Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
samloes schreef:Als ik zou willen verhuizen en weet dat er naast dat huis een pedofiel woont, dan zou ik daar niet gaan wonen.
shilady schreef:Tja hoe denken jullie hier nou over?
Ik kan me echt goed voorstellen dat als je zelf kinderen hebt je geen pedofiel als buurman wil ookal heeft hij zn straf uitgezeten zijn natuurlijk genoeg mensen die terug vallen in dat soort daden het is een behoefte voor hun om gemeenschap te hebben met kids of ernaar te kijken.... Aan de andere kant hebben idd ook deze mensen een dak boven hun hoofd nodig en kan ik me voorstellen dat sommige mensen uitgaan vd goedheid van de mens en hem of haar meschien een kans wil geven
Ik moet eerlijk zeggen dat ik er ook niet blij mee zal zijn ookal heb ik niet eens een kind![]()
Maarja ik weet nu natuurlijk ook niet wat de buurman hiernaast in zn verleden allemaal heeft uitgespookt...
Maar STEL je bent ervan op de hoogte gesteld dat er een zedendeliquent naast je of dichtbij je in de buurt komt wonen
hoe zou je erop reageren?
Brainless schreef:@Bon-Bon
En een "gewone" meervoudige verkrachter?
Iemand die meerdere vrouwen heeft verkracht, die komen ook ooit weer vrij en hebben ook meerdere levens geruïneerd.
Die komen ook weer in een normale wijk te wonen.
Of mensen die verschillende (agressieve) roofovervallen hebben gepleegd...
Of een moordenaar die meerdere mensen heeft vermoord...
...allemaal mensen die in je straat kunnen wonen.
.
MariekeB schreef:mikster schreef:Ik vind dat een pedofiel die met zijn/haar poten aan een kind heeft gezeten geen recht meer heeft. Hij/zij heeft alle recht van een kind afgenomen. En blanco na dat je je staf hebt uitgezeten, no way! Die arme kinderen zijn nooit meer blanco!
ach laat ook maar.....
Anoeska schreef:Even zonder een voor of tegen oordeel te hebben. Maar ook pedoseksuelen moeten ergens wonen. We kunnen niet Ameland vrijmaken, en ze daar met z'n allen neerzetten, nadat ze uit de gevangenis komen. Iedere straat heeft moeders en kinderen, dus ooit zal zo iemand weer in een gewone maatschappij terechtkomen en daar moeten functioneren. Ik snap dan ook niet zo goed dat mensen overgaan tot hantekeningnacties of wegpesten. Dat is voor mijn gevoel alleen je eigen straatje schoonvegen en verder geen oplossing voor de situatie.
Persoonlijk zou ik ermee kunnen leven als er een veroordeelde en vrijgekomen pedo bij mij om de hoek komt wonen. Ik denk ook niet dat ik het perse zou hoeven weten. Je weet nooit wat er allemaal in de buurt woont.
wendy1987 schreef:Hmm.. Ik lees het nu. Ik vind dat pedofielen zeker wel recht hebben om ergens te wonen. Ze zouden zelfs naast me mogen wonen. Het is namelijk dan al zo dat je het weet. Er even vanuit gaande dat je het weet zoals in de opening gevraagd word.
En als je iets weet, kan je daar naar handelen! Ik zou het dus niet erg vinden omdat je er een soort van rekening mee kan houden. En ook die mensen zijn mensen! Imo zijn er wel ergere dingen. Maar daar gaat het hier niet over.
Ik woon dus liever naast een pedo waarvan dit gewoon bekend is. Dan naast iemand waarvan ik het niet zou weten en die ook wel erg raar doet met mijn kinderen! Dan blijft het ook gissen en raden.
Die mensen hebben zo'n therapie achter de rug. En er word ook hier al vaker geoppert dat ze meestal niet random een kind uitzoeken. Zit wel meer achter!