Osama Bin Laden is dood!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 09:53

manic schreef:
Om nou te roepen dat het met terrorisme wel mee valt vind ik eigenlijk ook wel ver gaan... En dat terrorisme allemaal verzonnen is vind ik een beetje in dezelfde categorie vallen als dat 9/11 volledig opgezet is door de Amerikaanse regering...

Er is heel veel waar wij niets vanaf weten. Niet dat ik geloof dat 9/11 opgezet is door Amerika oid, maar ik denk wel dat de gewone mens maar een fractie te horen krijgt van wat er werkelijk gebeurd.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 09:54

Dubbel gevoel.

Osama Bin Laden is destijds fors ondersteund door de Amerikanen in zijn oorlog tegen de Russische invasie in Afghanistan. Daarna heeft hij zich tegen USA gekeerd.
In het zadel geholpen door USA en nu omgebracht door de USA.
Ik weet niet wat gevaarlijker is een terroristengroep met leiding of zonder leiding. |(

Ik blijf hopen op een wereld ooit zonder oorlogen net als in het liedje van John Lennon. Ooit.
Maar mensen zullen altijd blijven vechten om religie, geld, macht en territorium. :(:)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 09:55

moonsparkle schreef:
Ketaki schreef:
tja eerst wacht ik de foto's wel af.

ben benieuwd of hij het echt is.

en ja als hij het echt is, dan heb ik er ook geen medelijden mee.

Zag de foto vanochtend nog op het nieuws, hij leek wel op osama zoals iedereen altijd denkt dat hij eruit ziet :+ Alleen zag hij er niet zo in zijn geheel meer uit(verwondingen). Aan de ene kant denk ik ook van sja misschien gaan zijn volgers nu wel hard wraak nemen omdat hun leider is gedood aan de andere kant is er inderdaad wel direct een nieuwe leider? Wie weet worden ze wel banger van het feit dat hun grote leider gedood kan worden en hun dus ook.

Misschien 'tzelfde verhaal als met die alien van laatst. Dat zou een echte alien zijn maar zag er ook precies zo uit als dat wij altijd denken dat ze eruit zien :P

@ Texelse: Ik denk dat er op de wereld een hoop dingen gebeuren waar wij als "simpele burgers" niks van horen/weten. Dat er misschien dingen gebeuren die in de media zo verdraaid worden dat wij bang gemaakt worden of juist gerust gesteld worden. Ik zeg niet dat het terrorisme verzonnen is, ik geef alleen aan dat dat in die documentaire zo benoemd wordt en dat ik er mijn twijfels over heb.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 09:56

En dat vliegtuig in Lockerbie kwam ook zomaar uit de lucht vallen...

Dat het verhaal niet helemaal 100% zuiver is geloof ik direct, maar dat het allemaal verzonnen is/opgezet door de VS vind ik nogal een van de pot gerukte complot theorie... :D

En dat Bin Laden door de CIA in het zadel is geholpen is ook controversieel...

http://en.wikipedia.org/wiki/CIA-Osama_ ... ontroversy

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 09:59

Dat soort complottheorieën vind ik altijd erg vergezocht en onwaarschijnlijk. Je kunt ook áltijd van het slechtste van de mens uitgaan en een permanent wantrouwen voelen tegen iedereen, die dreigt een tikkeltje macht te hebben, maar over het algemeen zijn dat soort theorieën wel érg vergezocht. :)

Hoewel deze dood van Bin Laden inderdaad een beetje uit de lucht komt vallen op een gunstig moment voor de Amerikaanse regering. De man is dus gewoon gedood in een villa waar hij al langere tijd woonde; ik moet zeggen dat ik het niet helemaal vind passen bij het beeld van 's werelds meest gezochte man, om rustig in een villa in een grotere stad te wonen... Het lijkt mij in elk geval geen bijster verstandige zet die man te doden. Als hij werkelijk al langere tijd in een villa in Islamabad woonde, dan was hij kennelijk niet meer zó belangrijk voor al-Qaida, en zo'n grote organisatie zal ongetwijfeld al láng andere leiders klaar hebben staan. En ze zullen hier ongetwijfeld niet blij mee zijn...

_Tara_

Re: Osama Bin Laden is dood!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 10:02

Ik voel geen permanent wantrouwen tegen iedereen, alleen tegen regeringen en andere "hoge" meneren en mevrouwen :P Kranten ook in 't algemeen, foto's bij berichten worden verergerd om 't zieliger over te laten komen enz. Ik denk gewoon dat er meer gemanipuleerd wordt dan we misschien denken.

Aan jouw bericht te horen heb jij kennelijk ook je twijfels over het hoe en waarom van de dood van Osama zo ineens. Meer mensen hier in 't topic :P

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 10:03

Ik vind het een fijn idee dat hij 'het hoekje om' is.
Maar een minder fijn idee volgt dat die al qaida mensen nu zijn 'taak' gaan overnemen.. er komt hoe dan ook weer een nieuwe leider..

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 10:04

Die lui zijn net muggen. Je kan blijven meppen maar ze blijven terugkomen.

Milly_

omg, die toespraak... zoooo typisch amerikaans :')

samoth

SteffiiY schreef:
Misschien zorgt zijn dood juist wel weer voor onrust!

daar vrees ik echt voor en ik vind niet echt positief...

Ook nog liet nos de lijkfoto van Osama Bin Laden zien en ik vond dat echt helemaal niet nodig om aan te tonen :r

Coeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 10:05

Ben er eigenlijk wel van overtuigd dat een organisatie als Al-Qaeda allang opvolgers heeft klaarstaan.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 10:05

manic schreef:
Om nou te roepen dat het met terrorisme wel mee valt vind ik eigenlijk ook wel ver gaan... En dat terrorisme allemaal verzonnen is vind ik een beetje in dezelfde categorie vallen als dat 9/11 volledig opgezet is door de Amerikaanse regering...

Dat komt voor mij aardig in de buurt ja :+

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 10:07

nja, hij is dood, maar dat wil niet zeggen dat alle zelfmoordontploffing stoppen...
Als hij al wel dood is...? Misschien is het iemand wat erop lijkt :P

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 10:08

Ik weet niet wat ik ervan moet vinden. Ok, ze hebben hem nu te pakken. Erg jammer dat hij dood is.
Maar het is zo goed georganiseerd dat er al lang opvolgers klaar staan.

En die gaan nu natuurlijk wraak nemen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 10:08

Die man heeft zijn straf verdient,maar het lost totaal niets op,er komt gewoon weer een nieuwe leider.En zo gaat het elke keer weer opnieuw.
Wel vreemd dat Osama al die tijd in het zelfde huis/gebouw heeft gewoont.Als je gezocht word blijf je toch nooit op één en dezelfde plek?

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 10:09

Ik weet nooit zo goed wat ik moet denken of voelen bij dit soort nieuws.
Joepie, een individu omgebracht!
Of, o jee, wat zal dat voor represailles oproepen?
Het is nauwelijks te overzien vanaf hier wat er nu echt waar is en wat niet. Een ding is duidelijk en dat is dat Amerika een meester is in de propaganda (hetzij iets subtieler dan vroeger). Ik maak me wel een beetje zorgen om de wereld, eerlijk gezegd....

Jacimatho

Het kan waar zijn, met een soort Special Opts actie, waarbij de Amerikanen live meekeken op de grote videoschermen thuis, doelwit uitgeschakeld.
Lijkt wel een aflevering van NCIS?? :j
Ik vind de berichting een hoog 007 gehalte hebben.

...maar laten we wel zijn.
DNA materiaal is makkelijk te krijgen om zo een 100 % kloppende test te fabrieken.
Foto's met een zwaar beschadigde look-a-like idem, en tja....het lijk heeft een zeemansgraf gekregen. Hoe verzin je dat? 8)7
Nu zullen er voor eeuwig twijfels zijn of het nu wel of niet Bin Laden was.

Het zal de organisatie niet verzwakken, misschien alleen maar sterken omdat ze nu hun martelaar hebben.

Hanmar

Ja, dat je de media altijd met een korreltje zout moet nemen ben ik zonder meer met je eens. En dat er ongetwijfeld zaken gebeuren in de hogere politiek, waar wij niet van op de hoogte gehouden worden, is zeker ook waar. Maar als ik sommige mensen hoor praten over politici etc., alsof ze allemaal lid zijn van geheime genootschappen die de wereld willen overnemen (echt - hoe vaak je de vrijmetselaars tegenkomt in dit soort theorieën!) en uitsluitend absolute macht over de gewone burgers nastreven... Dat gaat dan toch wat ver.

Niet dat ik zeg dat jij, of iemand in dit topic dat precies zegt hoor! Maar ik heb wel eens discussies gevoerd hier op Bokt, waarvan je je toch gaat afvragen hoe mensen zó wantrouwig hebben kunnen raken. Als dat soort complottheorieën de kop op steekt erger ik me daar altijd een beetje aan, vandaar :P

Maar inderdaad, enige twijfel lijkt me wel op zijn plaats bij dit bericht. Aan de andere kant, ik geloof niet dat ik zou geloven dat Obama de berichten zou bevestigen als hij wist dat ze onjuist waren. Als het uit zou komen, zou het immers politieke zelfmoord zijn...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-11 10:10

Is al bevestigd dat hij in zee is gedumpt?
Ik kan daar namelijk helemaal niets over terugvinden op nieuws sites.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 10:10

Maar ja wat moet je dan alle leiders hun gang laten gaan? Laat ze maar leven want misschien gaan ze wraken als je ze dood maakt... Dat lost natuurlijk ook niks op :+

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 10:11

Ik had echt niet verwacht dat die man ooit gepakt/vermoord zou worden!

Gelukkig is het niet via wikileaks uitgelekt waar hij zat.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 10:12

Wat een dubbel gevoel geeft dit nieuws zeg.

Ik ben "blij" voor de mensen die betrokken zijn geweest bij 9/11, zij kunnen het misschien nu een stukje meer afsluiten.

Aan de andere kant denk ik dat dit misschien nog wel meer vergeldingsacties gaat opleveren. En waarschijnlijk niet alleen in Amerika. Iemand opperde hier dat die al qaida mensen nu misschien bang worden en vrezen voor hun eigen levens, Ik geloof niet dat mensen die bij zo'n groepering horen de emotie bang nog kennen. Dit soort mensen zijn zo vól van haat en wraak jegens "het Westen" dat zij hun dood zien als een eer.

Ik ben er dus nog niet uit wat ik er van moet vinden.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 10:13

Vergeldings acties is altijd mogelijk, maar het grootste brein achter al qaida is wel dood.

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 10:13

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 10:14

Pff om te zeggen dat extremisme niet bestaat vind ik echt erg, zeg dat maar tegen de nabestaande.
Of ga even een tripje doen naar klein marokko in belgië....
Ik heb een docu gezien dus extremisme moet wel vals zijn..

Verder ben ik geen obama fan, geen idee of het iets gaat veranderen. Laten we hopen van wel