Marije_jiplover schreef:Kortom, ik geef de postbodes van harte gelijk dat ze staken voor hun toekomst.
In post zit imo geen toekomst.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marije_jiplover schreef:Maar om dan maar openlijk heel hard te gaan balen omdat je zoveel werk te doen hebt, vind ik niet getuigen van sympathie naar je collega's.
Jeudi schreef:Ik geloof dat een aantal functies (zoals teamcoach, postbode plus) volgend jaar komen te vervallen, dus die functies houden wel degelijk op met bestaan maar nog niet nu.
Ik ben heel erg benieuwd wat er donderdag & vrijdag uit de stakingen komt. Volgens mij is er hier amper gestaakt, iedereen die ik heb gesproken had zn post gewoon ontvangen. Dus dan kan de hoeveelheid werk wel meevallen zaterdag.
Volgens mij zijn ze met die wervingsacties alleen op zoek naar mensen die de post willen bezorgen (en misschien ook voorsorteren). Dat is dus een postbezorger. Is het niet zo dat de functie van postbode gewoon verdwijnt?
Jeudi schreef:Aha, ik snap em!
Maar wie gaan er voorsorteren als de functie van postbode vervalt? Want als de bezorgers dat gaan doen, is die functie toch in principe hetzelfde? (of ligt het er dan aan dat het goedkoper gaat?)
plutolover schreef:Marije_jiplover:
ik mag als zaterdagmedwerker best balen! ik snap hun stakingen en ik sta er ook geheel achter!! Maar ik mag best balen dat ik het die zaterdag heel druk ga krijgen. En geloof me het wordt dan een zooitje. dus ik noem het niet oncolegiaal. Maar leuk vind ik het niet.