Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
manzano schreef:Het OM is ook in hoger beroep, dus er was hoe dan ook een nieuwe behandeling gekomen van de zaak.
sarabande schreef:Ja Sander is een nogal speciaal geval, dat heb je goed begrepen.
Hij heeft zijn buurmeisje gewurgd, seksueel misbruikt en in zijn achtertuin begraven
En terwijl heel Nederland en het meiske haar ouders in paniek bezig waren om haar te vinden, hield hij zijn mond.
Als kleine bijkomstigheid Sander was een politieman, iemand waarvan wij leren dat je die kan vertrouwen
Dus ja Sander is dusdanig speciaal en niet alleen in mijn ogen
manzano schreef:Maar zouden daarom voor hem andere regels gelden??? Gelukkig niet!
sarabande schreef:manzano schreef:Maar zouden daarom voor hem andere regels gelden??? Gelukkig niet!
Je wilt zo graag het laatste woord, dus je zal wel met nog een statement komen.
Maar er gelden, zoals de rechter al aangaf, voor hem inderdaad andere regels juist omdat hij van de politie was.
Hij is een vertegenwoordiger van het gezag en dat ondermijnd hij.
Als je niet begrijpt wat dat betekent sta je wel heel ver weg van de werkelijkheid
Citaat:Als bijzondere omstandigheden in dit geval die strafverhogend werken heeft de rechtbank het volgende in aanmerking genomen.
• Verdachte was een buurman van het slachtoffer. In haar eigen vertrouwde omgeving, waar een kind zich veilig moet kunnen weten, is [slachtoffer] in goed vertrouwen mee gegaan naar de woning van een naaste buur. Een buurman nota bene die politieman was. Een politieman moet bij uitstek te vertrouwen zijn.
• Verdachte heeft zes dagen gezwegen over zijn daden en de nabestaanden in die tijd tussen hoop en wanhoop over het lot van [slachtoffer] gelaten.
Als omstandigheden die strafverminderend werken heeft de rechtbank het volgende in aanmerking genomen.
• De gedragsdeskundigen die over verdachte hebben gerapporteerd, concluderen dat verdachte verminderd toerekeningsvatbaar is. De rechtbank maakt deze conclusies tot de hare.
• Uit de milieurapportage blijkt dat verdachte, die in werk- en familieverband een dienend leven heeft geleid, op een bepaald moment zwaar in de problemen is gekomen. Dit is voor/aan meerdere personen/instanties kenbaar geworden maar niemand heeft ingegrepen.
• Verdachte lijkt oprecht berouw te hebben over het leed dat hij bij velen heeft veroorzaakt.
sarabande schreef:manzano schreef:Maar zouden daarom voor hem andere regels gelden??? Gelukkig niet!
Je wilt zo graag het laatste woord, dus je zal wel met nog een statement komen.
Maar er gelden, zoals de rechter al aangaf, voor hem inderdaad andere regels juist omdat hij van de politie was.
Hij is een vertegenwoordiger van het gezag en dat ondermijnd hij.
Als je niet begrijpt wat dat betekent sta je wel heel ver weg van de werkelijkheid
sarabande schreef:Maar dat geef ik ook nergens aan.
Ik ben, en velen met mij zoals blijkt, nieuwsgierig wie deze bovenmaatse advocaten betaalt.
En zolang niemand daar antwoord op heeft is alles wel gezegd en herhaald inmiddels.