In Iran is zeker onbehagen tegen de regels die door theocraten worden opgelegd, hebben we allemaal kunnen zien.
Wat mij wel bijzonder stoort is dit:
Joolien schreef:
Citaat:
Ik heb van dat laatste geen last maar toch keur ik het niet goed dat vrouwen compleet gesluierd rondlopen, en dat komt omdat ik het ethisch niet verantwoord vind.
Waarom moet jij een mening hebben over wat die vrouwen aantrekken?
Kunnen ze dat niet voor zichzelf bepalen?Zoals ik al zei, zolang deze vrouwen niet om hulp vragen omdat de lichaamsbedekking hen wordt opgelegd, laat de keuze dan bij henzelf. Het is per slot van rekening hun lichaam.
Trouwens, een poosje terug was het mode onder meisjes en jonge vrouwen om met hippe hoofddoekjes rond te lopen. Is het ook ethisch onverantwoord als hippe meisjes de laatste mode volgen als echte modeslaafjes en er bij lopen als roodkapje?
Moeten die dan ook gered worden van onderdrukking?
Overigens zijn er in dit land natuurlijk wel regels met betrekking tot jezelf in de openbare ruimte vertonen. In de blote kont de straat op, dat mag niet in Nederland.
Waarom is me trouwens een raadsel.
Veiliger kan niet, je kan nergens een wapen verbergen in je birthdaysuit dus het lijkt me gezien al die terroristische dreiging juist iets dat de overheid zou moeten propageren.