Sander V huurt nu Moszkowicz in

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 18:11

Ach kom op man, er makkelijk mee weg komen... TBS is echt niet er makkelijk mee weg komen en natuurlijk mag hij in beroep en dat recht heeft hij en houdt hij. Wat iemand ook doet.

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 18:11

ik snap niet dat mensen het voor zo'n vent opnemen?
zou je ook zo praten als milly jou zusje of je dochter geweest was?

mensen hebben inderdaad hun rechten, en wat tbs betreft... ze sturen mensen zoooooo makkelijk met verlof...
en ja voor wat hij gedaan heeft, vind ik deze straf, eigenlijk niet zo'n erge straf.
Of beter gezegd, IK VIND dat hij er makkelijk mee wegkomt.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 18:16

Dat heeft niks met opnemen te maken, maar gewoon met een fundamenteel recht wat iemand heeft.
Iemand in mijn familie is ook gruwelijk vermoord, maar geen moment dat wij hebben geroepen dat die man afgemaakt moest worden of geen rechten meer mocht hebben.
Laatst bijgewerkt door _lautje_ op 03-12-10 18:27, in het totaal 1 keer bewerkt

_Nann_

Re: Sander V huurt nu Moszkowicz in

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 18:17

heb je mij ergens zien typen dat hij geen rechten heeft en dat ie maar dood moet dan?
( niet dat ik dat niet denk, maar zoals je zelf zegt, mensen hebben in nederland idd rechten dus daa doe je niets aan.)
ga me aub geen woorden in de mond leggen die ik niet gezegd heb.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-10 18:21

Ik begrijp Nann haar gevoelens wel.
Vooral om de kermis rond Sander. Eerst hebben ze hem niet ondervraagd omdat hij politieman is en kwam zich na een week pas aangeven omdat zijn vriendin hem dat zei.
Vervolgens gaat hij zielig zitten janken in de rechtbank en roept dat hij zijn geheugen kwijt is en nu is hij opeens zo wakker dat hij Bram weet in te huren.

Comedia della arte noemen we dat, ik hoop dat de rechter in hoger beroep daar niet in gaat trappen.

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 18:25

Nouja ik heb het gevoel da die famillie 2x onrecht word aangedaan op deze manier.
Komop als sander V een beetje spijt zou hebben voor wat hij gedaan heeft, zou ie zijn straf accepteren.

daarnaast wil het niet zeggen dat je zoiets kunt "vergelden"hoor, begrijp me niet verkeerd.
Het zal milly niet terugbrengen, maar voor de famillie geeft het een waardiger gevoel lijkt mij, als die man gestraft word.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 18:26

Het OM is ook in hoger beroep, dus er was hoe dan ook een nieuwe behandeling gekomen van de zaak.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-10 18:29

manzano schreef:
Het OM is ook in hoger beroep, dus er was hoe dan ook een nieuwe behandeling gekomen van de zaak.

Ja maar mijn OP ging over dat Bram ingeschakeld is en de kosten daarvan. Nu is dat al aardig uitgemolken zonder dat er echt antwoord op gegeven is, dus daar hoeft verder niet op ingegaan te worden met nog meer speculaties, tenzij iemand exact weet hoe het zit.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 18:32

Ik heb al tig x de standaardprocedure uitgelegd en ik zie geen reden waarom er in deze zaak van afgeweken zou zijn. Maar blijkbaar is dat niet bevredigend genoeg. Dan is er natuurlijk NIEMAND, buiten de mensen die in het dossier kunnen (en die mogen er niks over zeggen) die het je kunnen zeggen.

En het was een reactie op _nann_ dat een nieuwe procedure een extra onrecht zou zijn voor de familie. Dat vind ik niet, want wellicht wordt de straf nu alsnog wel wat er is geeist (en dus hoger). Dat kan overigens ook prima als het OM niet in hoger beroep gaat, maar alleen de verdachte (en dat gebeurd ook zeker).
Dat het OM in hoger beroep is gegaan lijkt me vaststaand en geen speculatie, dus snap je punt niet.
Laatst bijgewerkt door manzano op 03-12-10 18:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Deesiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 18:35

Pff.. wéér zo'n topic.. :roll:

Laat die gozer lekker een andere advocaat nemen, het zal hem toch niet veel helpen.
En Bram die doet het alleen maar voor de aandacht, het verbaast me niks als hij het ook nog eens gratis zou doen puur en alleen voor de aandacht ;)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-10 23:55

Ik het eens ben gaan nazoeken.
En het grappige is op alle kranten etc fora vragen mensen wie de verdediging voor dat zwijn (niet mijn benaming maar die van elders) de verdediging betaalt en niemand kan het antwoord vinden.
Er wordt wel gesuggereerd dat de politie dat doet omdat zoiets schijnt vast te liggen, maar dat dit niet in de media komt omdat de doorsnee belastingbetaler daar niet zo blij (understatement) mee zou zijn.
Het wachten is op de pers in deze

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 00:00

Ja en er staat ook regelmatig dat het op toevoeging is als je wat minder selectief zoekt :O :O

Maar ik ga er mee stoppen hier. Blijkbaar is Sander V. dusdanig speciaal in jouw ogen dat het haast onmogelijk is dat voor hem de normale weg wordt bewandeld. Er zijn wel grotere zaken die op toevoeging gaan :j

edit: ik zie dagelijks strafdossiers en het groot deel is op toevoeging. En dat zijn echt niet alleen de onbekende advocaten.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-10 00:32

Ja Sander is een nogal speciaal geval, dat heb je goed begrepen.
Hij heeft zijn buurmeisje gewurgd, seksueel misbruikt en in zijn achtertuin begraven
En terwijl heel Nederland en het meiske haar ouders in paniek bezig waren om haar te vinden, hield hij zijn mond.
Als kleine bijkomstigheid Sander was een politieman, iemand waarvan wij leren dat je die kan vertrouwen
Dus ja Sander is dusdanig speciaal en niet alleen in mijn ogen

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 00:57

sarabande schreef:
Ja Sander is een nogal speciaal geval, dat heb je goed begrepen.
Hij heeft zijn buurmeisje gewurgd, seksueel misbruikt en in zijn achtertuin begraven
En terwijl heel Nederland en het meiske haar ouders in paniek bezig waren om haar te vinden, hield hij zijn mond.
Als kleine bijkomstigheid Sander was een politieman, iemand waarvan wij leren dat je die kan vertrouwen
Dus ja Sander is dusdanig speciaal en niet alleen in mijn ogen

Maar zouden daarom voor hem andere regels gelden??? Gelukkig niet!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-10 01:02

manzano schreef:

Je wilt zo graag het laatste woord, dus je zal wel met nog een statement komen.

Maar er gelden, zoals de rechter al aangaf, voor hem inderdaad andere regels juist omdat hij van de politie was.
Hij is een vertegenwoordiger van het gezag en dat ondermijnd hij.
Als je niet begrijpt wat dat betekent sta je wel heel ver weg van de werkelijkheid

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 01:04

sarabande schreef:
manzano schreef:

Maar er gelden, zoals de rechter al aangaf, voor hem inderdaad andere regels juist omdat hij van de politie was.
Als je niet begrijpt wat dat betekent sta je wel heel ver weg van de werkelijkheid

Hij valt gewoon onder het wetboek van strafrecht en strafvordering.
Ze zullen er bij de strafmaat wel rekening mee houden dat hij van de politie was inderdaad :j

Edit even quote uit het vonnis:

Citaat:
Als bijzondere omstandigheden in dit geval die strafverhogend werken heeft de rechtbank het volgende in aanmerking genomen.
• Verdachte was een buurman van het slachtoffer. In haar eigen vertrouwde omgeving, waar een kind zich veilig moet kunnen weten, is [slachtoffer] in goed vertrouwen mee gegaan naar de woning van een naaste buur. Een buurman nota bene die politieman was. Een politieman moet bij uitstek te vertrouwen zijn.
• Verdachte heeft zes dagen gezwegen over zijn daden en de nabestaanden in die tijd tussen hoop en wanhoop over het lot van [slachtoffer] gelaten.

Als omstandigheden die strafverminderend werken heeft de rechtbank het volgende in aanmerking genomen.
• De gedragsdeskundigen die over verdachte hebben gerapporteerd, concluderen dat verdachte verminderd toerekeningsvatbaar is. De rechtbank maakt deze conclusies tot de hare.
• Uit de milieurapportage blijkt dat verdachte, die in werk- en familieverband een dienend leven heeft geleid, op een bepaald moment zwaar in de problemen is gekomen. Dit is voor/aan meerdere personen/instanties kenbaar geworden maar niemand heeft ingegrepen.
• Verdachte lijkt oprecht berouw te hebben over het leed dat hij bij velen heeft veroorzaakt.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 01:10

En dat is geen statement ;)

Ik snap alleen niet zo goed waarom je niet wil/kan aannemen dat hij voor het proces als gewone verdachte wordt behandeld en dat hetgeen hij gedaan heeft en zijn functie daarin geen rol speelt.
En verder.... het is mijn werk. Dus veraf van de échte realiteit staan? Nou niet bepaald.

Maar ik heb het in ieder geval geprobeerd uit te leggen op basis van de juridische regels, meer kan ik niet doen.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 10:44

sarabande schreef:
manzano schreef:

Precies, zoals de rechter aangaf. Maar dat betekent dus wel dat ook deze verdacht de normale rechtsgang mag en moet doorlopen. En daar hoort ook gewoon een hoger beroep bij, en als hij dat voor elkaar kan krijgen het liefst met een hele goede advocaat.

Je kan toch niet willen verdedigen dat de manier hoe ons rechtstelsel werkt afhankelijk is van de misdaad? Natuurlijk moet het inhoudelijk anders gaan, maar het proces moet voor iedereen dezelfde mogelijkheden bieden.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-10 11:08

Maar dat geef ik ook nergens aan.
Ik ben, en velen met mij zoals blijkt, nieuwsgierig wie deze bovenmaatse advocaten betaalt.
En zolang niemand daar antwoord op heeft is alles wel gezegd en herhaald inmiddels.

TuttiFrutti_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 11:14

Knap dat iemand advocaat kan zijn voor zo'n moordenaar....
It's all about the money :r

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 11:19

sarabande schreef:
Maar dat geef ik ook nergens aan.
Ik ben, en velen met mij zoals blijkt, nieuwsgierig wie deze bovenmaatse advocaten betaalt.
En zolang niemand daar antwoord op heeft is alles wel gezegd en herhaald inmiddels.

Ik snap niet waarom het jou zozeer boeit wie de kosten betaald.. Misschien heeft Sander wel ergens een leuke erfenis gehad, of had hij neven inkomensten, misschien betalen zijn ouders. Who cares?

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 16:11

Of misschien heeft hij overwaarde op zijn huis. Dat kan hij nu mooi verkopen, want daar heeft hij de komende decennia toch niks meer aan ;)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-10 16:17

Een huis waar recent een kinderlichaam in de achtertuin gelegen heeft is meestal niet zo makkelijk te verkopen. Dus die wordt het ook niet denk ik ;)

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 16:48

Valt wel mee, voor de juiste prijs is alles mogelijk ;)

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 18:13

Het huis is in oktober al verkocht na slecht 1,5 maand te koop te hebben gestaan.