Angela Merkel:Multiculturele samenleving is volkomen mislukt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Is in Nederland de multi-culti samenleving ook mislukt?

Ja
116 (78%)
Nee
31 (21%)

Totaal aantal stemmen: 147

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 19:15

Electra63 schreef:
Je zal wat betreft dat neerknuppelen of eruit flikkeren, toch ergens een grens moeten trekken?
Ik neem aan dat als je door rood licht loopt, je wel mag blijven?
Dus waar ga je een grens trekken?
Al betwijfel ik dat.
Als ik berichten van bepaalde bokkers hier lees, is men de meeste buitenlanders (of mensen van buitenlandse afkomst) liever gisteren al kwijt dan vandaag.

Ik denk dat het niet alleen voor buitenlanders geld hoor. Tenminste hier niet. Of t nou n allochtoon of autochtoon is, interesseert me geen hol, zolang ze maar (hard!) aangepakt worden, zodat ze t de volgende keer wel laten. En nee ik heb het niet over oversteken bij rood licht. Wel bij drugshandel/mishandelingen/herhaaldelijke overlast/ enzovoorts.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 19:16

@ Electra63: Die grens is al lang beschreven. Daar hoeven we niet over te discussieren.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 19:22

Electra63 schreef:
Je zal wat betreft dat neerknuppelen of eruit flikkeren, toch ergens een grens moeten trekken?
Al betwijfel ik dat.
Als ik berichten van bepaalde bokkers hier lees, is men de meeste buitenlanders (of mensen van buitenlandse afkomst) liever gisteren al kwijt dan vandaag.

Ik weet niet of je mij bedoelt naar aanleiding van mn laatste posts...maar ik ben zelf ook (half) van buitenlandse afkomst, dus ik kan zeggen dat dat voor mij niet op gaat. Maar ik vind absoluut dat er veel harder opgetreden moet worden.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 19:24

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 19:25

kanniet schreef:
@ Electra63: Die grens is al lang beschreven. Daar hoeven we niet over te discussieren.

Nou, ik weet anders nog steeds die grens niet. Aanpassen aan onze cultuur?
En voor wie geldt dat neerknuppelen en eruit flikkeren?
Ook voor kinderen van gemengde koppels?
3e / 4e generatie?
Of als je een Burka draagt?

IMO is iedereen gelijk. Of ik nu beroofd word door een Marokkaan, een Nederlander of een Spanjaard?
Er moet (streng) gestrafd worden, maar wel voor iedereen dezelfde straf.
Alleen illegalen kan je, na de straf, uitzetten.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 19:26

Charlie_P schreef:
Electra63 schreef:
Al betwijfel ik dat.

Ik weet niet of je mij bedoelt naar aanleiding van mn laatste posts...maar ik ben zelf ook (half) van buitenlandse afkomst, dus ik kan zeggen dat dat voor mij niet op gaat. Maar ik vind absoluut dat er veel harder opgetreden moet worden.

Nee, Jantergouw heeft het over neerknuppelen en eruit flikkeren.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 19:31

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 19:38

Wat jij vind is hier niet relevant. De feiten spreken voor zich.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 20:54

Electra63 schreef:
kanniet schreef:

Ik vind dit onzin.
Als Argentijn of Griek behoudt je ook altijd je identiteit, ook al ben je genaturaliseerd tot Nederlander.

Wat direct al een vorm van ongelijkheid is, want als Nederlander zijnde ben je verplicht om afstand te doen van je Nederlandse identiteit als je een ander paspoort neemt. Buitenlanders mogen wel 2 paspoorten hebben, Nederlanders niet.

Electra63

Re: Angela Merkel:Multiculturele samenleving is volkomen mislukt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 20:59

ik denk dat er heel veel buitenlanders zijn, die heel graag van hun "andere" paspoort af willen. Het heeft nl. ook veel nadelen, denk aan bijv. de dienstplicht.
Dat wij Nederlanders niet 2 paspoorten kunnen hebben, daar kunnen bijv. de Grieken of Argentijnen niets aan doen.

Mariss

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 23:32

Nicolletje schreef:
Mariss schreef:
De volgende generatie zal wel degelijk een verandering zijn, omdat de ouders van die kinderen wel in de maatschappij meedraaien en de taal spreken. Nee natuurlijk zal niet in een keer alles goed zijn, maar dat zal wel een verandering teweeg brengen.

Het tegendeel is waar. We zijn al met de derde generatie bezig. Dus de ouders van de huidige kinderen zijn al hun hele leven in Nederland.

Citaat:
„Er zit hier gewoon een heel grote groep criminele vaders. Deze factor wordt zelden genoemd in het verhaal”, zegt procesmanager van de gezinsbezoekers Mourad Taimounti van Stichting Aanpak Overlast Amsterdam. „Die criminele vader weet: misdaad loont heel erg in Nederland. Je verdient bakken met geld met de drugshandel en de pakkans is vrijwel nihil. Dat zijn de vaders die je in je gezicht uitlachen als je ze vertelt dat hun zoon zijn school moet afmaken.”

http://www.nrc.nl/opinie/article2249910 ... Marokkanen

Deel van de allochtonen, niet allemaal. Ik geloof dat dat in het topic nogal eens vergeten wordt.

Criminelen moeten natuurlijk hard aangepakt worden, maar dat geld ook voor autochtone criminelen. Misdaad mag niet lonen, en moet zo mogelijk voorkomen worden. Maar helpt alleen hard optreden daarmee? Ik denk dat dat niet genoeg is.

Maar mensen moeten ook eens kijken naar wat er wel goed gaat. Zo zijn veel allochtone burgers kleine ondernemers. Kijk maar naar de vele groentenwinkels, supermarktjes, snackbars, retaurantjes, klusbedrijven.. Dat zijn geen verkeerde dingen, maar juist heel positief!
Ook is het zo dat steeds meer allochtonen naar het hoger onderwijs gaan. Ook vrouwen. Het zijn kleine stapjes, maar er is vooruitgang.

Natuurlijk zijn er veel problemen, maar ik wil gewoon één ding duidelijk maken en dat is dat niet alles slecht is. Deze mensen hebben het meestal niet altijd even makkelijk, leven aan de onderkant van de samenleving en in die laag is sowieso een stuk meer criminaliteit! Ligt dit aan de godsdienst, of de cultuur, of heeft ook met het gevoel van geen kans te hebben te maken? Ik zeg niet dat dit het goed praat en dat allemaal lieverdjes zijn, maar je moet naar de oorzaken kijken om met oplossingen te kunnen komen. Simpel hard straffen en optreden gaat niet werken voor een probleem als dit. En eruit gooien is gewoon waanzin. De derde generatie, zoals eerder genoemd, zijn officieel al geen allochtonen meer.

Maar ik vind 1 ding wel heel belangrijk? Kennen jullie marokkanen, surinamers, antillianen, turken, polen of afghanen? Want veel mensen die dat doen hebben de neiging om te zeggen 'Maar jij bent niet zo'. Nee, de meerderheid is niet zo. Het is een probleem, maar niet een probleem van alle immigranten. Een probleem wat de multiculturalisering zo moeilijk maakt is de integratie van de allochtone groepen in de maatschappij. En dat probleem ligt aan beiden kanten, en om dat te verbeteren moeten we aanpakken. Welke manier weet ik niet zeker, maar dat het nodig is wel. Begrijp namelijk wel dat allochtonen dubbel zo hard moeten knokken voor een plekje tussen de autochtonen, en dat is ook onze schuld.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 23:42

Marriss, _/-\o_

Je verwoordt het prima, ik ben het helemaal met je eens.
Ik woon in een multi-culti-wijk met heel veel plezier en op mijn werk zijn veel werknemers en cliënten van buitenlandse afkomst.
Ik heb zelden problemen. Ik erger me wel eens, maar dat doe ik ook wel eens aan Nederlanders.
Mijn schoonvader is Griek en twintig jaar geleden al werd er op verjaardagen/feestjes veel gepraat over de last van buitenlanders en dan werd er tegen mijn schoonvader ook altijd gezegd: dat geldt niet voor jou hoor, want jij werkt tenminste en praat Nederlands :Z .

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 08:10

Electra63 schreef:
ik denk dat er heel veel buitenlanders zijn, die heel graag van hun "andere" paspoort af willen. Het heeft nl. ook veel nadelen, denk aan bijv. de dienstplicht.
Dat wij Nederlanders niet 2 paspoorten kunnen hebben, daar kunnen bijv. de Grieken of Argentijnen niets aan doen.

Dat kun je ook anders zien: Geen nederlands paspoort geven aan mensen die een ander al/nog hebben is ook een mogelijkheid, en dáár kan Nederland wél iets aan doen. Gelijkheid voor iedereen in Nederland. Een nederlands paspoort niet combineren met een anderlands. Ik durf te stellen dat dan opeens veel mensen wél afstand kunnen doen van hun anderlands paspoort. Dat meerdere anderlanders geen afstand mogen/kunnen/willen doen is van oorsprong geen nederlands probleem, maar Nederland heeft het in het verleden wel tot het zijne gemaakt door dit toe te staan. En dat is, naar nu blijkt, geen goede zet geweest. Wat mij betreft is het nu de tijd om de zaken te veranderen.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-10 08:54

@Kanniet

Zo denk ik er ook over.
Als we iedere keer maar weer onze wetten en regels aanpassen aan anderen, dan is het eind zoek.
Het zou andersom moeten zijn, precies zoals jij voorstelt.

Die Turkse vrouwenhandelaar (Saban Baran) die naar Turkije gevlucht was, kon dat alleen doen omdat zijn Nederlands paspoort weliswaar in beslag genomen was door justitie, maar hij had zijn Turks paspoort nog en kon zodoende makkelijk wegkomen. Dat soort dingen vermijd je ook als iedereen maar één paspoort heeft.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 12:02

Nee, met maar één paspoort is het onmogelijk voor een crimineel om Nederland te ontvluchten. :D
Een beetje crimineel heeft contacten die hem zo aan valse paspoorten helpen.
Sterker, in Nederland was altijd handel in gestolen paspoorten.

Nicolletje schreef:
Mariss schreef:
De volgende generatie zal wel degelijk een verandering zijn, omdat de ouders van die kinderen wel in de maatschappij meedraaien en de taal spreken. Nee natuurlijk zal niet in een keer alles goed zijn, maar dat zal wel een verandering teweeg brengen.

Het tegendeel is waar. We zijn al met de derde generatie bezig. Dus de ouders van de huidige kinderen zijn al hun hele leven in Nederland.

Citaat:
„Er zit hier gewoon een heel grote groep criminele vaders. Deze factor wordt zelden genoemd in het verhaal”, zegt procesmanager van de gezinsbezoekers Mourad Taimounti van Stichting Aanpak Overlast Amsterdam. „Die criminele vader weet: misdaad loont heel erg in Nederland. Je verdient bakken met geld met de drugshandel en de pakkans is vrijwel nihil. Dat zijn de vaders die je in je gezicht uitlachen als je ze vertelt dat hun zoon zijn school moet afmaken.”

http://www.nrc.nl/opinie/article2249910 ... Marokkanen

Bijzonder selectief hoe je dit dan weer quote Nicolletje.

Dit is ook erg interessant omdat het aantoont dat ouders bij de problemen betrekken de juiste weg lijkt te zijn:

Citaat:
Half juli 2008 maakten de politie en het stadsdeel Slotervaart bekend dat de overlast van vrijwel alle straatgroepen in Amsterdam flink was afgenomen, juist in de stadsdelen waar de straatcoaches actief waren. In heel Amsterdam was er een daling van 33 procent, maar in Slotervaart waar de straatcoaches en de gezinsbezoekers op aandringen van Marcouch als eerste actief werden, was er sprake van een daling van zelfs bijna vijftig procent.

„Er is eigenlijk een heel nieuwe beweging op gang gekomen in Slotervaart”, constateerde Ahmed Marcouch toen ik hem vorig jaar sprak. „Nieuwe bewoners die graag de eigen verantwoordelijkheid willen nemen. Niet van die geïnstitutionaliseerde clubs, maar gewone burgers. Op een deel van de scholen is de situatie aan het verbeteren. De aanpak met de straatcoaches en de gezinsbezoekers is inmiddels door zes andere stadsdelen overgenomen en willen ze in de hele stad invoeren. Toezicht, handhaving en het aanspreken van ouders is inmiddels een normale gang van zaken geworden. De aanpak van de politie, gericht op rechercheren van de criminele groepen, lijkt te werken. Er is een duidelijke afname van de criminaliteit in de wijk. We zijn er nog lang niet, maar het begint te komen.”

Maar helaas wordt verderop in het artikel aangetoond dat verderop in het systeem, bij het strafrecht, grote steken vallen.
Jongeren hebben behoefte aan duidelijkheid, lik op stuk beleid en een hardere ontmoediging, niet aan een half jaar op straf wachten die dan nauwelijks iets voorstelt. Iedere ouder van een jongere weet dat, maar kennelijk zitten er in de politiek geen ouders en bij justitie ook niet.
En bij die vorige generatie hadden ze dat blijkbaar ook nog niet door. Trouwens als er in de tweede generatie al problemen waren, is het niet verwonderlijk dat in de derde generatie die problemen doorgegeven worden, voor zover ze lonend waren. En misdaad loont.

Dat het niet 'vanzelf' zal oplossen dat ben ik met je eens Nicolletje, zoals je ook in de onderlaag van de Nederlandse maatschappij groepen mensen hebt die niet 'vanzelf' een betere toekomst zullen krijgen, maar wel degelijk begeleiding nodig hebben om school af te maken en niet op het slechte pad te komen.

Bij allochtonen komen daar nog problemen bij: het inhuwelijken van buitenlandse meisjes in iedere nieuwe generatie. Maar dat is toch al veel moeilijker geworden?

En grote groepen allochtonen die bij elkaar terechtkomen veroorzaakt gettovorming, ook een absolute integratie no-go, omdat het leidt tot steun zoeken bij de eigen identiteit in plaats van je open te stellen, en omdat het tot angst leidt bij de autochtone bevolking.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 12:03

Maris: +:)+

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 12:17

Electra63 schreef:
Al betwijfel ik dat.

Electra63 schreef:
Charlie_P schreef:

Nee, Jantergouw heeft het over neerknuppelen en eruit flikkeren.

Waar dan?
Ergens zei Jantergouw dat dat neerknuppelen niet van hem kwam, maar die post kan ik niet terugvinden?

Zijn er posts verdwenen uit deze draad zonder dat dat even netjes is gemeld of zo?

Ik stoor me er toch wel een beetje aan.

Ik vind het trouwens erg onoverzichtelijk discussieren zo met al die verschillende onderwerpen die op hetzelfde neerkomen.
Eerder was er een centraal topic over Wilders/integratie/alles wat daaromheenhangt. Misschien een idee dat topic gewoon te heropenen of een nieuw te starten?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 12:41

randalinpony schreef:
Maar helaas wordt verderop in het artikel aangetoond dat verderop in het systeem, bij het strafrecht, grote steken vallen.

Dus waarom zou ik dat andere dan erbij quoten, als het toch niet helemaal het resultaat heeft opgeleverd.
Ik wil hiermee zeggen: we geven wel de rotjochies de schuld, maar het is niet alléén hun schuld, er zit een heel systeem van fouten achter.
Zolang dat systeem zo blijft bestaan, integreren ze nooit.

Jan heeft het volgens mij ooit een gehad over dat de politie in Barcelona daadwerkelijk overlastgevers neerknuppelt als het moet, ipv. aan ze vraagt: "jongens, alles goed hier? We zorgen toch niet voor overlast he?"

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 13:02

Ik weet inmiddels de strekking van de verwijderde post en nee, gaat niet over wat jij nu aanhaalt Nicolletje. :x
Snap wel waarom die weg is.

Maar zet het dan even in een groene hulk!

En wat je eerste opmerkingen betreft: je hebt helemaal gelijk: het systeem moet anders. Maar dan moet je wel het deel dat werkt intact laten, en inzetten op het stukje dat níet werkt.

Alleen maar weer focussen op 'de criminele buitenlander' helpt niet om het systeem op de juiste manier te laten veranderen. :)

En het is mij duidelijk dat jij ook bent geinteresseerd in constructieve oplossingen, wat dat betreft heb je veel zinnigs geschreven in de begintijd van de politieke draden, zeg maar. Alleen lijkt het nu soms dat je bewust de reactionaire kant opzoekt en dat begrijp ik dan weer niet.

Er hebben zoveel mensen in deze draden gepost die wel degelijk voor hard optreden waren, voor sneller en harder ingrijpen. Maar die aan de andere kant vonden dat je deze mensen óók moest begeleiden, want kennelijk is er een groep die dat nodig heeft. Veel van die mensen zijn op zeker moment gestopt met posten.
Alles was gezegd, we blijven in cirkels praten. Wel Wilders, niet Wilders...

De ogen sluiten voor de problemen hoeft niet maar je hoeft ze ook niet uit hun verband te rukken want dat maakt de oplossing ervoor alleen maar moeilijker.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 13:35

randalinpony schreef:
En het is mij duidelijk dat jij ook bent geinteresseerd in constructieve oplossingen, wat dat betreft heb je veel zinnigs geschreven in de begintijd van de politieke draden, zeg maar. Alleen lijkt het nu soms dat je bewust de reactionaire kant opzoekt en dat begrijp ik dan weer niet.

Omdat ik de hele tijd aangevallen werd. Als mensen reageren met "bah, ik reageer niet op jouw posts" of "jij hebt toch een hekel aan alle moslims" dan ga ik niet mijn best doen om enorm zinnig te schrijven eerlijk gezegd.
Dan geef ik inderdaad 'een reactie'.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 13:49

Nicolletje schreef:
randalinpony schreef:

Omdat ik de hele tijd aangevallen werd. Als mensen reageren met "bah, ik reageer niet op jouw posts" of "jij hebt toch een hekel aan alle moslims" dan ga ik niet mijn best doen om enorm zinnig te schrijven eerlijk gezegd.
Dan geef ik inderdaad 'een reactie'.

Dat is dan bijzonder jammer voor het inhoudelijke gehalte van deze draden, en ik vind het ook erg jammer voor de mensen die wel proberen nog inhoudelijk te reageren en de beide kanten van het verhaal in ogenschouw te nemen. Hoewel de meesten daarvan al uit de draden vertrokken zijn, ook jammer. :)

Voor of tegen is een beetje simplistisch in een discussie als deze en het leidt dan ook regelmatig tot behoorlijk absurde uitspraken.

Persoonlijke aanvallen zie ik eerder als zwaktebod. Kennelijk is inhoudelijk weerleggen dan toch een bruggetje te ver. Haast een compliment eigenlijk. :D *D :')

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 17:15

Interessant nadenk-stukje:

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2672/Wet ... jken.dhtml
Citaat:
Elke week op VKGeschiedenis.nl: een column over het actuele verleden. Deze week: Peter Giesen over de parallellen tussen de Deense geschiedenis en de onze.
KOPENHAGEN - Wie zich verdiept in de geschiedenis van andere landen, kijkt al snel naar Amerika, Engeland, Frankrijk of Duitsland. Dat is logisch: Napoleon of Bismarck hebben meer glamour dan J.C. Christensen, de belangrijkste politicus in het 19de eeuwse Denemarken.

Toch is het jammer. We zouden meer moeten weten van de geschiedenis van België, Noorwegen of Denemarken, kleine landen die net als Nederland overeind proberen te blijven in het spel der grootmachten, die een weg moeten vinden in een wereld waar ze zelf maar weinig invloed op kunnen uitoefenen.

Een paar weken geleden was ik voor een reportage in Kopenhagen. Ik kocht A Short History of Denmark in the 20th Century van Bo Lidegaard. Het is een boek zonder al te veel drama. Bloed vloeit er nauwelijks, zelfs niet in de Tweede Wereldoorlog. In april 1940 gaven de Denen zich zonder slag of stoot over aan de Duitsers, later werden de Deense Joden in een spectaculaire ontsnappingsactie naar Zweden geëvacueerd.

Toch is het fascinerende kost, voor wie de Nederlandse geschiedenis een beetje kent. Allerlei patronen uit de vaderlandse geschiedenis zijn ook in Denemarken zichtbaar. Een weinig krijgshaftige natie die uit alle macht neutraal probeert te blijven. De Denen gingen nog iets verder met hun afkeer van geweld als de Nederlanders, zoals in 1940 bleek. Misschien was dat wel zo verstandig, zoals oud-NIOD-directeur Hans Blom ooit opmerkte. Wat heeft mei 1940 ons opgeleverd, behalve duizenden doden, een verwoest Rotterdam en een handjevol heroïsche verhalen?

Ook de zeer recente geschiedenis van Nederland en Denemarken leent zich voor een interessante vergelijking. Sinds 2001 hebben de Denen een minderheidskabinet van liberalen en conservatieven, gedoogd door populisten. De Deense immigratiewetgeving is nu de strengste van Europa. Veel 'Deense' maatregelen zijn overgenomen in het regeerakkoord van CDA en VVD, zoals de verhoging van de leeftijdsgrens voor gezinshereniging tot 24 jaar.

Een interessant verschil is het gebrek aan onvrede in de Deense samenleving. De 'opstand der burgers' onder leiding van Pim Fortuyn in 2002 is vaak verklaard uit onvrede met de samenleving in het algemeen en de politieke klasse in het bijzonder.

In Denemarken wonnen de populisten echter zonder die onvrede over het politieke systeem. Dat sluit aan bij recente wetenschappelijke denkbeelden, bijvoorbeeld van de vooraanstaande Nederlandse populisme-expert Cas Mudde. Hij vindt dat populisme te vaak wordt verklaard uit duistere of afgeleide motieven, zoals angst en onzekerheid. In werkelijkheid onderscheiden populistische kiezers zich nauwelijks van die van andere partijen. Uit Deens onderzoek blijkt ook dat zij helemaal geen 'verliezers' van de globalisering zijn, zoals vaak is geopperd. De werkelijkheid is veel simpeler. Mensen kiezen voor populisten omdat ze het eens zijn met hun standpunten, bijvoorbeeld dat er te veel buitenlanders zijn.

Interessant is ook dat de Deense sociaaldemocraten en groenen hebben beloofd dat zij de strenge immigratiewetgeving in stand zullen houden als zij weer aan het bewind mochten komen. Dat brengt me op een wat onbehaaglijke gedachte. Is het populisme niet een breekijzer? Misschien durven de mainstream-partijen nu pas maatregelen te nemen die voorheen taboe waren, omdat ze de populisten de schuld kunnen geven. En zijn Nederlanders anders dan Denen? Of zijn ook linkse Nederlanders stiekem blij met de harde aanpak van immigratie?

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 18:04

Fijn dat er enkele aanstootgevende posts zijn verwijderd, dank aan de mods. Misschien wel handig om dit even te melden in het topic met een groene modbalk anders wordt het erg onduidelijk voor de discussie?

Mariss ik kan me erg vinden in je post, sterke uiteen gezet..

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 19:41

Het vervelende van berichten verwijderen zonder groene hulk, is dat er dan mensen zijn die het bagetaliseren.
En dat er dan ook nog bokkers zijn die het in twijfel trekken. Ik weet wat ik gelezen heb.
Maar, ik heb mijn zegje gedaan, ik kap voorlopig weer met deze topics want wat ik gelezen heb (en weer verwijderd is) vind ik te gek voor woorden. Ik noem dit niet discussiëren, maar generaliseren, discrimineren en haat zaaien.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 19:48

CtjeLief schreef:
Fijn dat er enkele aanstootgevende posts zijn verwijderd, dank aan de mods. Misschien wel handig om dit even te melden in het topic met een groene modbalk anders wordt het erg onduidelijk voor de discussie?

Bij dezen, nu de hele situatie is zojuist achter de schermen afgerond.

Moderatoropmerking:
Ik heb inderdaad een aantal berichten verwijderd. Het betrof berichten die absoluut niet voldeden aan de Bokt regels en het nieuwe beleid voor DM. Een ieder die zich anders op zou moeten stellen in de vorming van zijn/of haar mening heeft daar inmiddels bericht van gehad. Ik ga er van uit dat dit topic weer voortgezet kan worden zonder dat er nog meer berichten uit hoeven.