet al te best,ik krijg zelf snel last van hoofdpijn,duizelingen,enz. als ik in een benauwd lokaal zit. Ik zit bij het raam,maar het raam mag nog niet op een kiertje of de leerlingen bij de verwarming beginnen al te schreeuwen dat hij dicht moet omdat het koud is. De ene leraar heeft zelf ook graag een raampje open,een ander wil zelf graag dat de ramen dichtblijven. Maar als je het beleefd vraagt (en niet te vaak) mag je wel een rondje lopen om een luchtje te scheppen.(ik in ieder geval wel,maar dat heeft medische redenen,die enkele leraren weten,vandaar dat ik het vaak wel mag)

Bij mij op school kun je gewoon een paracetamol halen bij de conciërge,al kennen ze je na een paar keer ook wel.
Soms vragen ze waarom je zo vaak komt,in een ander geval worden mentoren/ouders ingelicht.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 02:15

_Hedwig_ schreef:
Ik vind het systeem gewoon heel raar. De concierge heeft toch ook geen doosje tampons staan voor just in case. Of ik moet een beetje achter lopen. Maar als mijn kind regelmatig een pijnstiller moet vanwege een breuk / reuma of slechte luchtkwaliteit dan konden ze die gewoon van huis mee krijgen.

Jawel, je hebt er zelfs nog keus in :))

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 08:01

Bizar, die konden wij kopen op de middelbare, die kregen we echt niet.
Ik krijg een beetje het gevoel dat school een soort extra opvoeder wordt papa en mama 2, medicijnen, tampons, krijgen ze ook condooms uitgedeeld? Just in case....