Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Polly schreef:Tellers wijken niet andersom af, ze geven altijd lager aan dan de werkelijke snelheid.
Maar als je denkt dat de irritatie van andere weggebruikers tegen leswagens meevalt ben je bij deze uitgenodigd om een dagje mee te rijden.
Polly schreef:Tellers wijken niet andersom af, ze geven altijd lager aan dan de werkelijke snelheid.
Maar als je denkt dat de irritatie van andere weggebruikers tegen leswagens meevalt ben je bij deze uitgenodigd om een dagje mee te rijden.
Kwanyin schreef:Dat is in België uiteraard ook, daar slaag je ook niet als er een zware ingrijp gedaan moet worden. Daar slaag je zelfs niet als je niet om de drie seconden in je spiegels kijkt. Maar je blijft toch evengoed plots van een auto waarbij je een gevoel hebt van "àls het misloopt, kan die ervaren persoon naast me onmiddellijk ingrijpen" naar een auto waarbij je geen enkel hulpstuk hebt gaan?
Ik heb 24 uren rijles genomen alvorens ik met mijn moeder voor het eerst de baan op ging. Met mijn lesauto kon ik al aardig netjes rijden, maar plots in mijn eigen auto voelde heel anders aan en plots maakte ik fouten die ik met mijn lesauto niet meer had, voornamelijk stilvallen eigenlijk. Maar ik had toen wel nog een grote L op mijn ruit geplakt zodat alle andere bestuurders wisten dat ik maar aan het leren was en dat ze moesten opletten. Ik zou het toch eng hebben gevonden moest ik onmiddellijk zonder waarschuwing de weg op gaan en niemand geweten had dat ik nog maar een beginneling ben. Kan me voorstellen dat er ook genoeg mensen zijn die daar geen last van hebben en die fluitend met alle auto's onmiddellijk de baan op rijden, maar ik kan me ook niet voorstellen dat ik de enige ben die het heel spannend vond om voor de allereerste keer in een 'echte' auto te mogen rijden.
Hoeveel uren rijles hebben jullie eigenlijk gemiddeld alvorens je een examen aflegt?
Focussed schreef:Hahaha: "REMMEN! AHHH" met ernaast een meisje wat uit angst niet eens meer weet welke pedaal de rem is en vol gas in duwt
Focussed schreef:En wat kan die begeleider nou doen zonder extra pedalen oid.... Meegillen als het fout gaat?