Voor iedereen die durft te "doemdenken"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LifeLove

Re: Voor iedereen die durft te "doemdenken"

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 21:26

ik lees dit mee.
vandaag uitgebreid over gehad.
Na deze ramp heeft iedereen het eigenlijk erover dat het misschien wel over kan zijn!

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 00:20

Van elke dag genieten!!! Of we nog wel van 2013 gaan genieten of niet.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 18:08

Tja, we zitten nou eenmaal op een afgekoelde vuurbol met een klein korstje hard en koud materiaal erop. Dat dat niet altijd even stabiel is, is niet minder dan normaal.

Het leven heeft altijd risico's. Ik zit nu even in Mexico-Stad, op 15 hoog. Bij iedere lift staat dat je ze niet mag gebruiken in geval van aardbevingen. Dat geeft weer een bijzonder rustig gevoel als je de lift instapt.

We leven volgens mij in een geologisch redelijk rustige tijd. Rampen zullen er altijd gebeuren. Hoe we daar mee omgaan is een tweede. Overigens denk ik dat we wel zullen constateren dat ondanks alle natuurrampen, de wereldbevolking toch weer gegroeid is. Pas als er krimp komt door natuurrampen zitten we op glad ijs. Dat is door sommige profeten voorspeld op 2012...

Miss_CarooJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 23:15

Het gebeurt de laatste tijd wel erg vaak, dat er rampen op aarde gebeuren. Onze aarde is totaal niet meer in balans, dat komt door ons.
Wat er gebeurt in 2012, geen idee. Daarmee houd ik me niet zo bezig. Ik heb meer zoiets van; ik zie wel wat er gebeurt. Misschien is het wel het einde? Misschien een nieuw begin. Kortom, we weten het nog niet, maar komen daar wel achter :)
En logisch, dat de aarde zo uit balans is als je kijkt wat de mensen aanrichten. We zouden ons moeten schamen, maar velen weten niet wat ze verkeerd doen.
Maar... uiteindelijk komt alles goed!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 10:07

Ik snap dus echt niet hoe jullie er bij komen dat er nu vaak rampen gebeuren :?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 14:35

Ik meende wel eens opgevangen te hebben dat er in het verleden ook ernstige rampen (met uitroeiing van soorten als gevolg zelfs!) hebben plaatsgevonden..

In hoeverre het nu meer is dan vroeger, zou ik zo echt niet weten.. En wat is 'vroeger'? Vergelijk je dat met je eigen leven qua tijd, wat weggezet tegen de leeftijd van de aarde niets voorsteld? Of met het bestaan van mensheid? Geen idee hoeveel rampen er in de loop van die tijd gebeurd zijn?

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 14:57

Kleine ijstijd.......

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 15:03

Ik denk gewoon niet dat je kunt voorspellen dat de aarde ermee ophoud en dat we er allemaal aangaan gebaseerd op een kalender. Sowieso niet met een precieze datum. De aarde weet niet dat we in 2011 zitten en dat hij op 21 december 2012 moet vergaan, de aarde heeft geen gevoel van datum of weet ik wat. Dat de aarde er ooit mee ophoud is een feit, en dat kun je voorspellen door wetenschappelijke feiten en de omstandigheden die er nu zijn. Maar zelfs dan is het onbetrouwbaar. Als wij ineens anders gaan leven veranderd de levensduur van de aarde meteen, of hij nou langer of korter werd. In de tijd waarin de voorspelling van 2012 werd gedaan, als die al gedaan is, zag de aarde er nog heel anders uit en heersden er andere omstandigheden. Op hún omstandigheden van die tijd had je een wetenschappelijke conclusie kunnen trekken dat de aarde eventueel rond 2012 zou vergaan. Maar de aarde weet echt niet wanneer het 21 december is, die datums hebben wij de aarde gegeven. De aarde zal 'vergaan' als hij niet meer kan, maar op dit moment zeggen de wetenschappers dat dat nog niet het geval is, zeker niet binnen 2 jaar. En ook natuurrampen zijn niet te voorspellen, ook niet door de maya's of wie dan ook. En al helemaal niet op de dag.

Mijn vorige verhaal over tijdperken, daar kan ik nog wel in geloven. Dat is ook gewoon een hele andere kant van het verhaal en dat interesseert mij ook. Maar dit vind km gewoon pure bangmakerij gebaseerd op helemaal niks.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 15:06

joostvangestel schreef:
Tja, we zitten nou eenmaal op een afgekoelde vuurbol met een klein korstje hard en koud materiaal erop. Dat dat niet altijd even stabiel is, is niet minder dan normaal.

Het leven heeft altijd risico's. Ik zit nu even in Mexico-Stad, op 15 hoog. Bij iedere lift staat dat je ze niet mag gebruiken in geval van aardbevingen. Dat geeft weer een bijzonder rustig gevoel als je de lift instapt.

We leven volgens mij in een geologisch redelijk rustige tijd. Rampen zullen er altijd gebeuren. Hoe we daar mee omgaan is een tweede. Overigens denk ik dat we wel zullen constateren dat ondanks alle natuurrampen, de wereldbevolking toch weer gegroeid is. Pas als er krimp komt door natuurrampen zitten we op glad ijs. Dat is door sommige profeten voorspeld op 2012...

Amen!

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 15:10

Ik denk niet dat er nu veel meer rampen gebeuren dan in de geschiedenis, het lijkt alleen zo doordat we via de media en internet alles binnenkrijgen. We zijn binnen een minuut wat er aan de andere wereld gebeurt, en daarom is de impact veel groter. Het is natuurlijk wel zo dat doordat de bevolking veel gegroeid is, de wereld kwetsbaarder is geworden. En een dergelijke ramp maakt nog maar eens duidelijk dat er met de natuur niet te spotten valt. De krachten die vrijkomen zijn niet tegen te houden, hoe zeer men er ook rekening mee houdt.

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 15:11

Misschien een domme vraag :o Maar hoe kan het feit dat wij dingen "terug moeten geven" aan de natuur, zoals in de OP wordt gezegd, de rampen "oplossen"?

In hoeverre is het (even kort door de bocht) bomen kappen relevant aan de rampen die recentelijk zijn geweest?

yrsa_karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 15:24

Rampen is iets wat door de eeuwen heen altijd voorkomt. Dat we er nu veel meer notitie van hebben komt ook door alle communicatie middelen. Nu een foto aan de andere kant van de wereld, is binnen een minuut hier te zien. Omdat de aarde uit platen bestaat die bewegen, heb je bij een grote aarbeving meer kans op herhaling op andere breuklijnen. Een domino effect zeg maar. In Japan zijn het hele jaar rond elke dag aarbevingen. Alleen nu is het een flinke geweest.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 15:26

Dit jaar is er echt al veel gebeurd, de laatste maanden van vorig jaar ook

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 15:27

Jaren geleden raakte ik geinteresseerd in Nostradamus: http://nl.wikipedia.org/wiki/Nostradamus Nostradamus heeft in 1555 enkele voorspellingen gedaan over de toekomst. Enkele voorbeelden: de dood van zijn koning (gebeurd), de 2e wereldoorlog, 11 september (een tweeling zal vallen), en hij heeft ook andere dingen voorspeld, maar wat precies weet ik niet.

Over de ondergang van de aarde:
Citaat:
Vele voorspellingen van Nostradamus zouden al uit zijn gekomen, en het einde in 2012 was ook voorspeld. Al dacht men eerder dat het ging om het jaartal 2000.
Hij sprak over een vuurrode lucht die ons einde zou worden. Dit werd geïnterpreteerd door de onderzoekers als een derde wereldoorlog tussen de VS en China waarbij kernwapens ons einde zouden betekenen. Maar op dit moment denken ze dat het gaat om een brandende zon, als gevolg van het broeikaseffect.

Ik geloof wel dat er wat aan zit te komen. De aarde begint "op" te raken, maar wanneer die tijd komt.....

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 15:28

Tjah wat kan je er aan veranderen dat de aarde op raakt? Weinig helaas... de aarde is als een ster, op een dag stopt die met licht geven, maar je merkt het te laat

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 15:36

Marit schreef:
Ik heb me hier een tijd geleden in verdiept en heb daarbij interessante verhalen gelezen. Zo ook over verschillende tijdperken. We zitten nu in de overgang naar het Aquarius-tijdperk. Dit is een tijdperk waar nieuwe-tijdskinderen meer begrip zullen krijgen en waarbij de mens meer zelfbewustwording gaat ervaren en de natuur een belangrijke rol gaat spelen. De overgang naar dit tijdperk is nu ongeveer anderhalf tot 2 jaar bezig en zal nog duren tot ergens in 2012. Zo'n wisseling van tijdperk gaat niet zonder slag of stoot, er treden processen in werking die het een en ander kunnen veroorzaken (hiermee doel ik niet op de aardbeving, dit zie ik ook als een natuurlijk proces).

Als je kijkt naar de historie van de wereld zijn er al veel ergere rampen geweest. Ook zo vlak achter elkaar.

Daarbij ben ik me ervan bewust dat dit aankomende erg bruut klinkt, maar we kunnen niet zonder deze rampen. Als er nooit zoiets zou plaatsvinden zou de aarde al zo overbevolkt zijn dat er niks meer van ons over is. Het aantal doden is natuurlijk verschrikkelijk maar als we realistisch zijn geven dit soort rampen de aarde de kans om zich weer opnieuw op te bouwen. Er zijn gewoon te veel mensen, en door dit soort vreselijke dingen wordt het aantal mensen nog enigsinds beperkt.

Nogmaals, dit ís vreselijk, maar bovenstaande is wel de realiteit.

dit heeft mijn lerares verzorging ook ooit eens gezegd (6 jaar geleden?) en heb het altijd onthouden. :)) we gaan nu toch van vissen naar waterman toe? weet niet of ik vind dat het waar is, maar het is wel interessant. :j

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 15:43

We gaan van vissen naar Aquarius :)

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 15:52

De Maya’s beschrijven 21 december 2012 als de overgang naar een nieuwe bewustere wereld. Een wereld van verandering, harmonie en wedergeboorte. Deze wereld zal voorafgegaan worden aan een periode van chaos, verwardheid en onrust, zowel in de wereld al voor wat betreft de aarde.

Dus nee, ik geloofniet dat de aarde aan zijn eind is.

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 15:56

De samenleving (en voorál de geloven) is gevormd door angst.. Door o.a. dat soort kreten van de Maya's.

Ik ben me er niet voldoende in verdiept om er een mening over te geven, maar vanaf de oppervlak meen ik dat het allemaal onzin is.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 15:57

Ik ben een doemdenker, we gaan er allemaal aan in 2012 8-)

Nee, zonder gekheid. Ik geloof ten zeerste dat er wat milieu betreft grote veranderingen doorgevoerd moeten worden. Maar ons gedrag is imo absoluut geen oorzaak voor aardbevingen en de daaruit voortvloeiende tsunami's. Dat is gewoon de natuur die ons even laat weten dat we maar nietig zijn.

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 15:59

Ik vind dat verhaal over chemtrails wel heel freaky en geloofwaardig eigenlijk.

Het is natuurlijk niet zo dat de aarde bijhoudt wat wij nemen en dat terug moeten geven. Maar het is wel zo dat de mens de aarde uitput.

Toch is het raar om te horen en zijn ongelovelijk veel mensen hier mee bezig. Iedere reis voor mijn werk, spreek ik andere collega's en zonder aanleiding is dit altijd weer een discussiepunt. Er is gewoon heel veel wat wij niet weten helaas..

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 20:50

Dat dacht ik dus ook al, wat als dit inderdaad het voorteken is dat we in 2012 zullen vergaatn :\

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-11 22:16

Ik geloof absoluut niet dat we vergaan in 2012, maar begin langzaam maar zeker wel te geloven dat er grote veranderingen plaats gaan vinden.

@lins_vetra: Ik heb geen idee of we met ons gedrag de rampen kunnen oplossen... Maar door dit soort punten aan te geven, krijg je wel een erg interessante discussie. En misschien krijg je daardoor wel een heel andere mening, of wordt jou mening juist bevestigd.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 00:47

Marit schreef:

oke. :D maar aquarius en waterman zijn trouwens hetzelfde. ;)

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 01:19

Loose schreef:
Marit schreef:

oke. :D maar aquarius en waterman zijn trouwens hetzelfde. ;)

Oh.
Vandaar :+