undercover in nederland, sekte miracle of love

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 10:00

Ik was net even gaan kijken op de site en die ziet er best onschuldig uit, maar goed die beelden en alles van gisteren waren toch echt geen zuivere koffie.

hotchocolat

Re: undercover in nederland, sekte miracle of love

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 10:06

Ik heb het net ook terug gekeken. De site zit er idd heel onschuldig uit.

Mensen met een trauma zijn helaas zeer bewerkelijk en op zoek naar houvast.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 10:08

Ik denk dat het enge is dat het ons allemaal kan overkomen. Niet alleen de zwakkere mensen. Iedereen die een nieuwe fase ingaat zou toegankelijk zijn, en elk mens heeft zwakke momenten.
Kijk naar die journalist, het was haar werk te integreren. Ben erg benieuwd hoe het nu met haar gaat.

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 10:08

De hele uitzending liepen de rillingen over mijn rug. Vreselijk dat zoiets hier in Nederland kan en tot nu dus
ook nog mág. Hier moet heel snel iets aan gedaan worden, heb zo veel medelijden met de mensen die hier
worden gehersenspoeld...

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 10:09

Ik heb er wel respect voor dat die journaliste dat allemaal maar gedaan en gedurfd heeft!

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 10:10

Nou inderdaad, diep respect! Maar toch begrijp ik haar niet zo goed, ik had me hier nooit voor geleend denk ik,
te bang voor de gevolgen...

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 10:11

Ze zal vast wel goed begeleid zijn en goed betaald worden denk ik zo.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 10:11

Ik weet niet of iedereen hier vatbaar voor is. Zelf denk ik van niet.

Ze zoeken er niet voor niet de mensen met een trauma er uit.

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 10:12

ook ik heb gisteravond gekeken en had heel veel verwacht, maar zeker geen naakt ronddansende mensen en teksten als dat je God moet nemen..
Dat mensen hierin meegaan, tja, niet iedereen is stabiel. Er zijn genoeg mensen die zich alleen voelen en zich zeer gehoord voelen in zo'n gemeenschap.
Je zag ook dat na de eerste keer dat Charlotte er was geweest ze continu gebeld werd enzo om te vragen hoe het was. Als je je eenzaam en zwaar depressief voelt kan ik me toch wel voorstellen dat je hier troost uit put..

Ongelooflijk dat dit kan in Nederland, en ben inderdaad ook benieuwd wat de politiek hierover te zeggen heeft.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 10:13

Pauline schreef:
Ik denk dat het enge is dat het ons allemaal kan overkomen. Niet alleen de zwakkere mensen. Iedereen die een nieuwe fase ingaat zou toegankelijk zijn, en elk mens heeft zwakke momenten.
Kijk naar die journalist, het was haar werk te integreren. Ben erg benieuwd hoe het nu met haar gaat.

Je moet ook denken, je word compleet geisoleerd ook van de krant, telefoon, internet, alles.
Je zit alleen nog maar met die mensen en er word voordurend op je ingepraat, op een gegeven moment ga je hier vanzelf in mee.
Daarbij word je even extra onder handen gepakt als je zoals journalist niet doet wat ze zeggen.
Het is gewoon mensen hersenspoelen en mensen die al veel te voorduren hebben gehad en er veel geld voor betalen, willen hier ook echt in geloven en doen alles mee, met alle gevolgen vandien.

Oja en als je halverwege eruit zou willen, heb je geen kans of je moet heel sterk in je schoenen staan.
Want dan word er ook nog eens op je ingepraat.
Laatst bijgewerkt door jesito op 28-02-11 10:15, in het totaal 1 keer bewerkt

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 10:14

Maar iedereen kan zich vrij aanmelden toch? Ik vind 't er op de site ook niet uit zien alsof ze mensen met een trauma zoeken... Je zou volgens de regels niet eens mee mogen doen als je psychisch niet in orde bent, dat zeiden ze nog in de uitzending. Of ik heb 't verkeerd begrepen :P

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 10:14

vraag me alleen af wat er gebeurde toen ze ergens niet aan mee wilde doen (was volgens mij niet dat naaktlopen, maar weet het niet zeker), en ze werd toegesproken: "Als je gewoon meedoet val je minder op, doe niet zo raar". Daarna lieten ze niet zien hoe ze daar uiteindelijk mee om ging. Ook niet dat er gevolgen an verbonden waren dat ze niet meedeed, dus zal ze er toch in mee gegaan zijn op dat moment?

Heel veel respect voor haar, dat ze er zo lang mee bezig is geweest. Eng hoor, brrr....

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 10:16

Ik zou ook ontzettend bang zijn dat ze me zouden ontdekken zeg maar, die camera of iets.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 10:16

_Tara_ schreef:
Maar iedereen kan zich vrij aanmelden toch? Ik vind 't er op de site ook niet uit zien alsof ze mensen met een trauma zoeken... Je zou volgens de regels niet eens mee mogen doen als je psychisch niet in orde bent, dat zeiden ze nog in de uitzending. Of ik heb 't verkeerd begrepen :P

Ja maar ze hadden de journaliste ingeschreven met psygische problemen en zelfmoordneigingen en ze werd toch in het seminar opgepakt.

Enya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 10:17

Ik heb het gister ook gekeken, zat echt op mn bed met mn mond open, dat zoiets in Nederland bestaat zeg :n
Dacht eerst nog dat het in Amerika ofzo was, totdat ik erachter kwam dat ze nederlands spraken :o

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 10:18

_Tara_ schreef:

Op het aanvraagformulier is er ingevuld dat er een trauma aanwezig was.

Giezien de reactie's van de cususdeelnemers heb ik het gevoel dat er vele met een behoorlijk trauma tussen zaten.
De meeste mensen met een trauma verleden zijn in omgang ook anders dus er ook makkelijker uit te pikken op een eerste kenningsmakingsdag.

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 10:20

Ja sans6, dat viel mij ook op. Ze wilde bijvoorbeeld ook die 'diepe' emoties tonen, een beetje aan het begin was dat. Toch werd ze uitgenodigd om als medewerker te komen naar seminars etc.. Dus ze zal toch wel wat moeten mee hebben gespeeld lijkt mij? Als ze dat al gedaan heeft, zal dat wel uit respect voor haar privacy niet op tv laten zien zijn.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 10:26

Girl In The Mirror schreef:
Ja sans6, dat viel mij ook op. Ze wilde bijvoorbeeld ook die 'diepe' emoties tonen, een beetje aan het begin was dat. Toch werd ze uitgenodigd om als medewerker te komen naar seminars etc.. Dus ze zal toch wel wat moeten mee hebben gespeeld lijkt mij? Als ze dat al gedaan heeft, zal dat wel uit respect voor haar privacy niet op tv laten zien zijn.

Dat dacht ik dus ook, maar dan moet je loon toch wel heel hoog zijn om dit tegen je zin te doen.
Ik snap het dan van undercover ook niet dat ze haar daar niet weggehaald hebben, want je dwingt je collega toch om door te gaan.
Brrrrr, respect voor die journalist maar waarschijnlijk is zij nu diegene met een trauma.

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 10:28

Blacksmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 10:29

ik heb het niet gezien, zal het nog gaan kijken op uitzending gemist.

Maar als ik dit zo lees kan dat maar op 1 adres zijn. Voor de bekenden onder ons er zit een Zen cetrum in Havelte. Ik denk dat het daar dan zou moeten zijn.

Liselot11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 10:33

Siets schreef:
De hele uitzending liepen de rillingen over mijn rug. Vreselijk dat zoiets hier in Nederland kan en tot nu dus ook nog mág. Hier moet heel snel iets aan gedaan worden, heb zo veel medelijden met de mensen die hier worden gehersenspoeld...

De rillingen liepen bij mij ook over mijn rug, met momenten viel mijn mond echt open. Echt vreselijk, maar diep respect voor de journaliste...

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 11:13

Blacksmurf schreef:
ik heb het niet gezien, zal het nog gaan kijken op uitzending gemist.

Maar als ik dit zo lees kan dat maar op 1 adres zijn. Voor de bekenden onder ons er zit een Zen cetrum in Havelte. Ik denk dat het daar dan zou moeten zijn.

Oei, ik woon daar vlakbij in de buurt :')
Edit, ik denk trouwens wel dat ik weet wat je bedoelt, maar in de uitzending leek het meer een flatgebouw te zijn waar ze zaten en die in havelte/wapserveen is meer een boerderij, dus ik denk niet dat ze daar zitten.

Hier in de buurt zit trouwens nog ziets, ook zo'n speciale gemeenschap, wonen met zijn allen in zo'n mega boerderij. Misschien is het hier wel een populaire regio :=

Blacksmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 11:17

Hoi,

ja dat klopt maar die andere die jij bedoelt is slechts een woongemeenschap met de ideen uit de jaren 60, zeg maar de hippie tijd. Die zijn anti leger e.d. en leven veel in vrijheid blijheid etc., is geen verplichting e.d.
Dit is niet te vergelijken met wat in dit topic wordt aangehaald denk ik.

Denk dat wel meer van dit soort centra juist wat op het platteland (afgelegen) gaat zitten juist om te voorkomen dat men misschien weet wat er echt gebeurd. Dit centrum ligt ook niet echt in het "centrum" van Havelte.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 11:19

Als ik het mij goed herinner werd er ook 'in de buurt van' gezegd?

Blacksmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 11:27

winged;
als dat voor mij is, niet vereerd bedoelt maar, ik had het nu over 2. Die ene die ik net als laatste aanhaalde zit in de buurt van Havelte en de andere zit in het buitengebied van havelte en die bedoel ik als zen centrum, waar dan het programma over zou zijn gegaan.

of wordt het nu nog verwarrender hahaha sorry dan :)