Niet zo lang geleden was er op het nieuws dat halal geslacht vlees niet zelden tussen het 'gewoon' geslachte vlees in de supermarkt terecht komt. Zonder vermelding dat het ritueel geslacht is uiteraard!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
rayoow schreef:nee oke..
dat zie ik ook niet graag..
Maar daar kennen ze het schieten niet..
en verdovingen mogen niet! vanwege de middelen die daar in zitten
Kanelly schreef:(ik eet liever een Marrokaans geitje, zo vers uit de kudde, zonder ingespoten hormonen e.d., iedere dag lekker buiten, geen genitisch gemanipuleerd voedsel...)
Kanelly schreef:Want, waarom is de manier waarop ze aan hun einde komen belangrijker dan de manier waarop ze opgroeien/leven?
NouJaDan schreef:Mijn westerse normen superieur maken? Ja, zolang ik in het westen woon. Omdat ik me behoorlijk kan vinden in die cultuur. Anders was ik al verhuist. Waar IK me dan zal moeten aanpassen naar hun gebruiken.
Kanelly schreef:Nee hoor, maar ook het scharrelvlees zit vol met grotendeels dezelfde troep, al dan niet binnen gekregen door voedsel of injecties.
Bio-dynamisch is dan nog wat beter, maar ook niet vrij van troep.
Maar daar ontkom je in de Westerse wereld nagenoeg niet aan, dat weet ik ook.
Sorry Focussed, ik snap je denk ik niet helemaal?
Kanelly schreef:Ja, ik snap je wel.
Maar ik snap nog steeds niet waarom blijkbaar de manier van sterven belangrijker is dat het leven dat het dier gehad heeft.
Wat maakt nou dat het rituele slachten erger is, dan een leven vol leed?
Kanelly schreef:Ja, ik snap je wel.
Maar ik snap nog steeds niet waarom blijkbaar de manier van sterven belangrijker is dat het leven dat het dier gehad heeft.
Wat maakt nou dat het rituele slachten erger is, dan een leven vol leed?
Kanelly schreef:Ik verzacht niet het ene kwaad met het andere NouJaDan...
Ik vraag me af, waarom het ene belangrijker lijkt te zijn dan het andere?
Maar misschien kan jij me daar dan antwoord op geven?
Wat maakt het ene kwaad (het slachten dus) erger dan al die andere zaken die leed berokken bij dieren?
En ik denk dat de 'aanpassings' discussie hier maar buiten beschouwing gelaten moet worden.
Want qua houden van dieren, kunnen wij volgens mij nog wel wat leren van degenen die zich hier volgens enkelen zouden moeten aanpassen
(ik eet liever een Marrokaans geitje, zo vers uit de kudde, zonder ingespoten hormonen e.d., iedere dag lekker buiten, geen genitisch gemanipuleerd voedsel...)
Focussed schreef:Dat er ook nog eens bij: Wie heeft dan in godshemelsnaam bedacht dat zo'n beest zo lang moet lijden? Dit is imo geen "interpretatie gevoelige keuze" waarbij je de tekst in een geloofsboek naar eigen believe kan interpreteren. Ik bedoel: Snel en pijnloos staat toch vrij haaks op de keel doorsnijden en minuten laten doodbloeden bij kennis...