mick75 schreef:Ik ben ervan overtuigd dat als je de landsgrenzen loslaat er eerst een fase komt van chaos, waarin mensen, wereldwijd, op zoek gaan naar een leven elders en daarbij regelmatig verkassen. Maar ook dat na verloop van tijd men zich gaat settelen op een plaats die ze het meeste past, en dus rust geeft. En dat dan nog een beperkt percentage van de bevolking, van nieuwe generaties, een andere plaats in gedachten heeft waar zij beter zouden passen. Ik denk dat de totale migratie uiteindelijk, binnen 20 jaar, tot rust komt en uiteindelijk bijna alle mensen op aarde zullen profiteren van een dergelijke wereldinrichting. De enigen die er serieus op inleveren zijn de huidige werldwijde machtshebbers. Zij raken hun macht kwijt en zullen dus ook financieel moeten bloeden. Voor een greater good als betere verdeling van de aardse rijkdommen en meer gelukkige mensen wereldwijd lijkt mij dat een kleine opoffering, hoewel zij zelf daar anders over zullen denken.
Ik ben ervan overtuigd dat zodra de landsgrenzen worden opgeheven er een wereldwijde oorlog zal worden gevoerd waarbij minstens 2 miljard mensen sterven.
De gemiddelde mens wil mijns inzien helemaal geen landen zonder landsgrenzen.
Een groot deel van de bevolking (grootte afhankelijk van dde leefomstandigheden in het land zelf en van de realistisch gestelde vooruitzichten die een welgeinformeerd mens heeft met betrekking tot verhuizen naar een ander land) zal om diverse redenen willen blijven wonen waar hij/zij nu woont. Nederland kan denk ik zo'n 25-27 miljoen mensen aan voordat we elkaar hier actief naar het leven gaan staan omdat in ruimtelijk, financieel en cultureel opzicht er teveel mensen op een klein lapje grond zijn. En dan denk ik nog positief.
Zodra de landsgrenzen worden opgeheven, zullen mensen uit arme landen massaal naar rijkere landen trekken. Deze rijkere landen hebben een beperkte opvangcapaciteit en daarnaast inwoners die het wellicht geen leuk vooruitzicht vinden hun land te moeten delen met mensen die een andere cultuur hebben en deze cultuur wellicht aan anderren willen opleggen, iets dat menseigen is. De ergste misdaden worden begaan onder het mom van het willen opleggen van cultuur. Daarnaast spreekt men dan verschillende talen, wat vredig samenleven ook niet bevorderd.
Als het hier te vol of niet leuk wordt in zo'n situatie, kan ik niet naar Australie, Canada of de VS reizen. Daar zitten ze niet te wachten op nog meer inwoners, omdat daar ook een inkomende migratiestroom is, hoe goed ik ook in hun maatschappij pas en bereid ben me aan te passen. Als ik naar China zou reizen, zouden ze me wel binnenlaten, omdat dat zou 'moeten' (als ze me al niet laten verdwijnen), maar omdat ik niks van die cultuur begrijp, zal ik in het gunstigste geval aan mijn lot worden overgelaten en in het ergste geval worden vermoord.
Over 20 jaar zal iedereen zich makkelijk kunnen settelen, omdat dan de halve wereldbevolking is uitgeroeid. (Zelf heb ik liever dat ik en mijn familie sterven door een natuurramp dan door een wereldwijde oorlog.)
En dan gaan we ervan uit dat niemand nucleaire wapens heeft gebruikt waardoor grote delen van de wereld ombewoonbaar zijn.
We kunnen beter de wereldmarkt vrij geven en mensen uit arme landen leren hoe ze voor zichzelf moeten zorgen, opdat er overal ter wereld betere leefomstandigheden zijn - maar er zijn weinig mensen uit 1e wereldlanden die dat willen, want dat houdt in dat zij een stuk armer zullen worden.
Edit: Typo's