Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Zirano schreef:ja das toch schandalig nog even en dan moet het wc papier of de incontinentie luiers gedroogd worden
Armaris schreef:Blijkbaar werkt het bij jullie anders en veel slechter
Inco's worden hier vervangen door een verse, nat of niet
Er zijn afdelingen waar ze handen te kort hebben maar ook waar er over zijn en je rustig kan werken
Heb zelfs gehad dat er een afdeling is met verzorgenden die de mensen wassen en de verpleegkundigen hun taken konden uitvoeren, heerlijk was dat.
Toch heb ik mijn bedenkingen bij het sociaal contact. Ik zie dat er verpleegkundigen en verzorgenden zijn die het liefst op hun gat zitten met een tasje koffie. Waarom ga je deze niet opdrinken bij je patiënten?
Zoveel fijner en de mensen hebben er ook nog wat aan!
Armaris schreef:Blijkbaar werkt het bij jullie anders en veel slechter
Inco's worden hier vervangen door een verse, nat of niet
Er zijn afdelingen waar ze handen te kort hebben maar ook waar er over zijn en je rustig kan werken
Heb zelfs gehad dat er een afdeling is met verzorgenden die de mensen wassen en de verpleegkundigen hun taken konden uitvoeren, heerlijk was dat.
Toch heb ik mijn bedenkingen bij het sociaal contact. Ik zie dat er verpleegkundigen en verzorgenden zijn die het liefst op hun gat zitten met een tasje koffie. Waarom ga je deze niet opdrinken bij je patiënten?
Zoveel fijner en de mensen hebben er ook nog wat aan!
Armaris schreef:Kappa, maar jij doet tenminste moeitedat kunnen velen helaas niet zeggen
Armaris schreef:Mensen van 80 jaar hebben vaak een multipathologie waar ze aan lijden. Als aangetoond kan worden dat dit onomkeerbaar is en het lijden zeer groot is kan men euthanasie aanvragen
Bij jouw post vraag ik me af of die tijd ooit geweest is. Vroeger bestond euthanasie niet en liet men de mensen 'lijden' tot hun lichaam het opgaf. Sinds euthanasie in het leven is geroepen, is het ethisch veel beter. Vergeet niet dat je bij euthanasie andere mensen verantwoordelijk stelt en bij je vraag betrekt. Dit is heel anders dan zelf een einde aan het leven maken. Daar mag wel een regel over zijn vind ik
mika11 schreef:Ik heb in mijn opleiding geleerd dat morfine bij een terminaal iemand euthaniserend werkt.
Dat je er dus op voorbereid moest zijn dat iemand kon overlijden als je morfine gaf.
Maar nu hoor je, dat dat niet het geval is. Dat het echt alleen maar pijnbestrijding is.
Vjestagirl schreef:Armaris schreef:Mensen van 80 jaar hebben vaak een multipathologie waar ze aan lijden. Als aangetoond kan worden dat dit onomkeerbaar is en het lijden zeer groot is kan men euthanasie aanvragen
Bij jouw post vraag ik me af of die tijd ooit geweest is. Vroeger bestond euthanasie niet en liet men de mensen 'lijden' tot hun lichaam het opgaf. Sinds euthanasie in het leven is geroepen, is het ethisch veel beter. Vergeet niet dat je bij euthanasie andere mensen verantwoordelijk stelt en bij je vraag betrekt. Dit is heel anders dan zelf een einde aan het leven maken. Daar mag wel een regel over zijn vind ik
Tuurlijk mag daar regel zijn. Maar geloof me, ik heb 100x liever dat ik iemand de pil moet helpen nemen waar ze niet meer wakker van worden, dan dat ik nog een keer mee moet maken dat er iemand uit het raam springt. Niet ziek, kerngezond, maar zo eenzaam, zo ongelukkig. Wil niet meer, wil dood. T arme mensje is door haar raam naar buiten gestapt, is op de rand van het dak gaan zitten, en heeft zich zo, hop, naar beneden laten glijden. Geland op een 2 meter brede richel op de eerst verdieping. Gevonden door 2 kleine kinderen die bij oma op bezoek waren ('kijk papa, een oma in de sneeuw!'). Die richel was alleen te bereiken vanaf de gesloten afdeling. Zorg overstuur, hele gesloten afdeling over de zeik, politie, brandweer, ambulance... Hele huis op zijn kop, en mevrouw heeft het overleefd, alleen een been gebroken en mag dus nu weer fijn op haar eigen kamer, dezelfde vanaf waar ze gesprongen is, met haar gebroken been liggen...
Eejj schreef:Ik werk ook in een verpleegtehuis en sinds kort doen wij ook aan verzorgend wassen. Er is bij ons eerst een pilot geweest op een andere afdeling. Daar is het erg goed bevallen en daarom wordt het nu gebruikt in het hele verpleegtehuis waar ik werk. Zelf vind ik het ook ideaal , veel bewoners bij ons hadden last van een droge huid maar sinds wij verzorgend wassen hebben ze hier nog maar weinig last van. De familie van de bewoners is over het algemeen ook zeer te spreken over het verzorgend wassen. Ook vind ik het geen verschil of je nu met water wast of met een verzorgenddoekje wat betreft geur. Ik denk dat het voor je eigen gevoel alleen is dat het je denkt dat de bewoner minder schoon is. .