Pedofielen die na straf terug komen in maatschappij ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pedofiel als buurman??

Poll eindigt op

Nee dat vind ik echt not done ik zou een handtekeningen actie starten en de duren langs gaan!
16 (8%)
Geen kids maar die mensen verdienen ook een plek!
61 (32%)
Nee want de veiligheid vd kids betekent alles voor mij als ouder!
43 (22%)
Nee dat soort mensen wil ik niet naast me en sta niet in voor mezelf.
53 (28%)
Ik heb kids maar vind dat ze ook een plek verdienen
15 (7%)

Totaal aantal stemmen: 188

samloes

Re: Pedofielen die na straf terug komen in maatschappij ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 11:05

weten doe je het natuurlijk nooit, wie of wat je buren werkelijk zijn.

Als ik zou willen verhuizen en weet dat er naast dat huis een pedofiel woont, dan zou ik daar niet gaan wonen.
Als een huis naast mij leeg zou komen en ik zou van te voren horen dat er een pedofiel in zou komen, dan zou ik actie gaan ondernemen. Ik zou mijn kinderen niet meer de straat op durven sturen.
Pedofielen mogen van mij levenslang krijgen. (is mijn mening, dring ik aan niemand op)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 11:18

samloes schreef:
Als ik zou willen verhuizen en weet dat er naast dat huis een pedofiel woont, dan zou ik daar niet gaan wonen.

..en alle andere overtredingen, misdaden, gedraggstoringen?
Blijven er niet veel huizen over :D

Het allerergste is jezelf wijsmaken dat het nu níet zo is. Dat is schijnveiligheid.
Idem stickers op alle bekende afwijkingen van de ´norm´.
Op alle niet bekenden afwijkingen zitten geen stickers, maar ze zijn er wel.

samloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 11:21

das waar, maar als ik het vantevoren zou weten dat er iemand woont die niet met zijn handen van mijn kinderen af kan blijven, dan ga ik er niet wonen.

Tis denk maar goed dat we niet weten wat er allemaal in je buurt woont ;)

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 11:22

Ik moet eerlijk bekennen dat ik dit een onzettend moeilijke situatie vind. Mijn menselijke kant zegt: iemand heeft zn straf uitgezeten dus verdient een 2e kans. Bovendien zie ik (is?) pedofilie als een ziekte. Maar het blijft natuurlijk iets afschuwelijks. Maar moet iemand daarvoor levenslang worden gestraft? Moeilijk!
Ik kan me HEEL goed voorstellen dat als je moeder bent, het antwoord die vraag is: JA! En ik kan me dan ook voorstellen dat het je grootste nachtmerrie is om zo iemand als buurman te hebben, dus ik begrijp de reacties van enkele moeders hier heel goed. Een kind is heilig, daar blijf je in alle gevallen van af, of je nou een ziekte hebt of niet. Pedofielen doen kinderen een onherstelbaar leed aan wat zij de rest van hun leven met zich mee moeten dragen.

Maar ergens zegt mijn menselijke kant, ook een pedofiel verdient na zijn straf een 2e kans.
(moet daar wel bij zeggen dat het misschien ook wel uitmaakt wat iemand met een kind heeft gedaan....)

Moeilijk, maar ik begrijp de emoties voor 100% en deel dat ook ergens zeker wel!

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 11:24

shilady schreef:
Tja hoe denken jullie hier nou over?

Ik kan me echt goed voorstellen dat als je zelf kinderen hebt je geen pedofiel als buurman wil ookal heeft hij zn straf uitgezeten zijn natuurlijk genoeg mensen die terug vallen in dat soort daden het is een behoefte voor hun om gemeenschap te hebben met kids of ernaar te kijken.... Aan de andere kant hebben idd ook deze mensen een dak boven hun hoofd nodig en kan ik me voorstellen dat sommige mensen uitgaan vd goedheid van de mens en hem of haar meschien een kans wil geven

Ik moet eerlijk zeggen dat ik er ook niet blij mee zal zijn ookal heb ik niet eens een kind :o
Maarja ik weet nu natuurlijk ook niet wat de buurman hiernaast in zn verleden allemaal heeft uitgespookt...

Maar STEL je bent ervan op de hoogte gesteld dat er een zedendeliquent naast je of dichtbij je in de buurt komt wonen
hoe zou je erop reageren?

Jij hebt Dr. Phil gezien hihi :p

OT
Het is zo dubbel enerzijds denk je, diegene heeft zn straf gedaan, misschien doet hij het wel nooit meer. Andere kant.. waarom moet wellicht een ander kind de dupe worden, diegene heeft al minimaal een leven beschadigd en eigenlijk verspeel je je kansen dan toch wel..

samloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 11:25

ik denk inderdaad puur als moeder. En daarom mogen pedofielen van mij levenslang krijgen. In ieder geval veel strenger gestraft worden (chemische castratie of zoiets). Maar dat is met heel veel misdaden in Nederland, er wordt te mild gestraft, maar das een andere discussie ;)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 11:28

@Bon-Bon
En een "gewone" meervoudige verkrachter?
Iemand die meerdere vrouwen heeft verkracht, die komen ook ooit weer vrij en hebben ook meerdere levens geruïneerd.
Die komen ook weer in een normale wijk te wonen.
Of mensen die verschillende (agressieve) roofovervallen hebben gepleegd...
Of een moordenaar die meerdere mensen heeft vermoord...
...allemaal mensen die in je straat kunnen wonen.

Edit: Jullie bedoelen pedoseksuelen.
Pedofielen zijn mensen die (overdreven) van kinderen houden, maar geen seks met ze hebben.
Pedoseksuelen daar en tegen gaan wel voor seksueelcontact.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 11:32

de vraag gaat hiet over pedofielen of seksuelen,niet over verkrachters en moordenaars[al mogen die van mij in een dorp naast dat van de pedo's op de hei..]

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 11:36

Maar bij elkaar is die groep veroordeelden ondertussen best groot, dus je hebt een grote kans dat als je de pedo hebt weggepest er een meervoudige moordenaar voor terugkomt.

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 11:43

Brainless schreef:
@Bon-Bon
En een "gewone" meervoudige verkrachter?
Iemand die meerdere vrouwen heeft verkracht, die komen ook ooit weer vrij en hebben ook meerdere levens geruïneerd.
Die komen ook weer in een normale wijk te wonen.
Of mensen die verschillende (agressieve) roofovervallen hebben gepleegd...
Of een moordenaar die meerdere mensen heeft vermoord...
...allemaal mensen die in je straat kunnen wonen.

.

Op dat kan ik helaas alleen maar antwoorden moet dan een andere vrouw de dupe worden? Moet een andere vader/moeder/zoon/dochter vermoord worden?
Kijk iemand die een keer een tas jat is ook crimineel, maar dat schaad je niet voor de rest van je leven. Het is misschien niet netjes van mij maar ergens heel diep van binnen vind ik dat je alles verspeeld op een moment dat je iemand vermoord of verkracht, ongeacht of dat nou een kind of een volwassene is. Ik heb geen politiek correct antwoord op zulke vragen :) omdat ik totaal geen respect heb voor mensen die dat doen. En eerlijk gezegd vind ik mezelf inderdaad stukken beter dan een moordenaar of een verkrachter. Niet omdat ik denk dat ik perfect ben maar omdat ik die mensen echt slecht vind.

Ik zou die mensen niet 'weg-pesten' maar zelf proberen te verhuizen. maar eerlijk gezegd eigen rechter of niet, ik heb geen medelijden met een moordenaar of verkrachter die weggepest word.
(met moordenaar bedoel ik dus niet uit zelfverdediging maar moorden omdat je daar gewoonweg zin in hebt)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 11:49

ik heb kinderen,
ik heb als kind ervaring met een pedoseksueel (leuk als je iemands paarden mag verzorgen, en daar gelijk wat bij krijgt ...)

en toch vind ik dat een mens die zijn straf heeft uitgezeten recht heeft om ergens te wonen, om ergens veilig te wonen. Ben ik blij als hij mijn buurman wordt : nee uiteraard niet.
Maar ik zal hem niet pesten en niet negeren, en mijn kinderen het eea vertellen.

Er is trouwens een groot verschil tussen een Dutroux geval, of iemand die kinderen onder lichte dwang ( naar zijn mening , voor het kind is het ernstige dwang) seksuele handelingen laat plegen, die weliswaar schadelijk zijn maar lichamelijk niet.

De eerste komt echt niet meer vrij, en de tweede kun je kinderen bij uit de buurt houden
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-11-10 11:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 11:50

@ Samloes, chemische castratie gebeurd allang ;) (ja ook in Nl, anders mogen ze niet eens op verlof)

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 11:54

Ik zou zo ene echt niet in de buurt willen hebben.Maar wie weet nou echt ALLES van zn buren he?
Maar als het echt bewezen is en deze persoon kwam naast ons wonen dan is het eerste wat ik zou doen hem/haar zeggen: 1x naar mn kind kijken en je kijkt NOOIT meer.

Vind dat de straffen op zoiets gewoonweg flut zijn,mijn mening is opsluiten en sleutel weg gooien!!!

samloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 11:55

Kanelly schreef:
@ Samloes, chemische castratie gebeurd allang ;) (ja ook in Nl, anders mogen ze niet eens op verlof)

oh, dat wist ik niet. Ik hoorde juist dat er zelfs mannen zijn die chemische castratie willen, maar het niet mocht. Goede zaak als het al gebeurd!

mikster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 11:56

Ik vind dat een pedofiel die met zijn/haar poten aan een kind heeft gezeten geen recht meer heeft. Hij/zij heeft alle recht van een kind afgenomen. En blanco na dat je je staf hebt uitgezeten, no way! Die arme kinderen zijn nooit meer blanco!

EDIT: lees nu dat een ik een pedoseksueel bedoel. Ik weet dat er pedofielen zijn die die gevoelens nu eenmaal hebben, daar ookk van balen maar daar niets mee doen omdat ze zelf vinden dat ze kinderen daarmee niet mogen beschadigen. Met deze mensen heb ik geen moeite, nou ja....ik heb wel moeite met hun manier van denken eigenlijk, maar zo gauw ze er niets mee doen vind ik het oke`.
Laatst bijgewerkt door mikster op 16-11-10 12:00, in het totaal 1 keer bewerkt

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 11:56

mikster schreef:
Ik vind dat een pedofiel die met zijn/haar poten aan een kind heeft gezeten geen recht meer heeft. Hij/zij heeft alle recht van een kind afgenomen. En blanco na dat je je staf hebt uitgezeten, no way! Die arme kinderen zijn nooit meer blanco!

Amen!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 11:59

mikster schreef:

ach laat ook maar.....

mikster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 12:01

MariekeB schreef:
mikster schreef:

ach laat ook maar.....

Daar hoef jij ook niets mee te maken te hebben, dat is mijn mening.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 12:02

Even zonder een voor of tegen oordeel te hebben. Maar ook pedoseksuelen moeten ergens wonen. We kunnen niet Ameland vrijmaken, en ze daar met z'n allen neerzetten, nadat ze uit de gevangenis komen. Iedere straat heeft moeders en kinderen, dus ooit zal zo iemand weer in een gewone maatschappij terechtkomen en daar moeten functioneren. Ik snap dan ook niet zo goed dat mensen overgaan tot hantekeningnacties of wegpesten. Dat is voor mijn gevoel alleen je eigen straatje schoonvegen en verder geen oplossing voor de situatie.

Persoonlijk zou ik ermee kunnen leven als er een veroordeelde en vrijgekomen pedo bij mij om de hoek komt wonen. Ik denk ook niet dat ik het perse zou hoeven weten. Je weet nooit wat er allemaal in de buurt woont.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 12:08

Ik heb in de poll mijn eerste mening ingevoerd, en die geldt ook gevoelsmatig maar ik vind het wel moeilijk hoor. (ik wil er niet naast wonen :n )
Zeker met de tegenargumenten, want idd, wat weet ik van mijn aardige buurman die een lieve vrouw heeft en twee leuke kindjes, waar mijn dochter ook wel eens gaat spelen? En volwassen verkrachters vind ik ook moeilijk, want ik denk dat dat ook moeilijk te 'genezen' is. Moord vind ik weer anders, want het type moordenaar waar ik echt niet naast wil wonen (psychopatische seriemoordenaar) zal vast gewoon levenslang hebben toch? Die komen toch niet vrij, of ben ik dan naief? :oo

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 12:09

Anoeska schreef:
Even zonder een voor of tegen oordeel te hebben. Maar ook pedoseksuelen moeten ergens wonen. We kunnen niet Ameland vrijmaken, en ze daar met z'n allen neerzetten, nadat ze uit de gevangenis komen. Iedere straat heeft moeders en kinderen, dus ooit zal zo iemand weer in een gewone maatschappij terechtkomen en daar moeten functioneren. Ik snap dan ook niet zo goed dat mensen overgaan tot hantekeningnacties of wegpesten. Dat is voor mijn gevoel alleen je eigen straatje schoonvegen en verder geen oplossing voor de situatie.

Persoonlijk zou ik ermee kunnen leven als er een veroordeelde en vrijgekomen pedo bij mij om de hoek komt wonen. Ik denk ook niet dat ik het perse zou hoeven weten. Je weet nooit wat er allemaal in de buurt woont.

Ja ze moeten zeker ergens wonen..........IN EEN DONKERE CEL! :(

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 12:10

Ik zou het wel willen weten.
Helaas weet je het niet van alle níet veroordeelde pedosexuelen, en ik geloof sterk dat het aantal veroordeelde pedos het topje van een ijsberg zijn... hoe vaak durven slachtoffers niets te zeggen, hoe vaak worden zaken geseponeerd wegens gebrek aan bewijs?

Kijk eens hoeveel mensen er, na heel lange tijd, met hun verhaal kwamen over bepaalde Katholieke geestelijken? Hoe lang hebben die mensen geleefd met dat vreselijke geheim?

En dan bleek dat deze priesters zich zelden tot één kind beperkt hadden. Een patroon dat vaker voorkomt, of het nou om de eigenaar van een zeilschool of badmeester voor gehandicapte kinderen gaat.

Ik denk dan ook dat pedosexuelen meestal zwak zullen blijven en dat er altijd kans op herhaling blijft.
En recidivecijfers zeggen mij ook niets, juist omdat veel gevallen nooit ontdekt worden...

Maar ik vind persoonlijk dat het recht op veiligheid van mijn kind duizenden malen groter is dan het recht van een pedofiel om met een schone lei te beginnen.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 12:22

Hmm.. Ik lees het nu. Ik vind dat pedofielen zeker wel recht hebben om ergens te wonen. Ze zouden zelfs naast me mogen wonen. Het is namelijk dan al zo dat je het weet. Er even vanuit gaande dat je het weet zoals in de opening gevraagd word.
En als je iets weet, kan je daar naar handelen! Ik zou het dus niet erg vinden omdat je er een soort van rekening mee kan houden. En ook die mensen zijn mensen! Imo zijn er wel ergere dingen. Maar daar gaat het hier niet over.

Ik woon dus liever naast een pedo waarvan dit gewoon bekend is. Dan naast iemand waarvan ik het niet zou weten en die ook wel erg raar doet met mijn kinderen! Dan blijft het ook gissen en raden.
Die mensen hebben zo'n therapie achter de rug. En er word ook hier al vaker geoppert dat ze meestal niet random een kind uitzoeken. Zit wel meer achter!

060606

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 12:23

Het probleem dat ze vaak terugvallen is een tekort aan goede hulp in de gevangenissen, tbs-klinieken enz. langer op laten sluiten? Dan komen ze uiteindelijk met nog meer drang naar buiten, of als ze geluk hebben is er een knopje omgegaan in hun hoofd.
Met de juiste hulp en stap voor stap terug te komen in het 'echte leven' horen ze weer normaal in de maatschappij te kunnen functioneren, alleen met de juiste hulp en dus niet met een aantal jaren vast zitten en af en toe een gesprek, medicijnen of andere rotzooi.
Te druk in tbs klinieken en gevangenissen voor goede hulp? Laat Nederland daar eens wat aan doen.

Als dat nou eerst veranderd wordt, kunnen we daarna hierover gaan speculeren..
Tuurlijk wilt niemand een ex- pedosexueel, moordenaar, of wat dan ook liever niet als buurman of vrouw en zeker niet als ze geen eens de hulp hebben gehad die ze nodig hadden en je nog zoveel hoort dat ze weer terugvallen.
Helaas heb je het ook niet voor het zeggen wie naast je komt wonen, en kan je dus beter gaan tekenen voor betere hulp zodat je je minder tot geen zorgen meer hoeft te maken wie naast je komt wonen.

samloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 12:24

wendy1987 schreef:
Hmm.. Ik lees het nu. Ik vind dat pedofielen zeker wel recht hebben om ergens te wonen. Ze zouden zelfs naast me mogen wonen. Het is namelijk dan al zo dat je het weet. Er even vanuit gaande dat je het weet zoals in de opening gevraagd word.
En als je iets weet, kan je daar naar handelen! Ik zou het dus niet erg vinden omdat je er een soort van rekening mee kan houden. En ook die mensen zijn mensen! Imo zijn er wel ergere dingen. Maar daar gaat het hier niet over.

Ik woon dus liever naast een pedo waarvan dit gewoon bekend is. Dan naast iemand waarvan ik het niet zou weten en die ook wel erg raar doet met mijn kinderen! Dan blijft het ook gissen en raden.
Die mensen hebben zo'n therapie achter de rug. En er word ook hier al vaker geoppert dat ze meestal niet random een kind uitzoeken. Zit wel meer achter!

mag ik vragen of jij kinderen hebt?