Leeuwenact in circus loopt gruwelijk uit de hand

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

suuzepuus

Re: Leeuwenact in circus loopt gruwelijk uit de hand

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 18:51

Zullen ze nu stoppen met het houden van dieren in circussen??
Ik vind dat dieren daar niet horen en ik hoef geen kunstjes te zien van de beesten. Ik begrijp niet dat er nog mensen zijn die naar een circus gaan. zelf in nederland gaan er nog mensen naar zoiets walgelijks toe. Geen woorden voor...
bah bah bah walgelijk...

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 18:55

Jammer dat ze die vent niet helemaal verscheurd hebben. Is zijn eigen schuld, ik heb echt medelijden met die dieren. Leeuwen horen niet in een circus.

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 18:55

Ik kan ook veel meer genieten van het circus waar géén dieren worden gebruikt! (ciricus soleil onder andere, toch?)

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 18:59

Elin_ schreef:
Eigen schuld!
Die dieren mogen hun mening ook is uiten zeg!

Pff hij had vn mij apart die man wel ernstiger mogen verwonden.
Half been eraf ofso.

Klinkt grof maar die dieren worden met (harde) stroomschocken ''getraint''

Walgelijke mensen :n

Ga volledig met je mee :j

kabwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 19:00

Als kind wou ik al niet na het circus en nu ook niet. Zat al toch vroeg in me dat ik wist dat die dieren ongelukkig zijn.
Jammer dat die man nu stabiel is, want dan begint hij volgende week weer.
En waarschijnlijk is die leeuw afgemaakt omdat die 'onhandelbaar' is. :(

beestenfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 19:05

erg verstandig om een geëiriteerde homp vlees op pootjes van +/- 300 kilo te gaan porren met een stok :+
erg sneu dat dit nog steeds gebeurt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 19:05

Eigen schuld.. En ik geef ze groot gelijk! deze dieren horen niet in een circus!...

Walgelijk :n

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 19:19

Net goed, klootzakken...

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 19:28

Net goed, moet je niet gaan spelen met wilde dieren. Ik vind cirsussen prima, zolang er geen dieren aan te pas komen.
Heb ooit een filmpje gezien van een olifant die door het lint ging en uiteindelijk met machine geweren is dood geschoten.
Laat die beesten lekker in hun eigen omgeving en blijf van ze af.

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 19:36

Het lijkt alsof de man de leeuw uitlokt. Hij gaf hem eerst een 'mep' en toen werd de leeuw kwaad en viel hem aan of zie ik dit verkeerd?

Merlynlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-10 19:36

Ik ben blij te horen dat iedereen dit afschuwelijk vind, maar vergeet niet dat dit in Nederland nog steeds gebeurt, Herman Renz en Benelux hebben bijvoorbeeld leeuwen in hun acts, en die trainingen gebeuren vandaag de dag ook nog steeds achter gesloten deuren. Laat de rede daarvoor duidelijk zijn.

Donateur worden is een goeie, al wil je echt helpen, maar je kan ook de petitie op deze site ondertekenen. http://www.wildedierendetentuit.nl

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 19:40

fionaf09 schreef:
Elin_ schreef:
Wie doet er mee?
Ik zet in mijn onderschrift linkje naar wildedierendetent uit
Om donateur te worden!
Als we daar een soort ''actie'' van maken worden mischien meer mensen donateur!

ik doe mee..

Komop! Meer mensen!!!

Ik ga er een toppic van maken! Zet de link hier zo neer.
Sommige vinden het *''kinderachtig'' maar samen kun je toch wat doen!~

*Kinderachtig waarom? Omdat kinderen ook acties voeren maar weinig haalt het uit.

maar!!! even heeeel even offtopic maar ik heb met een vriendin een soort ''redding'' oranisatie gehad (met zijn 2 :') ) maaar! Wij hebben wel manden vol met dierenspullen verzameld en naar het asiel gebracht! Ook geld op gehaald en bij Dierenzaak spullen gehaald daarvan.

En dierenasiel had er veel aan! :j

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 19:51

Walgelijk :r De ergste bibbers kreeg k nog van hoe die beesten geslagen werden..
Wat een leed moeten die beesten doorstaan.

Die mensen moeten beter weten, ga gvd je brood verdienen bij de bakker of een supermarkt oid. Ipv dieren te martelen. -:(-
Maargoed ik ben dan ook gruwelijk tegen al dit soort dingen. Circusdieren, kamelen die in toeristische oorden hordes mensen moeten sjouwen onder barre omstandigheden, de o zo geweldig leuke olifant rijden in streken als thailand :x Maargoed het kan altijd nóg erger, de bio industie, de dieren die brooke hospital helpen in landen waar nog werkezels bestaan ed, zieke wereld leven we in %)

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 19:59

Merlynlover schreef:
Ik ben blij te horen dat iedereen dit afschuwelijk vind, maar vergeet niet dat dit in Nederland nog steeds gebeurt, Herman Renz en Benelux hebben bijvoorbeeld leeuwen in hun acts, en die trainingen gebeuren vandaag de dag ook nog steeds achter gesloten deuren. Laat de rede daarvoor duidelijk zijn.

Donateur worden is een goeie, al wil je echt helpen, maar je kan ook de petitie op deze site ondertekenen. http://www.wildedierendetentuit.nl

Circus Herman Renz heeft zelf geen leeuwen of tijgers, deze zijn van Tom Dieck Jr. :)

Ik heb de privilege om bij Herman Renz trainingen bij te mogen wonen maar heb daar geen behoefte aan. Van mij hoeven al die dieren in het circus ook niet :)
Laatst bijgewerkt door marlies85 op 05-10-10 20:00, in het totaal 1 keer bewerkt

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 20:07

_Rapido_ schreef:
Het lijkt alsof de man de leeuw uitlokt. Hij gaf hem eerst een 'mep' en toen werd de leeuw kwaad en viel hem aan of zie ik dit verkeerd?

Volgens mij begint het filmpje pas als de man al een keer aangevallen is geweest. Hij loopt al mank bij het begin.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 20:16

furious schreef:
_Rapido_ schreef:

Volgens mij begint het filmpje pas als de man al een keer aangevallen is geweest. Hij loopt al mank bij het begin.

Afmaken die handel :o (niet de leeuw)

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 20:20

Mijn moeder wou vroeger nooit naar het circus, vond het altijd wel jammer. Toen ik tiener werd, vroeg ik haar waarom: en dat is dus hierom. Ben mijn moeder hier ook echt dankbaar om en ga zelf ook nooit naar een circus toe!

Merlynlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-10 20:27

marlies85 schreef:
Merlynlover schreef:

Circus Herman Renz heeft zelf geen leeuwen of tijgers, deze zijn van Tom Dieck Jr. :)

Ik heb de privilege om bij Herman Renz trainingen bij te mogen wonen maar heb daar geen behoefte aan. Van mij hoeven al die dieren in het circus ook niet :)

Herman Renz zelf misschien niet, maar laat deze wel inhuren en op treden in eigen circus, dat bedoelde ik ermee te zeggen ;)

Ik ben wel nieuwsgierig waarom jij het privilege hebt om trainingen bij te morgen wonen, dit wordt vrijwel nooit gedaan.

Sjaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 20:33

Terecht :) 1-0 voor Mr. Leeuw. Hulde !

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 21:23

Zolang 'jullie' nog steeds naar het circus gaan blijven ze bestaan.. helaas...

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 21:29

Sjaap schreef:
Terecht :) 1-0 voor Mr. Leeuw. Hulde !

1-1 leeuw word waarschijnlijk helemaal mishandeld wegens dat ie ''vals'' was

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 21:30

Jemig, heftig filmpje hoor!
Ik ben inmiddels ook tegen dieren in het circus.
Eerlijk gezegd moest ik het wel meemaken om te zien, ik dacht dat het wel wat meeviel, maar niet dus! :(

Die man geeft dat beest een flinke por met dat ijzeren ding, als iemand dat bij mij zou doen zou ik ook niet blijven zitten..

Wat ik overigens verbazend vind is dat bijna alle leeuwen meedoen op 1 na, die zit op de achtergrond op z'n krukje. Dat snap ik dan niet..

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 08:24

Mits dieren netjes getraind worden ben ik niet tegen dieren in het circus. Persoonlijk zie ik heel eerlijk weinig verschil tussen een leeuw door een hoepeltje laten springen, een paard over hindernissen laten gaan of agility met een hond beoefenen. Hebben de dieren niks mee, is puur voor ons plezier en de manier van trainen plus een stukje aanleg bepaalt de factor 'leuk' voor het dier.
Ik geloof dat ik trouwens 4 of 5 was toen ik voor het laatst geweest ben hoor, tegenwoordig is het ook allemaal bijna zonder dieren en dat vind ik dus niet leuk om te zien, dus ik ga niet. Zijn er trouwens keurmerken voor circussen in dierenwelzijn oid?

Merlynlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-10 13:54

Nee er is weinig tot geen regelgeving als je dat bedoeld ;)

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 13:58

Wie niet horen wil moet maar voelen. Dubbel en dwars verdient vind ik. Dieren horen niet thuis in een circus en dat laten ze nu ook maar eens even mooi zien!!