Keith Bakker onder vuur.

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nestle

Berichten: 1408
Geregistreerd: 12-06-07
Woonplaats: My happy place

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 21:47

superwoman schreef:
ongeacht dat ik hem een rare vind, vind ik de beschuldigingen (de manier waarop) ook maar erg raar.
Iemand die anoniem wil blijven en daarom ook geen aangifte wil doen, zoekt zelf de media op - lekker anoniem blijf je dan.... |o
En bang van Keith, terwijl je de media op zoekt waar keith ook voldoende "bekenden" heeft dat hij er zo achter is.

Idd want die ex- collega herkende ik ook meteen ...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110977
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Keith Bakker onder vuur.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 21:51

En vervolgens naar de telegraaf stappen... of all newspapers..
Waarom naar zo'n sensatiekrant? Juist, omdat die dit soort dingen meteen oppakken. Er valt wat te rellen over een bekende Nederlanders dus dat betekent geld in het laadje.
Ik snap de aanpak van de "slachtoffers" niet helemaal goed geloof ik.

Onali

Berichten: 18535
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Keith Bakker onder vuur.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 21:52

Je bent niet de enige Cayenne :n

nestle

Berichten: 1408
Geregistreerd: 12-06-07
Woonplaats: My happy place

Re: Keith Bakker onder vuur.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 21:55

Idd cayenne

zonnestraal2
Berichten: 1463
Geregistreerd: 28-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 21:55

Ik probeer het inderdaad ook te plaatsen. Misschien is de telegraaf ook degene die er ook echt mee aan de slag is gegaan? :? ze zeggen dat ze de berichten al rond mei/juni binnen hebben gekregen

Kirsten_S

Berichten: 1154
Geregistreerd: 28-12-06
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 21:57

ruiter1992 schreef:
Ik probeer het inderdaad ook te plaatsen. Misschien is de telegraaf ook degene die er ook echt mee aan de slag is gegaan? :? ze zeggen dat ze de berichten al rond mei/juni binnen hebben gekregen


John van de heuvel werkt voor de telegraaf en hij is met het bericht naar buiten gekomen
naar het interview met de betrokkene.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 21:59

Cayenne schreef:
En vervolgens naar de telegraaf stappen... of all newspapers..
Waarom naar zo'n sensatiekrant? Juist, omdat die dit soort dingen meteen oppakken. Er valt wat te rellen over een bekende Nederlanders dus dat betekent geld in het laadje.
Ik snap de aanpak van de "slachtoffers" niet helemaal goed geloof ik.

Gewoon rellen imo.
Ze zullen wel een keer niet hun zin gehad hebben, dus denken op deze manier hun gelijk te krijgen....... doen bepaalde typen vrouwen wel vaker.

Jammer dat mensen met zulke beschuldigingen niet begrijpen dat je iemands leven echt, echt kapot kan maken.........

En John van de Heuvel vind ik nu niet bepaald een heel geloofwaardig persoon ;)

Polivy

Berichten: 11541
Geregistreerd: 10-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 21:59

Kirsten_S schreef:
ruiter1992 schreef:
Ik probeer het inderdaad ook te plaatsen. Misschien is de telegraaf ook degene die er ook echt mee aan de slag is gegaan? :? ze zeggen dat ze de berichten al rond mei/juni binnen hebben gekregen


John van de heuvel werkt voor de telegraaf en hij is met het bericht naar buiten gekomen
naar het interview met de betrokkene.

Net zoals dat gebeuren met Joran zeker. Dat stelde ook niets voor toen het puntje bij paaltje kwam.

Anoniem

Re: Keith Bakker onder vuur.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 22:01

@ Polivy: idd, dat "bewijs" was toen ook zo lek als een mandje ;)

daydream

Berichten: 598
Geregistreerd: 18-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 22:02

Een puntje voor degenen die denken dat ze eerder had moeten realiseren om niet mee te gaan, ervan uitgaande dat - dat is natuurlijk nog maar de vraag!-het verhaal klopt:

Een therapeut heeft nog wel een andere verantwoordelijkheid en relatie en invloed op je dan een normale dokter. Bij bepaalde vormen en als men in grote nood is kan er (soms expres, en tijdelijk) een zeer grote invloed van de therapeut op de client zijn en een diepgaande invloed op wat je denkt. Soms moet dat omdat het levens redt. Ik bedoel alleen maar te zeggen dat in zo'n geval een client niet veel verweten kan worden omdat de therapeut de enige strohalm blijkt te zijn en soms de enige die je vertrouwt. Therapeuten houden zich soms bezig met ondermeer het veranderen van wereldbeelden van personen. (Bijvoorbeeld van 'niemand is te vertrouwen' tot 'veel mensen zijn 'redelijk te vertrouwen'.(Even overgesimplificeerd voorbeeldje) Dit is een psychologische aardverschuiving in de wereld van de client!. Client leert totaal nieuwe gedachten over alles aan van diegene. Dit kan dus als de vertrouwenspositie eenmaal is verworven zeer makkelijk misbruikt worden als de therapeut wil. Cliente - ALS dit echt gebeurd is- kan dus zeer voorstelbaar zich pas later gerealiseerd hebben wat er aan de hand was. Ik vind dat hier niet te makkelijk over gedaan mag worden in de zin van dan had ze maar wat moeten zeggen.

Punt van mijn verhaal: Invloed van een therapeut kan veel en veel vergaander zijn dan van een andere dokter. (Gelukkig maar,dit kan ook heel positief uitwerken namelijk.) Indien dit niet zo was was het hele punt van psychotherapeuten en psychiaters een beetje weg en kon de huisarts alles zelf wel.

Bron: een van mijn beste vrienden studeert psychologie (ouderejaars) en twee andere hebben geneeskunde gedaan.
Laatst bijgewerkt door daydream op 10-12-10 22:07, in het totaal 3 keer bewerkt

nestle

Berichten: 1408
Geregistreerd: 12-06-07
Woonplaats: My happy place

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 22:02

Yamcha schreef:
Cayenne schreef:
En vervolgens naar de telegraaf stappen... of all newspapers..
Waarom naar zo'n sensatiekrant? Juist, omdat die dit soort dingen meteen oppakken. Er valt wat te rellen over een bekende Nederlanders dus dat betekent geld in het laadje.
Ik snap de aanpak van de "slachtoffers" niet helemaal goed geloof ik.

Gewoon rellen imo.
Ze zullen wel een keer niet hun zin gehad hebben, dus denken op deze manier hun gelijk te krijgen....... doen bepaalde typen vrouwen wel vaker.

Jammer dat mensen met zulke beschuldigingen niet begrijpen dat je iemands leven echt, echt kapot kan maken.........

En John van de Heuvel vind ik nu niet bepaald een heel geloofwaardig persoon ;)

inderdaad ga ik helemaal in mee.

Sunnda

Berichten: 7845
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 22:03

ik loop de telegraaf en zag het toevalig vanmorgen staan.. vond het een raar stuk. maar die hele krant is absurd, dat scheelt.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet zo geloof, heb hier in de omgeving ook een zieke gebeurtenis meegemaakt met een paar vrouwen die puur om aan de macht te komen ook zo''n beschuldiging uitten.. en het is als man dan vreselijk lastig je te verdedigen, want je bent een man, dus je staat al achter als de zaak begint.

Marigold

Berichten: 12621
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Re: Keith Bakker onder vuur.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 00:55

net even p en w gekeken,
en hij zei wat ik al wel verwachtte en hoe ik er ook over denk
moest je zien hoe hij erbij zat, doodmoe en toch open op tv omdat er niks te verdedigen is
het is toch erg dat hij nu in de verdediging zou moeten om beschuldigingen die niet eerlijk zijn
ik geloof in die man, zowieso een goed gevoel bij hem, altijd gehad.
oké er zullen voor outsiders situaties kunnen zijn geweest die moeilijk uit te leggen zijn, en daar heeft hij al aanpassingen aan gemaakt
laat hem toch, heb wat vertrouwen in de medemens,
nog even en alleen commerciele gedoetjes kunnen werken
en dat gaat dus idd via protocollen
en dat gaat dus pas echt langs de noden van de betrokkenen heen...
regels regels, alles wordt gevangen in regels.
die keith heeft echt geen zeden delicten gepleegd met zijn jeugd, daar geloof ik in.

gitje65

Berichten: 1303
Geregistreerd: 02-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 01:04

Een echt Telegraaf L.LVERHAAL volgens mij! :Z

Shiloh

Berichten: 19807
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Keith Bakker onder vuur.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 01:06

Iemand enig idee hoe lang het duurt voor een uitzending op uitzendinggemist komt? Ik heb geen tv meer dus heb het niet kunnen kijken.

DromenLies
Berichten: 2885
Geregistreerd: 27-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 01:15

Laat dat bewijs maar doorkomen...

Anoniem

Re: Keith Bakker onder vuur.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 01:19

ik heb hier erg mn vraagtekens bij. Oke keith doet het niet zoals het in het boekje staat... maar ik geloof echt niet dat dit waar is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 01:21

Froukjee schreef:
Kanelly schreef:
En gezinshuizen dan binnen de jeugdhulpverlening? Ook een nono?
Of slaapdiensten op een (meiden)leefgroep? Ook een nono?
;)

Dat is toch heel iets anders? Sowieso ben je dan met een groep, niet in je eentje. Ik ben het met Indra eens, een cliënten die blijft slapen bij een therapeut kan echt niet. Voor de bescherming van de cliënt én van de therapeut. Ik vind het echt ontzettend fout.


Hoezo is dat anders?
Ook in een gezinshuis kan je alleen thuis zijn met een cliënt(e).
Slaapdiensten draai je in principe in je eentje.

Het was in en in triest om Keith bij P&W te zien.
Keith heeft in de uitzending ook heel duidelijk uitgelegd waarom er cliënten bij hem thuis kwamen.
Ik ben heel erg geneigd om in Keith zijn onschuld te geloven.

Helaas heb ik niet alleen met slachtoffers gewerkt, maar ook met daders.
Dus ja, ik weet ook hoe geraffineerd en manipulerend die kunnen zijn.
Maar ja, dat geldt voor deze meisjes ook...

Dit soort meisjes kunnen heel ver gaan voor aandacht, ik denk dat we allemaal de Maria Mosterd 'rel' nog wel kennen van eerder dit jaar ;)

edit: zie nu een stukje Boulevard.
Opvallend (en niet verrassend) dat ze geen aangifte willen doen.
Plekken waar ik werk, wordt cliënten meteen duidelijk gemaakt, bij insinuaties/aantijgingen doe je áltijd aangifte. Juist om dit soort zaken te voorkomen.
Want reken maar dat een valse aangifte consequenties heeft en dát beseffen zich ze dan weer wel.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-12-10 01:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Jeanine93

Berichten: 1958
Geregistreerd: 20-02-08

Re: Keith Bakker onder vuur.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 01:22

Er is nu ook een soort reportage over op RTL Boulevard.
Vind het maar een raar en vies verhaal..

BounceBabe

Berichten: 6664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Horseland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 01:30

Schandalig hoe ze die man aan de schandpaal nagelen. De stempel schuldig is al gezet. Ik ken de man natuurlijk niet, maar als een methode niet aanslaat, kan ik me voorstellen dat een cliënt dan hoog en laag gaat springen met de ene na de andere valse beschuldiging. Maar goed, wellicht is het ook wel de harde waarheid.

Zijn naam is al geschaad voordat er keiharde bewijzen zijn, belachelijk...

Appelflapje

Berichten: 9578
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-10 01:36

Heb net ook even het item in Boulevard gekeken. Volgens mij is van den Heuvel alleen maar blij dat hij weer een spannend verhaal kan vertellen. Levert hem veel aandacht op. Vond hem erg onsympathiek overkomen, hij kon ook maar moeilijk instemmen met positieve opmerkingen over Keith door de anderen.
Vond de houding van Albert Verlinde trouwens (zoals meestal) erg netjes! Hij relativeerde steeds het verhaal door te wijzen op het feit dat er nog niets bewezen is.
De verklaringen van de meisjes.. tsja.. Vind het heel raar dat ze niet eerst aangifte hebben gedaan, maar ervoor gekozen hebben om eerst de media te benaderen. Niet erg netjes van ze. En als ze echt 'gerechtigheid' willen, moeten ze gewoon aangifte doen.

Heb P&W nog niet gezien, maar na Boulevard ben ik geneigd om te geloven dat Keith inderdaad onschuldig is.

Shiloh

Berichten: 19807
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Keith Bakker onder vuur.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 02:01

Ik vond het verhaal in p&W heel geloofwaardig. Ik vond keith heel oprecht en eerlijk overkomen. Vind het ongelofelijk sneu hoe het gegaan is, en ik geloof in zijn onschuld.

Polivy

Berichten: 11541
Geregistreerd: 10-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 12:28

Shiloh schreef:
Ik vond het verhaal in p&W heel geloofwaardig. Ik vond keith heel oprecht en eerlijk overkomen. Vind het ongelofelijk sneu hoe het gegaan is, en ik geloof in zijn onschuld.

Daar sluit ik me bij aan. Wat Keith ook zei: Waarom is John van den Heuvel bv niet veel eerder bij 'm aangekomen?
Nee hoor, het gaat alleen maar om sensatie en iemand zwart maken, zonder enige vorm van bewijslast of wat dan ook. Ik word er gewoon kotsmisselijk van. Zomaar iemand door het slijk halen, en het wordt door veel mensen geslikt als zoete koek. Gatverdamme!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110977
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 12:30

Ik heb ook P&W gekeken en zijn verhaal kwam erg eerlijk en oprecht over.
De argumenten die hij erbij haalde hadden wel een kern van waarheid en hij weet zelf ook dat hij zich qua blijven slapende clienten op een grijs vlak heeft begeven. Ik geloof nog steeds dat hij onschuldig is.

De manier waarop John van den Heuvel dit heeft aangepakt is volkomen in de telegraafstijl en heeft niets met wederhoor te maken.

arans

Berichten: 9585
Geregistreerd: 03-06-05
Woonplaats: Nijmegen en Hoorn

Re: Keith Bakker onder vuur.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 12:31

Ik hoop wel dar de NRCV gewoon nog family matters gaat uitzenden, want ik vind het toch een erg leuk progamma en ben erg benieuwd naar dit seizoen.