Nederlanders weten weinig over roken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Re: Nederlanders weten weinig over roken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 22:47

Als je lekker op een terrasje zit en naast je komt iemand met zo'n stinkstok, nou reken maar dat je er last van hebt. Net als bij de ingang van gebouwen, er staat altijd zo'n groep rokers omheen. Bij ons op school staat er een groot bord dat er niet gerookt mag worden bij de ingang, en dat er een speciale rokerstuin is, nou iedereen staat bij de ingang. Gewoon associaal

Daarbij is het ook nogal makkelijk. Sta je bij een bushalte, lekker droog, want het regent, komt er iemand naast je in het huisje staan roken. Je kunt nergens heen, maar mag wel fijn in de rook staan. Net als

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 23:12

Probeer maar eens een ziekenhuis in te gaan zonder door een rookwolk heen te moeten lopen.

Dat mensen roken vind ik prima. Moeten ze zelf weten, maar ik heb geen zin om ziek te worden omdat iemand anders zo nodig moet roken. Zo ga ik als ik mijn tweeling bij me heb inderdaad niet op een terras zitten. Ook al ben je dan buiten, het stinkt gewoon echt heel erg. Vind dat ze daar nog wel iets op mogen bedenken.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-11 09:14

En vergeet niet dat sommige mensen er heel snel last van hebben. Ik ben heel snel wagenziek, en als ik dan net even buiten sta en iemand naast me is aan het roken word ik direct weer misselijk. En als ik door een rookwolk loop dan slaat dat gelijk op m'n keel. Dus is helemaal geen aanstellen, maar ik wil me graag gewoon goed voelen.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 13:42

tsja heb er geen last van.
Ik vind sommige mensen gewoon zwaar overdrijven en te ver gaan met dingen.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 14:46

wemkelover schreef:
nou ik vind juist de niet rokers egoistisch.
Rokers moeten zich nou overal gaan aanpassen, mogen nergens meer gewoon roken of ze worden in een hokje gepropt. Alleen maar door het gemiep.

Gemiep?? Roken is en blijft een slechte gewoonte, daar moeten anderen zich maar op aanpassen volgens jou? Terwijl zij er de dupe van zijn dat anderen zo nodig rook in hun longen moeten hebben?

Ach je hebt ook gelijk, wij moeten het maar voor lief nemen dat we naar rook stinken terwijl we niet roken, dat we rook inademen met gezondheidsproblemen als gevolg. Vooral mensen met astma moeten maar ver uit de buurt blijven van rokers of mondkapjes dragen, dan kunnen zij tenminste lekker doorpaffen zonder dat ze gezeur naar hun hoofd krijgen. Dat is inderdaad belangrijker dan andermans gezondheid. Goed plan joh. :(:)

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-11 18:15

Dus omdat jíj er geen last van hebt zeuren álle niet rokers en heeft niemand er wel last van? Klinkt erg generaliserend.

Kijk, als ik in een rustige winkelstraat loop zal ik ook niet zeuren over een roker, want ik heb ruimte zat om even ergens anders te lopen als ik er last van heb. Maar in situaties waarin ik dat niet kan is het toch de omgekeerde wereld dat ík zou zeuren terwijl een ander ervoor zorgt dat ik me niet lekker voel?

Raveltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 15:55

JuliaMaria schreef:
Ik zou het geweldig vinden als mensen dat meer zouden beseffen. Ik vind het schandalig dat ik als niet roken (en met mij nog vele anderen) slachtoffer moet zijn van mensen die hun kop in het zand steken of simpelweg onwetend zijn (misschien even verdiepen in de slechte gewoontes die je hebt?).

En dan krijg je ook nog te horen dat je niet moet zeuren omdat het buiten is. Ja hoor, vervuil mijn frisse lucht maar... Tegenwoordig moet je binnen gaan zitten om frisse lucht te krijgen, want op het terras zit het vol met schoorstenen.

Tja dat hebben jullie zelf gewild, wij rokers naar het terras i.p.v. binnen roken. Heb wel inmiddels door dat een niet- roker slecht te pleasen is.. :D

Oh maar beseffen doen we het wel, maar de "rookruimtes" worden ook steeds beperkter voor de roker.. Vind dat jullie niet- rokers al aardig terrein hebben gewonnen op de rokers. Het begon met diverse openbare plaatsen, toen de kroegen en restaurants en nu jullie dat voor mekaar hebben, begint het gezeur over jouw "frisse lucht in de buitenlucht", waar jullie ons al jaren geleden naar toeverwezen als we binnen wilden roken..

noekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 16:01

Heeft iemand misschien een artikel over het buiten meeroken? Ben hier wel benieuwd naar maar kan niets vinden.

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 16:13

Raveltje schreef:
JuliaMaria schreef:
Ik zou het geweldig vinden als mensen dat meer zouden beseffen. Ik vind het schandalig dat ik als niet roken (en met mij nog vele anderen) slachtoffer moet zijn van mensen die hun kop in het zand steken of simpelweg onwetend zijn (misschien even verdiepen in de slechte gewoontes die je hebt?).

En dan krijg je ook nog te horen dat je niet moet zeuren omdat het buiten is. Ja hoor, vervuil mijn frisse lucht maar... Tegenwoordig moet je binnen gaan zitten om frisse lucht te krijgen, want op het terras zit het vol met schoorstenen.

Tja dat hebben jullie zelf gewild, wij rokers naar het terras i.p.v. binnen roken. Heb wel inmiddels door dat een niet- roker slecht te pleasen is.. :D

Oh maar beseffen doen we het wel, maar de "rookruimtes" worden ook steeds beperkter voor de roker.. Vind dat jullie niet- rokers al aardig terrein hebben gewonnen op de rokers. Het begon met diverse openbare plaatsen, toen de kroegen en restaurants en nu jullie dat voor mekaar hebben, begint het gezeur over jouw "frisse lucht in de buitenlucht", waar jullie ons al jaren geleden naar toeverwezen als we binnen wilden roken..

Amen.