Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
joostvangestel schreef:HC: door welke religie ben jij eigenlijk beïnvloed?
joostvangestel schreef:Ja, homoseksuele daden mogen een zonde zijn, het is niet direkt aan ons stervelingen om dan meteen maar met een veroordeling klaar te staan. Dat wordt volgens het geloof na onze dood pas gedaan. Ook denk ik zelfs dat het niet aan een priester is om mensen daarop te veroordelen. Ik zou dat zelfs bijzonder verdraagzaam willen noemen.
Ingmar_ schreef:joostvangestel schreef:Ja, homoseksuele daden mogen een zonde zijn, het is niet direkt aan ons stervelingen om dan meteen maar met een veroordeling klaar te staan. Dat wordt volgens het geloof na onze dood pas gedaan. Ook denk ik zelfs dat het niet aan een priester is om mensen daarop te veroordelen. Ik zou dat zelfs bijzonder verdraagzaam willen noemen.
Dus liefde voor iemand en dit uiten en "praktiseren" is een zonde?
Ik stuitte hier nogal op. Liefde is toch het mooiste geschenk van God? *als-ie er al is.
joostvangestel schreef:HC: mm, over dat anderen verketteren kunnen we een hele grote boom opzetten, want dat is heus niet religie gebonden
joostvangestel schreef:HC: dus de intolerantie van atheïsten jegens gelovigen is dus ook de schuld van de religie, als ik jou zo lees
Huertecilla schreef:Degenen die exlusief geloven zijn per definitie niet voor rationele argumenten vatbaar. Dat is de essentie van ´geloven´ en het exclusieve sluit andere waarheden uit.
Het houdt in dat elke andere opvattingverkeerd is op basis van niets ander dan de eigen overtuiging.
sarabande schreef:Dat slaat op iedere manier van ergens in geloven, niet alleen in een godsdienst, ik zie ook mensen personen aanbidden die wat ze ook doen, niets verkeerds kunnen doen.
Ik vind dat eigenlijk heel eng, maar het is van alle tijden helaas.