Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:„Ik ben ervan overtuigd dat er in Nederland duizenden moslimvrouwen zijn die – door islamitisch gezag dwingend voorgeschreven en door vaders, ooms en zonen trouwhartig nageleefd – te weinig bewegingsvrijheid kennen. Daarbij helpt het niet dat ze financieel afhankelijk zijn. En dikwijls laagopgeleid. Ik wil mijn ogen er niet voor sluiten dat veel vrouwen zo leven omdat er voor hen geen eerbaar alternatief is.”
Nicolletje schreef:Nee ik ga er niet automatisch vanuit, maar het is wel onder grote sociale druk dat die vrouwen dat (in die landen) dragen.
Nicolletje schreef:Ja nou ja goed, ik adviseer je dan om eens in jouw gewone kleding naar Saoudi Arabie, Afghanistan of Iran af te reizen, zonder bedekkende kleding die aan de voorschriften voldoet kom jij niet verder dan de slurf van het vliegtuig
jantergouw schreef:Op zich is het onbelangrijk of er wel of geen dwang is bij het dragen van een boerka.
Heino schreef:Nee ff serieus, kan je die landen met Nederland vergelijken? En draagt iedere vrouw in die landen dan een burka?
Electra63 schreef:Ik weet dat van de gereformeerde kerk meisjes/vrouwen geen broek mogen dragen (al dan niet gedwongen door kerk/man). Geldt hier dan ook een boete voor als zij gedwongen worden om een rok te dragen?
Electra63 schreef:Het ging mij omdat sommigen hier zeggen dat vrouwen gedwongen worden, dat gebeurt mijn inziens niet alleen bij moslima's.
Ik kom regelmatig langs een reformatorische school.
En dan zie ik dat sommige meiden zich aan het verkleden zijn.
Dus zij worden gedwongen om een rok/jurk aan te doen, waar zij zelf misschien geen zin in hebben.
jantergouw schreef:<Knip>
Het argument dat er maar een paar honderd vrouwen zijn die zoiets dragen en het dus onzin is dat het verboden is, is net zo scheef als om te stellen dat er maar een paar honderd moorden zijn per jaar en dat het strafbaar stellen dus onzinnig is.
Het strafbaar stellen is juist bedoeld om ervoor te zorgen dat het niet vaker gaat gebeuren.
Ann schreef:Dus binnenkort is het dragen van een burka een misdrijf wat vergelijkbaar is met het plegen van een moord?
Begrijp me niet verkeerd, ik kan me er best in vinden dat het vanuit veiligheidsoverwegingen wordt verboden, maar nu komt het imo een beetje over alsof iedere burka drager een misdadiger in de dop is, terwijl ik me juist afvraag hoeveel overvallen er bijvoorbeeld daadwerkelijk zijn gepleegd in Nederland door iemand die een burka droeg?
jantergouw schreef:Oké, maar er schijnen ook best veel (nep) politieuniformen te worden gebruikt bij overvallen? Wat gaan we daar dan preventief mee doen?<Knip>
Wetgeving is in het algemeen juist ter voorkoming van. In dat licht moet deze wetgeving ook gezien worden.
Om er zeker van te zijn dat we in de toekomst geen, of in ieder geval weinig, overvallen of andere misdaden in boerka zullen zien, wordt het dragen ervan bij wet verboden.
Ann schreef:Oké, maar er schijnen ook best veel (nep) politieuniformen te worden gebruikt bij overvallen? Wat gaan we daar dan preventief mee doen?
Nicolletje schreef:Heino schreef:Oh? Vertel? Waaruit blijkt dat?
Ja nou ja goed, ik adviseer je dan om eens in jouw gewone kleding naar Saoudi Arabie, Afghanistan of Iran af te reizen, zonder bedekkende kleding die aan de voorschriften voldoet kom jij niet verder dan de slurf van het vliegtuig