Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MiniBoots schreef:Ja, het is tegenwoordig ook normaal om je kind buitenshuis op te laten voeden.
Baby's die met 3 maanden al bijna 40 uur in de week op een verblijf zitten.
Peuters/kleuters die meer op school of op de buitenschoolse opvang zitten dan thuis.
En nee, als de kindjes dan thuis zijn dan moet het wel leuk zijn en dan mag alles maar...bah!
Ik heb altijd gezegd, ik wil graag kinderen, maar dan zorg ik er ook voor.
Kinderen hebben hun ouders nodig!
Ketaki schreef:MiniBoots schreef:Ja, het is tegenwoordig ook normaal om je kind buitenshuis op te laten voeden.
Peuters/kleuters die meer op school of op de buitenschoolse opvang zitten dan thuis.
En nee, als de kindjes dan thuis zijn dan moet het wel leuk zijn en dan mag alles maar...bah!
ik vind dat als je kinderen krijgt/neemt dan moet je er zelf voor zorgen, en niet dumpen op plekken waar ze jouw kind moeten opvoeden.
Citaat:Ja, het is tegenwoordig ook normaal om je kind buitenshuis op te laten voeden.
Citaat:ik vind dat als je kinderen krijgt/neemt dan moet je er zelf voor zorgen, en niet dumpen op plekken waar ze jouw kind moeten opvoeden.
Citaat:precies!
Citaat:Ook volgens Presley Bergen, bestuurslid van Beter Onderwijs Nederland, zou zo’n controlesysteem op dit moment niet werken, omdat veel leraren nu ‘bij god niet weten wat hun vak inhoudt’, laat staan bij anderen kunnen beoordelen wat er goed en niet goed gaat. ‘Dit plan kan pas worden uitgevoerd als je goede leraren opleidt. Dat gebeurt nu nog niet. Tuurlijk zijn er uitmuntende leraren. Maar die zijn allemaal boven de 40 jaar.’ En het is maar zeer de vraag of de puinhopen in de komende negen jaar kunnen worden opgeruimd.Ton van Haperen ziet nogal wat verschillen in lesmethoden.
MiniBoots schreef:Ik en mijn man hebben samen 2 eigen bedrijven.
Toch is mijn kind maar 1 dag bij een gastouder(was voorheen mijn moeder maar die is nu ziek)
Dus we werken beide maar zijn er wel fulltime voor onze kinderen.
OUders die hun kinderen 40 uur in de opvang zetten vind ik werkelijk schandalig!
Alleenstaande mama kies je niet voor dus dat is een ander verhaal vind ik.
Maar als ouders kinderen willen terwijl het fulltime in de opvang gaat vind ik not done.
Tendance schreef:Triest... Ik ken genoeg jeugdige docenten die geweldig functioneren, maar ook docenten boven de 40 waar ik liever niet mijn kind bij in de klas wil.
Ketaki schreef:MiniBoots schreef:Maar als ouders kinderen willen terwijl het fulltime in de opvang gaat vind ik not done.
wn hier gaat het misschien wel om.
dat ouders zoiets hebben van red je ermee.
en als hun kind wat fout gedaan heeft slaan, schoppen oid.
dan geven ze de leraar de schuld er van.
russel schreef:Die zijn van de oude stempel en tolereren geen ongein en pestgedrag.
School is een systeem van leren en gehoorzaamheid, respect voor elkaar en naar elkaar leren tonen. Ben het helemaal eens met die leeraar, vast eentje van de oude stempel.
Ben wel benieuwd naar het gedrag van de ouders, zou mijn kind een ander kind pesten en slaan en de leraar grijpt in, dan ga ik naar de leraar en bedank hem voor zijn adequate gedrag!
russel schreef:Ach ja, daar waar leerlingen niet meer netjes zitten in hun leerbankje en naar de leraar luisteren die moeite doet wat over te brengen, is het al fout gegaan...toen waren de eerste tekenen van correctie aan foutief gedrag al de kop in gedrukt door geitenwollensokken..
Bellona_K schreef:Wat zijn een aantal mensen op deze pagin kort door de bocht betreft kinderopvang.
Het zal je maar overkomen; je partner verlaat je en ruilt je in voor iemand anders. Dan moet je na verloop van tijd weer aan de slag. Mijn tante overkwam het, en tja, toen moest ze in haar eentje voor 3 jonge kinderen zorgen. Dat lukte niet met haar 12 uurs per / week baantje die ze voorheen had. Dus zeg nooit: 'Als ik kinderen neem dan gaan ze niet naar een opvang', want je weet immers niet hoe je verdere leven zal verlopen.
Persoonlijk denk ik dat het een ongelofelijke luxe is als een gezin het zich kan permitteren om van 1 salaris te leven, terwijl de ander thuis zit en / of heel weinig buitenshuis werkt. En ik denk ook dat kinderen er nou niet bepaald slechter op worden als ze vaak naar de opvang gaan.
En wat leraren betreft.. Er zullen er ongetwijfeld tussen zitten die totaal niet geschikt zijn voor deze baan, maar het merendeel van de docenten heeft nog altijd een passie voor lesgeven en een voorliefde voor kinderen.
Miesjex schreef:Ik kan deze leraar, heb altijd les van hem gehad.
Maar geloof mij, hij doet dit niet om het slaan hoor, die man heeft een hart van goud! serieus.
Hij zal echter niet zomaar geslagen hebben!
Ayasha schreef:russel schreef:Ach ja, daar waar leerlingen niet meer netjes zitten in hun leerbankje en naar de leraar luisteren die moeite doet wat over te brengen, is het al fout gegaan...toen waren de eerste tekenen van correctie aan foutief gedrag al de kop in gedrukt door geitenwollensokken..
Het is fout gegaan waar men denkt dat leraren altijd moeite doen om wat over te brengen en er geen idioten tussen zitten.
En neen, ik was geen type dat met geen enkele leerkracht om kon, in tegendeel zelfs.