Verdronken of moord? Dordrecht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

Re: Verdronken of moord? Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 12:08

Echt niet alle mensen die kijken doen dat uit bezorgdheid of medeleven...

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 12:11

Wat doet het er nou toe of de ts er heen is gegaan of niet.
Het is gewoon rot dat het gebeurt is.
En als iedereen daar elkaar kent, was ik ook gaan kijken of het geen bekende was.
Lekker belangrijk! :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 12:13

Leonyr schreef:
Een nieuw bericht op internet:

Citaat:
In een sloot langs de Nieuwe Merwedeweg is aan het eind van de middag een stoffelijk overschot in een sloot gevonden.

Het gaat om nog een onbekende man. Bij de man lag ook een scootmobiel in het water. Over de doodsoorzaak kan de politie nog niets zeggen, zij doen nog nader onderzoek.

Ik weet nog steeds niet om wie het gaat, ook niet of het een kennis of vriend is. Dat is dus nog steeds afwachten.
Wauw, creepy.. [LZP] Zo geschrokken!! Man met scootmobiel uit het kanaal gehaald :\
Zo had het ook af kunnen lopen dus.. maar niet teveel aan denken.

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 12:14

Misschien was ik ook gaan kijken, maar dan moet ik eerlijk bekennen dat dit puur uit het oogpunt van een ramptoerist zou zijn. Ik kan het me persoonlijk niet voorstellen dat ik vanuit een ander oogpunt zou gaan.

Het is een illussie dat je als buitenstaander kunt helpen, met zoveel professionals erbij, je loopt enkel en alleen in de weg. Daarbij, men wilt weten of het een bekende is, maar ik kan je vertellen dat je bij 9 van de 10 ongevallen waar een dode valt het niet wilt zien en het liever hoort. Ik woon ook in een dorp en daar doet de roddel zijn werk wel en weet ik binnen 2 dagen wie het geweest is, tenzij het geen dorpsgenoot is.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 12:16

Ramptoerisme zit in de mens. Ik denk niet dat ik er speciaal heen zou fietsen, maar als ik daar zou zijn als er zoiets gebeurt, blijf ik zeker wel staan en met mij bijna iederen denk ik, ook al zeggen de moraalridders uiteraard van niet.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 12:17

Ik had er ook naartoe gegaan hoor eerlijk is eerlijk. Vind je reactie dan ook normaal.
Wel heel naar zeg!

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 12:22

ik was er ook naartoe gegaan,
je weet nooit of je kan helpen, (al is het met iets van spullen pakken)

en als het een bekende van je is, om bij te staan, dat je weet naar welk ziekenhuis hij/zei gaat.

wel allemaal heel vervelend.

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 12:35

Daar is dat p2000 systeem zo handig voor, kun je zien of er iets bij je in de buurt gebeurt. (bijv. Brand bij iemand die je kent).
Alhoewel ik liever geen zieke/dode mensen zie, is het wel heel leuk om mee te maken hoe een huis geblust word.

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 12:46

Misschien handig dat de discussie over ramptoerisme hier word voortgezet: [NM] Wat is er mis met ramptoerisme?

Ik hoop voor je dat het geen bekende is.. Lijkt me vreselijk. Het is zowiezo al vreselijk...

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-11 14:58

We weten nog steeds niet wie het is, maar voor zover we nu kunnen bedenken is het geen bekende. Het is een oudere man geweest die met zijn scootmobiel boodschappen was gaan doen in de buurt. (Waarschijnlijk de boerderij aan de grote weg) waarna hij het water in is gereden.

Meer informatie is nog steeds niet bekend.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 14:39

Deze man is iemand voor wie ik in het verleden gezorgd heb.
Meneer is rond de 50 jaar en had een lichamelijke beperking ten gevolge van een beroerte in het verleden, en woonde daarom in een begeleid wonen vorm
Een erg triest ongeval

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 14:13

verootjoo schreef:
Ik weet niet in wat voor stad mensen wonen die zeggen dat ze niet gaan, maar ons dorp is erg betrokken met elkaar. Als er iets gebeurd staat het hele dorp er, ook omdat de kans groot is dat je de betrokkene kent.
Ik noem dat geen nieuwsgierigheid of ramptoerisme maar begaan zijn met je medemens.

Je zal het zelf eens mee moeten maken ;) . Dan praat je wel anders.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 10:36

ravellie schreef:
Deze man is iemand voor wie ik in het verleden gezorgd heb.
Meneer is rond de 50 jaar en had een lichamelijke beperking ten gevolge van een beroerte in het verleden, en woonde daarom in een begeleid wonen vorm
Een erg triest ongeval

Niet om vervelend te doen, maar ik denk niet dat je dit soort informatie mag geven, ivm beroepsgeheim.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 12:22

Diablo schreef:
Ramptoerisme zit in de mens. Ik denk niet dat ik er speciaal heen zou fietsen, maar als ik daar zou zijn als er zoiets gebeurt, blijf ik zeker wel staan en met mij bijna iederen denk ik, ook al zeggen de moraalridders uiteraard van niet.

Dat zijn geen moraalridders, dat zijn mensen die nog een beetje fatsoen in hun donder hebben.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 12:27

Beetje flauw dat sommigen gelijk zeggen dat we moraalridders zijn en dat wij ook erheen zouden gaan als het bij ons was.
Daarop kan ik antwoord geven, nee ik ga er niet heen. Straat verderop hier ook eens een meisje aangereden, ik hoorde de klap zelfs, mja dat kon vanalles zijn, tel erna politie en ambu, later traumaheli. En nee, ben er niet heen gegaan, er was immers hulp.

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 15:13

Elkaar voor ramptoerist uitmaken vind ik ook een beetje asosciaal. Het is toch normaal dat je even gaat kijken?
Een tijdje geleden had ik getapt bij de vereniging met wat mensen. Wij fietsen terug en werden ineens geroepen door een meisje die lopend bij ons was vertrokken. Lag er ook een vrouw met een soort van epileptische aanval ofzo. Toen hebben we ook echt met zijn 4'en geholpen en ik moet zeggen: ik was blij dat de mensen die op dat tijdstip (uur of 5 's nachts) nog langskwamen allemaal even kwamen kijken en vroegen of ze nog konden helpen, voelt dan wel fijn hoor!

Over dit geval: ik vind het heel erg voor de man die overleden is.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 15:53

Miekel, dat is heel wat anders...
Offtopic trouwens, Donja (uit Garijp) hier op bokt zoekt een bijrijder