Advocaat klagers ontevreden over proces tegen Geert Wilders

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vind jij dat Wilders schuldig verklaard moet worden?

Ja
64 (32%)
Nee
135 (67%)

Totaal aantal stemmen: 199

CtjeLief

Re: Advocaat klagers ontevreden over proces tegen Geert Wilders

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 11:32

Nee ik sta achter hetgene wat ik zeg :)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 11:34

Heino schreef:
Dus een Moslim hoeft niet persé de Islam aan te hangen?

Jan?

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-10 11:37

Heino schreef:
Heino schreef:
Dus een Moslim hoeft niet persé de Islam aan te hangen?

Jan?

Dat hoeft niet persé, inderdaad. Je kunt geloven in Allah en toch geloven dat de koran niet zijn woord is.
Er zijn ook vele Christenen die wel in God geloven, maar nooit naar de kerk gaan of de bijbel lezen. Er zijn zelfs gelovigen die de paus niet erkennen als de spreekbuis van god.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 11:40

Wat ik zo raar vind, is dat Wilders niet mag zeggen: de Koran is geweldadig (of iets in die strekking), maar die halve gare die je nog wel eens op tv langs ziet komen, mogen wel scanderen: dood aan het christendom, Allah regeert... :?
Het ene is discriminatie, het andere is geloof.... Nah, ben ik het niet mee eens.
Ik vind het top wat Wilders doet :j Eindelijk iemand die daadwerkelijk durft te zeggen wát er nu allemaal aan de hand is.

Mensen brullen zo vaak: hij scheert iedereen over één kam. Maar als je goed luisterd dan heeft hij het over de rotte appels. En tuurlijk... die hebben wij ook onder de Nederlanders, maar ik denk dat ieder land eerst naar de 'buitenlanders' zal wijzen alvorens naar het 'eigen volk' ;)
Het is gewoon een feit dat het meerendeel van de gevangenissen vol zitten met medelanders...

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 11:41

@Jan: waarom is Wilders dan zo anti Moslims, en niet alleen anti-Islam? Wat doen die Moslims verkeerd die in Allah geloven maar verder niets van de Koran willen weten? En nog belangrijker: waarom spreekt Wilders wel enkel over Moslims die de Islam aanhangen? Hij schetst het zelf alsof je geen Moslim kan zijn zonder de Islam aan te hangen, hoe zit dat dan?

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-10 11:45

Heino schreef:
@Jan: waarom is Wilders dan zo anti Moslims, en niet alleen anti-Islam? Wat doen die Moslims verkeerd die in Allah geloven maar verder niets van de Koran willen weten? En nog belangrijker: waarom spreekt Wilders wel enkel over Moslims die de Islam aanhangen? Hij schetst het zelf alsof je geen Moslim kan zijn zonder de Islam aan te hangen, hoe zit dat dan?

Dan heb je niet goed opgelet. Juist omdat hij alleen over de islam en de koran spreekt, heeft het OM vrijspraak gevraagd.
Hij doet nooit uitlatingen van beledigende aard over moslims, alleen over de islam en koran.
Lees het verslag van afgelopen dinsdag maar eens na, dan zul je de motivatie van het OM kunnen zien.
Wilders heeft ook al vaak gezegd dat een gematigde moslim wel bestaat en een gematigde islam niet. Dit werd ook door de experts tijdens de rechtszaak erkend.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 11:56

Heino schreef:
En toch denken heel veel mensen dat ze heel individualistisch zijn. Maar er zijn al tig onderzoeken geweest die aantonen dat elk persoon in meer of mindere mate conformistisch is. En als je dat compleet niet bent zit er waarschijnlijk wel een steekje los :+
http://psychology.about.com/od/classicp ... ormity.htm

Ik ken die tests, en er zit waarschijnlijk een steekje aan me los :)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 12:04

Waves schreef:
Dan ga je er dus vanuit dat Mohammed bestaan heeft en die woorden gezegd heeft ;)

Dat is de basis van de Islam. Elke Islamoloog die iets anders heeft bedacht (dat er Armeense worden in voorkwamen, dat het boek misschien wel over een veel langere tijdslijn is geschreven) die is onderhand zijn leven niet meer zeker en minstens geroyeerd van de Islamologen-club en alle eventuele bewijzen van het Armeens zijn ver achter slot en grendel.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 12:05

Nicolletje schreef:
Heino schreef:
En toch denken heel veel mensen dat ze heel individualistisch zijn. Maar er zijn al tig onderzoeken geweest die aantonen dat elk persoon in meer of mindere mate conformistisch is. En als je dat compleet niet bent zit er waarschijnlijk wel een steekje los :+
http://psychology.about.com/od/classicp ... ormity.htm

Ik ken die tests, en er zit waarschijnlijk een steekje aan me los :)

Hier hetzelfde,dan heb ik ook een steekje los zitten.
Ach ja je leert ermee leven he.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 12:10

Arme ikke :( Dan heb ik ook een steekje los zitten :j :=

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 12:23

Zeker in groepen mensen is het belangrijk dat je je aanpast aan hun gedrag om erbij te horen. Mensen willen graag ergens bij horen.
Ik pas me nooit helemaal 100% aan, daarom heb ik vaak een probleem met groepen. groepen soms een probleem met mij.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 12:26

Heel bekend fenomeen Nicolletje :j Groepen hebben ook altijd een probleem met mij omdat ik me soms weiger aan te passen ;)

Sorry, maar ik ben nu eenmaal geen kudde dier! En dat is Wilders ook niet. Die zegt waar het op staat en wat er gebeurd, en zeg eens dat hij ongelijk heeft??? Het gebeurd toch ook allemaal?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 12:33

Het lijkt me hier geen geschikte plaats om een discussie te voeren over conformisme, maar geloof me maar als ik zeg dat 99,9% van de mensen denkt anders te zijn maar eigk net zo normaal is als de rest :) Dus hoogstwaarschijnlijk jullie ook :)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 12:35

Het is bij mij geen bewuste weigering.

Maargoed on topic, we zien wel wat het proces brengt. Morgen is de volgende zitting?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 12:37

Nou goed, nog één dingetje, beetje humor moet kunnen toch.Wat is normaal?

Afbeelding

;)

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-10 15:10

Nicolletje schreef:
Het is bij mij geen bewuste weigering.

Maargoed on topic, we zien wel wat het proces brengt. Morgen is de volgende zitting?

Morgen gaat het OM de haatzaai en discriminatie strafeisen bekendmaken. De voorspelling door rechtsgeleerden is dat ze ook in deze twee voor vrijspraak gaan.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 15:16

Oké, omdat Moskovitz op tv laatst zei dat morgen een stuk lastiger werd.
Kan ook reclame voor zichzelf zijn uiteraard :+

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 15:35

Wat ik me afvraag heah, zijn er nu 3 partijen ofzo???
Want volgens mij hebben we nu Wilder, het OM en de tegenstanders van Wilders. Dit zijn imo 3 partijen terwijl het toch meestal 2 partijen zijn tijdens een rechtzaak?
Ik dacht dat het OM aanklaagde, maar ik zie eigenlijk meer dat ze Wilders verdedigen. (Niet dat ik dat erg vind) Snap nu even niet meer wie of wat waar bij hoort?! :?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 15:47

Wilders is al eerder verschenen voor het OM. (openbaar ministerie)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Openbaar_M ... _Nederland

Daar is hij vrijgesproken.
Vervolgens waren er mensen die het niet eens waren met de uitspraak.
Die kunnen in hoger beroep gaan.

In hoger beroep krijg je te maken met het Hof
http://nl.wikipedia.org/wiki/Gerechtsho ... derland%29

Dus het is nu het Hof vs. Wilders, maar omdat het OM de rechtsorde vertegenwoordigt, maarja het OM heeft hem al eerder vrijgesproken dus waarom zouden ze hem nu ineens aan willen klagen?

Zoiets is het volgens mij in een soort Jip en Jannete-taal.
Maar misschien heb ik het mis en kan een ander het beter uitleggen.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-10 18:45

Nicolletje, dit krijgt niemand beter uitgelegd dan jij nu hebt gedaan.
Zoals jij het uitlegt hierboven, zo zit het exact. +:)+

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 19:25

jantergouw schreef:
Wilders heeft ook al vaak gezegd dat een gematigde moslim wel bestaat en een gematigde islam niet.

Waarom heeft Wilders/de PVV het toch nog toch zo vaak in negatieve zin over Moslims? Wat hebben die mensen gedaan dan, dat er blijkbaar minder van mogen zijn in Nederland?

"Ik vind wel dat er minder moslims moeten zijn in Nederland."
Geert Wilders, Het Nieuwsblad (Vlaams), 9 februari 2008

"We moeten de immigratie van moslims stoppen."
Geert Wilders De Limburger, 4 september 2004

"We willen genoeg. De grenzen dicht, geen islamieten meer Nederland in, veel moslims Nederland uit, denaturalisatie van islamitische criminelen…"
Geert Wilders, interview in De Pers, 13 februari 2007

"Ik zou niet graag willen dat een groeiend aantal mensen, wellicht in de toekomst een meerderheid, van de bevolking of van het kabinet uit moslims bestaat".
Geert Wilders, NOVA, 28 februari 2007

“Stuur de moslims die problemen veroorzaken het land uit, met familie en al."
Geert Wilders, HP/De Tijd, 12 december 2007

"Artikel 23 van de Nederlandse grondwet, waarin staat dat iedere groep in Nederland eigenscholen mag oprichten, moet komen te vervallen voor moslims." "Ik ben een warm pleitbezorger voor de vrijheid van onderwijs, maar niet voor islamitische scholen"
Martin Bosma in De Morgen, 2 oktober 2008

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 20:46

Heino schreef:
jantergouw schreef:
Wilders heeft ook al vaak gezegd dat een gematigde moslim wel bestaat en een gematigde islam niet.

Waarom heeft Wilders/de PVV het toch nog toch zo vaak in negatieve zin over Moslims? Wat hebben die mensen gedaan dan, dat er blijkbaar minder van mogen zijn in Nederland?

"We willen genoeg. De grenzen dicht, geen islamieten meer Nederland in, veel moslims Nederland uit, denaturalisatie van islamitische criminelen…"

"Ik zou niet graag willen dat een groeiend aantal mensen, wellicht in de toekomst een meerderheid, van de bevolking of van het kabinet uit moslims bestaat".

"Artikel 23 van de Nederlandse grondwet, waarin staat dat iedere groep in Nederland eigenscholen mag oprichten, moet komen te vervallen voor moslims." "Ik ben een warm pleitbezorger voor de vrijheid van onderwijs, maar niet voor islamitische scholen"

Maar daarbij gaat het toch om de niet-gematigde moslims? Snap niet zo goed waar je met die citaten heen wil...... :?

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-10 21:03

Heino schreef:
jantergouw schreef:

Hier kunnen we vrij kort over zijn. Het OM heeft duidelijk te kennen gegeven afgelopen dinsdag dat geschreven pers niet als onomstotelijk bewijs kan dienen omdat er geen zekerheid is dat de weergave van een journalist ook de exacte woorden van Wilders zijn.
Bovendien is geen van de bovenstaande uitspraken, als ze al gedaan zijn door Wilders, strafbaar.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 21:33

Adil18 schreef:
Maar daarbij gaat het toch om de niet-gematigde moslims? Snap niet zo goed waar je met die citaten heen wil...... :?

Wilders schijnt een probleem te hebben met de Islam, maar niet met moslims an sich begrijp ik van Jan. En toch lees/hoor ik herhaaldelijk dat Wilders minder moslims in Nederland wil. Waarom? Wat hebben die mensen gedaan dan? Mij is het niet duidelijk dat het om niet-gematigde moslims gaat hoor, als ik letterlijk lees dat de immigratie van moslims gestopt moet worden.

En dat zou ik toch wel triest vinden, als hij nu ineens gaat ontkennen dat hij bovenstaande uitspraken nooit gedaan heeft. Los daarvan staan er genoeg vergelijkbare uitspraken op de website/in het partijprogramma van de PVV, maargoed. En ik haalde de uitspraken ook niet aan om de strafbaarheid ervan ter discussie te stellen, maar om aan te geven dat Wilders blijkbaar niet alleen iets tegen de Islam heeft, maar ook tegen moslims.

babbii_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 23:11

gohya schreef:
babbii_lief schreef:
Ik vind het goed dat dit gebeurd.
En waarom geert wilders mag ook niet alles zeggen mensen beledigen enz. Dat doet ie wel en het word geaccepteerd.
Nou deze keer niet. Maar wat ik kan herinneren heeft wilders het andersom ook een keer gedaan. Omdat ze hem beledigden enz. Dan staat ie in zijn gelijk en nu dat het andersom is kan het niet en is het belachelijk. Nou ik hoop dat wilders verliest.

Wilders word toch zelf ook keer op keer beledigd?
Alleen al omdat hij een blond kapsel heeft word hij heel vaak mee beledigd,mja dat mag wel he.
Tuurlijk mag hij beledigd worden,hij is tenslotte geen marokkaan of andere buitenlander die de boel terroriseerd.

als je goed gelezen hebt heeft hij ook om die reden iemand aangeklaagd dus waarom mag hij dat wel en iemand mag hem niet aanklagen en de laatste zin slaat echt nergens op