Eigenlijk schaam ik me best wel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Anthea schreef:En ik ben het weer vergeten.
Cayenne schreef:Ik kijk ieder jaar Schindlers List. Dat is een soort van traditie geworden.
En ik hou het nooit droog.
Mijn inmiddels overleden opa heeft in Indonesie gevochten maar hij heeft er nooit over willen praten.
En ook al weet ik dus niet wat er toen gebeurd is. Het raakt me nog steeds.
MarKiJen schreef:Ik ben zeker ieder jaar 2 minuten stil..
Ik kijk altijd op de tv naar de herdenking op de Waalsdorpervlakte,dat doet me iets,de herdenking op de Dam vind ik niet fijn om naar te kijken.
Ik irriteer me ook kapot aan de mensen die er niets aan willen doen omdat ze vinden dat het inmiddels al zoooo lang geleden is,dat het niet meer nodig is.
Ik leer het mijn kinderen ook dat ze er respect voor hebben en heb ze ook uitgelegt waarom vandaag de vlaggen halfstok hangen.
Cayenne schreef:Anthea schreef:Ik vind het niet iets om verdrietig over te zijn eerlijk gezegd. Ben het simpelweg vergeten, gaat niemand dood van..
Ik wil niet vervelend zijn, maar ik vind het laatste stukje van je opmerking niet helemaal gepast op een dag als dodenherdenking.
NatasjavE schreef:Mijn Opa en Oma hebben heel veel verteld over de oorlog. Voor hen was de dodenherdenking echt waanzinnig belangrijk. Voor mij is het ook belangrijk... ieder jaar 2 minuten stil voor diegene die toen geleden hebben onder een regime dat zoveel haat gezaait heeft en voor iedereen die voor ons gevochten heeft om ons weer te bevrijden...
Ik hoop ook dat we het altijd zullen blijven doen....
Cayenne schreef:Anthea schreef:Ik vind het niet iets om verdrietig over te zijn eerlijk gezegd. Ben het simpelweg vergeten, gaat niemand dood van..
Ik wil niet vervelend zijn, maar ik vind het laatste stukje van je opmerking niet helemaal gepast op een dag als dodenherdenking.
Juul schreef:NatasjavE schreef:Mijn Opa en Oma hebben heel veel verteld over de oorlog. Voor hen was de dodenherdenking echt waanzinnig belangrijk. Voor mij is het ook belangrijk... ieder jaar 2 minuten stil voor diegene die toen geleden hebben onder een regime dat zoveel haat gezaait heeft en voor iedereen die voor ons gevochten heeft om ons weer te bevrijden...
Ik hoop ook dat we het altijd zullen blijven doen....
Niet alleen voor hen vind ik het belangrijk. Ik vind de hele herdenking ontzettend belangrijk om stil te staan bij de dingen die kúnnen gebeuren. En er dus bij stil te staan wat we absoluut niet meer willen.
Vjestagirl schreef:Ik vind het zo belangrijk om te blijven herinneren dat er zo veel mensen zijn gestorven voor onze vrijheid. Dat vrijheid niet iets vanzelfsprekends is. Ik vind dat we nooit meer mogen vergeten hoe dit is gebeurd, hoe het kon gebeuren...