Een weiland zó achter laten??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 23:33

Isabonney geen idee, maar ik vind het een raar verhaal. De gemeente en de politie zijn er volgens TS al bij betrokken geweest en TS wist van niks.
Als ik gebeld wordt door de gemeente over mijn grond dan ga ik toch echt wel even kijken.

En als dit van de laatste maand is dan vind ik het ook niet zo vreemd. Wij hebben door de sneeuw ook wat draden gehad die door waren gezakt en we hebben door sneeuw over sneeuw ook geen poep kunnen scheppen.

Wat betreft die mestbak, dat wist TS al eerder. Want de huurder had al aangegeven dat de mestbak er niet zou komen omdat het niet mocht van haar moeder.

Dat even wordt vermeld dat de huurder gebruik maakt van PGB vind ik ook niet echt netjes. Daar heeft helemaal niemand iets mee te maken en staat totaal los van de wei.

gohya

Re: Een weiland zó achter laten??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-11 23:38

Er zou een aanhanger komen waar de mest op kwam,maar die is er ook nooit geweest.
De mest op het zeil zou elke week weg gebracht worden,ook nooit gebeurt.
Ik heb ondanks de sneeuw hier elke dag mest geschept,dat kon zeer zeker wel.
De gemeente belde mij over 2 stoelen die in de loopstal stonden en een kast [zadelkast],de overbuurman had er last van,zijn uitzicht werd erdoor belemmerd.Daarom belde de gemeente mij op.De politie belde mij omdat er een pony over de weg liep,die niet eens van mij was.Dáárom belde de politie.Politie is verder bezig met onderzoek,ik denk zelf i.v.m de mest die er open en bloot ligt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 23:45

Ok, maar waar zijn haar paarden/pony's nu?

Hoe lang heeft ze dit gehuurd?

Nogmaals ik vind het rot voor je, maar ik bedenk me net ook; waarom ben je niet eerder gaan kijken? Heb je haar niet beter in de gaten gehouden? Als dit er al een tijdje zo bij ligt...

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 23:55

Dit onderwerp is nu 'open' omdat er een topic over is gemaakt, iedereen kan zich er een mening over vormen ook al ben je niet bekend met de situatie.
Het gaat niet alleen tussen de mensen om wie het eigenlijk gaat maar iedereen kan zich er mee bemoeien en makkelijk uitvissen wie de huurster is.

TS: jij kende blijkbaar de huurster al veel langer. En ook al problemen mee gehad.
jij wist hoe ze was, dat het kennelijk iemand is met veel problemen.

Waarom heb jij dan dat weiland aan haar verhuurd?
Was het om de paarden te redden?
Of om de huurster nog een kans te geven?

Had je eigenlijk al kunnen weten dat het volledig mis zou gaan?

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 00:02

o god het is toch niet waar hea :') nu is TS weer de schuldige :=

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 00:05

Elin_ schreef:

Waar zie jij dat staan?

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 00:08

Zinia schreef:
Elin_ schreef:

Waar zie jij dat staan?

in de manier van vragen van mika 11

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-11 00:13

mika11 schreef:
Dit onderwerp is nu 'open' omdat er een topic over is gemaakt, iedereen kan zich er een mening over vormen ook al ben je niet bekend met de situatie.
Het gaat niet alleen tussen de mensen om wie het eigenlijk gaat maar iedereen kan zich er mee bemoeien en makkelijk uitvissen wie de huurster is.

TS: jij kende blijkbaar de huurster al veel langer. En ook al problemen mee gehad.
jij wist hoe ze was, dat het kennelijk iemand is met veel problemen.

Waarom heb jij dan dat weiland aan haar verhuurd?
Was het om de paarden te redden?
Of om de huurster nog een kans te geven?

Had je eigenlijk al kunnen weten dat het volledig mis zou gaan?

1 ik heb het aan haar verhuurd om haar te helpen,om haar paarden onderdak te geven.
en ja,ik heb eerder problemen gehad met haar,maar steeds haar vergeven en haar wéér een kans gegeven.Ik weet dat het dom was,maar ik denk altijd,een mens kan veranderen en iedereen verdient een kans,soms meer dan 1 kans.
Nee ik had het niet kunnen weten dat het mis zou gaan.Haar moeder zou achter haar staan en haar helpen,helaas is dat ook niet gebeurt.Ik vertrouwde haar,ze beloofde dat het netjes zou blijven.
Laatst bijgewerkt door gohya op 11-01-11 00:16, in het totaal 1 keer bewerkt

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 00:16

Elin, Quibje: Nee dat bedoelde ik niet.
Ik ken de TS niet en de huurster ook niet.

Nu ik het teruglees zie ik dat je het zo kan opvatten idd. , het staat er een beetje boos.

Ik vind het schandalig zoals het weiland erbij ligt, dat kun je gewoon niet maken, wat er ook aan de hand is.

Het zou toch voor de TS een goede reden zijn om de paarden van de huurster te willen redden, ook al wist ze de problemen van haar.
Dan is de TS iemand die het hart op de goede plek heeft voor de paarden.
En daar een risico voor over heeft dat het niet goed zal gaan. Maar misschien niet dat het zo erg zou worden.
Zoiets bedoelde ik.
Laatst bijgewerkt door mika11 op 11-01-11 00:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 00:20

Als ze er 7 had lopen... waar zijn die allemaal naartoe nu?
Van een paar weet ik het wel, maar de rest??
Staan die nu bij jou?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-11 00:23

Zinia schreef:
Ok, maar waar zijn haar paarden/pony's nu?

Hoe lang heeft ze dit gehuurd?

Nogmaals ik vind het rot voor je, maar ik bedenk me net ook; waarom ben je niet eerder gaan kijken? Heb je haar niet beter in de gaten gehouden? Als dit er al een tijdje zo bij ligt...

Ze heeft dit een paar maanden gehuurt,ik ben een keer gaan kijken en toen was het netjes.Toen zei ze nog: zie je nu wel dat je me kunt vertrouwen,ben je trots op me.Ja meid ik ben trots op je en ik vertrouw je zei ik.
Haar eigen pony's [3 stuks nog] staan her en der verspreid in stalling,waar weet ik niet en hoef ik niet te weten.Ik bemoei me nergens meer mee en waarschuw verder niemand meer,want het komt er steeds op neer dat ik de foute ben.Men komt er vanzelf wel achter,net als ik er achter ben gekomen.
Ik hoop echt dat ze de juiste hulp gaat krijgen,ze verdient het om geholpen te worden,dan komt het wel goed met haar.

@Brainless
Er zijn 2 stuks terug gegaan naar de eigenaar,eentje is verkocht,een is dood [ingeslapen].
Er staat nix bij mij van haar,de andere 3 staan dus verspreid in stalling.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 00:36

mika11 schreef:
ZINIA: Nee dat bedoelde ik niet.
Ik ken de TS niet en de huurster ook niet.

Nu ik het teruglees zie ik dat je het zo kan opvatten idd. , het staat er een beetje boos.

Ik vind het schandalig zoals het weiland erbij ligt, dat kun je gewoon niet maken, wat er ook aan de hand is.

Het zou toch voor de TS een goede reden zijn om de paarden van de huurster te willen redden, ook al wist ze de problemen van haar.
Dan is de TS iemand die het hart op de goede plek heeft voor de paarden.
En daar een risico voor over heeft dat het niet goed zal gaan. Maar misschien niet dat het zo erg zou worden.
Zoiets bedoelde ik.

Ehmm.. ik vroeg alleen 'waar zie jij dat staan'. Lief dat je reageert maar ik vond niet perse dat jij TS de schuld gaf. Ik vroeg het aan degene die dát poste.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 00:38

Helaas zie je dan maar weer dat als je iemand wilt helpen, het dus niet goed uit hoeft te pakken.
Heel jammer, ook omdat de moeder van de huurster een oogje in het zeil zou houden, wat dus blijkbaar niet gebeurd is.
En ook jammer dat de naam van jouw opvang er schade door lijdt. (hopelijk valt dat mee)
Maar ik hoop dat de mensen die jou kennen en die de opvang kennen hier doorheen kunnen kijken.

Chiaraa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 00:40

Ts, ik heb het met je te doen :(:)
Jij hebt je goede hart laten zien, haar een 2de kans gegeven en dat doen er niet vele na! dus dikke pluim.
Laat je niet opwinden door Maikeltje, blijkbaar ligt haar niveau erg laag.. ( sorry zo interpreteer ik het).
Ik hoop dat je zo snel mogelijk een oplossing hebt!
Jammer dat ik zover woon, anders had ik je zeker een handje komen helpen!
Dit is echt geen lachertje.
En ik snap dat je je frustratie kwijtwilt op bokt, en dat is je volste recht.
En je verteld ook niet de naam, dus ik vindt het zeker niet verkeerd!
Mijn pb box staat open, ook om je frustaties op uit te werken dat mag van me :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 00:43

Er moet een :aai: emoticon komen, zo'n aai over de bol-emoticon :) Dan gaf ik hem aan Mika11 :P

Nou TS, ik vind het wel rot voor je.. bedankt voor je uitleg, nu is het beeld weer iets duidelijker.
Sneu voor de paarden/pony's want die zijn er het dupe van.

Zoals ik las gaat het om een jong meisje, maar hoe komt die aan het geld om zomaar even een pony te kopen? En dan nog meerdere ook?!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-11 00:46

mika11 schreef:
Helaas zie je dan maar weer dat als je iemand wilt helpen, het dus niet goed uit hoeft te pakken.
Heel jammer, ook omdat de moeder van de huurster een oogje in het zeil zou houden, wat dus blijkbaar niet gebeurd is.
En ook jammer dat de naam van jouw opvang er schade door lijdt. (hopelijk valt dat mee)
Maar ik hoop dat de mensen die jou kennen en die de opvang kennen hier doorheen kunnen kijken.

De mensen die me kennen en de stichting kennen zijn allemaal positief.
Zij weten immers wat ik doe en dat ik het goed doe.
Ik doe geen dingen die ik niet waar kan maken en die ik niet aankan.
Ik zet een stop op opvang in als ik er teveel krijg en ze dan niet genoeg verzorging of eten kan geven.
Heb er nu weinig staan die ik wel volledig kan verzorgen en kan voeren.
Heb ook contact met mensen die een pony hebben uit de opvang,allemaal super blij met het beestje wat ze hebben.En daar doe ik het voor,voor gelukkige mensen én paardjes.

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 00:48

Schandalig !

Ook ik weet over welke bokker het gaat , ze heeft mij ook wel is dreigingen via pb's gestuurd , ook ik heb dit gemeld aan bokt.

Ik mag hopen dat niemand z'n paard ooit meer aan haar verkoopt , want ze gaat er mee om alsof het knikkers zijn.

Gohya voor jou hoop ik dat je mischien wat hulp krijgt om de boel weer op orde te krijgen :)
En hoop dat je stichting niet teveel 'schade' hier aan overhoud. Suc6 ermee !

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-11 00:48

@Zinia

Hoe ze aan het geld kwam staat eerder in het topic,daar praat ik nu maar liever niet over.Het schijnt niet te mogen,kán ik wel enigsinds begrijpen.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 00:51

[quote="Zinia"]Er moet een :aai: emoticon komen, zo'n aai over de bol-emoticon :) Dan gaf ik hem aan Mika11 :P

:o Ha Ha, dat is teveel eer, maar wel leuk.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 01:02

gohya schreef:
@Zinia

Hoe ze aan het geld kwam staat eerder in het topic,daar praat ik nu maar liever niet over.Het schijnt niet te mogen,kán ik wel enigsinds begrijpen.

Het mag ook alleen niet... het kan ook niet!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 01:05

De mensen mogen best weten dat ik het ben en ik wil ook even graag mijn herhaal doen.

Als aller eerst heb ik een tip van een bokker gekregen : Schijf alles voor jezelf op en als die gene gelijk heeft al is het maar een klein beetje geef het dan toe. Dit heb ik gedaan voelt stukke beter haha.

Ik ben ben het land in juni? Juni? gaan huren ongeveer! Ik had er indd 7, 1 van een kennis gekregen die er 1 2 3 van af moest en hem nergens kwijt kon. Ik heb gezegd breng hem maar met haar toestemming heb ik hem verkocht. Toen had ik er 6 waar van ik er 3 had gekregen. Ghoya heeft een opvang. Zei had deze 3 gekregen. Ik wauw er graag 1 zo gezegd zo gedaan in goed overleg! De andere 2 zou zei herplaatsen & had de oude eigenaren belooft dat ze bij elkaar bleven ze stonden al 18 jaar bij elkaar DAT was de voorwaarde dat zei ze zou krijgen als ze maar samen weg gingen. zei wauw ze uit elkaar halen wat ik de oude eigenaar niet aan kon doen. 1 daar van had ze nog geen 3 dagen en hij had mondeling al een nieuwe baas. Ik heb dus de zorg van die 2 op me genomen. Omdat ik niet meer mag rijden (wat ik nu weer rustig op pak) van wegen het kraakbeen wat in mijn knieën is geiriteerd ga ik intensief zo door raakt het over belast. Maar goed toen heb ik een shetlander merrie gekocht die voor de kar kon. Teneven heb ik er ook een karretje bij gekocht haha. Maar toen ik merkte (wel te laat) dat ik het niet meer trok heb ik aan de bel getrokken. bij Ghoya, me moeder enz. Ghoya zei je moet paarden gaan verminderen Verkoop die 2 apart wat ik dus niet wauw. Ik heb toen 1 pony ter adoptie weg gedaan, me haflinger verleast & me shetlander staan ook bij een kennis van mij! toen stonden alleen die 2 er nog. De buurman hielp mij indd omdat ik het niet meer trok, ik heb hem tevens om hulp gevraagd. Omdat ik de 2 paarden van Ghoya per 1 dec weg moest hebben zo dat een vriend van ons per 1 dec het land wauw huren moest ik er van af zijn. Ik heb toen alles gedaan wat ik kon maar wie wil er een oude pony van 32? Toen zei ik moet ik er echt van af? Ja zei ze waar op ik antwoorden misschien is het beter als ik haar laat inslapen waarop zei het eerst niet met me eens was. Toen heeft ze me wat extra tijd gegeven toen dat niet lukte ben ik naar de oude eigenaar gestapt. Die heeft toen ingegrepen maar wel op de verkeerde manier, ze dreigde heel erg!

Los daar van Ghoya hoefde maar te vragen of ik haar paarden wauw voeren en ik voerde haar paarden. Ik heb een pony van haar vast gezet die zich los getrokken heeft & een veearts rekening van 1600,- is Daar zijn we NU nog met de verzekering mee bezig, al ruim een half jaar! Mijn moeder zit in haar stichting zonder mijn moeder was er geen stichting tot dat ze iemand anders vond... Ze zegt wel dat ik nooit wat voor haar heb gedaan maar dat heb ik zeker wel.

Tevens is het NIET haar land ze heeft het gedoneerd gekregen van iemand die vind dat zei goed werk doet en zo doende kan zei het land voor weinig huren. Huur onder verhuur mag eigenlijk niet.

Ik maak zeker wel mijn fouten ook net als die mest bak mam die moet er echt komen ik wat geregeld mocht het niet van mijn ma. Ik push mijn ma hier heel erg in omdat er anders niks van komt! Ik heb er echt alles voor gedaan wat ik kon! Maar ja net 19 & een moeder die niet mee werkt?

Dat het er zo uit ziet is mijn schuld ja. In die sneeuw kon ik niet goed over al bij Ghoya weet dat wij het nog opruimen! Wij laten mensen daar niet zo mee zitten!

Hoe ik het land kreeg? Erger mijn paarden konden wonden in hun benen krijgen & zelfs hun benen breken! Er lag over al draad onder de grond, ook prikkeldraad dit alles heb ikzelf verweidert! Ik ben daar ook erg lang mee bezig geweest. Voor dat ik het land ging huren heb IK het laten maaien, ik laat mijn paarden namelijk niet op 1 meter hoog gras staan!

Ik zegt niet dat zei fout is of dat ik fout ben we hebben alle 2 onze daden & fouten. Verder vind ik het echt niet leuk dat zei hier in het topic het over mijn PGB heeft! dit is privé vind ik!

Waar door alles fout is gegaan kwa het land is omdat ik overspannen/depressief ben vandaar dat ik aan de bel trok! Ik leg het nu niet bij een ander neer want ik moest het gewoon zelf oplossen wat ik zelf fout had gedaan.

Mochten jullie nog vragen hebben of iets anders dan hoor ik dat graag.

vaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 01:29

macholoverr schreef:
De mensen mogen best weten dat ik het ben en ik wil ook even graag mijn herhaal doen.

Als aller eerst heb ik een tip van een bokker gekregen : Schijf alles voor jezelf op en als die gene gelijk heeft al is het maar een klein beetje geef het dan toe. Dit heb ik gedaan voelt stukke beter haha.

Tevens is het NIET haar land ze heeft het gedoneerd gekregen van iemand die vind dat zei goed werk doet en zo doende kan zei het land voor weinig huren. Huur onder verhuur mag eigenlijk niet.
Maar gedoneerd land betekend dat het in haar eigendom is, en dat ze het gekregen heeft, dus dan is dat geen huur onder verhuur. of zie ik dat verkeerd??
Hoe ik het land kreeg? Erger mijn paarden konden wonden in hun benen krijgen & zelfs hun benen breken! Er lag over al draad onder de grond, ook prikkeldraad dit alles heb ikzelf verweidert! Ik ben daar ook erg lang mee bezig geweest. Voor dat ik het land ging huren heb IK het laten maaien, ik laat mijn paarden namelijk niet op 1 meter hoog gras staan!
Nee niet in een meter hoog gras, maar wel in een grote mesthoop en rotzooi.
ik ken jullie gen van beiden natuurlijk, maar ik heb wel een beetje het idee dat jou verhaal van geen kant klopt.

Ts ik vindt het heel vervelend voor je dat het zo is gelopen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 01:39

@Vaa
Het land mag TS gebruiken..... een (groot) gedeelte van de huur is gedoneerd.

NoaSky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 01:59

Ach ml, menig bokker heeft toch wel jou excuses topic gelezen vrees ik.

Ik heb daar niet gereageerd omdat ik het niet waard vond, maar aangezien ik wel respect voor Gohya
heb doe ik het nu toch. Je ging je leven beteren en je fouten toegeven. Dat is je in dat topic al niet heel goed gelukt, waarna het topic ook op slot ging.

Doe het dan bij deze meid, hou je aan je goede voornemen en kruip nu eens niet in die slachtoffer rol maar spreek de waarheid, dat zou je meer sieren..

En Gohya, wat een kl*te zooi... De situatie erom heen is niet eens belangrijk. Feit is gewoon dat je een geleend (of gehuurd weet ik veel) weiland NIET zo hoort achter te laten. Excuses verzinnen heeft geen nut, het is gewoon 'not done'.

Keep up the good work zou ik zeggen, fijn dat je het nu afsluit!

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 02:01

macholoverr schreef:

Ik ben ben het land in juni? Juni? gaan huren ongeveer! Ik had er indd 7, 1 van een kennis gekregen die er 1 2 3 van af moest en hem nergens kwijt kon. Ik heb gezegd breng hem maar met haar toestemming heb ik hem verkocht. Toen had ik er 6 waar van ik er 3 had gekregen. Ghoya heeft een opvang. Zei had deze 3 gekregen. Ik wauw er graag 1 zo gezegd zo gedaan in goed overleg! De andere 2 zou zei herplaatsen & had de oude eigenaren belooft dat ze bij elkaar bleven ze stonden al 18 jaar bij elkaar DAT was de voorwaarde dat zei ze zou krijgen als ze maar samen weg gingen. zei wauw ze uit elkaar halen wat ik de oude eigenaar niet aan kon doen. 1 daar van had ze nog geen 3 dagen en hij had mondeling al een nieuwe baas. Ik heb dus de zorg van die 2 op me genomen. Omdat ik niet meer mag rijden (wat ik nu weer rustig op pak) van wegen het kraakbeen wat in mijn knieën is geiriteerd ga ik intensief zo door raakt het over belast. Maar goed toen heb ik een shetlander merrie gekocht die voor de kar kon. Teneven heb ik er ook een karretje bij gekocht haha. Maar toen ik merkte (wel te laat) dat ik het niet meer trok heb ik aan de bel getrokken. bij Ghoya, me moeder enz. Ghoya zei je moet paarden gaan verminderen Verkoop die 2 apart wat ik dus niet wauw. Ik heb toen 1 pony ter adoptie weg gedaan, me haflinger verleast & me shetlander staan ook bij een kennis van mij! toen stonden alleen die 2 er nog. De buurman hielp mij indd omdat ik het niet meer trok, ik heb hem tevens om hulp gevraagd. Omdat ik de 2 paarden van Ghoya per 1 dec weg moest hebben zo dat een vriend van ons per 1 dec het land wauw huren moest ik er van af zijn. Ik heb toen alles gedaan wat ik kon maar wie wil er een oude pony van 32? Toen zei ik moet ik er echt van af? Ja zei ze waar op ik antwoorden misschien is het beter als ik haar laat inslapen waarop zei het eerst niet met me eens was. Toen heeft ze me wat extra tijd gegeven toen dat niet lukte ben ik naar de oude eigenaar gestapt. Die heeft toen ingegrepen maar wel op de verkeerde manier, ze dreigde heel erg!

Los daar van Ghoya hoefde maar te vragen of ik haar paarden wauw voeren en ik voerde haar paarden. Ik heb een pony van haar vast gezet die zich los getrokken heeft & een veearts rekening van 1600,- is Daar zijn we NU nog met de verzekering mee bezig, al ruim een half jaar! Mijn moeder zit in haar stichting zonder mijn moeder was er geen stichting tot dat ze iemand anders vond... Ze zegt wel dat ik nooit wat voor haar heb gedaan maar dat heb ik zeker wel.

Ik maak zeker wel mijn fouten ook net als die mest bak mam die moet er echt komen ik wat geregeld mocht het niet van mijn ma. Ik push mijn ma hier heel erg in omdat er anders niks van komt! Ik heb er echt alles voor gedaan wat ik kon! Maar ja net 19 & een moeder die niet mee werkt?

Dat het er zo uit ziet is mijn schuld ja. In die sneeuw kon ik niet goed over al bij Ghoya weet dat wij het nog opruimen! Wij laten mensen daar niet zo mee zitten!

Ik zegt niet dat zei fout is of dat ik fout ben we hebben alle 2 onze daden & fouten. Verder vind ik het echt niet leuk dat zei hier in het topic het over mijn PGB heeft! dit is privé vind ik!

Waar door alles fout is gegaan kwa het land is omdat ik overspannen/depressief ben vandaar dat ik aan de bel trok! Ik leg het nu niet bij een ander neer want ik moest het gewoon zelf oplossen wat ik zelf fout had gedaan.

Mochten jullie nog vragen hebben of iets anders dan hoor ik dat graag.

Ik hoop echt dat je dit keer eerlijk bent geweest..