Hoe voelen de PVV-stemmers zich op dit moment?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 23:53

Ik vind het wel een beetje jammer dat we nu het Lucassen topic opnieuw gaan zitten doen. Ik vond het een hele goede openingspost, een discussie in die geest vind ik persoonlijk veel zinvoller.

Ik proef overwegend twee soorten reacties bij PVV-stemmers, teleurstelling en (totale) ontkenning.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 00:01

sarabande schreef:
Focussed schreef:
Je linkjes doen het helaas niet!

Nu moet ik wel zeggen dat ik de Telegraaf niet echt een betrouwbare bron vind..

Nu wel
Maar je kan de Telegraaf er niet van betichten dat het een linkse medium is

Nee, maar de Telegraaf komt wel vaker met onzin naar buiten...

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 00:05

Hermelientje schreef:
Ik vind het wel een beetje jammer dat we nu het Lucassen topic opnieuw gaan zitten doen. Ik vond het een hele goede openingspost, een discussie in die geest vind ik persoonlijk veel zinvoller.

Ik proef overwegend twee soorten reacties bij PVV-stemmers, teleurstelling en (totale) ontkenning.

Ik denk niet dat het ontkenning is, maar acceptatie(?). Persoonlijk vind ik het wat jammer. Zeker, om maar op Lucassen terug te komen, wanneer iemand zijn buurt terroriseert, hoort die niet een besturende functie te krijgen, waar dan ook. Zeker niet op het niveau van de 2de kamer.
Valt me erg tegen dat de kamerleden van de partij niet beter doorgelicht zijn..

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 00:26

RianneH schreef:
Hermelientje schreef:

Ik denk niet dat het ontkenning is, maar acceptatie(?). Persoonlijk vind ik het wat jammer. Zeker, om maar op Lucassen terug te komen, wanneer iemand zijn buurt terroriseert, hoort die niet een besturende functie te krijgen, waar dan ook. Zeker niet op het niveau van de 2de kamer.
Valt me erg tegen dat de kamerleden van de partij niet beter doorgelicht zijn..

Jullie hebben gelijk, maar dat komt omdat het zo ongelooflijk is dat mensen die juist op een partij stemmen omdat die straffe regels beloofd, zon partij het voorbijgaan aan die regels binnen de eigen partij vergeeft

shilady

Re: Hoe voelen de PVV-stemmers zich op dit moment?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 17:38

ja idd dingen over luccasen horen in dat topic niet hier hier word alleen de mening over de situatie gevraagd aan pvv-ers hoe zij zich eronder voelen nou er het een en ander boven komt .

Maar nogmaals ik slaap er niet minder om hoor
Ja tis jammer maar de kranten moeten toch iets te schrijven hebben :D

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 18:30

Moderatoropmerking:
Het is al een paar keer gezegd: Het is niet de bedoeling een discussie over Lucassen hier over te doen. Die discussie is al gevoerd, het onderwerp heeft een eigen plek. Graag zie ik wat meer dat er gepraat kan worden over het eigenlijke onderwerp: dus hoe de PVV-stemmers zich voelen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 21:54

Het gaat ook niet om Lucassen an sich, maar het is een duidelijk voorbeeld van wat er nu aan de gang is en ik zou zo graag horen hoe mensen zich daar bij voelen.
De uitspraken die neerkomen op: ik vind het allemaal prima en blijf toch in Wilders geloven, daar zou ik graag uitleg over willen hebben.
Niet om er een oordeel over te vormen, maar omdat ik er echt niets van begrijp.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 21:57

ik heb al gezegt hoe ik me erbij voel :)
het beinvloed mn dagelijks leven niet ..

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 22:06

Hier nog een PVV stemmer die dat in de toekomst niet meer doet.. Hoe kun je een partij zo nog serieus nemen? Mijn stem krijgen ze niet meer.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 22:07

stemmen we volgende keer partij voor de dieren Desa :P ?

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 22:11

Zat meer te denken aan de piratenpartij :))

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 22:11

hahahahah ;)

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 17:56

Mijn vertrouwen in Geert Wilders is nog steeds even groot .
ik blijf dus stemmen , PVV Geert Wilders .

Is de enige die wat aan de overheersing van de islam in ons land durft te doen .

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 17:58

sjonnie48 schreef:
Mijn vertrouwen in Geert Wilders is nog steeds even groot .
ik blijf dus stemmen , PVV Geert Wilders .

Is de enige die wat aan de overheersing van de islam in ons land durft te doen .

En waar zie jij die overheersing????

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 20:59

Stond laatst een heeeeeel stuk over in de krant! (Met een heel aantal voorbeelden)
Was een exmoslima, die nu anti islam is. Zij vond zelfs de vergelijking Koran met Mein Kampf goed gevonden, aangezien ze de Islam enorm fascistisch vindt.

Ik heb trouwens ook PVV gestemd, en zal dat ook blijven doen. Maar niet vanwege de islam-standpunten maar om de andere standpunten van de partij.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 22:42

Ik ben ook wel benieuwd naar de meningen over hoe de PVV stemmers het vinden dat Wilders geen ledenpartij wil. Ik vind het persoonlijk namelijk erg raar dat iemand die zo voor de democratie is, alleen wil heersen en bepalen in een partij. Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd hoe de PVV stemmers hierover denken :) .

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 23:11

Nou ja, ze hebben gestemd he, met de fractie ofzo. Maar dat vind ik ook wat vreemd ja.

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 23:16

Lijkt mij wel het beste ja als hij alleen wil heersen en bepalen , dat kan hij nl ook het beste .

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 00:30

Bij de volgende verkiezingen denk ik dat ik toch ook weer geert stem
tegenslagen kan bij iedereen gebeuren :) Gelukkig zie ik hier niks meer vd islam sjonnie . Geen moskee te bekennen hier ook weinig moslims over het algemeen eigenlijk maarja woon ook in een klein dorpje

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 00:37

Mag ik eens een andere (onwaarschijnlijke) stelling voorleggen? Stel, er was een vergelijkbare partij van de PVV, met natuurlijk iets andere punten dan de rest (anders was het gewoon hetzelfde) maar met vergelijkbare opvattingen over terrorisme, aanpak van criminaliteit en de invloed van de islam. Noem deze partij ACB. Maar deze partij licht zijn kamerleden wel goed door en zorgt ervoor dat er alleen maar respectabele mensen op de plekken zitten en niet met een dubieus verleden. Of in elk geval mensen die niets verzwegen hebben.

Zouden jullie als PVV stemmer dan kiezen voor de PVV, met een leider als Wilders, maar een dubieuze achterban? Of voor ACB, met een degelijke achterban?

joopie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 11:22

Focussed schreef:
Stond laatst een heeeeeel stuk over in de krant! (Met een heel aantal voorbeelden)
Was een exmoslima, die nu anti islam is. Zij vond zelfs de vergelijking Koran met Mein Kampf goed gevonden, aangezien ze de Islam enorm fascistisch vindt.

Ik vind de vergelijking met Mein Kampf ook niet geheel onterrecht, de Koran is een geweldadig boek. Maar je moet het wel in de correcte context bekijken. In de periode dat de Koran geschreven is, leefde men in het oosten nog in stammen. Deze stammen hadden continue oorlog met elkaar, de Islam heeft deze stammen zeer succelvol verrenigd. En dat dit het doel was, kun je duidelijk erin teruglezen, er wordt een gemeenschappelijke vijand gecreeërd om meer eenheid te scheppen. Dit is precies wat Hitler ook geprobeerd heeft, maar in dit geval was de gemeenschappelijke vijand Joden.
Dus ja, als je het zo stel kun je de vergelijking terrecht vinden. Maar waar Hitler geweld propageerde wordt in de Koran geweld duidelijke afgezworen, tenzij je jezelf moet verdedigen. En de overgrote meerderheid van de Moslims zijn dan ook geheel vrede lievend en halen alleen een positieve boodschap uit dit boek, net zoals veel mensen dit uit de bijbel halen. Daar slaat de vergelijking met Mein Kampf de plank mis na mijn idee, waar de Koran voor vele mensen een grote positieve bijdrage aan het leven toevoegd, brengt Mein Kampf alleen maar ellende.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 12:09

sjonnie48 schreef:
Lijkt mij wel het beste ja als hij alleen wil heersen en bepalen , dat kan hij nl ook het beste .

Uit een ander topic citeer ik deze uitspraak die mi ook op gaat voor deze vorm van persoonsverheerlijking

Huertecilla schreef:
Degenen die exlusief geloven zijn per definitie niet voor rationele argumenten vatbaar. Dat is de essentie van ´geloven´ en het exclusieve sluit andere waarheden uit.
Het houdt in dat elke andere opvattingverkeerd is op basis van niets ander dan de eigen overtuiging.

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 14:36

Als er nou maar heel veel mensen deze persoon gaan verheerlijken , dan komt het mschien nog een keer goed met Nederland , slaap jij ondertussen maar lekker door :Z

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 14:50

Verheerlijken van een persoon? Dit wordt wel heel eng sjonnie...

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 15:00

Rinske schreef:
Verheerlijken van een persoon? Dit wordt wel heel eng sjonnie...

ik citeer Sarabande die het verheerlijken noemt , ik stem gewoon op Wilders omdat ik denk dat hij voor mij de beste is , sommige tegenstanders noemen dit verheerlijken , vandaar