Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Megan_ schreef:@ Figaro, volgens mij is dat geld wat daarmee bespaart zou kunnen zijn wel weer verdeeld op een andere manier in de politiek. Dat was laatst op tv... Schijn bedriegt.. (denkt na over het programma)
Megan_ schreef:Hm interessant om hier over na te denken.
Allereerst vind ik dat de politiek mag beginnen met bezuinigen bij hunzelf, zo typerend dat dat nou nooit op de agenda staat..
ranna schreef:Aangezien Janmetdepet het geld ophoest voor bailouts e.d. lijkt het me de normaalste zaak van de wereld dat het verboden wordt dat slechtpresterende managers niet met dat geld worden beloond.
Is mss niet een regelrechte bezuiniging in die zin maar scheelt ons met elkaar wel geld wat voor andere doeleinden gebruikt kan worden.
Bellona_K schreef:Bezuinigen op:
* straaljager raketten
* subsidies voor kunst, orkesten en integratieprojecten
* ontwikkelingshulp; zolang het gedoneerde geld toch niet bij de juiste mensen komt
* studiefinanciering voor een mbo'er die naar het hbo gaat (die trekken gewoon 8 jaar stufi)
* uitkeringen asielzoekers die hier geen werkverleden hebben opgebouwd
* gezinsuitkeringen bij gezinsmigratie
* geld naar de EU. Griekenland en Ierland hebben miljoenen Nederlands belastingsgeld te besteden
gekregen. Net als de boeren in Polen en Hongarije, bijvoorbeeld
* koningshuis
* zichzelf. Als je eens nagaat wat die kamerleden declareren (en nog vergoed krijgen ook); tis om van te
kotsen
* eigen salaris. Profileer je alleen als partij van de mensen als je je daar ook naar gedraagt (en momenteel
doet alleen de SP dat)
En pfff kan er nog wel meer bedenken, als ik echt goed hierover ga nadenken. Maar dit zijn de 1e punten die mij te binnen schieten.
EsmeeBlom schreef:Maar dan willen ze de subsidie voor kunst houden want dat is zo belangrijk voor de cultuur. Naar mijn inzien staan voedsel en hygiene toch net nog even boven cultuur, maar kan aan mij liggen
EsmeeBlom schreef:Dat klopt.. En het hoeft er van mij ook echt niet helemaal uit.
Maar als ik zie hoe belachelijk veel geld er naar ' kunst' gaat wat eigenlijk meer onder de noemer ' troep ' valt
Als voorbeeld mijn wijk, waar 5 gigantische bronzen " Wij, Zij, Gij, Jij, en Hij" staan, echt te idioot voor woorden, niemand vind het mooi en het staat op 5 rotondes. Een paar plantenbakjes waren een stuk goedkoper geweest in deze tijden
Krips schreef:Ik wil ook nog even toevoegen dat de hoeveelheid bezuinigingen ook subjectief is. Ik vind namelijk dat er nu veel te drastisch bezuinigd wordt. Ik denk dat je in tijden dat het slecht gaat juist moet investeren in de economie en dat wanneer het beter gaat de bezuinigingen makkelijker gedragen worden en de schuld makkelijker terug betaald wordt.