'Leven als een gekooid dier'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-11 21:06

Helaas is er inderdaad te weinig personeel. Er is volgens mij geen enkele instelling die tien man op één cliënt zal zetten om ervoor te kunnen zorgen dat deze cliënt even naar buiten zal kunnen gaan. Daarnaast hoorde ik op RTL dat het voor hem zelf niet gezond is (voor zijn psychische toestand) om naar buiten te gaan. Er zullen vast ook andere cliënten zijn, waarbij het wel fijn zou zijn als ze naar buiten zouden kunnen gaan.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 21:07

kappa, zou je zelf aub ook wat vriendelijker willen blijven? Nergens voor nodig om mensen zo aan te spreken.

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 21:07

kappa2010 schreef:
Met sommige clienten valt niets te bereiken navanja! Snap dat nou eens! iedereen valt erover dat deze jongen 3 jaar vastzit maar wat denk je van de clienten die al veel langer vastzitten? Waarvoor alles al is geprobeerd! Jij hebt geen ervaring dat is wel te merken uit je domme opmerkingen.

Ga jij mijn client maar eens verzorgen! Ik bel 112 niet voor je hoor.

Dit is nou wat ze noemen "tunnelvisie"

kappa2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 21:09

Rinkse: Bij veel clienten zouden 10 man helpen maar nog steeds niet voor iedereen helaas. En zorg jij er dan ook voor dat ik die rare PB's dan niet meer krijg? Ik kom hier met onderbouwde FEITEN maar alles wordt van tafel gegooit want Navanja weet alles wel maar heeft nooit met die doelgroep gewerkt? Bied ik aan om een client van mij te verzorgen en dan heet het tunnelvisie?

Navanja

Re: 'Leven als een gekooid dier'

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 21:11

van wie krijg jij dan PB's? En wie heeft het over feiten? En wie zegt dat ik nog nooit met deze doelgroep heb gewerkt?

Maar ik krijg wel naar mijn hoofd geslingerd dat ik domme opmerkingen maak.

Ik vind dat je een beetje raar en agressief reageert eerlijk gezegd. Tuigje? :p (oh, sorry heeel flauw grapje)

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 21:11

Dan moet je dat via pb terug sturen, wij hebben niks aan gekissebis in dit topic, snap je :) ? Wij willen allemaal het beste voor onze clienten, en tja, soms is het in de zorg nou eenmaal zo dat mensen oogkleppen op hebben omdat ze altijd op dezelfde manier hebben gewerkt (en ik zeg niet dat dit bij jou zo is :D !).

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 21:12

Ik wil niet vervelend doen, maar ik zie vooral je mening naar voren komen in je posts kappa :)
En ken je Navanja persoonlijk, omdat je zegt dat ze nooit met deze doelgroep gewerkt heeft?

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 21:13

Om het even HEEL duidelijk te maken, ik stuur geen pb's. Ik zit zo totaal niet in elkaar. Ik wil liever geen miscommunicaties.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 21:13

K_im schreef:
Helaas is er inderdaad te weinig personeel. Er is volgens mij geen enkele instelling die tien man op één cliënt zal zetten om ervoor te kunnen zorgen dat deze cliënt even naar buiten zal kunnen gaan. Daarnaast hoorde ik op RTL dat het voor hem zelf niet gezond is (voor zijn psychische toestand) om naar buiten te gaan. Er zullen vast ook andere cliënten zijn, waarbij het wel fijn zou zijn als ze naar buiten zouden kunnen gaan.

Ik denk dat geen enkele instelling kan betalen om tien man op één cliënt te zetten :n
En ik ga me dan ook afvragen; wie gaat zijn leven wagen om een cliënt als Brandon het leven wat aangenamer te maken? En wat als diegene zwaar gewond, misschien wel blijvend beperkt, raakt door een cliënt als Brandon, terwijl de agressie bekend was bij die cliënt?

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 21:14

Navanja schreef:
van wie krijg jij dan PB's? En wie heeft het over feiten? En wie zegt dat ik nog nooit met deze doelgroep heb gewerkt?

Maar ik krijg wel naar mijn hoofd geslingerd dat ik domme opmerkingen maak.

Ik vind dat je een beetje raar en agressief reageert eerlijk gezegd. Tuigje? :p (oh, sorry heeel flauw grapje)

:') sorry mag hier totaal niet om lachen

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 21:17

Navanja schreef:
Om het even HEEL duidelijk te maken, ik stuur geen pb's. Ik zit zo totaal niet in elkaar. Ik wil liever geen miscommunicaties.

En ik stuur ook geen PB's omdat ik vind dat dingen in dit topic uitgesproken behoren te worden, en niet achter de schermen om.

Seleentj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 21:23

Oke, heel heftig wordt hier gereageerd

Ik werk zelf (ook) in de gehandicapten zorg, bij mij zitten ook zeer agressieve clienten maar die binden wij niet vast , ik weet niet wat voor niveau etc brandon heeft , maar bij de meeste mensen met een verstandelijke beperking zie je kopier gedrag ( even in te haken op het stukje dat hij zichzelf vastmaakt als er mensen komen), ik gok dus dat dit is aangeleerd. Om te zeggen dat er met sommige clienten niks te bereiken valt vind ik heel kort door de bocht ;) . Voor elke client kan het plan aangepast worden, wij hebben een meisje op de groep , die zo overprikkeld was dat ze haar eigen mestruatiebloed opat , zeer agressief was en ook niks mee te beginnen viel. Nu zit ze bij ons op de groep,totaal andere omgeving, zo goed als "prikkel"vrij en ze heeft nergens meer last van. Zo kan ik nog een paar voorbeelden opnoemen bij ons op de locatie waar het zo'n omslag was om van een ''veel prikkels''omgeving naar een ''laagprikkel''omgeving te gaan. Bij veel clienten is dat ook de trigger, kijken waar de client zo agressief van wordt, er is altijd een reden waarom!En dan te gaan kijken waar de client het beste past.

Ben het inderdaad ook eens met het persooneelstekort, dat is ook een grote boosdoener. Meeste organisaties draaien teenwoordig op stagaires

concetto

Zelf op een dagactiviteitencentrum voor gehandicapten gewerkt, en je wil het niet weten.
Clienten opgesloten op de wc terwijl ze aan het smeren zijn met hun eigen uitwerpselen, clienten op de grond leggen en dan aan hun haren meetrekken in een donkere kast om ze daar te laten na denken...
Dieptriest, en dat allemaal omdat "ze"binnen het systeem zouden moeten gaan passen...

Liezel1

Ouderen worden ook vaak in een stoel vast gezet.
Als ouderen mentaal zo in de war raken dat ze zelf niet meer weten wat ze wel en niet kunnen, krijg je dergelijke situaties ook. Die gaan om de haverklap aan de wandel, terwijl je helemaal niet meer kúnnen lopen.... In hun eigen belang worden die dan vastgezet in een stoel. Er is nu eenmaal niet genoeg personeel om 1 op 1 begeleiding te krijgen.

Seleentj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 21:25

kyraliam schreef:
Zelf op een dagactiviteitencentrum voor gehandicapten gewerkt, en je wil het niet weten.
Clienten opgesloten op de wc terwijl ze aan het smeren zijn met hun eigen uitwerpselen, clienten op de grond leggen en dan aan hun haren meetrekken in een donkere kast om ze daar te laten na denken...
Dieptriest, en dat allemaal omdat "ze"binnen het systeem zouden moeten gaan passen...

;( Ik werk ook op een AC, dit gebeurd gelukkig bij ons niet ,niet te geloven zeg :n

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 21:33

Navanja schreef:
De menselijkheid hier is weer ver te zoeken, man, man.

Ik ben zo blij dat ik er niet zo over denk.

Vjestagirl: Haha, denk je serieus dat ze het over deze ene gaan hebben? hahaha...

Wat een tegenstrijdende post!

Je begint met een uitroep naar menselijkheid en vervolgens maak je iemand belachelijk die een (niet onbegrijpelijke) fout maakt?

Het is triest, maar als ie alles en iedereen aanvalt, kan ik begrijpen dat je ook niet meer weet hoe je het moet oplossen

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 21:35

Ik val helemaal niemand aan, ik vertel gewoon mijn mening. En diegene maakte helemaal geen fout. Huh?
Ik vond dat echt even heel grappig, mag dat niet? (het was niet belachelijk maken, het was een grapje)

Mag ik vragen wie ik heb aangevallen, en wat ik zou moeten oplossen?
Laatst bijgewerkt door Navanja op 18-01-11 21:36, in het totaal 1 keer bewerkt

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-11 21:36

Het is op dit moment op tv.. NL2

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 21:38

GamblersCup schreef:
Lekkere levenskwaliteit hebben die mensen dan zeg, een paard of een hond zouden we in laten slapen.

Jij zegt wat ik dacht

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 21:40

Navanja schreef:
Ik val helemaal niemand aan, ik vertel gewoon mijn mening. En diegene maakte helemaal geen fout. Huh?
Ik vond dat echt even heel grappig, mag dat niet? (het was niet belachelijk maken, het was een grapje)

Mag ik vragen wie ik heb aangevallen, en wat ik zou moeten oplossen?

Die vjesta zei: Lekker dan, een spoeddebat over 1 persoon terwijl meer mensen zorg nodig hebben (oid)

Het debat gaat over die zorginstelling en dat geval. Dus over meerdere mensen. En ja, dat mag je leuk vinden.
Maar kijk eens naar hoe dat over komt. Als uitlachen van die persoon. "denk je nou echt" "hahaha"
Vind jij dat gewoon je mening geven dan?

p.s. ik had het niet over aanvallen, alleen over belachelijk maken
Dat ging ontopic, over die jongen! 'Als ie' Dat staat voor Als hij

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 21:42

Oh ik snap je post nu beter:) even verkeerd gelezen.. Haha. Wat stom..

Misschien kwam het als belachelijk maken over, dat was niet de bedoeling!

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 21:49

Had ik ook pas later door! Dat ik onduidelijk was geweest en daarom snapte ik jouw weerpost ook weer!

Heb net heel het topic doorgelezen en vind dat je wel netjes hebt gereageerd verder, dus mijn excuses hierbij.

Ontopic
En hij bindt zichzelf vast?? Huh? Waar gaat dan die ophef over.. Dat is idd maar een uurtje per dag ofzo

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-11 21:55

Dat hoorde ik halverwege dit topic ook pas idd. Dat maakt voor mij de situatie al een stuk minder ernstig. Als hij alleen 'vast moet' wanneer er andere mensen bij hem op de kamer komen, zal dat tegenwoordig echt niet meer dan 2 uur per dag zijn.

Maar dan nog zijn er naar mijn mening dingen die 'tekort schieten'. Zoals bijvoorbeeld het feit dat hij geen frisse lucht in zijn kamer 'krijgt'. Er zit wel een raam in, maar dat kan niet open. Waarom?

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 21:55

Ja ik zit net het nieuws te kijken.. beetje raar verhaal allemaal.. Ik ben benieuwd naar het hele verhaal eerlijk gezegd. Dit komt natuurlijk omdat er weer nergens plek is voor deze jongen. Zo'n gozer kan je toch niet in een tehuis stoppen.. Dan krijg je dit soort taferelen.

Er word ook nergens gerept over WAAROM hij vast zit..

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 21:56

K_im schreef:
Dat hoorde ik halverwege dit topic ook pas idd. Dat maakt voor mij de situatie al een stuk minder ernstig. Als hij alleen 'vast moet' wanneer er andere mensen bij hem op de kamer komen, zal dat tegenwoordig echt niet meer dan 2 uur per dag zijn.

Maar dan nog zijn er naar mijn mening dingen die 'tekort schieten'. Zoals bijvoorbeeld het feit dat hij geen frisse lucht in zijn kamer 'krijgt'. Er zit wel een raam in, maar dat kan niet open. Waarom?

Waarschijnlijk omdat hij dan door dat raam naar buiten gaat, dus zitten er nergens ramen die open kunnen. (kans op zelfmoord omdat hij uit het raam kan springen, ontsnappen e.d.)