Asyaa schreef:Ayasha schreef:ja maar ook die raken een keer op en zonder geld kan der niets bijgefokt worden en het voer geraakt ook wel eens op.En dan?
Kanibalisme

Ken er wel een paar die ik op 't vuur zou durven zetten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ayasha schreef:PERENBOOMPIE schreef:Beetje kinderlijke reactie voor zo'n volwassen Topic,maargoed jij komt zelf toch ook niet met een tegenargument waar de burger iets mee kan.
Als de hele wereld plat ligt,ligt Den Haag ook plat hoor,die hoort ook bij de hele wereld namelijk,en die meneren in Den Haag,zoals jij ze noemt(er zitten ook mevrouwen)die krijgen dan ook geen centjes meer uitbetaald van onze belastingcentjes of van hun nevenactiviteitencentjes,misschien dat ze nog wat in een oude sok hebben thuis,maar wat ze op hun spaarbank hebben staan zijn ze dan ook kwijt en hun dure huizen worden ook onverkoopbaar.
Ik laat het oplossen van wereldproblemen liever over aan mensen die er enig verstand van hebben dan in het wilde weg dingen te gaan doen die het hen enkel moeiiljker maakt. Maar als jij denkt dat door de maatschappij op zijn gat te gooien, het sneller opgelost gaat raken... Dan moet je dat vooral doen.
JIJ en ik hebben ook geen centen meer, ik ga niet meer werken als ik niet betaald wordt en de hoge meneren waarschijnlijk ook niet.Daarbij, met wat zouden ze het wel moeten oplossen, die idioten hebben alle banken met het geld plat gegooid. Dan houd het stilaan op.
PERENBOOMPIE schreef:Dat bedoel ik!Lekker achterover leunen en een ander het wereldprobleem laten oplossen wat volgens jou dan niet jouw probleem is?!
Maar wel achter je computertje je wijzende vingertje op andere mensen richten?!Goed bezig!!![]()
Maarja ik moet nu weer aan het werk want er moet tenslotte iemand de economie draaiende houden hé!
PERENBOOMPIE schreef:Nog heel even tot slot en dan moet ik echt aan het werk,anders krijg ik straks geen loon meer!
Even een tipje voor sommigen:
"De Wereld stopt of begint niet alleen bij jouw voor of achtertuin"!![]()
Laters!
PERENBOOMPIE schreef:Ayasha schreef:Ik laat het oplossen van wereldproblemen liever over aan mensen die er enig verstand van hebben dan in het wilde weg dingen te gaan doen die het hen enkel moeiiljker maakt. Maar als jij denkt dat door de maatschappij op zijn gat te gooien, het sneller opgelost gaat raken... Dan moet je dat vooral doen.
JIJ en ik hebben ook geen centen meer, ik ga niet meer werken als ik niet betaald wordt en de hoge meneren waarschijnlijk ook niet.Daarbij, met wat zouden ze het wel moeten oplossen, die idioten hebben alle banken met het geld plat gegooid. Dan houd het stilaan op.
Dat bedoel ik!Lekker achterover leunen en een ander het wereldprobleem laten oplossen wat volgens jou dan niet jouw probleem is?!
Maar wel achter je computertje je wijzende vingertje op andere mensen richten?!Goed bezig!!![]()
Maarja ik moet nu weer aan het werk want er moet tenslotte iemand de economie draaiende houden hé!
PERENBOOMPIE schreef:Nee jammergenoeg hebben ze me nog niet gevraagd,reken maar dat er dan veel koppen gaan rollen maar voor die tijd ik daar de kans voor krijg hebben ze me waarschijnlijk al aan het schavot of op de brandstapel hangen![]()
Maakt mij ook niet uit wat iemand in het dagelijks leven doet,dat kan morgen weer anders zijn,en wanneer er geen geld meer te tellen valt snap ik dat jij daar bang voor bent je baantje dan kwijt te raken.
Maar dat bedoel ik dus,veel mensen zijn bang voor hun eigen hagje,dus dan doen we maar niks want het is voor ons nog redelijk goed zo als het nu is en gaan we maar braaf mee met de rest,houden ons rustig en gedeisd,klagen en mekkeren onder elkaar op een verjaardag of op het werk over hoe het vooral niet moet,steken onze koppen in het zand en als we morgen wakker worden heeft misschien iemand "ons" probleempje wel opgelost.
Zo is het toch of niet?!
Anoeska schreef:Dus als je niets doet, en het overlaat aan mensen die er verstand van hebben, dan blijf je op je luie kont zitten. En ben je er in je werk wel mee bezig om problemen op te lossen en geef je hier je mening, dan ben je bang om je baan kwijt te raken en je eigen hagje aan het reddenVeel keuze blijft er niet over he.
Hanneke84 schreef:
ZEITGEIST II ADDENDUM
Vond ik hier wel in het topic passen.
Stoeptegel schreef:Het systeem valt toch. Zal wel niet na 1 bankrun, maar na meerdere zal het niet lang duren. Het deugt van geen kant en we maken met zn allen een groep bankiers steenrijk zonder dat iemand het doorheeft. Het zit zo in ons denkpatroon dat we ons eigenlijk geen wereld meer zonder geld kunnen voorstellen.
Ik ben benieuwd hoe de wereld eruit zag als er een wet was die verbood geld uit niets te creëren. Heb het altijd al vreemd gevonden dat de dnb geld mag bijdrukken en als je het zelf doet, je strafbaar bent
ranna schreef:Grappig hoe ik toch af en toe iemand voorbij zie komen die snapt dat we in een heel oneerlijk systeem zitten dat zowiezo gedoemd is om te vallen.
@Hanneke, dat is idd een hele goede docu/film maar vrees dat veel mensen de moeite niet zullen nemen er eens voor te gaan zitten. Ik heb hem een paar jaar terug gezien, erg verhelderend.
Stoeptegel schreef:Bij een wereldwijde bankrun valt het inderdaad. Bij 1 niet omdat het krediet internationaal verdeeld wordt.
Ook zonder bankrun kan het gewoon niet anders dan het valt. Schulden kunnen alleen betaald worden van schulden en dit loopt natuurlijk exponentieel op waardoor het onvermijdelijk is dat er een hyperinflatie komt. Ik ben nog benieuwd wat de valutaoorlog tussen de VS en china teweegbrengt op dit gebied.
Citaat:"We can't solve problems by using the same kind of thinking we used when we created them."
ranna schreef:Stoeptegel schreef:Bij een wereldwijde bankrun valt het inderdaad. Bij 1 niet omdat het krediet internationaal verdeeld wordt.
Ook zonder bankrun kan het gewoon niet anders dan het valt. Schulden kunnen alleen betaald worden van schulden en dit loopt natuurlijk exponentieel op waardoor het onvermijdelijk is dat er een hyperinflatie komt. Ik ben nog benieuwd wat de valutaoorlog tussen de VS en china teweegbrengt op dit gebied.
Idd, bankrun of niet, dit systeem is kapot en verrot, al ver over datum.
Wij houden onszelf en elkaar nog steeds dapper voor de gek door te zeggen dat de economie al weer wat aantrekt en alles wel goed komt.
Las gisteren dat de wereldbank terug wil naar de goudstandaard.
Ik geloof niet dat dat gaat lukken, de boel is al te ver doorgeslagen. Men probeert nog dapper het ene gat met het andere te dichten maar dat houdt een keer op.
En als je echt verwacht dat 'mensen die er verstand van hebben' deze zooi gaan oplossen kom je van een hele koude kermis thuis.
Die draaien steeds in hetzelfde kringetje rond in hun hoofd en zoals Einstein al zei:Citaat:"We can't solve problems by using the same kind of thinking we used when we created them."
en dat is precies wat onze 'leiders' doen. Ze doen over en over hetzelfde en verwachten een andere uitkomst
laura1986 schreef:Ik zou het liefst op een (eigen) boerderijtje wonen en zo veel mogelijk zelfvoorzienend leven. Dan ben je gewoon klaar. Hoe te beginnen?