Mijn vader is jaren lang ploegleider geweest in de wielersport. Hij heeft ook meegemaakt dat er een renner spontaan een hartstilstand kreeg en overleed... tijdens een trainingsweekend. De groep besloot toen ook om het weekend wel gewoon af te maken. Zo n club is zo hecht met elkaar dat ze voor elkaar gestreden zijn.
Ondanks de rivaliteit in een koers trekken de renners bij zo n gebeurtenis 1 lijn en zijn ze samen 1..... Als de koers van vandaag niet geneutraliseerd was hadden ze toch niet echt voor de overwinning gegaan... Uit eerbetoon... Dan zouden ze waarschijnlijk uit respect in 1 grote groep gereden hebben en hadden ze gewoon op hun gemak het rondje gereden. zonder directe winnaar... Ook voor de ploegmaten van Wouter is het wel goed om onder de mensen te zijn die weten wat voor gevaren het wielrennen met zich meedraagt. Maar goed zo ongeveer elke sport is gevaarlijk als het fout gaat.
Noem het wrang maar renners gaan altijd door. Ergens heel moeilijk te begrijpen maar langs de andere kant wel een mooi eerbetoon.... R.I.P Wouter! Mijn gedachten gaan uit naar de nabestaanden... vooral zijn vriendin die zwanger is zal een enorme klap te verwerken krijgen.
borderjay
Geplaatst: 10-05-11 14:12
zoals ik al zeg; is gewoon persoonlijk....ik zou er niet aan moeten denken om de volgende dag alweer te moeten koersen na dit drama en met een ploegmaat minder....zou het gewoon niet kunnen. Ik vraag me af of zulke jongens ook niet compleet mentaal geknakt zijn na zoiets...
Maarja, hoe verwerken zulke jongens dat? Juist, door heel hard te fietsen Maar dat je het zelf niet zou kunnen heeft er niks mee te maken dat het vanuit de renners niet respectvol zou zijn
Paardenmeis1
Geplaatst: 10-05-11 14:15
Ik denk dat de klap van het verlies pas na de Giro komt. Nu is het Giro wat de klok slaat en ook Wouter zelf leefde zo, dus juist in zijn geest vind ik het persoonlijk goed dat ze doorrijden. Dat had denk ik iedere wielrenner zo gewild.
Wij gaan de finish in Milaan bekijken, ben benieuwd naar de emoties/reacties daar.
Josien_
Geplaatst: 10-05-11 14:16
De ploeg heeft de teamgenoten niet verplicht om te starten. Mochten ze het te moeilijk vinden kunnen ze net als Tyler Farrar (andere ploeg) uit de wedstrijd stappen.
Vandaag staat de etappe echter in teken van Wouter Weylandt, het is een soort eerbetoon aan hem.
ubimone
Geplaatst: 10-05-11 14:16
@Stef ik verwacht niet dat ze hard gaan fietsen vandaag... Gewoon braaf het rondje rijden maar verwacht geen spannende ronde zeg maar....
Mooie opening op eurosport.... Mooi eerbetoon aan Wouter. Minuut stilte en er word in conlonne gereden... laatste 10 km zijn voor het team van wouter... hun zullen als eerste finishen.... Ga de aankomst zeker kijken...
Ik hoop dat ik op tijd thuis ben. Verwachte aankomst is kwart over 5, ben meestal rond 5 uur thuis. Nog steeds geen radiozender gevonden die live verslag doet helaas