Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
joostvangestel schreef:Tja, we zitten nou eenmaal op een afgekoelde vuurbol met een klein korstje hard en koud materiaal erop. Dat dat niet altijd even stabiel is, is niet minder dan normaal.
Het leven heeft altijd risico's. Ik zit nu even in Mexico-Stad, op 15 hoog. Bij iedere lift staat dat je ze niet mag gebruiken in geval van aardbevingen. Dat geeft weer een bijzonder rustig gevoel als je de lift instapt.
We leven volgens mij in een geologisch redelijk rustige tijd. Rampen zullen er altijd gebeuren. Hoe we daar mee omgaan is een tweede. Overigens denk ik dat we wel zullen constateren dat ondanks alle natuurrampen, de wereldbevolking toch weer gegroeid is. Pas als er krimp komt door natuurrampen zitten we op glad ijs. Dat is door sommige profeten voorspeld op 2012...
Citaat:Vele voorspellingen van Nostradamus zouden al uit zijn gekomen, en het einde in 2012 was ook voorspeld. Al dacht men eerder dat het ging om het jaartal 2000.
Hij sprak over een vuurrode lucht die ons einde zou worden. Dit werd geïnterpreteerd door de onderzoekers als een derde wereldoorlog tussen de VS en China waarbij kernwapens ons einde zouden betekenen. Maar op dit moment denken ze dat het gaat om een brandende zon, als gevolg van het broeikaseffect.
Marit schreef:Ik heb me hier een tijd geleden in verdiept en heb daarbij interessante verhalen gelezen. Zo ook over verschillende tijdperken. We zitten nu in de overgang naar het Aquarius-tijdperk. Dit is een tijdperk waar nieuwe-tijdskinderen meer begrip zullen krijgen en waarbij de mens meer zelfbewustwording gaat ervaren en de natuur een belangrijke rol gaat spelen. De overgang naar dit tijdperk is nu ongeveer anderhalf tot 2 jaar bezig en zal nog duren tot ergens in 2012. Zo'n wisseling van tijdperk gaat niet zonder slag of stoot, er treden processen in werking die het een en ander kunnen veroorzaken (hiermee doel ik niet op de aardbeving, dit zie ik ook als een natuurlijk proces).
Als je kijkt naar de historie van de wereld zijn er al veel ergere rampen geweest. Ook zo vlak achter elkaar.
Daarbij ben ik me ervan bewust dat dit aankomende erg bruut klinkt, maar we kunnen niet zonder deze rampen. Als er nooit zoiets zou plaatsvinden zou de aarde al zo overbevolkt zijn dat er niks meer van ons over is. Het aantal doden is natuurlijk verschrikkelijk maar als we realistisch zijn geven dit soort rampen de aarde de kans om zich weer opnieuw op te bouwen. Er zijn gewoon te veel mensen, en door dit soort vreselijke dingen wordt het aantal mensen nog enigsinds beperkt.
Nogmaals, dit ís vreselijk, maar bovenstaande is wel de realiteit.