Groepering die van nederland een moslim,s land wil maken !

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 20:14

Nu klinkt het grappig, maar niet als ze je met zo'n 6 man omsingelen op klaarlichte dag omwille van iets doms zoals kledij.

de meeste vallen wel goed mee, heb meestal echt veel pret met die mensen en heb er wel heel erg fijne collega's tussen zitten ook hoor :) Het varieert ook per locatie. In mijn dorp heb je er amper, in de stad heb je er veel en de meeste zijn redelijk eh, radicaal. Bij een vriend in het dorp zit het ook redelijk vol, maar die zijn dan weer heel erg lief, supervriendelijk en behulpzaam. Ga je paar km verder zit je weer met al het uitschot...
Best jammer dat al het uitschot het voor de rest zo vreselijk maakt.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 20:14

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 20:22

Varekaj, ik neem het verder ook serieus, hoor.... Ik ken ook moslims hier in NL die uiterst vriendelijk zijn en mij ook respecteren. En ik heb in Turkije superlieve moslims ontmoet, waar ik nu nog contact mee heb en waar ik graag weer op vakantie naar toe ga. Ik zal ze ook nooit over 1 kam scheren, maar ik heb geen respect voor die vervelende jochies (meestal Marokkanen) met een grote bek en een naar oordeel over ons Nederlandse vrouwen. :n :n :n

Maar toen ik net hun argumenten las, kreeg ik net een leuk smsje van loverlief en dat was zo anders dan die gasten tegen die vriendin van jou riepen...... Oneerbaar??? Weljaaa..... ;)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 20:47

shilady schreef:
Denk niet dat het er hier dan gezelliger op word als ik deze afbeeldingen bekijk van sharia op google afbeeldingen
http://www.google.nl/images?hl=nl&rlz=1 ... 59&bih=498

Heeft ook geen nut om zulke afbeeldingen te plaatsen. Immers het bestaat niet in Nederland.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 21:20

Moderatoropmerking:
Dit topic hoeft helemaal geen moslim bash topic te zijn als iedereen zich op een redelijke manier kan uiten. Daarbij is het absoluut niet verboden om naar aanleiding van een nieuwsbericht (in dit geval een filmpje) de inhoud daarvan te bespreken. Ik laat het topic open, maar bij deze wel het verzoek om te letten op de inhoud van je reactie.

Anoniem

Re: Groepering die van nederland een moslim,s land wil maken !

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 21:25

Het enige wat wel een keer ergerlijk kan zijn (of juist grappig) zijn hun namen. Ik heb daar niet zoveel problemen mee, wij krijgen de ID bij inschrijving.
Enkel bij pasgeborenen niet, en die staan ingeschreven op materniteit op de familienaam van de mama. Dan komen die zich bij ons als externe later aanmelden voor de kinderarts, en moeten we dus naam van de papa invullen als familienaam. komt wel een keertje voor dat papa er niet bj is, en dan moet je die dus zo invullen. Nou, heb ik toch ook al een keer gehad van "eh, wat zeg je?". Best genant als je dan moet vragen om de naam te spellen en er dan haast nog niet aan uit kan :P

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 21:32

Als het zover komt, ga ik denk ik voor de blauwe burka, naar afghaans model. Past mooi bij mijn setje, ik heb ook blauwe peesbeschermers, dekje, frontriem en natuurlijk mijn ogen. :x :roll:

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 00:03

Electra63 schreef:
shilady schreef:
Denk niet dat het er hier dan gezelliger op word als ik deze afbeeldingen bekijk van sharia op google afbeeldingen
http://www.google.nl/images?hl=nl&rlz=1 ... 59&bih=498

Heeft ook geen nut om zulke afbeeldingen te plaatsen. Immers het bestaat niet in Nederland.

Nee maar een aantal mensen zouden dit wel willen ;)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 00:09

Ja, maar wat mensen willen, gebeurt niet altijd. En zeker niet als het om een kleine minderheid gaat in een westerse staat waarbij kerk en staat gescheiden zijn.
En foto's plaatsen van misstanden ergens in de wereld draagt IMO niet bij tot een discussie, maar maakt sommige mensen bang.

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 00:11

Dit is al jaren zo. Niet druk om maken. Waarom niet? Die (extreme) moslims zijn nog geen 5% van de NL bevolking. Die kunnen dus nooit een moslimland van NL maken ;) Ik persoonlijk lach er om.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 11:46

Kerk en staat zijn in Nederland alleen in naam gescheiden, aangezien je hier politieke partijen hebt op godsdienstige grondslag die middels de politiek hun eigen agenda proberen door te drukken.

Varekaj schreef:
Citaat:
Ik vind het gewoon heel confronterend dat ik op straaat aangesproken word en met euhm... "nogal schokkende woordenschat" nageroepen door vreemdelingen ivm mijn uiterlijk, mijn kledij. Een tijd terug nog werd een vriendin op klaarlichte dag omsingeld door wat vreemde jongens omdat ze net een rokje had gekocht en een knierok droeg met laarzen. Ze vroegen of ze zich heel wat vond, met die kledij. Of ze wel wist dat vrouwen die zich zo kleden enkel voor de hel bestemd zijn. Dat ze haar vriend oneer aandeed door zo rond te lopen. Noujah, dan ga je toch wel afvragen waar het op zich naartoe gaat....

Laten we onze ogen er niet voor sluiten dat dit gebeurt. Laten we onze ogen niet sluiten voor het feit dat er groepen jongeren zijn, die niet goed geintegreerd zijn, en (waarschijnlijk vanuit hun frustratie en machteloosheid omdat ze zich ongewenst voelen) die vrouwonvriendelijk en homo-onvriendelijk zijn en dat met al dan niet verbaal geweld uiten.

Maar hoe zorgelijk deze tendens ook is, het is nog zorgelijker dat deze jongeren door enkele politici zo naadloos worden ingepast in het Grand Scheme van de moslim die de wereld wil veroveren.

Misschien dat deze jongeren zich ook wel tot zulke denkbeelden voelen aangetrokken. Want ze hebben immers nu totaal geen status in Nederland: en behoren tot een groep die anderen overheerst, al is het maar in hun fantasie, geeft ze wel status.

Aan de andere kant zouden we eens goed moeten kijken naar de integratie van deze groep, en kunnen bepalen hoe het komt dat ze, in plaats van zich te conformeren en hun best willen doen, zo makkelijk laten ontmoedigen en zich afzetten tegen de Nederlandse maatschappij.

Maar goed: je hebt enge extremisten, je hebt onaangepaste jongeren die overlast veroorzaken, je hebt grote groepen mensen in het MIdden-Oosten die om politieke redenen de pest aan 'Het westen' hebben, zonder dat daar per sé godsdienstige motieven aan ten grondslag liggen (denk aan de oorlog in Afghanistan, Irak.)
Én je hebt een enorm grote groep mensen die net als ons in vrede wil leven. En die toevallig ook nog moslim zijn.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 13:12

randalinpony schreef:
Én je hebt een enorm grote groep mensen die net als ons in vrede wil leven. En die toevallig ook nog moslim zijn.

Ai!!!
Je noemt net de ´oorlog´ in Iraq en Afghanistan. Dat is al een suggestief woordgebruik want het betreft twee óvervallen door het westen op deze landen. Niet echt ´net als wij in vrede´.

Inderdaad zijn in NL kerk en staat maar héél beperkt daadwerkelijk gescheiden. De christelijke grondslag regeert heel sterk.
Dat is nota bene de aanleiding voor de 80-jarige oorlog geweest en sindsdien verankerd in de NL samenleving en het staatsbestel.
Doordat de christelijke grondslag zo diep geworteld is, vormt het de achtergond, het perspectief van de NL publieke opinie die zichzelf daardoor niet subjectief vindt.
In absolute zin echter zijn de NL staat en de samenleving een christelijk bolwerk met geïntegreerd christelijk extremisme. De ´kleine christelijke partijen´, wat zijn dat en waar staan die voor?
Projecteer dezelfde mate van religieuze kleur eens op een islamitische politieke partij ;)

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 13:17

Varekaj schreef:
de meeste vallen wel goed mee, heb meestal echt veel pret met die mensen en heb er wel heel erg fijne collega's tussen zitten ook hoor :) Het varieert ook per locatie. In mijn dorp heb je er amper, in de stad heb je er veel en de meeste zijn redelijk eh, radicaal. Bij een vriend in het dorp zit het ook redelijk vol, maar die zijn dan weer heel erg lief, supervriendelijk en behulpzaam. Ga je paar km verder zit je weer met al het uitschot...
Best jammer dat al het uitschot het voor de rest zo vreselijk maakt.

Bah ik krijg hier echt een raar gevoel bij.
Net alsof je het over een groep beesten ofzo hebt. ;(
Bedankt. :) Gelukkig vallen wij meestal goed mee. 8-)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 13:35

superlotje schreef:
wopkelover schreef:
En niet te vergeten hilter had inhet begin ook niet zoveel man achter hem staan.

Waarom altijd de vergelijking met Hitler? Omdat dat een voorbeeld is van hoe het echt fout kan gaan?
Als je Wilders niet met Hitler mag vergelijken, waarom "de" islamieten wel?

Ik denk dat er in ieder van ons wel een deel schuilt wat oppermachtig wil zijn, dat is niet alleen aan extremisten voorbehouden. Wie wilde er als kind niet de baas van het land, de wereld, het heelal zijn?

Ik vind de vergelijkin met Hitler ook niet kunnen, des te meer omdat Hitler in hele andere tijden aan de macht kwam. Hij maakt o.a. de Joden tot zondebok van al het economische leed waar natuurlijk iedereen mee te maken had, deed mooie beloftes, versprak rijkdom etc. Het doorslaggevende hieraan was dat hij dit ook nog waar kon maken ook (ten grote dele in ieder geval).

Ik denk en hoop ook niet dat dit nog een keer kan gebeuren. Echter ben ik alsnog van mening dat zulke extremisten het land uitgestuurd mogen en zelfs moeten worden, immers is met een dergelijke instelling integratie ook niet mogelijk. En ja, beter voorkomen dan genezen, ook in dit geval....

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 20:23

Maar als je hier geboren bent en Nederlandse nationaliteit hebt?
Waar stuur je die dan heen?

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 21:00

Electra63 schreef:

Naar de gevangenis, als ze zich misdragen ;)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 21:08

Electra63 schreef:

Land van afkomst [roots].

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 21:14

Mijn land van afkomst is Nederland. En zo meer moslims met mij. Ik geloof dat veel mensen dat toch altijd vergeten.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 21:33

Whaaaaa VERZAMEL EEN GOEDE VOORRAAD EN VERSCHUIL JE MAAR IN JULLIE SCHUILKELDERSSS!!!!!

hahah omg.. ik ben veel banger voor de NWO & friends .. maaargoed, geen burger die zich daar druk over maakt. ondertussen worden we al lang en breed geregeerd en gecontroleerd. we zijn al marionetten en we zijn al lang slaven van 1 of andere misdaadgroepering.

:7

Daphna schreef:
Als het zover komt, ga ik denk ik voor de blauwe burka, naar afghaans model. Past mooi bij mijn setje, ik heb ook blauwe peesbeschermers, dekje, frontriem en natuurlijk mijn ogen. :x :roll:

overloper.. ik ga gewoon voor de oranje!! van regenpakstof!! geheel aangepast aan het nederlandse milieu :D

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 21:39

gohya schreef:
Electra63 schreef:

Land van afkomst [roots].

cool.. dus ik mag blijven *\o/*

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 21:50

En hoeveel generaties gaan eroverheen voor je roots dan in Nederland liggen? :+

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 21:55

Ik ben echt 100% Nederlands. Ownee, ergens heel ver weg wel een procentje Pools geloof ik.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 21:56

voor zover ik kan terugvinden ben ik ook 100% nederlands. alhoewel, bestaat er wel een 100% nederlander??

Nathalie schreef:
Mijn land van afkomst is Nederland. En zo meer moslims met mij. Ik geloof dat veel mensen dat toch altijd vergeten.

HoiHoi.

inderdaad, naar een grove schatting zijn er zo'n 12000 autochtone moslims in Nederland en dit zal groeien met zo'n 500 pr jaar. over een aantal generaties zijn er meer autochtone moslims dan allochtone moslims (een allochtoon is iemand die in het buitenland is geboren of waarvan minsten 1 van de ouders van in het buitenland is geboren. bv mijn man is in nederland geboren, zjn moeder ook, maar zijn vader is in het buitenland geboren. dus officieel is het een allochtoon, maar ons kind zal een autochtoon(als die in nederland wordt geboren) zijn omdat hij en ik beiden in nederland zijn geboren)

8 januari 2011 zal er in Denhaag in het opera zalencentrum een bekeerlingendag zijn. hier ben ik al vaak geweest en ieder jaar is het drukker en beter georganisseerd dus ik kijk ontzettend uit naar dit jaar.

mutah napoleon komt. 1 van de leden van outlawz van Tupac. (hij is nu ook moslim) http://www.youtube.com/watch?v=FMnEAEA- ... r_embedded

buiten lezingen zullen er ook discussies zijn, kraampjes uiteraard (ook met gratis spullen) en gewoon ruimte om te netwerken en gezellig te kletsen etc

Ik ga er heen en er komen heel veel bekenden. ik ben erg benieuwd of er ook bokkers willen/kunnen komen/????
eventueel kan ik jullie ontmoeten en voorstellen aan andere moslims.

het is een bekeerlingendag maar dat betekent niet dat het enkel voor bekeerlingen is. het is voor iedereen. van geborenmoslim tot niet-moslim. het onderwerp is alleen over bekeringen.

de vorige keren zijn er ook mensen live bekeerd tijdens het evenement. ik hoop dat het dit jaar ook weer zo is, want ht is altijd heel puur en emotioneel om mee te maken.

de discussies op bokt over moslims gaan de laatste tijd een stuk beter, dus wellicht hebben mensen interesse om met ons in gesprek te gaan tijdens de bekeerlingedag.

het past ook mooi bij het onderwerp van dit topic. omdat de islam toch erg snel groeit in nederland. er is ook ruimte om vragen te stellen aan de sprekers en wellicht gaan ze het ook hebben over 'het leven als moslim in een niet islamitisch land'.

Afbeelding

groetjes en wie weet tot ziens :D

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 21:59

Terug sturen? Ik zal in meerdere stukken gehakt moeten worden, ik ben half bloed van verschillende wereld delen. Mocht het toch zover komen, dat Nederland een streng islamitische staat wordt, dan heb ik altijd mijn burka nog. Ik denk dat ik een burka webshop ga beginnen, in alle kleuren, ook een ruiter burkapak (paardrijden mag in de sharia), voor geïnteresseerden, kan ik customized burka's maken, wel bescheiden natuurlijk. Voor meer info stuur me een pb!

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 22:02

vintage, haute couture.. niets is te gek. doe mij er dan ook maar 1 die praktisch is op de scooter. danwel 1tj voor de vrieskou in nederland als 1 voor de benauwde zomermaanden.

met geintergreerde drijf systeem, want we hebben veel water in ons land. als we in het water vallen kunnen we tenminste onze burka ophouden om te overleven