kind van 12 bevallen van baby

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 20:54

LindaLinda schreef:
verootjoo schreef:
dat is 50% kans... of de school is christelijk of de school is niet christelijk. Lijkt me niet dat dit meer gebeurd op een christelijke dan op een niet christelijke school.

Die 50% kans klopt ook niet helemaal, er bestaan ook Katholieke, vrije, etc scholen :)
Wat wel blijft dat het erg naar is voor het meisje van 12 en haar familie. Wat de reden is en wie de vader is weet ik niet, dus kan ik niks over zeggen. Ik wacht af of er nog berichtgeving over komt. Waarschijnlijk niet is mijn verwachting.

En katholiek is niet christelijk? ;)

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 21:04

xMonsterr schreef:
en dat te bedenken dat ze hier 200meter verder op woont. :=
ben benieuwd wat ze met het kind gaat doen etc.

Jeetje wat een schok moet dat ook zijn.
Kende je het gezin?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 21:07

En jou is niets opgevallen aan dat meisje? Dan zal de rest ook wel niets gemerkt hebben. Ik hoop dat het meisje en haar kind in bescherming genomen worden voor de media, het is al erg genoeg dat moeder en kind altijd uitleg zullen moeten geven hoe het zit met het leeftijdsverschil.

xMonsterr schreef:

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 21:08

DDDMakkink schreef:
ik heb zelf twee kinderen gehad en helaas had ik niet zo een mazzel dat ik niks door had :+

ja ze is 12 met 9 maanden zwangerschap was ze misschien wel 11 toen ze zwanger raakte
en op je 11/12 al sex zonder voorbehoedsmiddel kan er bij mij niet in eigenlijk
wat moeten die ouders nu wel niet meemaken??
ik heb zelf een dochter en moet er niet aan denken dat ze op haar 12de zwanger thuis komt
geld ook voor mijn zoontje voor het geval hij een meisje zwanger maakt

zover ik verder gehoord heb,
zit ze zelf al in een pleeggezin en heeft ze al niet een makkelijke jeugd gehad.
Dat veranderd wel al wat de zaak vind ik zelf.. hierdoor zijn kinderen sneller losbandig,
dan dat ze een stabiele thuissituatie hebben.
Ook hoorde ik dat ze voor het kindje al een pleeggezin gevonden hebben.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 21:09

bij mij zat toendertijd op de lagere school die op haar 8ste ongesteld was volgens mij uit sri lanka dus het kan wel degelijk.

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 21:10

Yamcha schreef:
Jennasilver schreef:
Ik vermoed dat dat meisje misbruikt is. Ze was waarschijnlijk 11 toen ze zwanger raakte. En ik geloof me te herrineren dat 11-12 jarige jongens niet kunnen verwekken op die leeftijd. :(

Jongens van 8 jaar kunnen al verwekken.........

m'n neefje is 8. de gedachten al.. die zit hier nog vrolijk met trekkertjes hoor :=

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 21:12

Blue_Eyes schreef:
DDDMakkink schreef:
dit vind ik het mooiste stukje van de hele tekst

''Het is niet bekend hoe lang het meisje al zwanger was''

uhm..............ik gok op 9 maanden en jullie? _O- _O- _O- _O- _O-
slimme redactie die dat erin heeft gezet

Dat hoeft niet... Prematuurtje inderdaad, en het lichaam van het meisje was nog onrijp waardoor het kan zijn dat het lichaam de bevalling eerder heeft ingezet omdat het kindje te groot werd voor het lcihaam van het meisje. Dus zo'n domme opmerking is dat niet.

gelijk.. vind ik ook niet zo dom....
aangezien een kind ook al geboren kan worden met 7 maanden.. en dit wel overleven en gewoon gezond kunnen zijn..
al denk ik dat het in dit geval wel gemeld zou worden.
Maar 8 maanden zou prima kunnen

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 21:23

Trieste situatie, kan me werkelijk niet voorstellen dat je niet merkt dat je zwanger bent, ik denk eerder dat ze het wel wist maar het niet wilde weten en alle gedachten eraan gewoon weggedrukt heeft.
Er zijn zoveel mogelijkheden om het zo min mogelijk op te laten vallen, we weten ook helemaal niet wat voor type meisje het is, of ze slank of stevig is etc.
Hoorde op het jeugdjournaal dat ze niet wilde zeggen wie de vader is, ze weet het dus hoogstwaarschijnlijk wel.
Wil haar veel sterkte wensen en hoop dat ze goede hulp krijgt om dit allemaal te verwerken en op een goede manier met of zonder haar kindje haar leven weer op kan pakken. :(:)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 21:38

Citaat:
Trieste situatie, kan me werkelijk niet voorstellen dat je niet merkt dat je zwanger bent, ik denk eerder dat ze het wel wist maar het niet wilde weten en alle gedachten eraan gewoon weggedrukt heeft.

We hebben het hier wel over een meisje van 12, he? De gedachte aan een kind van die leeftijd dat zwanger zou zijn is zo absurd, dat ik het niet gek vind dat er niemand opgekomen is, inclusief zijzelf.
Plus - ja, haar postuur zal misschien wat veranderd zijn, maar het is ook normaal dat meisjes van 12 ineens borsten en heupen beginnen te krijgen! Als ik naar mijn nichtje van 11 kijk, die verandert ook ineens vreselijk van model. Een buik, ja, die kan dan meekomen, en dan zal haar babybuik misschien gewoon niet groot zijn geweest. Ook onregelmatig menstrueren is nog niet zo vreemd als je 12 bent...

Blacky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 21:54

bigone schreef:
En jou is niets opgevallen aan dat meisje? Dan zal de rest ook wel niets gemerkt hebben. Ik hoop dat het meisje en haar kind in bescherming genomen worden voor de media, het is al erg genoeg dat moeder en kind altijd uitleg zullen moeten geven hoe het zit met het leeftijdsverschil.

xMonsterr schreef:

nee niks gemerkt maar ja je kijkt ook niet bij elk kind specifiek naar de buik.
ik kende haar ook niet echt maar ik weet wel wie het is. ;)

pinuts

Re: kind van 12 bevallen van baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 22:30

hmm en de wijk stond al niet zo goed op de kaart:P Ging net weer wat beter;)

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 22:35

Jeetje , ik weet niet wat ik lees...
Waar is de tijd ( als de sex op vrijwillige basis is geweest ) dat kinderen ! nog met poppen spelen gebleven...

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 22:43

Ik zat vol verbazing dit nieuws bericht te lezen. Net werd er op de tv gezegd dat het meisje uit huis is geplaatst, omdat het thuis niet veilig is voor haar.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 22:51

Olympia schreef:
Ik zat vol verbazing dit nieuws bericht te lezen. Net werd er op de tv gezegd dat het meisje uit huis is geplaatst, omdat het thuis niet veilig is voor haar.

dan weet je al genoeg toch.....

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 23:30

Nee omdat ze niet met zekerheid kunnen zeggen of ze er veilig is..
Maar ja, waar kan een buitenstaander dat wel zeggen?
Vind dat toch dubbel.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 23:36

Het is een vaag verhaal zoals ik het net begreep op het nieuws. Meisje is samen met haar 9 jarige broertje uit huis geplaatst en ik meen dat de RAAD aangifte tegen vader heeft gedaan. Over een moeder wordt in het hele verhaal niet gesproken. Wel dat het gezin pas net in NL is komen wonen en van Antiliaanse afkomst is.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 23:42

Olympia schreef:
Het is een vaag verhaal zoals ik het net begreep op het nieuws. Meisje is samen met haar 9 jarige broertje uit huis geplaatst en ik meen dat de RAAD aangifte tegen vader heeft gedaan. Over een moeder wordt in het hele verhaal niet gesproken. Wel dat het gezin pas net in NL is komen wonen en van Antiliaanse afkomst is.

De moeder is schijnbaar niet (meer) aanwezig in het gezin.

De reden waarom ze uit huis geplaatst is, in een pleeggezin, samen met haar baby, is de veiligheid van beiden. Ze liggen nu nog in het ziekenhuis.

Hopelijk komt het goed met moeder en kind.

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 00:07

xDramaQueen schreef:
Ik vind het zeer kwalijk dat hier word geroepen ja "ik heb gehoord dat het de vader is" of "ze is misschien wel misbruikt" ik weet dat het onwaarschijnlijk is maar meisjes hebben steeds jonger seks, álles is dus mogelijk en ik vind het nogal wat dat mensen dat hier durven te zeggen.. elias, ik vind jou opmerking dan ook écht niet door de beugel kunnen, onschuldig tot het tegendeel bewezen is!!

:Y)
Je zegt zelf, alles is mogelijk. Ze is misschien wel misbruikt vind ik geen rare opmerking als je ziet hoe dit topic begon..
Meteen naar de vader wijzen is imo niet erg vriendelijk en doordacht..

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 06:07

Olympia schreef:

Ik hoorde het ook net, me mond viel open van verbazing....
En niet om te generaliseren of racisme maar:
Als ik kijk hoeveel meiden er hier rond lopen met 11,12,13 jaar die net op de middelbare school zitten en al zwanger zijn....
tja...

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 06:54

xDramaQueen schreef:
Ik vind het zeer kwalijk dat hier word geroepen ja "ik heb gehoord dat het de vader is" of "ze is misschien wel misbruikt" ik weet dat het onwaarschijnlijk is maar meisjes hebben steeds jonger seks, álles is dus mogelijk en ik vind het nogal wat dat mensen dat hier durven te zeggen.. elias, ik vind jou opmerking dan ook écht niet door de beugel kunnen, onschuldig tot het tegendeel bewezen is!!

Het werd op het nieuws zowel NOS al hart v holland vermeld dat het hoogstwaarschijnlijk om misbruik ging. Het gaat om een antiliaans meisje, en ja dat ze nisk merkt dat kan ik me meer dan voorstellen want hoeveel wisten jullie nou van sex en zwangerschap op je 11e?. Nou ik bar weinig.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 07:47

newt schreef:
xDramaQueen schreef:

Het werd op het nieuws zowel NOS al hart v holland vermeld dat het hoogstwaarschijnlijk om misbruik ging. Het gaat om een antiliaans meisje, en ja dat ze nisk merkt dat kan ik me meer dan voorstellen want hoeveel wisten jullie nou van sex en zwangerschap op je 11e?. Nou ik bar weinig.

dus wederom, geen zekerheid!!

als het zo is, is dit natuurlijk zeer ernstig maar ik blijf erbij, onschuldig tot het tegendeel bewezen is, ik weet als geen ander hoe goed het nieuws hun eigen verhalen kunnen maken..

edit: jongeren weten steeds meer, toets voor de grap maar eens in op google 12 jaar en seks oid, of lees die reacties van tijdschriften, veel vragen over seks worden gesteld door dames in de leeftijdscategorie 10-14, het is imo best wel krankzinnig maar niet geheel ongewoon schijnbaar.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 08:01

Ze is absoluut heel jong en het zo verschrikkelijk zijn als het hier ook nog eens zou gaan om seksueel misbruik.

Maar ik vind het wel vreemd dat er net gedaan wordt alsof het zo'n schok is dat jonge tieners (let wel ik heb het over tieners, dus geen meisjes van 11 of 12 jaar) seksueel actief zijn. Zowel in mijn familie als vriendenkring, inclusief ikzelf waren er echt wel voor ons 16 bij. En dan heb ik het over mensen die nu 30ers en 40ers zijn. En met poppen spelen, daar vond ik echt geen donder meer aan toen ik 12 jaar was. Toen ik 13 jaar was kreeg ik mijn eerste vaste verkering die bijna 3 jaar geduurd heeft.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 08:04

Misschien wist het kind het stiekum wel, maar durfde niemand te vertellen.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 08:06

Jessix schreef:
Ze is absoluut heel jong en het zo verschrikkelijk zijn als het hier ook nog eens zou gaan om seksueel misbruik.

Maar ik vind het wel vreemd dat er net gedaan wordt alsof het zo'n schok is dat jonge tieners (let wel ik heb het over tieners, dus geen meisjes van 11 of 12 jaar) seksueel actief zijn. Zowel in mijn familie als vriendenkring, inclusief ikzelf waren er echt wel voor ons 16 bij. En dan heb ik het over mensen die nu 30ers en 40ers zijn. En met poppen spelen, daar vond ik echt geen donder meer aan toen ik 12 jaar was. Toen ik 13 jaar was kreeg ik mijn eerste vaste verkering die bijna 3 jaar geduurd heeft.

Ik ben 30 en had met 12 echt nog lang geen sex.
Met 11 zwanger worden en met 12 bevallen vind ik dan toch echt heel erg ver gaan.
Met 11 was ik ook echt niet met sex bezig.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 08:13

jesito schreef:
Jessix schreef:

Ik ben 30 en had met 12 echt nog lang geen sex.
Met 11 zwanger worden en met 12 bevallen vind ik dan toch echt heel erg ver gaan.
Met 11 was ik ook echt niet met sex bezig.

het gaat ook ver, maar ongewoon is het niet hoor :n jongeren beginnen steeds vroeger..

http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/ne ... 233878.ece

in belgie is een 10 jarig meisje bevallen in 2006..
http://www.knurps.nl/2007/09/10-jarig-m ... -baby.html