EHEC bacterie eist nog meer levens

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 07:17

gohya schreef:
@bo0tjeee

Rundvlees hebben ze ook al genoemd.Maar ook dat blijkt het niet te zijn.
Nu denken ze een of andere bio-industrie ofso?

Zie je. Ze noemen wat, om 't binnen enkele dagen weer terug te nemen. "Oh nee, dat was het toch niet".
Hoe meer ze blijven noemen en dan terugnemen, hoe erger dit wordt.

joostvangestel

Re: EHEC bacterie eist nog meer levens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 07:46

Dat biogas verhaal is wat in de rondte schieten. Rundvlees ook, hoewel e-coli natuurlijk al jaren in Amerikaanse Hamburgers zit (hoe ironisch), daarom mag je die ook niet rood laten als je ze bakt.

Het Taugé verhaal is iets aannemelijker, hoewel de Nedersaksische overheid vermeldt dat de laboratoriumtests nog niet volledig gedaan zijn. Men baseert zich nu op de goederenstroom van de boerderij naar de besmette plaatsen.

Nog ironischer is dat het om een biologische boerderij gaat. Nog een stapje verder van wat mensen denken dat je gezond houdt en je juist ziek maakt. Ik weet niet precies wat de term biologisch inhoudt, maar kan me wel een voorstelling maken wat de risico's zijn als je geen kunstmest en geen landbouwgiffen gebruikt.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 09:15

Idd. áls het in die taugé zit [ja het zit er IN en niet erop] hoe is dat daar dan gekomen?
Iemand die biologisch kweekt gebruikt toch geen chemisch spul/mest.
Of ze moeten koeienmest gebruiken? en dat het via die koeienmest besmet is?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 12:34

Dit is de boerderij die volgens de Duitse tv vermoedelijk de bron is:
http://www.gaertnerhof.org/

Vanmiddag rond 16.00 uur zal er meer duidelijkheid zijn.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 12:44

Zo, op die website staat dat ze geen dierlijke meststoffen gebruiken om de veganen blij te maken. Dan is het wel héél erg vreemd dat er E.Coli bij is gekomen. Ben benieuwd naar de laboratoriumuitslagen. Vraag is natuurlijk of dat er nog wat wordt gevonden en of het überhaupt wel daar is geweest.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 12:47

Zeker vreemd, gezien deze bacterie zich met name door mest verspreid.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 12:49

ThePast03 schreef:
Vanmiddag rond 16.00 uur zal er meer duidelijkheid zijn.

Nee; er gaat concreter een rookbom worden aangewezen. De onzinnige van wat over het hoe en wat wordt ´bekend gemaakt´ is veelzeggender dan de info zelf.

Het is steeds waarschijnlijker dat de bacterie geen natuurlijke oorsprong heeft.

http://www.naturalnews.com/032622_ecoli ... ering.html

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 12:53

Ze weten het gewoon niet :( Ik ben erg benieuwd wanneer er wel duidelijkheid is...

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 13:06

joostvangestel schreef:
Zo, op die website staat dat ze geen dierlijke meststoffen gebruiken om de veganen blij te maken. Dan is het wel héél erg vreemd dat er E.Coli bij is gekomen.

´Toevallig´ dat net díe hoek nu de zwarte piet krijgt toegespeeld. Zit geen groot geld en ook geen landelijke (Spanje) overheid achter om het te verdedigen en is naast aan makkelijk- ook een prettig doelwit :)*
Het wachten is op anti-atoomenergie activisten de schuld aanwrijven van de problemen in Fukushima.

Op basis van wat er nu helder is, is het een niet natuurlijke bacterie die via besmet water verspreid is. Niet vanuit een veebedrijf en niet vanuit één oorsprong van groente.
Zowel op producten vanuit Spanje en van een eco boerderij in Duitsland bijvoorbeeld. Jaja.

Ben alleen maar benieuwd over wat de overheden denken dat de massa geloofwaardig zal vinden.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 13:09

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 13:28

Fijn als alles in de wereld een groot complot lijkt te zijn.. Er riepen al figuren dat dit de schuld van Al-Quaeda is, wraak op de dood van OBL. :n

In Hamburg wonen 1,8 Miljoen mensen, in de deelstaat Nedersaksen wonen nog eens bijna 8 miljoen mensen. Dat zijn dus bijna 10 Miljoen mensen die direkt in de omgeving van de bron wonen. Als je erover nadenkt zijn 2500 ziektegevallen niet eens zoveel (vergelijk Walkerton met 5000 inwoners en 2500 zieken)

Sinds aanvang epidemie zijn er nu 14 dagen verstreken. Niet zo vreemd dat het aantal gevallen nu afneemt, omdat er al een tijdje waarschuwingen bestaan en de bron waarschijnlijk al dan niet bewust is aangepakt. De vraag is of dat de originele bron nog wel bestaat...

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 13:28

ThePast03 schreef:
Een medewerker van het bedrijf is geinfecteerd met EHEC en in Japan schijnt al eerder een grote EHEC uitbraak geweest te zijn waarbij Taugé de bron leek te zijn.

Jaja, spruitgroente als bron van E-coli 8)7

Dat is hooguit de overbrenger naar de mens.
Dan is het water de overbrenger naar de spruitgoente.
De brón is toch echt wat anders.
Van die in Duitsland helemaal.
Niet elke E.coli dezelfde bacteriestam namelijk.
Die in Duitsland is nogal speciaal, want resistent tegen 8 anti-biotica en dat komt niet zomaar uit een koe vallen, niet vanuit de koe op taugé en al helemaal niet vanuit een koe op taugé op een veganistische eco-boerderij.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 13:34

joostvangestel schreef:
In Hamburg wonen 1,8 Miljoen mensen, in de deelstaat Nedersaksen wonen nog eens bijna 8 miljoen mensen. Dat zijn dus bijna 10 Miljoen mensen die direkt in de omgeving van de bron wonen. Als je erover nadenkt zijn 2500 ziektegevallen niet eens zoveel (vergelijk Walkerton met 5000 inwoners en 2500 zieken)

Sinds aanvang epidemie zijn er nu 14 dagen verstreken. Niet zo vreemd dat het aantal gevallen nu afneemt, omdat er al een tijdje waarschuwingen bestaan en de bron waarschijnlijk al dan niet bewust is aangepakt. De vraag is of dat de originele bron nog wel bestaat...

Kijk er niet van op als er een EC-bepaling mbt verse groente en -telers komt die vooral kleinschalige bedrijven zwaar gaat belasten, ecologisch vrijwel onmogelijk maakt en big pharma goed uitkomt.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 14:04

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 14:38

De soap wordt steeds groter!! En hierdoor zal de paniek ook alleen maar groter worden :(

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 14:40

Het zal ook alleen maar erger worden, en meer groente en producten zullen beschuldigd worden.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 14:47

Als blijkt dat deze boerderij de bron is zal de paniek snel afnemen. Overigens heb ik het idee dat het met de paniek wel heel erg meevalt in Duitsland en dat de meeste mensen gewoon rustig afwachten en zich houden aan de adviezen.

Adriana schreef:
De soap wordt steeds groter!! En hierdoor zal de paniek ook alleen maar groter worden :(

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 15:10

ThePast03 schreef:
Als blijkt dat deze boerderij de bron is zal de paniek snel afnemen.

Waarmee dan met een makkelijke en goed uitkomende zondebok de massa weer tevreden is.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 15:40

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 15:51

ThePast03 schreef:

Het bedrijf inmiddels plat:
´Het verdachte boerenbedrijf werd gisteren gesloten en al zijn producten werden uit de handel gehaald.´

Het heeft veel weg van een campagne tegen kleine tuinbouwers en eco in het bijzonder.

Gooi een ´mogelijke bron´ in de lucht. Sluit preventief de boel, haal de spulen uit de handel en... nee, toch niet.
Maakt niet uit hoe onwaarschijnlijk de ´verdachte´; het ruimt lekker op.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 15:58

Deutsche Gründlichkeit:

nrc.nl schreef:
Van de veertig afgenomen monsters die verdacht werden de oorzaak te zijn van de E.coli epidemie bleken er 23 negatief te testen op de bacterie.

Hmm, die andere 17 duren kennelijk nog eventjes. Maar goed, ik zou mezelf kunnen quoten dat de bron al verdwenen is. Die kiemen groeien snel en ik neem aan dat er tussen twee oogsten ook snel wordt schoongemaakt. Zelfs als de bron daar was.

HC: volgens mij werkt je zondebok theorie nog niet. Overigens heb je daarmee enigzins gelijk, er moet ook iets geweest hebben dat de "bron" van nu heeft besmet. Wel gaat het er nu om hoe dat de bacterie mensen ziek maakt, of beter hoe dat die bacterie de mensen bereikt heeft. Als die keten onderbroken kan worden, is er een strijd gewonnen en kunnen we iets rustiger slapen.

Over de uiteindelijke schuld en verantwoording, dat is iets heel erg anders.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 16:04

joostvangestel schreef:
Hmm, die andere 17 duren kennelijk nog eventjes. Maar goed, ik zou mezelf kunnen quoten dat de bron al verdwenen is. Die kiemen groeien snel en ik neem aan dat er tussen twee oogsten ook snel wordt schoongemaakt. Zelfs als de bron daar was.

Daar zat ik ook al aan te denken ja.
De kans wordt steeds groter dat er nooit een bron gevonden wordt en dat is toch best een naar idee.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 16:06

Precies! Ik zou ook graag willen weten of het over 2 of 3 of meer dan een maand dat het dan wel ok is om 7 uur onderweg te zijn naar Schleswig Holstein in de trein. Eerst schrijven ze het is niet overdraagbaar en later weer wel en zo ja tja dan is de trein niet fijn...

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 16:09

Wat ik begrepen heb zitten de ziektekiemen vooral in de ontlasting. Als iemand niet zo hygienisch te werk gaat kan het zijn dat op een deurknop van een toilet wel ziektebacteriën zitten. Dus even opletten bij openbare toiletten.
Ik las ook al dat mensen in Duitsland ontsmettingsdoekjes meenemen en daarmee de deurknoppen eerst ontsmetten.

Op dit moment neemt het af dus volgens mij hoef je nu niet zo bang meer te zijn?
Maar ik ben natuurlijk absoluut geen deskundige.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 16:13

Ik volg het nieuws ook op de voet. Op 17 juni vertrekken we naar een festival in Scheeßel, iets voorbij Bremen. Lekker vier dagen met 60.000 man op een kluitje bandjes kijken, eten kopen op het festivalterrein, je behoefte doen op een dixie en vooral niet je handen wassen. Midden in het besmette gebied. Ik vraag me af of het festival wel door zal gaan als het voor die tijd niet duidelijk is waar het vandaan komt. Als het niet afgelast wordt dan gaan we eens flink nadenken of we wel gaan. Kaarten waren 125 euro per stuk, maar ik heb niet veel zin om risico te lopen besmet te raken.