Tienjarig meisje baart kind

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 13:03

Sta hier niet zo van te kijken eigenlijk... En verwacht exact dezelfde verhalen (meisjes van 12/13) binnenkort in Nederland. Als je kijkt hoe die meisjes zich gedragen en kleden, ze stralen grotendeels allemaal uit dat ze genëukt willen worden (tja onzekerheid he... en ''oh ik ben al zoooo volwassen'') en tja dat willen die jongens van 17/18 wel want het is lekker makkelijk en strak.

Nee dit soort verhalen kijk ik niet zo van op, ben het er absoluut niet mee eens en vind het ook ronduit belachelijk hoe veel ouders hun meisjes gekleed laten gaan (wat wil je nou? dat je kind zich met seksuele dingen bezig houdt?), maar zo is het tegenwoordig nou eenmaal: Nederland is véél te tolerant.

Als ik later een kleine meid heb gebeurt dat in ieder geval niet, er zijn al genoeg dames die achter de ramen staan en zich zo kleden, dat hoeft een fatsoenlijke jongedame niet te doen. (niets tegen prostituees hoor, probeer alleen een punt te maken)

Karin

Re: Tienjarig meisje baart kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 13:07

Ook zo heerlijk kort door de bocht. :)

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 13:08

Pardon? Als je iets over iemand zegt dan is het wel zo netjes om het toe te lichten, anders pas je zelf ook mooi bij je opmerking. ;)

Dit is wat ik op dit moment zie gebeuren, daar is niets ''kort aan de bocht'' aan.........

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 13:10

Jouw bericht staat bol van de generalisaties en aannames. Mag duidelijk zijn dat dát kort door de bocht is.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 13:13

Ach kom, kijk eens om je heen: opvallend veel kinderen lopen in dunne panty's met korte jurkjes etc. etc. Dan lok je het ontzéttend uit.

Dat de leeftijd waarop kinderen seks hebben steeds lager wordt is een feit en dit is daar o.a. een verklaring voor.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 13:16

Laatst bijgewerkt door Karin op 05-11-10 13:17, in het totaal 1 keer bewerkt

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 13:17

ik vind dat ook behoorlijk kort door de bocht...
sorry hoor :n
er staat nergens een foto van hoe dit meisje zich kleed, wie ben jij dan om te zeggen dat het daardoor komt?
en overdat kleden is echt bullshit...
er zijn maar heel weinig kinderen die zich echt hoerig kleden,
kan natuurlijk net zijn dat jij die allemaal ziet lopen,
maar hier zie je ze vrijwel niet...
het enige wanneer ik me eens achter de oren krab is met het stappen, maar he dan nog...
iemand heeft met zijn tengels van je lijf af te blijven, ook al loop ik desnoods naakt over straat dan nog heeft niemand aan mijn lijf te zitten!!

bovendien vind ik het echt not done dat jij zo over jongens praat
sorry hoor, maar niet iedereen is zo als jij denkt, mischien lopen al die jongens die zo denken wel allemaal wederom bij jou in de buurt :j

je praat als of je neit eens weet waar het om gaat en hoe het allemaal werkt in de wereld!!

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 13:18

Angelita schreef:
Ach kom, kijk eens om je heen: opvallend veel kinderen lopen in dunne panty's met korte jurkjes etc. etc. Dan lok je het ontzéttend uit.

Dat de leeftijd waarop kinderen seks hebben steeds lager wordt is een feit en dit is daar o.a. een verklaring voor.

wtf?
niemand lokt wat uit als hij gewoon over straat loopt niemand...
iemand heeft met zijn tengels van je af te blijven...
nomaals je generaliseert en scheert iedereen over een kam :(

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 13:20

M_D_H schreef:
ik had het nu ook over de zigeuners...
en niet over de normale doorsnee roemenen...
dus ja, op je 20ste oma zijn bij de zigeuners wordt als heel normaal daar gezien...
echter omdat deze cultuur minder open is naar buitenstaanders zullen veel mensen dat dan ook niet weten...
logisch dus dat wanneer dit in een ander land gebeurt het meteen in de krant staat :j

Dan is het nog steeds niet waar. Ik ben erg goed bekend met de Roma en ook daar is op je 20ste oma zijn echt erg extreem. Op je 30ste ben je wel al oma van een of twee kleinkinderen, dat dan weer wel. Maar 20, echt niet.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 13:23

Ik heb het er niet over dat ze verkracht worden, maar dat kinderen het tegenwoordig niet vreemd vinden om op hun 13e al met iemand in bed te duiken (vrijwillig dus). Ik snap dat dat zo overkwam, maar dat bedoelde ik niet: kwam totaal niet aan de orde in mijn bericht en is een heel ander onderwerp.

Ik heb het ook niet specifiek over dit meisje, maar over leeftijdsgenootjes (iets ouder) in Nederland.

Tuurlijk doet niet iedere jongen van die leeftijd dat, absoluut niet, maar er zijn er wel een hoop die een jong meisje wel zien zitten en als die er ook makkelijk over denkt (en dat uitstraalt) dan gaat ze wel met hem naar huis.

Mijn bericht was inderdaad vrij generaliserend (ik vind het vrij moeilijk om dingen goed op te schrijven zoals ik bedoel + op internet zijn mensen nogal happig op generaliserende termen terwijl ze helemaal niet zo bedoeld zijn...) maar zo bedoel ik het niet: ik weet ook heus wel dat niet iedereen hetzelfde is, vertel mij wat, maar ik vind het opvallend wat ik om me heen zie en dat is wat ik bedoel te zeggen. (mijn mening geven gaat me in het echt tig keer beter af, laat ik het zo zeggen :+ )

Ik generaliseer niet, zo ben ik niet en dat zou betekenen dat ik totaal de verkeerde studie doe (wat niet zo is). ;)
Sorry dat dat zo overkwam, hebben jullie gelijk in, maar bij deze is het rechtgezet.

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 13:24

Schrok me rot toen ik het las,
Vader van het kind is 13 en ondertussen gedumpt door de moeder dat had ik gelezen 2 dagen terug?
Vind dit gewoon echt niet normaal 10 jaar en dan al een kind :n

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 13:24

toen ik in ierland was(ook zigeuners, maar mischien een net wat ander tak dan de roma, kan )
zijn we bij tinkers wezen kijken, en daar werd dus echt door die zigeuners verteld dat kinderen rond hun 10de uitgehuwelijkt werden(als ze pech hadden en ze waren al ongesteld geweest dan waren ze ook al zwanger)
en veel jonge moeders van 20, hadden hun 10 jarige kind die dan ook al uitgehuwelijkt en zwanger was :j
dus je hebt gelijk, 20 klopt niet... 21 wel :j

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 13:26

Laat maar zitten dan... als je toch niet wilt aannemen wat ik zeg en wat ik daar zelf heb zien gebeuren EN hier in Nederland met Roma heb gezien. :)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 13:26

Angelita schreef:
Ik heb het er niet over dat ze verkracht worden, maar dat kinderen het tegenwoordig niet vreemd vinden om op hun 13e al met iemand in bed te duiken (vrijwillig dus). Ik snap dat dat zo overkwam, maar dat bedoelde ik niet: kwam totaal niet aan de orde in mijn bericht en is een heel ander onderwerp.

Ik heb het ook niet specifiek over dit meisje, maar over leeftijdsgenootjes (iets ouder) in Nederland.

Tuurlijk doet niet iedere jongen van die leeftijd dat, absoluut niet, maar er zijn er wel een hoop die een jong meisje wel zien zitten en als die er ook makkelijk over denkt (en dat uitstraalt) dan gaat ze wel met hem naar huis.

Mijn bericht was inderdaad vrij generaliserend (ik vind het vrij moeilijk om dingen goed op te schrijven zoals ik bedoel + op internet zijn mensen nogal happig op generaliserende termen terwijl ze helemaal niet zo bedoeld zijn...) maar zo bedoel ik het niet: ik weet ook heus wel dat niet iedereen hetzelfde is, vertel mij wat, maar ik vind het opvallend wat ik om me heen zie en dat is wat ik bedoel te zeggen. (mijn mening geven gaat me in het echt tig keer beter af, laat ik het zo zeggen :+ )

Ik generaliseer niet, zo ben ik niet en dat zou betekenen dat ik totaal de verkeerde studie doe (wat niet zo is). ;)
Sorry dat dat zo overkwam, hebben jullie gelijk in, maar bij deze is het rechtgezet.

ja okey daar heb je dan ook wel gelijk in...
ik was idd ook happig, maar komt ook omdat dat onderwerp nog al gevoelig ligt zeg maar

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 13:27

Als mensen tot in het extreme gaan generaliseren wordt het er over het algemeen idd niet gezelliger op. ;)

Rechtzetting aanvaard, Angelita. :)

Moet je niet ineens je bericht gaan verwijderen, Danielle.
Laatst bijgewerkt door Karin op 05-11-10 13:28, in het totaal 2 keer bewerkt

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 13:27

Blue_Eyes schreef:
Laat maar zitten dan... als je toch niet wilt aannemen wat ik zeg en wat ik daar zelf heb zien gebeuren EN hier in Nederland met Roma heb gezien. :)

zoals ik al zei, kan wat je zegt hoor, maar bij die zigeuners waar ik was was het zoals ik zei :j
maar ook daar kan een cultuur verschil in zitten :j

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 13:51

Karin schreef:
Ik had het niet beter kunnen zeggen Blue_Eyes.

Als het echt zo normaal was, dan zou het het nieuws niet eens halen.

Wat in een ander land normaal is, hoeft hier toch niet normaal te zijn?
Als alles overal normaal zou zijn, zou er weinig nieuws zijn.

Angelita, met jou ben ik het totaal niet eens.
Dat gelul over dat uitlokken altijd, ook al loop je naakt over straat, lok je nog niets uit, aangezien iedereen van je af moet blijven!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 13:54

Als het in dat andere land echt zo normaal is, dan hadden zulke berichten uit die landen toch al veel eerder en veel vaker het nieuws gehaald? Dit meisje is dan toch niet de allereerste of een van de zeer weinigen die het overkomt?

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 13:56

mischien wel de eerste die er mee naar het ziekenhuis komt?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 13:59

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 14:13

DeadxStar schreef:
Karin schreef:
Ik had het niet beter kunnen zeggen Blue_Eyes.

Als het echt zo normaal was, dan zou het het nieuws niet eens halen.

Wat in een ander land normaal is, hoeft hier toch niet normaal te zijn?
Als alles overal normaal zou zijn, zou er weinig nieuws zijn.

Angelita, met jou ben ik het totaal niet eens.
Dat gelul over dat uitlokken altijd, ook al loop je naakt over straat, lok je nog niets uit, aangezien iedereen van je af moet blijven!

Als je verder leest dan je neus lang is dan kun je zien wat ik precies bedoel, ''uitlokken'' was een ongelukkig gekozen woord. Ik bedoel ermee dat sommige meisjes uitstralen dat ze er wel zin in hebben en zo dat slag jongens aantrekken. En dat ik daarom niet opkijk van zulke berichten.

Staat daarna netjes aangegeven, had je gewoon zelf kunnen lezen hoor. ;)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 18:20

Moderatoropmerking:
Zojuist heb ik een aantal off topic posten verwijderd. Graag on topic blijven. Mocht het niet mogelijk blijven om op een normale manier over dit onderwerp te discusseren dan zal een slotje volgen.

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 18:48

Angelita schreef:

Dat zal wel meevallen denk ik,
ik ben 13 en het lijkt mij niet normaal om dat al te doen hoor, ook niet over 2 jaar ;)
En ik weet zeker dat niemand dat uit mn klas, andere vriendinnen dat ook normaal vind !

ff on;
Wat verschrikkelijk, |(
dat kan echt niet hoor,
:(

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 19:18

Angelita schreef:
Als je verder leest dan je neus lang is dan kun je zien wat ik precies bedoel, ''uitlokken'' was een ongelukkig gekozen woord. Ik bedoel ermee dat sommige meisjes uitstralen dat ze er wel zin in hebben en zo dat slag jongens aantrekken. En dat ik daarom niet opkijk van zulke berichten.

Staat daarna netjes aangegeven, had je gewoon zelf kunnen lezen hoor. ;)

Ja, en nog ben ik het er dan niet mee eens ;) Dat had ik nl allang gelezen.
Ja, misschien zien sommige (jonge) meisjes eruit als een eh, del of wat dan ook..
Maar dan nog moet je als jongen/man ook beter nadenken. Dan ben je namelijk ook niet helemaal fris!

Nietactief1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 20:36

Sneu voor het meisje.
:(:)