LizzyLover schreef:winnietje3 schreef:Ja hoor. Het zal wel. Ik zal je ooit nog eens horen..
Als je eigen kind ooit zelfmoord zou plegen is ie natuurlijk ook verdomd egoistisch en was het een belachelijke actie om aandacht te trekken. Had ie maar op mama's schoot moeten uithuilen.
Ja dan zou ik die gene egoistisch vinden, maar ik zou ook respect voor die gene hebben. Er zijn 3 mensen die ik ken die zelfmoord hebben gepleegd. Als je echt niet meer wil is er maar 1 optie en dat is dood. Waarom zou je dan nog door dokteren, als dood jou enigste rust punt is zou ik zeggen ga je gang.
Je spreekt jezelf hier een beetje tegen. De ene kan zeg je Ego de andere kant vind je het prima.
Ik vind het per definitie niet egoistisch, omdat inderdaad voor die persoons belevenis er geen andere uitweg is.
Vervelend dat je dit in je omgeving hebt moeten meemaken, maar ik kan me zo voorstellen dat deze mensen het niet zo erg in het openbaar hebben gedaan als deze man.
En ondanks dat hij misschien al brandstof over zichzelf heen heeft gegoten: Iemand kan ook last hebben een psychische stoornis als schizofrenie. Die mensen gaan niet netjes aanbellen hoor bij de kliniek: "Zeg ik ben het leven nu zo zat!"
Die mensen hebben letterlijk en figuurlijk wel iets anders aan hun hoofd. maar dat lijkt niet tot sommige mensen door te dringen.