Trimmer trapt puppy dood

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 17:23

MamboBeach schreef:
Miepie77 schreef:
Ipod vind ik een onzin rede, je bent toch niet een zombie die aan het rennen is, je hebt met meer te maken dan alleen dat jij lekker wilt rennen, niet alleen honden, maar ook fietsers, wandelaars ed kan je tegenkomen en als je trapt en hondje blijft liggen dan ren je toch niet doodleuk door, nee hij wist heel goed dat ie iets deed wat niet kon, hij dacht er alleen makkelijk mee weg te komen.

Weet je dat als je hardloopt en er een dier voor je loopt je ook ontzettend lelijk kan vallen? We horen het nu allemaal maar van 1 kant.

hij heeft niks he, hond is dood en mensen zijn hun huisdier kwijt

LovingSonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 17:23

Wat afgrijselijk! Dit soort mensen zou je toch wat aandoen! Wat verschrikkelijk voor de pup en zijn baasjes!

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 17:24

Miepie77 schreef:
Polivy schreef:

Dit slaat natuurlijk nergens op....

je loopt niet weg als de hond blijft liggen, dan ben je heel bewust bezig![/quote]
Helemaal mee eens dat de meest sociale verwachte en geaccepteerde reactie is om niet weg te lopen. En dat je dus bewust wegloopt ook. Maar er staan grote vraagtekens bij het bewust schoppen/doden van het hondje wat mij betreft en ik vind het al helemaal erg om te zeggen dat de meneer dacht er makkelijk mee weg te komen. Ik snap niet waar je dat op baseert. Ik was er niet bij en jij ook niet, en ik ken deze meneer ook niet en jij neem ik aan ook niet. Daarnaast heeft deze man zich later gemeld bij de eigenaren, en dat noem ik nou niet 'er makkelijk mee weg komen'. Anders had hij het gewoon laten gaan.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 17:25

Ik vraag me ook af in hoeverre de trimmer beseft heeft dat het diertje overleden was. Ik denk namelijk dat dit hele gebeuren zich in zeer korte tijd heeft afgespeeld en hij misschien de gevolgen niet overzien heeft.

En ik zie er hier nog veel over opzet praten, maar dat is mijns inziens totaal niet zeker.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 17:26

@Polivy : als iedereen het over je heeft kan je beter je gaan melden, maar dat gaat dan niet vrijwillig.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 17:28

Jessicajoann schreef:
Express of niet. Aangelijnd of niet. Hij moet zijn verantwoordelijkheid er voor nemen. Dat moet je ook als je iemand aanrijd omdat die gene de weg op liep.

Wie zegt trouwens dat de hond voor hem liep toen het gebeurde.
Kan best dat de hond achter hem aanliep en te dicht kwam en zo per ongeluk een trap met de hiel kreeg.

Vervolgens is hij toch blijven staan (omdat hij merkte dat hij iets geraakt had?) en toen heeft hij (aldus de eigenaar) niet tactvol gereageerd, misschien besefte hij niet eens hoe erg het was en dan is hij verder gelopen. Weten wij veel.

Tenslotte ziet hij de media-aandacht (en vast ook de bijbehorende fijne publieke reacties omtrent lynchen, castreren, doodschoppen etc) en toch gaat hij toch persoonlijk bij die mensen aanbellen. Een echte hork hoopt gewoon dat ze hem niet pakken, punt.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 17:28

Miepie77 schreef:
MamboBeach schreef:
Weet je dat als je hardloopt en er een dier voor je loopt je ook ontzettend lelijk kan vallen? We horen het nu allemaal maar van 1 kant.

Dat je ontzettend lelijk KAN vallen. Dat staat er... Ik vind het ook niet leuk als een hond achter me aan rent als ik aan het hardlopen ben en ik heb zelf ook honden, dus daar ligt het niet aan!

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 17:32

Miepie77 schreef:
MamboBeach schreef:

Wat voor een antwoord is dat nou, precies of de uitkomst van de situatie bepaalt wie er schuld heeft.

Stel dat de trimmer was gevallen over de hond, op een paaltje valt en overlijdt?
Wie is er dan de zielige partij? Toch wel de familie van de trimmer zeker! En dan begint er een polemiek over onverantwoorde hondeneigenaren...
Laatst bijgewerkt door foxy80 op 10-04-11 17:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 17:33

Polivy schreef:
Ik vraag me ook af in hoeverre de trimmer beseft heeft dat het diertje overleden was. Ik denk namelijk dat dit hele gebeuren zich in zeer korte tijd heeft afgespeeld en hij misschien de gevolgen niet overzien heeft.

En ik zie er hier nog veel over opzet praten, maar dat is mijns inziens totaal niet zeker.

Het kan zijn dat hij niet in de gaten heeft gehad dat de pup dod was, maar het moet toch duidelijk zijn geweest dat het goed mis was. Overtreding van de hond of niet; er werd hem gevraagd om even te stoppen om de pup aan te kunnen lijnen. Enige excuus hiervoor zou kunnen zijn dat meneer ze niet gehoord heeft omdat hij met muziek op liep...

verder lees ik nu 2 versies; tijdens picnic pup aan de wandel en dochter heeft zijwaartse beweging van de man gezien, en langs de weg elkaar tegemoed lopen en meneer heeft er waarschijnlijk op gestaan. :?

Jessicajoann

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 17:33

@foxy80 het lijkt mij niet dat een hond dood is als je hem met de hiel raakt..
En als een van de dochters ziet dat hij een linkse maakte(dat was het toch?) ging het ook niet perongeluk.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 17:34

foxy80 schreef:
Stel dat de trimmer was gevallen over de hond, op een paaltje valt en overlijdt?

"Eigen schuld he, had je maar uit moeten kijken!"

Sorry dat is flauw...

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 17:36

xx_Horsiex schreef:
foxy80 schreef:

"Eigen schuld he, had je maar uit moeten kijken!"

Sorry dat is flauw...

:') maar wel leuk,
dan was ik ook gewoon naar huis gegaan, om gevonden te worden door de eerlijke vinder, nee daar moet je bij blijven staan en ambulance regelen, bij een hond loop je weg

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 17:40

De media verdraait ook vaak dingen, voor het zelfde geld was het wel z'n enkelbijtertje. Oke dan is doodtrappen natuurlijk nog steeds geen goede reactie, maar wie weet probeerde hij de hond wel te waarschuwen/laten schrikken maar ging dat fout?
Je leest hier maar 1 kant van het verhaal.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 17:41

Jessica, iemand zei hier dan een pup weinig nodig heeft qua kracht om te overlijden. En het is een trimmer, geen slome suffe jogger hé. Die mensen lopen wel aan een aardig tempo met krachtige passen...

En stel dat hij de hond raakte en toen pas een linkse beweging maakte om niet te vallen omdat hij gestoord werd in zijn beweging, of omdat hij voelde dat hij iets raakte en gelijk zijn voet ervan weghaalde? We waren er allemaal niet bij, het is hardstikke zielig voor de hond in kwestie, maar dit had perfect vermeden kunnen worden, asociale trimmer of niet.

Horsie, dan had de familie van de trimmer waarschijnlijk klacht ingediend voor het niet aanlijnen van de hond. En de wet zou hun hoogstwaarschijnlijk gelijk geven ook.

Miepie, wie zegt dat de trimmer gelijk door had dat de hond dood was? Goedkoop hoor, zo vanop een afstand commentaar leveren.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 17:42

Pentax schreef:
De media verdraait ook vaak dingen, voor het zelfde geld was het wel z'n enkelbijtertje. Oke dan is doodtrappen natuurlijk nog steeds geen goede reactie, maar wie weet probeerde hij de hond wel te waarschuwen/laten schrikken maar ging dat fout?
Je leest hier maar 1 kant van het verhaal.

Da's helemaal waar al vindt ik het wel een verschil of je een volwassen herder achter je aan hebt hollen of een pup shizu van nog geen 2kilo

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 17:42

foxy80 schreef:
Jessica, iemand zei hier dan een pup weinig nodig heeft qua kracht om te overlijden. En het is een trimmer, geen slome suffe jogger hé. Die mensen lopen wel aan een aardig tempo met krachtige passen...

En stel dat hij de hond raakte en toen pas een linkse beweging maakte om niet te vallen omdat hij gestoord werd in zijn beweging, of omdat hij voelde dat hij iets raakte en gelijk zijn voet ervan weghaalde? We waren er allemaal niet bij, het is hardstikke zielig voor de hond in kwestie, maar dit had perfect vermeden kunnen worden, asociale trimmer of niet.

Horsie, dan had de familie van de trimmer waarschijnlijk klacht ingediend voor het niet aanlijnen van de hond. En de wet zou hun hoogstwaarschijnlijk gelijk geven ook.

Miepie, wie zegt dat de trimmer gelijk door had dat de hond dood was? Goedkoop hoor, zo vanop een afstand commentaar leveren.

Pardon? Als zij goedkoop is dan ben jij het ook! Laten we de discussie on topic houden en niet persoonlijk maken!

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 17:43

foxy80 schreef:

als de hond blijft liggen is dat voor normale mensen reden genoeg om even te blijven staan en te vragen hoe het gaat, daar is niets goedkoops aan, gewoon sociaal gedrag,
ook als de hond toen nog leefde vraag je nog hoe het gaat

schelden en persoonlijk worden doet men meestal als men zn eigen argumenten niet kan hardmaken
Laatst bijgewerkt door Miepie77 op 10-04-11 17:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Chiaraa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 17:44

Je weet niet met zekerheid of die trimmer wist dat de hond werkelijk dood was.
Dat ie aangelijnt moet zijn, dat is waar. Hoe grof dat ook klinkt!

MAAR.. hij had natuurlijk ook wel niet zo'n antwoord moeten geven.
Erg voor de baasjes en het hondje, ik had die man werkelijk een klap in zijn gezicht gegeven..

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 17:47

Laat deze god..ver... geten kloot viool nooit in mijn buurt komen, want dan overleeft hij het niet vrees ik!!
Ofwel ik laat hem opvreten door mijn 2 honden, of ik schop hem zelf wel even dood of in elk geval een stukkie invalide!!

Sorrie bokkers, word hier dus kots misselijk van...dit zijn de toekomstige moordenaars van mensen!
Laatst bijgewerkt door aerdenhout1 op 10-04-11 17:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 17:47

Het kan ook perongelijk gebeurt zijn, en dat die mensen al niet al te aardige dingen hebben geroepen naar die meneer.
Dat is het nadeel met media he, die hebben nu een zielig, goed verkopend verhaal. Maar of het echt zo zit weet je niet.

Wel jammer van het hondje natuurlijk.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 17:51

cupcake_x schreef:
Je weet niet met zekerheid of die trimmer wist dat de hond werkelijk dood was.
Dat ie aangelijnt moet zijn, dat is waar. Hoe grof dat ook klinkt!

MAAR.. hij had natuurlijk ook wel niet zo'n antwoord moeten geven.
Erg voor de baasjes en het hondje, ik had die man werkelijk een klap in zijn gezicht gegeven..

misschien mis ik iets....maar wie zegt dat de hond aangeleind moest zijnm?

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 17:51

Pentax schreef:
Het kan ook perongelijk gebeurt zijn, en dat die mensen al niet al te aardige dingen hebben geroepen naar die meneer.
Dat is het nadeel met media he, die hebben nu een zielig, goed verkopend verhaal. Maar of het echt zo zit weet je niet.

als iemand jouw hond of kind trapt, zou jij hem dan vriendelijk te woord staan, dacht het niet

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 17:52

Ach dat het per ongeluk gebeurt is, hij zegt ''eigen schuld, had je hem maar aan moeten lijnen''. Die man weet dondersgoed dat er iets gebeurt is en dat hij dat arme dier vertrapt heeft. Ookal was het niet overleden: hij had gewoon normaal moeten doen. Wat een verbitterd, rottig persoon zeg, bah.

Van mij mogen zulke mensen wel een paar jaar opgesloten worden.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 17:56

Colway, staat op pg 2 geloof ik, bokker die in de buurt woont.

Horsie en Miepie, jullie beschuldigen die trimmer zo maar van vanalles en nog wat (hij deed het met opzet, hij wou er mee weg komen, hij heeft doodslag gepleegd, hij deed het in koelen bloede, hij is ziek, hij heeft geen spijt, hij reageerde zijn irritatie af op de hond, zijn excuses zijn niet oprecht en het is een hufter en een l u l) zonder enige vorm van bewijs buiten een sensatieartikeltje op pg 3 en als ik dat goedkoop noem, dan word ik ineens persoonlijk?
Hebben jullie een glazen bol soms om in meneer zijn hoofd te kijken?
Miepie77 schreef:
nee hij wist heel goed dat ie iets deed wat niet kon, hij dacht er alleen makkelijk mee weg te komen.

Miepie77 schreef:
je loopt niet weg als de hond blijft liggen, dan ben je heel bewust bezig!

Miepie77 schreef:
Idd want een straf zal ie hiervoor wel niet krijgen, hooguit een boete terwijl het wel gewoon doodslag is!!

xx_Horsiex schreef:
Als jij je kan omdraaien en in koele bloede kunt zeggen dat het hun eigen schuld is, terwijl het nogal duidelijk is dat de hond of uiten bewustzijn is of dood, dan ben je in mijn ogen een ziek persoon. Hij zal wel geschrokken zijn van de reacties van buurtbewoners, maar hij zal echt geen spijt hebben!
Het is tegenwoordig normaal om je irriatie op dieren af te reageren...

Miepie77 schreef:
Bij een grote hond had ie het waarschijnlijk niet eens gedurfd en dan nu excuses maken ivm de media aandacht, wat een hufter!!!

xx_Horsiex schreef:
Snel het boetekleed aantrekken, en niet eens omdat hij spijt heeft maar schrok van de media aandacht? Wat een banketstaaf, echt, gewoon een banketstaaf.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 17:59

Pentax schreef:

Ach kom nu toch...we hebben het over een PUP! en dan nog, per ongeluk??? Jammer van het hondje????
Heb jij zelf een hond? Waarschijnlijk niet anders zou je weten hoe verschrikkelijk het is als zo'n dierbare vriend dood gaat!