Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Zinia schreef:Dat zijn het zelfde soort mensen die ook liever willen dat we Sinterklaas niet meer vieren met 'zwarte' Pieten...
Voornamelijk blanke mensen die zich graag in de plaats van immigranten verplaatsen.
Ik verwacht ook niet dat het overwaait.... Nederland is al zo'n 'nannystate'!
hyppolyte schreef:Wikipedia is natuurlijk geen betrouwbare bron.
Zinia schreef:Dat zijn het zelfde soort mensen die ook liever willen dat we Sinterklaas niet meer vieren met 'zwarte' Pieten...
djuulsie schreef:Zinia schreef:Dat zijn het zelfde soort mensen die ook liever willen dat we Sinterklaas niet meer vieren met 'zwarte' Pieten...
Pffff, ik word hier toch zo moe van... ZWARTE pietenzijn zwart omdat ze door de schoorsteen klimmen, niet omdat het zwarte mensen zijn...
echt, die *piep* amerikanen moeten eens ophouden met alles te verzieken....KERST KERST KERST!!!!
Cassidy schreef:Ik vraag me serieus af,
Wat een documentaire of een interview
Of de beleving van een reporter in het land waar hij gestationeerd is,
Te maken heeft met de beleving van een feestdag, en de naam die wij geven aan deze feestdag in Nederland.
Heel veel dingen zijn toch voor de meesten een "ver van mijn bed show"
Wie op bokt en in dit topic maakt zich nu serieus zorgen over de gezondheidszorg in de USA?
En wie heeft hier op op Bokt de reportage "Sicko" gezien van Michael Moore?
Degenen die dat niet heeft gezien, zou ik adviseren om dat alsnog te doen.
En durf je dan na het zien van deze reportage nog serieus te vallen over het feit dat de USA "Happy Holidays " zeggen ipv "Merry Christmas"?
Blue_Eyes schreef:Laat ik het dan anders zeggen; in de bijbel staat alleen dit:Mattheus 2 schreef:1 Toen Jezus geboren was in Betlehem in Judea, tijdens de regering van Herodes, kwamen er magiërs uit het Oosten in Jeruzalem aan. 2 Ze vroegen: ‘Waar is de pasgeboren koning van de Joden? Wij hebben namelijk zijn ster zien opgaan en zijn gekomen om hem eer te bewijzen.’ 3 Koning Herodes schrok hevig toen hij dit hoorde, en heel Jeruzalem met hem. 4 Hij riep alle hogepriesters en schriftgeleerden van het volk samen om aan hen te vragen waar de messias geboren zou worden. 5 ‘In Betlehem in Judea,’ zeiden ze tegen hem, ‘want zo staat het geschreven bij de profeet: 6 “En jij, Betlehem in het land van Juda, bent zeker niet de minste onder de leiders van Juda, want uit jou komt een leider voort die mijn volk Israël zal hoeden.”’ 7 Daarop riep Herodes in het geheim de magiërs bij zich; hij wilde precies van hen weten wanneer de ster zichtbaar geworden was, 8 en stuurde hen vervolgens naar Betlehem met de woorden: ‘Stel een nauwkeurig onderzoek in naar het kind. Stuur mij bericht zodra u het gevonden hebt, zodat ook ik erheen kan gaan om het eer te bewijzen.’ 9 Nadat ze geluisterd hadden naar wat de koning hun opdroeg, gingen ze op weg, en nu ging de ster die ze hadden zien opgaan voor hen uit, totdat hij stil bleef staan boven de plaats waar het kind was.
Best knap als je daaruit kunt opmaken welke ster dat was en wanneer Jezus dan geboren is
joostvangestel schreef:Ik vind het persoonlijk erg schijnheilig van een hele hoop mensen om elkaar Kerstmis (= Christus mis) te wensen als ze niet meer bij de kerk horen. Uit de kerk stappen is voor mij ook ophouden met de leuke dingen van de kerk. Noem het voor mijn part maar Festivus.. Werk dan ook maar door op 25 en 26 December