funnyhorses schreef:Nou wie weet word het dan uiteindelijk toch nog gezellig en veilig in Nederland!
Van mij mag hij zo door gaan!!!
Kan me niet voorstellen dat het er gezelliger op wordt als iedereen het voorbeeld van de heer Wilders gaat volgen en vrijuit mensen gaat beledigen en kwetsen. Vrijheid van meningsuiting is iets anders dan alles roepen wat je voor de mond komt. Dat laatste getuigt meer van een gebrek aan zelfbeheersing, tact en intelligentie dan van vrijheid en tolerantie.
Bovendien is echte vrijheid van meningsuiting dat iederéén zijn mening mag uiten, ook die imam, ook de paus, ook de pastoor. Of je het er mee eens bent wat die persoon zegt, of niet maakt niet uit, dat heb je wel te respecteren, en daar ontbreekt het de laatste tijd erg aan in Nederland...... respect is echt ver te zoeken. De fora op internet staan vol met vuilspuiterij en laster, en dat onder het mom van vrijheid van meningsuiting...... moeten we écht daar naar toe willen? Een totaal gebrek aan beschaving lees ik regelmatig.
Verschrikkelijk wat er geschreven wordt over het christendom als de paus weer eens iets zegt, dat nogal indruist tegen de politieke opinie, ik schaam me alleen al als ik het lees. De berichten die er over de islam worden geschreven zijn zo mogelijk nog erger. Dan valt Bokt echt erg mee hoor......
Alles moet kunnen hier in NL. Alles moet gezegd kunnen worden........ alles waar de grote schreeuwers het mee eens zijn. Maar als je een andere mening verkondigt dan de meerderheid, valt alles en iedereen over je heen. Je moet een voorstander zijn van abortus, en je bent enorm ruimdenkend als je zegt: goed hoor, ga maar vreemd, het huwelijk is maar een boterbriefje. Als je wijst op huwelijkse trouw, op een belofte die gedaan is, dan ben je bekrompen, en kleingeestig. Als je pleit voor het recht op leven van een ongeboren kind, dan ben je respectloos naar de moeder toe. Nee, je moet het wel toejuichen en eigenlijk nog aanbieden om haar naar de kliniek te brengen......
Als je roept wat Wilders roept, dan zeg je wat mensen eigenlijk denken. Maar als je iets anders roept, bijvoorbeeld, heb uw naaste lief, en je zegt erbij dat een rabbijn of een imam ook weleens een naaste zou kunnen zijn, breekt de hel los......
Prachtig hoor, vrijheid van meningsuiting. Maar het zou fijn als als er de vrijheid was om andere meningen te verkondigen dan die van de meerderheid. Volgens mij is er nog wel iets te doen op dat gebied........