De foto's zijn ook imo ook nog niet heel schokkend. Het is niet gek dat ze dieren gebruiken. Intimideren gaat veel beter en je bent veel wendbaarder. Volgens mij is het echt in scene gezet. Chaos en Mubarak gaat goed samen.
Maar ze hebben gisteren en de laatste dagen laten zien dat het wel normaal kan!
Tsja ik vind de foto's ook wel meevallen.. Zulke dingen gebeuren nu eenmaal, toch juist goed om daarvan op de hoogte te zijn! Het zijn nu ook weer geen bloederige foto's met uitstekende botten oid.. Het is wel zielig voor de dieren dat zij hiervoor worden gebruikt, maar dat gebeurde al duizenden jaren in de hele wereld he, zonder het paard zou de mens zich nooit zo hebben kunnen ontwikkelen als is gebeurd.
Pff heb net even een life stream bekeken, maar het is er nog steeds onrustig.. Echt te gek voor woorden dat dit op zo'n manier gaat, nog even en we hebben er een burgeroorlog bij.
Ik lees ook even mee, ik zit op dit moment in Egypte (ongeveer 30 km vnaf Cairo), en TV is erg slecht dus prbeer zoveel mogelijk op internet te vinden. ik merk er tot op heden helemaal niks van (behalve dat er geen klanten zijn, dat internet het de hele week niet deed, en de mobiele telefoons slecht zijn).
Pff en nu op naar morgen... Vrijdag is al zo'n dag dat men lekker wil protesteren. Alleen zal het nu niet tegen het westen zijn, maar tegen Mubarak. Ben bang dat het nog verder kan gaan escaleren, als het leger er niet tussen springt. De Anti's hebben morgen ook als deadline voor Mubarak. Dus dat kan nog wel eens raak zijn.
Verbaas me over bovenstaande foto. Zelf heb ik tussen de Kopten gezeten en die hebben het niet makkelijk in Egypte. Al zijn ze wel redelijk vergevingsgezind en wel gewend aan de 'onderdrukking'. Daar kijken ze niet van op. Ze leven zo gescheiden van elkaar die bevolkingsgroepen; totaal geen onderling contact met elkaar. Ze leven los van elkaar, met elk hun eigen geschiedenis. Uiteindelijk zijn de kopten wel de oorspronkelijke bewoners van Egypte en zijn ze net zo trots op hun land als de rest.
Bismarck
Geplaatst: 03-02-11 19:26
het zal morgen wel helemaal druk worden, dan is het de vrije dag in Egypte. Ik begin steeds meer de kriebels te krijgen als ik het nieuws volg. Helaas heb ik op mijn werk geen tv, dus moet het doen met krantenartikelen. Maar ik hoop eigenlijk dat het leger wat duidelijker partij gaat trekken om de onrusten wat beter in de hand te houden. Naar mijn idee houden zij zich veels te afzijdig. Daarnaast lijkt het mij nu levensgevaarlijk worden, in eerste instantie was alles nog vredig en moest je alleen uit kijken voor politie, maar nu kan je werkelijk niemand meer vertrouwen als ik het nieuws mag geloven. Ik wil toch eens kijken of ik geen contact kan krijgen met onze chauffeur in Cairo, ik heb zijn nummer nog. Want ik ben wel heel benieuwd hoe het in Ma'di is.
Het blijft alleen zeer onrustig bij Tahrir plein (bij egyptisch museum) en de 6 Oct. brug. Voornamelijk in de buurt van de hotels die langs de Nijl staan. Ze proberen de kampen zo ver mogelijk van elkaar af te houden, maar ze wel 'in te sluiten'. Bij Maadi staat, logisch, veel legereenheden. Daar willen ze echt geen problemen hebben, want dan krijgen ze de wereld op hun kop.
Nikita_1995
Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-11 14:44
Las zojuist dit bericht in de online-Telegraaf:
President Mubarak zei gisteren in een interview met het Amerikaanse tv-station ABC dat hij wel weg wil, maar dat niet kan omdat dat het land in grote wanorde zou storten. „Ik ben het na 62 jaar publieke dienst zat. Ik wil graag weg, maar als ik opstap ontstaat er chaos,” aldus de president, die zich heeft verschanst in het zwaarbewaakte paleis.
hij heeft zeker gelijk. Er kan niet zomaar een vervanger zijn. En zonder vervanger word het een anarchie (hoe noem je dat? Het recht van de sterkste). Hij heeft groot gelijk imo om te blijven tot sept, alles netjes af te ronden, en dan op te stappen.
joostvangestel
Geplaatst: 04-02-11 14:48
Tot op zekere hoogte denk ik dat hij wel gelijk heeft. Vanuit zijn optiek gezien, zeker.
manic
Geplaatst: 04-02-11 14:50
Nu heb ik niet zo heel veel inzicht in de hele situatie, maar ik vind buiten wie er wel of niet gelijk heeft het wel opmerkelijk dat de VS en andere landen kennelijk na 30 jaar Mubarak supporten ineens vindt dat hij nu weg moet. Hadden ze ook wel iets eerder mogen verzinnen...
LuvdaTossa
Geplaatst: 04-02-11 14:59
Hihi en dan die reactie vanuit Iran. Ik denk niet dat het zover zal komen. Moet wel zeggen dat ik me in de straten van Tehran veiliger voelde dan in Caïro.
Mubarak is belangrijk voor de regio geweest, dat is niet te ontkennen. Alleen zijn eigen volk heeft er wel goed onder te leiden gehad. Ik snap dat hij niet direct weg wil, maar volgens mij is het echt beter nu dat hij zich terug trekt en dat er een overgangsregering komt. De demonstranten zijn niet tevreden met zijn antwoord en zullen door blijven gaan.
Dat doet ie niet Egypte zit hem in z'n hart en nieren, hij gaat sterven in Egypte. Als hij zo'n lafaard was als Ben Ali, dan was hij al lang vertrokken. Hij is zo verweven met het land en met name het leger. Dus die laatste zullen hem ook niet laten vallen.
Hoop dat een vrien of z'n vrouw eens gaat influisteren dat het echt beter is dat ie weg gaat, om lekker te relaxen in een mooi groot huis. Die man is allang pensioengerechtigd
heftig hoor... Ik houd echt van Egypte, ik ben helaas niet in Cairo geweest, wou zo ontzettend graag vanwege het museum! Ik vind de geschiedenis van het land zo machtig! ik heb meerdere tempels bezocht daar, ben naar een Nubische dorp geweest, heb kennis gemaakt met de armoede en met de dingen die voor hun gewoontes zijn. Ik zag zo'n groot cultuur verschil vergeleken met de westerse wereld... Ik hoop echt dat alles helemaal goed komt en dat de economie weer omhoog gaat en de toeristen weer komen, zodat er weer meer werk is. Ik hoop dat de schade niet veel erger word dan het is en dat Mubarak afstand neemt... ik hoop het zo