Vergeet trouwens niet dat er wel dieren móéten worden geslacht, want kleding waar komt dat dat grotendeels vandaan. Juist, uiteindelijk van het schaap.
En voor melk, kaas, eieren en ga zo maar door, is het hetzelfde verhaal. 
pinuts schreef:mac donalds koeien eten mais heb ik gezien in docu. Wat helemaal niet goed is voor een koe, want die hoort gras te eten.. maar mais is goedkoper, koeien lopen gewoon door het zand, is geen gras meer over..
docu: food inc
Mais niet per definitie niet goed voor een koe. Elk dier moet gevarieerd eten. Een koe heeft mais bijvoorbeeld nodig voor eiwit etc. En huidige koe kan niet leven van alleen puur gras wil zij niet in een negatieve energiebalans komen.
Colorado schreef:Roosmarijn, ook met de bioindustrie hebben we 3 aardbollen nodig. Dat maakt zo goed als geen verschil. Minder vlees eten ben ik met je eens. Naast dat elke dag vlees eten gewoon enorm ongezond is, kan de aarde dat ons simpelweg niet bieden. En imo hebben de bio industriedieren in Nederland het afschuwelijk, maar ik ben het wel met je eens dat dit de consument zijn schuld is.
Als we zo door gaan wel ja.
Daarom heb ik het over minder vlees eten. Maar zoveel vlees eten als we nu doe en dan alles biologisch, dat is echt niet mogelijk.
En normaal, biologisch is niet per definitie goed, dan denken wel veel mensen. Een dier kan er ook nadeel van hebben.
Intensieve koeien, hebben die het volgens jou ook verschrikkelijk? Een gemiddelde koe heeft in Nederland toch meer ruimte dan een gemiddeld paard in zijn stal.
Van varkens kan ik het begrijpen dat je dat verschrikkelijk vind, als vind ik het zelf nog wel meevallen.