Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Angelita schreef:Ach kom, kijk eens om je heen: opvallend veel kinderen lopen in dunne panty's met korte jurkjes etc. etc. Dan lok je het ontzéttend uit.
Dat de leeftijd waarop kinderen seks hebben steeds lager wordt is een feit en dit is daar o.a. een verklaring voor.
M_D_H schreef:ik had het nu ook over de zigeuners...
en niet over de normale doorsnee roemenen...
dus ja, op je 20ste oma zijn bij de zigeuners wordt als heel normaal daar gezien...
echter omdat deze cultuur minder open is naar buitenstaanders zullen veel mensen dat dan ook niet weten...
logisch dus dat wanneer dit in een ander land gebeurt het meteen in de krant staat
Angelita schreef:Ik heb het er niet over dat ze verkracht worden, maar dat kinderen het tegenwoordig niet vreemd vinden om op hun 13e al met iemand in bed te duiken (vrijwillig dus). Ik snap dat dat zo overkwam, maar dat bedoelde ik niet: kwam totaal niet aan de orde in mijn bericht en is een heel ander onderwerp.
Ik heb het ook niet specifiek over dit meisje, maar over leeftijdsgenootjes (iets ouder) in Nederland.
Tuurlijk doet niet iedere jongen van die leeftijd dat, absoluut niet, maar er zijn er wel een hoop die een jong meisje wel zien zitten en als die er ook makkelijk over denkt (en dat uitstraalt) dan gaat ze wel met hem naar huis.
Mijn bericht was inderdaad vrij generaliserend (ik vind het vrij moeilijk om dingen goed op te schrijven zoals ik bedoel + op internet zijn mensen nogal happig op generaliserende termen terwijl ze helemaal niet zo bedoeld zijn...) maar zo bedoel ik het niet: ik weet ook heus wel dat niet iedereen hetzelfde is, vertel mij wat, maar ik vind het opvallend wat ik om me heen zie en dat is wat ik bedoel te zeggen. (mijn mening geven gaat me in het echt tig keer beter af, laat ik het zo zeggen)
Ik generaliseer niet, zo ben ik niet en dat zou betekenen dat ik totaal de verkeerde studie doe (wat niet zo is).
Sorry dat dat zo overkwam, hebben jullie gelijk in, maar bij deze is het rechtgezet.
Blue_Eyes schreef:Laat maar zitten dan... als je toch niet wilt aannemen wat ik zeg en wat ik daar zelf heb zien gebeuren EN hier in Nederland met Roma heb gezien.
Karin schreef:Ik had het niet beter kunnen zeggen Blue_Eyes.
Als het echt zo normaal was, dan zou het het nieuws niet eens halen.
DeadxStar schreef:Karin schreef:Ik had het niet beter kunnen zeggen Blue_Eyes.
Als het echt zo normaal was, dan zou het het nieuws niet eens halen.
Wat in een ander land normaal is, hoeft hier toch niet normaal te zijn?
Als alles overal normaal zou zijn, zou er weinig nieuws zijn.
Angelita, met jou ben ik het totaal niet eens.
Dat gelul over dat uitlokken altijd, ook al loop je naakt over straat, lok je nog niets uit, aangezien iedereen van je af moet blijven!
Angelita schreef:Ik heb het er niet over dat ze verkracht worden, maar dat kinderen het tegenwoordig niet vreemd vinden om op hun 13e al met iemand in bed te duiken (vrijwillig dus). Ik snap dat dat zo overkwam, maar dat bedoelde ik niet: kwam totaal niet aan de orde in mijn bericht en is een heel ander onderwerp.
Angelita schreef:Als je verder leest dan je neus lang is dan kun je zien wat ik precies bedoel, ''uitlokken'' was een ongelukkig gekozen woord. Ik bedoel ermee dat sommige meisjes uitstralen dat ze er wel zin in hebben en zo dat slag jongens aantrekken. En dat ik daarom niet opkijk van zulke berichten.
Staat daarna netjes aangegeven, had je gewoon zelf kunnen lezen hoor.