Wat gaan jullie morgen stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 17:50

JuliaMaria schreef:
Dat weet ik, maar veel mensen die tegen de PVV zijn gebruiken dat als argument om de partij af te zwakken, PVV stemmers een hak te zetten of iets in de trant. In ieder geval met een negatieve noot. ;)

Ach, als je PvdA stemt krijg je ook te maken met slechte argumenten om de partij af te zwakken. Dat gebeurt met alle partijen, lijkt me niet iets om je druk over te maken.

duodenum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 17:50

Ik twijfel nog tussen VVD en PVV, maar ik ga in ieder geval rechts stemmen!
Vind dat de plannen die het huidige kabinet hebben klaarliggen, niet mogen worden gedwarsboomd.
Ben het volledig met deze plannen eens en hoop ook dat ze doorgevoerd worden! ;)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 17:51

Freckles schreef:
Ik ga voor de PVV en ja ik val in de doelgroep 40-60
En inderdaad proberen ze allemaal de PVV onderuit te halen terwijl ze heel veel goede dingen hebben

Ach en sommige PVV stemmers halen linkse partijen/stemmers weer onderuit.... zo gaat dat met welke partij dan ook. :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 17:51

MoonChloe schreef:
Pletje123 schreef:
Er stond trouwens een poll op Hyves, en daaruit bleek dat ongeveer 34% PVV zou gaan stemmen... eng hoor!

Zeker!! Las pas dat PVV in Noord-Holland zeer veel stemmen zou krijgen, dat vind ik toch wel beangstigend.

ja want pvv is enorm gevaarlijk :roll:

Ik weet nog niet wat ik stem. Sowieso rechts, vvd of sgp, doe ik altijd.

Maar al die ophef over pvv stemmers snap ik niet hoor := Als ik het hier zo bekijk ben je als pvv-stemmer of racistisch, of laagopgeleid, of niet goed bij je hoofd of weet ik het wat. Er is wat mij betreft niet zoveel mis met pvv.

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 17:52

Fiffill schreef:
Freckles schreef:
Ik ga voor de PVV en ja ik val in de doelgroep 40-60
En inderdaad proberen ze allemaal de PVV onderuit te halen terwijl ze heel veel goede dingen hebben

Ach en sommige PVV stemmers halen linkse partijen/stemmers weer onderuit.... zo gaat dat met welke partij dan ook. :)

precies,
als je ergens vóór stemt, stem je automatisch ook tegen iets.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 17:54

Ach laten we eerlijk zijn, er zijn een hoop mensen die erg hun best doen om de PVV naar beneden te halen. Duidelijk meer dan bij andere partijen... ;)

Je stemt dan uiteraard ook tegen iets, maar dat hoeft niet zo benadrukt te worden met woorden. Een stem is voldoende.

Als PVV stemmer ga ik toch niet de SP afzeiken? Ik vind dat ontzettend kinderachtig, maar blijkbaar vinden jullie dat normaal?

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 17:55

Mag Geert ook wat minder doen tegen de Allochtonen in Nederland. Het lijkt mij daarbij ook
logisch dat mensen flink tegengas geven? :?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 17:56

JuliaMaria schreef:
Ach laten we eerlijk zijn, er zijn een hoop mensen die erg hun best doen om de PVV naar beneden te halen. Duidelijk meer dan bij andere partijen... ;)

Je stemt dan uiteraard ook tegen iets, maar dat hoeft niet zo benadrukt te worden met woorden. Een stem is voldoende.

Als PVV stemmer ga ik toch niet de SP afzeiken? Ik vind dat ontzettend kinderachtig, maar blijkbaar vinden jullie dat normaal?

Je hebt gelijk hoor. Ik vind het ook sneu zo op partijen af te geven.

bromfiets

Ik stem SP, een tegenstem dus...

Ik hoop alleen dat het genoeg gaat zijn.

_R_G_

ik zeik het ook niet af.
Dat is het fijne van dit land, iedereen mag stemmen wat hij wil, prima.

ik respecteer de mensen die iets anders stemmen ook gewoon.
maar ik heb ook zo mijn mening over bepaalde partijen en dat mag je in dit land ook uitspreken :)

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 17:57

Ik stem VVD, PVV is mij te ongenuanceerd inmiddels en naast Floor Agema en Geert Wilders hebben ze weinig interessante,intellectuele mensen....Rutte is sterker aan het worden is mijn idee.

@mitchall, dus als een ander het doet dan mag het wél?

Polaris

Re: Wat gaan jullie morgen stemmen?

Uiteraard ga ik weer stemmen :j
D66 zoals altijd.

Douraque

Ik stem net zoals mijn ouders (66 en 62 jaar) en zoals altijd op PVV

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 17:59

Wildgirl@ Lees mijn reactie eens goed. Ik zeg dat het logisch is dat mensen tegengas geven wanneer deze
zich bedreigt voelen :) En ja, hier geef ik ze 100% gelijk in!
Ik heb altijd een naar gevoel bij Geert Wilders :n

JuliaMaria

Mitchall schreef:
Mag Geert ook wat minder doen tegen de Allochtonen in Nederland. Het lijkt mij daarbij ook

Tegengas geven vind ik iets heel anders dan mensen de grond in trappen door ze uit te maken voor laagopgeleid, dom, achterlijk en ga zo maar door. Als je tegengas wil geven doe dat dan door iets anders te stemmen, en als je er zo graag een kanttekening bij wilt maken doe dat dan over de inhoud van de PVV niet over de PVV stemmers.

Fenrir

JuliaMaria schreef:

Ik denk dat jou dat meer opvalt omdat je zelf op de PVV stemt. ;) Ik merk juist ook dat er veel op linkse partijen/stemmers gezeken wordt.

En ik zeik de PVV niet af ook al zou ik er nooit op stemmen. "Blijkbaar vinden jullie dat normaal". Nee. Ik vind dat iig niet normaal, dat er mensen zijn die de PVV afzeiken én dat er mensen zijn die (bijv.) de SP afzeiken (en PVV stemmen) wil nog niet zeggen dat iedereen dat doet/normaal vindt.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 18:00

Mitchall schreef:

och... zo heeft elke partij wel wat. GL heeft duidelijk wat tegen mensen in grote auto's. PvdA duidelijk wat tegen mensen met wat meer inkomen. Ze verdoezelen het alleen met mooie woorden. Geert is iets duidelijker in zijn taal.

Bovendien is het provinciaal... dan kun je niet eens op Geert stemmen.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 18:01

Ik had het ook niet specifiek tegen jou Fiffil, maar tegen de mensen die er geen moeite mee hebben dat het zo werkt. :)

Ik denk niet dat het hem daar in zit, voorheen ging ik voor de VVD maar daarbij merkte ik die afkeer niet. Ben wat zulke dingen betreft na mijn idee wel aardig objectief (voor zover mogelijk).

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 18:01

JuliaMaria schreef:
Mitchall schreef:

Tegengas geven vind ik iets heel anders dan mensen de grond in trappen door ze uit te maken voor laagopgeleid, dom, achterlijk en ga zo maar door. Als je tegengas wil geven doe dat dan door iets anders te stemmen, en als je er zo graag een kanttekening bij wilt maken doe dat dan over de inhoud van de PVV niet over de PVV stemmers.

Ik weet niet wat jouw probleem is, maar niemand hier heeft het over dom, laagopgeleid en achterlijk :? jij bent volgens mij degene die daar over begon...
Er worden hier trouwens kanttekeningen geplaatst door alle kanten.
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 01-03-11 18:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 18:02

Ik vind de pvv een enge partij ja. Maar dat mag ik toch vinden?

IK vind hun zero tolerant beleid erg lijken op bepaalde dictatoriale landen. Politiemacht als mogelijkheid om zero tolerantie te voeren? Of de christelijk cultuur als als vast lands geloof? Tja daar ben ik niet voor. En pvv is bovendien gestoeld op het feit dat er 1 iemand beslist wie hem vertegenwoordigd. En die ene iemand heeft in het verleden al bewezen dat hij een voorliefde heeft om lichte criminele op een kamer stoel te zetten.

Ik stem sociaal omdat ik daarin geloof. En mensen om mij hem stemmen sociaal omdat ze niet geloven in een beleid als die van wilders. Niks mis mee, dat is de reden dat we mogen stemmen in dit land. Om te zorgen dat het voor iedereen bewoonbaar blijft.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 18:03

Ik heb het over het algemeen....... Spit maar eens een topic door op bokt over de PVV, dan komen die termen regelmatig voorbij. En dan heb ik het alleen nog maar over bokt. Ik begon er absoluut zelf over, nav een post van Stef die een opmerking maakte over leeftijd.

Was verder absoluut niet mijn bedoeling om een discussie in gang te zetten (sterker nog, heb daar totaal geen zin in want ik stem gewoon wat ik wil, net zoals een ander dat doet :) ).
Laatst bijgewerkt door JuliaMaria op 01-03-11 18:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Pinkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 18:03

Ik stem op de SP.
Die is de enige die echt niet wilt dat de OV bezuinigingen in Amsterdam doorgevoerd worden.
Het OV wordt dan zo waardeloos dat je het net zo goed helemaal kunt afschaffen...
Ik stem trouwens sowieso links, familie hier ook.

Ik denk dat er meer aversie tegen de PVV is dan tegen andere partijen doordat ze zulke grote punten hebben, waar je eigelijk ook alleen voor of tegen kan zijn.
Voor mij zou het zeker niet de laatste partij zijn waarop ik zou stemmen, ik vind het goed wat ze aankaarten ze gaan er alleen te ver in door. VVD, PvdA dat zijn partijen waar ik nooit op zou stemmen :P

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 18:05

JuliaMaria schreef:
Ik heb het over het algemeen....... Spit maar eens een topic door op bokt over de PVV, dan komen die termen regelmatig voorbij. En dan heb ik het alleen nog maar over bokt. Ik begon er absoluut zelf over, nav een post van Stef die een opmerking maakte over leeftijd.

Was verder absoluut niet mijn bedoeling om een discussie in gang te zetten (sterker nog, heb daar totaal geen zin in want ik stem gewoon wat ik wil, net zoals een ander dat doet :) ).

En waarom zou je dat soort dingen gaan ophalen in een topic waar het totaal niet van toepassing is :? en als je d'r dan ook nog vragen over gaat lopen stellen zet je natuurlijk een discussie in gang, imo liep het topic prima en vallen de verwijten reuze mee (sterker nog, ik vind het niet eens noemenswaardige verwijten). Andere topics erbij gaan halen vind ik nogal onzinnig. ;) Overigens hoeft die opmerking over de leeftijd toch helemaal niet negatief te zijn?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 18:10

ik weet er een aantal die afvallen, maar helemaal er uit ben ik nog niet

SP, PVV en GL soieso niet , allemaal veel te links ,ja PVV is zo links als de neten, op het puntje immigratie en aanverwanten na , ik ben echt wle heel sociaal en pro milieu maar ik vind de programma's gewoon niet realistisch :n

de chrstelijke partijen vallen bij mij op principiële gronden al af, geloof en staat scheiden etc

D66...nee,
de nieuwere partij brabant nu valt ook af, leer eerst eens spellen voor je de politiek in gaat (zie site) en je kunt niet alles spekken met subsidies

pvda...mmm, neu, kan ik me ook niet in vinden eingelijk , al is het alleen maar vanwege de huidige tendens onder Cohen
ik stem wel weer op ze bij de gemeentelijke verkiezingen , maar dat is eigen belang :+

shockingly blijft dan de VVD over := en ik ben geen vvd-er :n

Peperkroket

Re: Wat gaan jullie morgen stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 18:23

Ik weet het nog niet :+ Eerste keer dat ik mag stemmen..

Ik twijfel tussen PVDD, GL en De Groenen..

Nadelen:
GroenLinks heeft vóór Afghanistan gestemd en daar ben ik heel erg tegen. Landelijk zou ik op dit moment dus geen GroenLinks stemmen..
De Groenen is een regionale partij en ik weet niet hoe zij tegenover missie Afghanistan zijn, ik weet niet wie zij zouden kiezen als afgevaardigde voor de EK.
PVDD blijft dan over, maar daar heb ik ook zo m'n twijfels bij..

Het wordt een beslissing op het laatste moment i guess..