Homovrijscéne GTST leidt tot veel commotie?!?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Buckje

Re: Homovrijscéne GTST leidt tot veel commotie?!?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 21:39

Ik had even over gezapt.. Vind het zo smerig met al die smak geluiden erbij vind GTST weer zwaar overdrijven.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 21:41

Mijn vader heeft serieus met zijn ogen dicht voor de tv gezeten en
gevraagd of wij wilden zeggen wanneer het weg was. :')

Ja ik heb echt niets tegen homo's op televisie of iets in die
richting, maar ik vind sowieso die bed scene's om 8 uur savonds
op tv een beetje ver gaan. Vanavond vond ik die scene met
Jack en z'n vriendin ook too mutch. :n

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 21:42

Ik hoef geen één seks scène te zien nee, maar daar wordt niet zoveel commotie door veroorzaakt.
En waarom nu dan wel? Waarom is dit anders dan een heterostel? Homo's zijn ook normaal.

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 21:52

en dan kwam er zo straks een sex"s scène met jack en lorerna
en daar valt niemand over???

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 21:53

Ja als ik Twitter had zou ik erover vallen, maar helaas. :')

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-11 21:56

Nagano schreef:

Hahah inderdaad :D En die was toch écht een stuk 'heftiger' dan de homo's.

Ik kan me voorstellen dat mensen er niet op zitten te wachten om dat allemaal te zien. Daar gaat het alleen niet helemaal om, dit topic.

Het gaat erom dat hetro sex op tv wél normaal is, maar homo sex op tv voor een hele commotie op twitter zorgt!

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 22:28

Ik wil net zeggen, die Jack en Lorena scene vind ik 10x erger... :n

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 22:30

Nederland is heusnie hypocriet, heuswel tolerant :j :roll:

Verrassend? Neuh. Typerend? Jup. Zolang iemand die 'anders' is nog in elkaar geslagen wordt omdat hij niet volgens de 'norm' is, zal burgertruttelijk NL over een homoscene in GTST vallen. In en intriest.

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 22:40

suvan schreef:
toen ik het zag zei ik nog: aah brokeback mountain!
http://www.gotart.be/wp-content/uploads ... ain-14.jpg

Kan er niet aan doen maar vind het zo lief die twee mannen in brokeback mountain!! Toevallig keek ik gisteren naar de film (heb hem thuis liggen :D ).

Stom dat ze er zo'n ophef overmaken!! Hier in de vlaamse soap thuis is er één ook homo. dit is nog niet zo lang dat hij dat wist. Vind het helemaal niet erg!!! Leuk zelfs, is eens iets anders dan altijd die hetero's!!

yrsa_karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 22:43

Worden dingen als dit nou niet express gehyped. Bedoel negatieve aandacht is ook aandacht. Zou mij ook echt worst zijn als twee mannen/vrouwen met elkaar zoenen.

wendy_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 22:45

ik vind het belachelijk !
laat mensen die homo zijn lekker homo zijn, alsof zij er voor kiezen ;)
niks mis mee !

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 22:48

Oh ik had nog niet gehoord dat er zo'n commotie over was, haha! Ik vind het juist zo'n leuk stel! Grappig.. Je verwacht van Nederland dat het zo tolerant is. Niet dus! ;)

Niezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 22:49

In Libië ligt momenteel dik 100 man bloedend of vermoord op straat, Op ieder willekeurig journaal voor iedereen en ieder kind te zien, maar o god, twee vrijende mannen is aanstootgevend.
Het is maar net hoe erg je het zelf wíl vinden. Vind mezelf een behoorlijke burgertrut maar twee vrijende mannen kan ik niet warm of koud van worden, dat ze maar blij zijn met elkaar! :Y)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 22:50

Idd Niezel, laat mensen zich eens druk maken om dingen die er echt toe doen. Niemand verblikt of verbloosd meer van de nare oorlogsbeelden en het leed dat we dagelijks op het nieuws te zien krijgen... Maar o jee als er een seks scene op GTST te zien is, en al helemaal met twee mannen, dan is het hele land in rep en roer.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 22:55

Ik vind het eigenlijk belachelijk dat de media het zo moet opblazen.. Er verschijnen wat berichtjes op twitter van een paar small-minded persoontjes en direct staat het in alle kranten en overal op internet.. sjee, is er geen belangrijker nieuws? Zo'n mensen kun je toch beter negeren dan ze al die aandacht te gunnen? :=

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 23:27

Ik vind het juist goed dat ze het uitgezonden hebben, ook al was het een beetje langdradig. Ik vind het ook niet erg dat er meer aandacht voor homo's komt op tv (ook al ben ik zelf hetero ;)). Ook bi Spangas zie je het al een tijdje... Ik denk toch dat het de bedoeling van de programmamakers is om het wat meer te laten accepteren door de maatschappij. Al komt er een homopaar op tv wat nog nieteens elkaars hand aanraakt, hoor ik hier door het huis namelijk al: "Gatverdamme, homo's!". Wat is er nou zo erg aan? Ja, er zijn mannen die op mannen vallen en er zijn vrouwen die op vrouwens vallen. Misschien is man en vrouw samen ook wel heel vies ;)

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 00:33

O wat zijn we tolerant in Nederland, zolang het maar een "ver van mijn bed"-show blijft.
Ik zag het toevallig, kijk nooit GTST maar de moeder van mijn vriend had het opstaan. Ik dacht alleen maar "hee, GTST wordt eindelijk iets realistischer" alhoewel er niet bijzonder veel te zien was. Niet dat ik daar nou behoefte aan had, maar dat heb ik bij hetero-sexscènes ook niet. :+

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 01:28

RoosIris schreef:
het heeft helemaal niets met tolerantie, ruimdenkend zijn, denken dat het besmettelijk is of wat dan ook...te maken

Dat slaat helemaal nergens op dat jullie dat soort dingen gillen. Juist de mensen die bovenstaande gillen zijn bekrompen en laten mensen niet in hun waarden wbt. ze wel en niet willen zien....

Of we nou in de middeleeuwen of in de 26e eeuw zijn....daar heeft het geen reet mee te maken.

Dat iemand homo of lebi is allemaal prima....maar daarom hoeft het toch niet op tv??? Net al hetero vrij scenes! Wat heeft het in vredesnaam voor toegevoegde waarde om dat op tv te laten zien.

Het maakt mij niet uit met wie iemand de liefde bedrijft....maar houdt dat lekker voor jezelf...hoeft toch niet iedereen van mee te genieten. En dat geldt voor ALLE homo's lesbiennes en hetero's.

Maar goed....de bekrompen bokkers die zo hard krijsen dat ik bekrompen ben zullen ongetwijfeld ook wel dingen hebben wat ik idioot en bekrompen vind.....daar val ik jullie toch ook niet op aan?

Lekker iedereen in zijn waarde laten zeg ik dan....maar helaas is dat in de 21e eeuw nog steeds niet mogelijk. De vrijheid van meningsuiting bestaat nog steeds maar tot zekere hoogte....want aangevallen worden op je mening blijft toch....

Waar kijk jij zoal naar?? Heb je alleen moeite met sex scenes? Of ook met andere dingen waarvan jij de toegevoegde waarde niet van inziet??

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 11:08

RoosIris schreef:
Dat iemand homo of lebi is allemaal prima....maar daarom hoeft het toch niet op tv??? Net al hetero vrij scenes! Wat heeft het in vredesnaam voor toegevoegde waarde om dat op tv te laten zien.

Ik quote jou nu even omdat jij een van de mensen bent die dit zegt, maar mijn post is niet op jou persoonlijk gericht, dus voel je in elk geval niet aangevallen ;)

Maar ik lees dit heel vaak, en ik vraag me dan toch echt af hoeveel mensen er zijn die daadwerkelijk de tv uitzetten of hun hoofd wegdraaien als er op tv gezoend of gevreeën wordt door een man en een vrouw. Volgens mij zijn er maar bar weinig mensen die daar inderdaad zo'n moeite mee hebben. Het klinkt mij veelal als een excuus in de oren om toch maar te kunnen zeggen dat ze het niet aan kunnen zien, twee vrijende mannen. En weet je, als je dat echt zo vreselijk vindt dan kun je daar misschien op dat moment niks aan doen en het wil niet eens direct zeggen dat je homoseksualiteit bewust veroordeelt. Maar ik denk ook dat de tolerantie die we met zijn allen voorwenden te hebben een stuk minder is dan ze lijkt.

Dat geldt overigens niet alleen voor homo's, maar ook voor buitenlanders bijvoorbeeld. We hebben niets tegen Marokkanen, maar we hebben liever niet dat ze naast ons komen wonen. We eten graag shoarma, maar zien liever niet dat onze dochter met een Egyptenaar thuiskomt. Allemaal prima, moet iedereen zelf weten. Maar het wordt hypocriet als we gaan roepen dat we o zo tolerant zijn, behalve (vul maar in).

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 11:13

Heel Nederland in rep en roer, wat een achterlijk landje zijn we toch ook

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 11:17

Wat een drama weer en gtst heeft precies wat ie wil,
Sex hoord nu eenmaal bij t leven als je t niet wil zien op tv daar voor heb je een knopje op je afstandsbediening.
Voor mij maakt het niets uit of je nu homo lesbi's of wat dan ook bent leven en laten leven.
Laatst bijgewerkt door Seven op 26-02-11 11:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 11:17

Nagano schreef:

Jawel ik :D

Althans, ik vind dat zulke scenes best kunnen man-man, vrouw-vrouw of man-vrouw, maar dan wel later op de avond.

Veel kids kijken naar GTST en wat mij betreft hoeven die niet geconfronteerd te worden met zulke scenes, vind het sowieso bar weinig toevoegen aan GTST :D Overigens kijk ik het echt NOOIT, maar toevallig gisteren bleef ik hangen

En nee ik ben niet preuts, integendeel zelfs :D Maar seks op TV wordt steeds normaler en steeds vroeger uitgezonden, daarmee geef je ook een signaal naar jongeren en dat vind ik dan weer niet kunnen

(ja ik weet het als jongeren seks willen doen ze het toch wel, maar media heeft veel maar dan ook veel meer invloed op onze denkwijze en op ons gedrag dan menig mens zich kan voorstellen)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 11:19

Nah, de scene met Jack en Lorena vind ik nou ook niet echt wat je noemt schokkend...
Kinderen en jongeren mogen wel op het nieuws zien hoe mensen elkaar afslachten en oorlog voeren,
maar twee mensen die van elkaar houden mag ineens niet en is te schokkend :? Terwijl er echt níets te zien is verder...

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 11:21

Een jaar of twaalf geleden was er trouwens een scène in GTST waarbij Julian zijn polsen doorsneed. Ketchup in overvloed. Zat ik daar met drie oppaskindjes voor de televisie. Dat vond ik pas schokkend... Doe me dan maar twee zoenende mannen hoor :=

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 11:22

En snuivende robert is ook nog de revue gepasseerd :D