De zaak van PVVer Lucassen, moet hij weg of blijven?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moet Wilders Lucassen uit de PVV fractie zetten?

Ja
179 (84%)
Nee
34 (15%)

Totaal aantal stemmen: 213

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 15:04

Lovely schreef:
Als de samenstelling van Team Wilders iets zegt over het soort dat op hem stemt, dan ben ik nu echt ongerust.

Nee dat zegt helemaal niets over de mensen die op hem stemmen. Ik ben hoogopgeleid, hoogbegaafd en heel beschaafd (en van racisme is bij mij absoluut geen sprake, in tegendeel) en zou alsnog op Wilders stemmen als ik kijk hoe het er nu voor staat. Om mezelf maar even als voorbeeld te nemen. En in mijn omgeving (hoogopgeleiden) zijn er nog veel meer die Wilders eigenlijk wel zien zitten. Ik denk dus niet dat je kunt spreken van een specifieke groep die op Wilders stemt alleen maar op basis van impulsiviteit of generalisatie.

Het zijn dus absoluut niet alleen maar ''achterlijke'' boeren/hardcore mensen/racisten die op de PVV stemmen. :)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 15:13

Laten we het hier niet hebben over wie wel en niet op de PVV gestemd hebben en of ze al dan niet achterlijk zijn. Voor je het weet zitten we daar ruzie over te maken en dat is jammer want dat word dit topic ook weer gesloten.

Maar ik moet zeggen... De PVV maakt bij mij de verwachtingen volledig waar :')
En dat al zo kort na de formatie. :D

op boodschappen lijstje--> chips en cola

JuliaMaria

Re: De zaak van PVVer Lucassen, moet hij weg of blijven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 15:16

Lovely vraagt zich af of het nodig is om te generaliseren wat betreft PVV stemmers, dat wilde ik graag even ontkrachten aangezien generalisatie nooit goed is. Waarom zou dat niet mogen? :)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 15:26

Ik zeg niet dat dat niet mag. Ik waarschuw alleen even.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 15:26

De moslims, is ook een generalisatie die al jaren door Wilders uitgedragen wordt.
Dus wie de schoen past trekke hem aan zou ik zeggen.

Een zin als, ik zou op Wilders stemmen als ik zie hoe het ervoor staat, is in het licht van zijn gedragingen na de formatie nogal vaag.
Buiten zijn islamfobie en onhaalbare zalen zoals dierenpolitie (er moeten 3000 agenten wegbezuinigd worden en daar heeft hij nog niet tegen geprotesteerd, evenals de bezuinigingen in de zorg, ook ouderen zorg etc) zie ik weinig punten waar een weldenkend mens voor op Wilders zou willen stemmen.
De zo veel gehoorde zin, hij zegt ook goede dingen is nu al achterhaald.
Dus zeker als je je zelf hoogbegaafd acht als student vind ik het, zonder enig oordeel te vellen, wel heel interessant om te horen wat jouw specifieke redenen zijn om op Wilders te stemmen.

En wat, binnen deze context jouw mening is over deze genoemde kamerleden van de PVV

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 15:52

Ik heb geen zin om te verantwoorden waarom ik op Wilders zou stemmen. Daar is ten eerste geen reden voor, het is niet aan de orde in dit topic en het maakt mij absoluut niet uit wat jij ervan vind waarom ik op de PVV zou stemmen. Het enige wat ik met mijn bericht wilde zeggen is dat het niet zo is dat je laagbegaafd/''achterlijk'' moet zijn om op de PVV te stemmen, wat nog wel eens wordt gezegd. Lijkt me vrij duidelijk eigenlijk, ik vind het een beetje vreemd dat je nu om mijn motieven vraagt waarom ik op de PVV zou stemmen.... Dat is namelijk helemaal niet aan de orde hier. :)

Ik vind het natuurlijk belachelijk hoe die mensen zich hebben gedragen (ongeacht of ze nou in het kabinet zitten of niet), natuurlijk hoort dat niet, maar ik oordeel er verder niet over aangezien er weinig over duidelijk is wat er nou precies is gebeurt, en ik het daarom niet eerlijk vind als het verleden iemand inhaalt: voor het zelfde geld is het heel anders gebeurt. De media maakt er altijd weer wat moois van en zolang ik geen dossiers voor mijn neus heb gehad (op z'n minst) bemoei ik me er niet mee.
En dit zeg ik niet omdat het iemand van de PVV is, absoluut niet (iemand verdedigen om alleen die reden zou belachelijk zijn), maar omdat ik dat voor iédereen vind gelden. Ik ben niet degene die over zoiets hoort te oordelen, absoluut niet. En dat doe ik dan ook niet uit goed fatsoen.

Of mensen die grote fouten hebben gemaakt in het kabinet horen? Nee vind ik niet, want ze hebben een grote verantwoordelijkheid en moeten gewoon goed functioneren. Iets wat betwistbaar is als je te maken hebt gehad met dergelijke delicten (om het zo maar even te noemen). Maar het goed functioneren heb ik sowieso bij veel kamerleden (fouten of niet) mijn twijfels over, aangezien er mensen in sommige partijen zitten die portefeuilles hebben waar ze helemaal geen geschiedenis in hebben, dan vraag ik me echt af wat ze in hemelsnaam in de politiek doen. Maar dat is een heel ander verhaal natuurlijk. :) Echter heeft dit wel met mijn ''het interesseert me niet bijzonder veel'' mening te maken, aangezien er na mijn idee sowieso mensen in het kabinet zitten die er niet horen.

Overigens begrijp ik jouw vergelijking ''Moslims'' van Wilders als generalisatie (overigens is Moslims een heel normaal woord zoals Christenen, maar oké) en ''PVV stemmers'' als generalisatie niet. Dat hij generaliseert betekent niet dat iedere PVV stemmer dat ook doet, als we het dan toch over generalisatie hebben... ;)

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 16:01

Ik verbaas me echt over het feit dat politici niet worden gescreend. Ik bedoel, als je bijv. bij de politie komt te werken wordt je uitgebreid gescreend. Al wordt je administratief medewerker. En in de politiek gebeurt dit niet?

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 16:06

Vind ik ook bizar Eefske, sowieso het hele ''iedereen kan de politiek in'' heb ik mijn vraagtekens bij.... Het zijn de mensen die dit land op de rit moeten helpen en houden, ons belastinggeld uitgeven, en vervolgens hoef je daar alleen maar een vlotte babbel voor te hebben en een aantal feiten te kennen over je portefeuille. Niet dat ik vind dat er alleen maar mensen in de politiek zitten die er ''geen bal verstand van hebben'', nee hoor, maar ik geloof dat het veel beter kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 16:11

Nee .. laat hem maar de aanegwezen periode zitten !! Betalen moeten we hem toch. Denk dat hij niet echt serieus meer word genomen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 16:19

Angelita schreef:
Ik heb geen zin om te verantwoorden waarom ik op Wilders zou stemmen. Daar is ten eerste geen reden voor, het is niet aan de orde in dit topic en het maakt mij absoluut niet uit wat jij ervan vind waarom ik op de PVV zou stemmen.

Prima hoor, maar dan moet je het ook niet als argument gebruiken.

Wanneer ik zou zeggen ik stem op de PVV en iemand zou men vragen waarom zou ik dat toe kunnen lichten. Het is niet zo dat men hier altijd zegt dat PVV stemmers dom etc zijn, het is wel zo dat bijna geen een PVV stemmer uit kan leggen waarom hij/zij die keuze maakt, vandaar mijn interesse die het gevolg van jouw eigen uitlating is.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 17:02

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 17:04

het is nu op het nieuws.
Lucassen mag blijven, hij mag alleen geen woordvoerder zijn voor Wonen en Wijken en Defensie.

Ach, ik had niet anders verwacht.
Zoals gewoonlijk bij Geert, een grote mond over andere partijen, maar verder ook bij hem, geen daden.
En meten met 2 maten, dat is ook al eerder voorgekomen.
Dus geen nieuwe politiek bij de PVV.

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 17:05

Ik had het wel verwacht. Wilders wil geen taferelen als een kabinet wat valt of een eenmanspartij van Lucassen. Ik vraag me alleen af hoe de PVV achterban hiermee omgaat..

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 17:06

Lucassen dacht ik doe dat leuke inkomen lekker niet weg :P zit voor minstens 8 jaar gebeiteld op een ton

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 17:09

sarabande schreef:
Lucassen dacht ik doe dat leuke inkomen lekker niet weg :P zit voor minstens 8 jaar gebeiteld op een ton

Dat zeg ik :D .

Wat een nieuwe politiek.

paleoceen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 17:11

Schandalig dat die man mag blijven! Weg vertrouwen in de politiek.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 17:12

Goh en dat zijn dezelfde mensen die een grote bek hadden over de paar maanden dat Bos wachtgeld kreeg ;(

mrs_ed

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 17:21

"Een dag later bleek dat Lucassen in 2002 als militair is veroordeeld voor het plegen van ontucht met twee ondergeschikten"

hallo, ontucht met 2 (!) ondergeschikten. Met eentje geef ik hem het voordeel van de twijfel, maar 2!!

Ingeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 17:21

Goed beeld voor de samenleving dit! En dat van iemand met zo'n ''voorbeeldfunctie'', nou voor mij is het al lang geen voorbeeld meer. Word steeds ongeloofwaardiger, die politiek in Nederland.

Was ipv Erik, Fatima of Achmed, was het hele verhaal anders geweest.. Had eigenlijk niet anders verwacht van Geert Wilders. Bah, belachelijk dit!
Vind dat de CDA en VVD er goed aan gedaan hebben door zich hier niet mee te bemoeien.

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 18:19

Ik vind het echt een slechte zaak dat hij mag blijven.. Het bevestigt mijn beeld van de ongeloofwaardigheid en onbetrouwbaarheid van Geert Wilders en de PVV.

Moet zeggen dat er op Twitter hele creatieve dingen bedacht worden.
De leukste vind ik 'als Wilders er zo lang over doet om mensen uit te zetten, hebben allochtonen niks te vrezen'. :')

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 18:24

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 19:50

Eefske schreef:
Ik had het wel verwacht. Wilders wil geen taferelen als een kabinet wat valt of een eenmanspartij van Lucassen. Ik vraag me alleen af hoe de PVV achterban hiermee omgaat..

Wilders is ondanks zijn grote mond gewoon een chantabel watje.
Als ze een meerderheid hadden gehad had hij waarschijnlijk anders gehandeld. Ik denk dat de PVV aanhang hier niet blij mee is.
:D

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 19:52

Myca schreef:
Eefske schreef:

Wilders is ondanks zijn grote mond gewoon een chantabel watje.
Als ze een meerderheid hadden gehad had hij waarschijnlijk anders gehandeld. Ik denk dat de PVV aanhang hier niet blij mee is.
:D

Heb je Lucassen net op TV gezien???

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-10 19:54

Is dit nou de nieuwe politiek, alles moet anders, vuist op tafel, geen zachte heelmeesters etc. etc?

Ik snap best dat ie in een moeilijke positie zit met de meerderheid enzo maar je moet toch ergens grenzen trekken en je niet laten corrumperen door de macht? Dat was toch juist de oude politiek?

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 20:18