Laura Dekker zit in geldnood

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 12:34

marjolein08 schreef:
Het woord alleen al , ZEILMEISJE .
Niemand had er ooit van gehoord en spontaan wordt er een nieuw woord bedacht, met een complete doorgeschoten mediahype er omheen gebouwd.

Ik heb vanmorgen 25 € overgeboekt om een hond die vorige week na ontsnapt te zijn , aangereden gevonden is op de A5 en in het asiel beland is , aankomende Maandag de benodigde operatie te kunnen laten uitvoeren .
Voelt voor mij nuttiger dan een Zeilmeisje ondersteunen.
Bij toeval weet ik waar de hond wegkomt en zijn situatie , ( heb deze hond afgelopen September met eigen ogen gezien ) hoe dit sneue dier al maanden tussen wal en schip gevallen is .
Nu hebben buren de koppen bij elkaar gestoken en gaan hem helpen ( doen ze al maanden , maar als een hond een eigenaar heeft is het niet makkelijk om actie te ondernemen, nu is de afstand verklaring ondertekend en kunnen ze wat gaan doen ).
En zijn deze inzameling actie gestart om hem te helpen .
Afbeelding
GR M

ps meer weten? pb mij ff

+:)+

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 12:36

Inderdaad wat een aanfluiting, het kind had beter thuis kunnen zitten.
Tis weer puur aandachttrekkerij.

Kirstennn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 12:45

www.lauradekker.nl
HET TEAM

Om mijn wereldreis helemaal alleen voor te bereiden gaat natuurlijk niet, gelukkig heb ik ook een team achter mij staan met ervaren mensen die me daarbij heel erg steunen.
Niet alleen om mijn zeilboot Guppy klaar te maken voor de wereldreis, maar ook het regelen van diverse zaken, onder andere het zoeken en contact onderhouden met sponsoren.
En ook als ik zelf straks op reis ben moet er nog veel geregeld worden.

En ik? ik kijk of ze het allemaal wel goed doen.

Vooral de laatste zin:
Kortom : IK wil een wereldreis maken, IK ga dit doen. IK krijg geld van jullie. IK ga en JULLIE doen derest.
Vind het niet gek dat haar geld op is.
Wie regelt haar financien tijdens die reis?
Weet ze wel hoe alles in elkaar steekt? :$
Ik denk persoonlijk dat ze haar veeeel meer bij deze reis en organisatie hadden moeten betrekken, dat ze doorheeft wat dit allemaal meebrengt en dat dit niet zomaar even kan gebeuren.
Heb namelijk sterk het gevoel dat, als Laura dr mond optrekt van ik wil dit, ik wil dat. Dat dit dan even in de vingers knippen wordt en het gebeurd. Zo komt het nu wel over..

Tenslotte nog even over die donatie.
Bij elke euro die je overmaakt gaat 10procent naar Sea-Shepherd Nederland.
wij moeten doneren minimaal 10e aan Laura omdat zij zonder geld zit , maar om dan ook nog even de profiteren van de donatie voor Laura ( omdat ze in ''nood'' ) zit, halen ze er wel mooi 10procent af voor hun eigen bedrijf. Echt belachelijk! Vind ik echt te erg voor woorden.. BAH! :r
Laatst bijgewerkt door Kirstennn_ op 25-12-10 12:47, in het totaal 2 keer bewerkt

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 12:45

ach, het is één en al aanfluiting en ik zou het een wereldstunt vinden van de GBR als ze haar poging niet goedkeuren :D
Solo...wat nou solo met een heel team om je heen?

Ik heb ook niet het idee dat ze het echt zwaar heeft...beetje vakantie vieren tussendoor...

Als ze nergens tegenaan vaart en haar Guppy netjes behandelt zal er niet zo snel iets kapot gaan (tenminste, geen extremen)

Madam en aanhang zouden een stuk beter af zijn (geweest) met minder kapsones: een opmerking uit de volkskrant: "er is geen meisje in Nederland dat beter kan zeilen dan zij" :r

Inn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 12:46

Ja ik vind dat geld vragen ook erover voor zoiets, er zijn dan wel andere mensen of dingen die ik eerder zou helpen moest ik geld te veel hebben. Trouwers ik zou zelf ook wel een weldoener kunnen gebruiken om de dure wedstrijden te financieren. en ik was al van oordeel dat een minderjarige niet alleen de wereld moet rondreizen om enkel en alleen om de jongste te zijn. De volgende die dat wil moet dus nog jonger zijn bij wie of wanneer gaan ze dan de grens trekken, als je het voor die ene toe laat kan je anderen toch ook niet weigeren. Ik vind dat er hier een slecht voorbeeld wordt gegeven naar de jeugd toe. Ga maar lekker op onze kosten een wereldreis maken, school is minder belangrijk. Jongeren moeten vooral de kans krijgen om aan hun toekomst te bouwen en dan is een diploma toch wel belangrijker dan een reis. Ja ik vind dat geld vragen ook erover voor zoiets, er zijn dan wel andere mensen of dingen die ik eerder zou helpen moest ik geld te veel hebben. Trouwers ik zou zelf ook wel een weldoener kunnen gebruiken om de dure wedstrijden te financieren. Ik was al van oordeel dat een minderjarige niet alleen de wereld moet rondreizen enkel en alleen om de jongste te zijn. De volgende die dat wil moet dus nog jonger zijn bij wie of wanneer gaan ze dan de grens trekken, als je het voor die ene toe laat kan je anderen toch ook niet weigeren. Ik vind dat er hier een slecht voorbeeld wordt gegeven naar de jeugd toe. Ga maar lekker op onze kosten een wereldreis maken, school is minder belangrijk. Jongeren moeten vooral de kans krijgen om aan hun toekomst te bouwen en dan is een diploma toch wel belangrijker dan een reis.

lorelei

Re: Laura Dekker zit in geldnood

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 14:28

wel slim bedacht idd dat ze rond kerst dit bericht naar buiten brengen.
misschien moeten ze de volgende keer gewoon goed voorbereid op pad gaan!
neej hoor van mij krijgen ze geen cent.
en dan al die berichten in het gastenboek,toch apart dat er geen 1 negatieve in staat!

_Cassandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 14:32

Gut, wat zonde zeg dat ze in geldnood zit :z
Gaat ze maar lekker werken voor haar geld op de plaats waar dat ze nu zit, inplaats van te lanterfanteren.
Van mij krijgt ze in ieder geval geen ene cent :n

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 14:46

Lekker laten zitten
Daaagghh

''En ik ? Ik kijk of ze het goed doen''

wat een snotneus zeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 14:50

Laat haar lekker naar huis zwemmen.
Ze komt idd over als een verwend kind: "en ik? Ik kijk of ze het goed doen!" {x)
Hoe krijg je 25.000 euro snel op? nou,heet Laura,ga op een strand liggen en shoppen.
Solo met een heel team,knap hoor :roll:

Wauw! als je 10 euro stort krijg je een persoonlijke boodschap van Laura:
"Bedankt voor je geld,hier heb je 10ct terug,
Groeten uit Portugal!"
Zij krijgt dus echt geen geld van mij!

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 01:03

Haha, ik vind het prachtig. _O- Hoe sneu kan je zijn zeg :')

parador

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 01:09

dan verkoop je toch gewoon de boot!! :=

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 01:11

Snap het ook niet. Als zij om iets vraagt zou ze het meteen krijgen? Verwend noem ik dat!

Wacht even, ik plaats ook een zielig bericht over dat ik een paard wil met allerlei drama eromheen want ik ben zo zielig zonder paard!
Dan krijg ik vast ook allemaal donaties. :j
Heb het gewoon al die jaren verkeerd gedaan door te denken dat ik dat zelf bij elkaar moet verdienen!

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 01:54

Ik heb nog niet alles gelezen op de vorige pagina's. Ik heb ook vorige week gehoord dat ze na 2 weken zeilen de Atlantische Oceaan is overgestoken en op Sint Maarten aan gekomen. Ze heeft dus vanaf begin augustus, nou ja, misschien half augustus tot 3 weken terug lekker vacantie gevierd op een van de eilandjes bij Portugal. Had ze ook die tijd kunnen wachten en was dan 5 weken terug vertrokken vanuit Nederland. Maar nee, die verwende lip moest en zou vertrekken voordat de scholen weer begonnen, en ze heeft het ook nog voor elkaar gekregen. Ben benieuwd of er een volgende puber is die ook iets speciaals wil doen. Moet mogen nu Laura dit ook mocht. Een goede tip is dan, zorg dat je genoeg geld hebt om je droom te verwezelijken en ga na 2 weken niet schooieren om geld.

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 02:15

Heb het onderstaande in haar gastenboek gezet.
Wedden dat het zo goed als direct weer uit het gastenboek is verdwenen?

Sorry Laura, maar waarom moet je nu al weer geld bij hebben?
SOLO ging je toch? Ja Solo met een heel team achter je!! Dat is SAMEN en NIET Solo!!!

Lekker vakantie vieren en dan ook nog om geld vragen?!

Meisje meisje, haal je kapsones van je schouders af en ga terug naar school.

En ja, ik ben me er van bewust hoor dat mijn bericht nog geen uur in je gastenboek staat voor het weer is verwijderd maar je moet wel weten dat je dit niet kan maken.

Denk je van wel? Oke: ik wil in de zomer op vakantie...Ga jij dat financieren??? Vast niet.......

Mvg,

Sabine

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 02:19

sabine1985 schreef:
Heb het onderstaande in haar gastenboek gezet.
Wedden dat het zo goed als direct weer uit het gastenboek is verdwenen?

Sorry Laura, maar waarom moet je nu al weer geld bij hebben?
SOLO ging je toch? Ja Solo met een heel team achter je!! Dat is SAMEN en NIET Solo!!!

Lekker vakantie vieren en dan ook nog om geld vragen?!

Meisje meisje, haal je kapsones van je schouders af en ga terug naar school.

En ja, ik ben me er van bewust hoor dat mijn bericht nog geen uur in je gastenboek staat voor het weer is verwijderd maar je moet wel weten dat je dit niet kan maken.

Denk je van wel? Oke: ik wil in de zomer op vakantie...Ga jij dat financieren??? Vast niet.......

Mvg,

Sabine

Ik zie het nu al niet meer :S

Edit: Oh wacht, er staat dat een bericht niet direct geplaatst wordt, misschien is het daarom

Ik heb geplaatst:

"Hey maar ik heb ook geld nodig! Ik wil met mijn paard de wereld rond wedstrijden rijden!"
Laatst bijgewerkt door Niobe op 26-12-10 02:22, in het totaal 1 keer bewerkt

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 02:21

Nee er staat ook wel bij: Uw bericht is niet meteen zichtbaar op de site :(

Ben benieuwd of ze alle berichten eerst goedkeuren ofniet {x)

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 02:22

Haha, ik ben bang van wel dan :')

lorelei

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 10:41

ik heb gisteren ook al een soort gelijk bericht geschreven voor het gastenboek,waaronder erin staat dat ik het erg sneu vind om rond kerst naar buiten te brengen dat je geen geld meer hebt,want dan is iedereen immers heel vrijgevig!
en dat als ze het goed had bekeken zevan te voren wel zouden weten dat ze niet genoeg geld had.

maar jullie raden het al: mijn bericht is niet geplaatst
ja zo kan ik ook een gastenboek maken als er alleen positieve reacties in mogen komen

swoeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 12:56

zo ook een bericht geplaats in haat gastenboek maar zal er ook wel niet komen te staan :Y)

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 13:15

Hmm ik heb dit topic doorgelezen en ben het eigenlijk wel met alles eens..
Iedere meid van haar leeftijd moet verplicht naar school, behalve zij. En dan moeten we haar ook nog eens geld gaan geven, ja daaagg..
Ik wil ook nog wel naar Afrika, liefst met eigen paard natuurlijk! Kunnen jullie mij ook even financieren? :P

Enne, dat gastenboek ook maar eens doorgelezen, word ik wat misselijk van..

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 13:19

Ik geef ook geen geld want dat is geen goede doel, maar is gewoon iemand helpen die niet naar school wil en rondreis wil maken, het is haar keuze dus laat haar het ook zelf betalen.

ik las in de krant dat ze nu ergens blijft staan en pas over 4 maanden weer gaat varen naar panamakanaal ofzo? dus het is niet echt snel reizen rond de wereld als jongste persoon, maar gewoon doen waar ze zin in heeft en wat ze maar leuk vind.

Ik dacht dat het ging om als jongste iemand ooit die rond de wereld alleen reist per boot, maar op deze manier duurt het wel erg lang en is ze niet meer de jongste ooit.

Nee hoor, laat haar maar zelf geld verdienen met werk op de eilanden ipv er maar wat te niksen en vakantie te vieren, want dat is wat ze doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 14:59

Waar maakt iedereen zich toch druk om?
Je ben niet verplicht om geld te doneren aan d'r hoor :D
En jullie belastinggeld wordt ook niet direct naar haar doogesluisd...

Als je niet wil doneren, doneer je niet.
Wil je wel, doe je het wel.

Ik heb het er ook niet voor over, maar ik hoop wel dat ze nog genoeg bij elkaar krijg om haar reis af te maken.
Ze heeft dromen, idealen, ambitie...en ze doet het gewoon. Top!

Iedereen die hier roept 'ja nou, ik wil ook wel dit en dat en dat, maar dat lukt ook niet'
Dan probeer je niet hard genoeg ;)

Laura zal straks iig geen spijt hebben van de dingen die ze niet gedaan heeft ;) Omdat ze zonodig in het keurslijfje wilde blijven zitten.. omdat dat nou eenmaal 'zo hoort' ;)

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 15:05

ik zou zeggen mense donere toch wel aan dat zogezegde arme kind...
laat dr toch gewoon naar huis kome heeft ze teminste nog geld voor een vliegticket naar huis toe

swoeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 15:12

toch inderdaad erg jammer dat negatievere dingen niet in het gastenboek komen

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 15:16

Als ik dr vader was geweest had ik haar er niet eens aan laten beginnen!
Ongelofelijk dat je je kind laat gaan, en dan ook nog met hangende pootjes om geld gaat bedelen als het niet lukt om zelf de zaakjes op orde te krijgen. :r

Ze zouden die boot in de haven moeten laten liggen en dat meisje naar school brengen, zonder inbreng van haar vader!