Terreur alarm

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 12:34

Citaat:
Ik heb het er over dat nederland bedreigd is, dóór de Taliban. Die een terroristische aanslag willen gaan doen.

Ik heb het nu niet over Nederlanders waar ook genoeg rotte appels tussen zitten, het gaat hier nu over de moslims en de taliban.
En ik zie de Nederlanders nog geen videoboodschappen naar de Taliban sturen met bedreigingen.

Nee dat doen we lekker op veilig op het Binnenhof :j

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 12:35

DjunDjun schreef:
phormicola schreef:
Nederlanders hebben altijd een pispaaltje nodig. Helaas laat dit pispaaltje niet over zich heen lopen.
Op de blaren zitten zal hier zeker wel gebeuren, je kan niet zomaar ongestraft hele bevolkingsgroepen over 1 kam scheren en al helemaal niet op deze manier :n

Ohh dus wij mogen wel een lesje leren? Dus het is goed als ze een bom op ons land gooien? Omdat wij verkeerde ideeën hebben, omdat wij even boos zijn over dit soort dingen en dan even boos zijn op de hele groepering?

Uhu want de NL'ers (de foute) zijn even boos :Z hou toch op, Nederland discrimineerd als de pest :x en niet alleen gisteren en vandaag, nee al JAREN

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 12:36

DjunDjun schreef:
phormicola schreef:
Nederlanders hebben altijd een pispaaltje nodig. Helaas laat dit pispaaltje niet over zich heen lopen.
Op de blaren zitten zal hier zeker wel gebeuren, je kan niet zomaar ongestraft hele bevolkingsgroepen over 1 kam scheren en al helemaal niet op deze manier :n

Ohh dus wij mogen wel een lesje leren? Dus het is goed als ze een bom op ons land gooien? Omdat wij verkeerde ideeën hebben, omdat wij even boos zijn over dit soort dingen en dan even boos zijn op de hele groepering?

En trouwens zij scheren heel nederland over één kam, dus íedereen die hier in Nederland woont, inclusief alle geloven en alle verschillende rassen. Want zij willen heel Nederland een lesje leren, dus IEDEREEN.

Als je ondoordachte uitspraken gaat doen, moet je op de blaren zitten. DAT zeg ik, niet dat we wel even gebombardeerd mogen worden.

@Knabbelgirl, goed gesproken :j

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 12:36

Ach ik hou er mee op in deze discussie mee te praten. Ik ben benieuwd hoe jullie praten als er daadwerkelijk een bom valt en jullie vrienden en familie kwijt zijn.

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 12:37

phormicola schreef:
Citaat:
Ik heb het er over dat nederland bedreigd is, dóór de Taliban. Die een terroristische aanslag willen gaan doen.

Ik heb het nu niet over Nederlanders waar ook genoeg rotte appels tussen zitten, het gaat hier nu over de moslims en de taliban.
En ik zie de Nederlanders nog geen videoboodschappen naar de Taliban sturen met bedreigingen.

Nee dat doen we lekker op veilig op het Binnenhof :j

Hoezo zouden wij dreigen? :n
Omdat we de boerqa gaan verbieden?
Iedere meest gezochte krimineel kan een boerqa kopen om vervolgens door niemand meer herkent te kunnen worden.
Zit je dalijk misschien in de trein naast een of andere mensenhandelaar, en je zou het niet eens weten.

BrankaZ

knabbelgirl schreef:
DjunDjun schreef:
Dat zeg ik niet, ik zeg alleen, als ze hier niet waren geweest, hadden wij een veilig land.
Maar ja ik heb ook gehoord dat wij buitenlanders hier heen hebben gehaald omdat wij het vieze werk niet wilden doen. (jaaaren geleden) Dus aan de ene kant is het onze eigen schuld.

En wie zegt dat., dat is wel heel naïef, er is ALTIJD gevaar, en in dit geval is het de taliban, in een ander geval is het iets anders.

Ten tijden van de 2e wereldoorlog waren het de Duitsers. Had vrij weinig met geloof te maken, wel alles met intolerant gedrag naar een bepaalde minderheid toe.
Leren van de fouten van anderen is nog steeds lastig. Als het niet lekker gaat moet er een oorzaak komen en liever niet bij jezelf zoeken.

Shadow0

DjunDjun schreef:

Ik zou die dingen zeker gescheiden houden ja.

Ik zou hier graag een mooi gezegde uit onze Christelijke traditie willen toevoegen:

"En wat ziet gij den splinter, die in het oog uws broeders is, maar den balk, die in uw oog is, merkt gij niet?"

Bellex

DjunDjun schreef:
Ach ik hou er mee op in deze discussie mee te praten. Ik ben benieuwd hoe jullie praten als er daadwerkelijk een bom valt en jullie vrienden en familie kwijt zijn.

Dan kan ik mezelf aankijken want IK schaar geen mensen over 1 kam, wat anderen wel doen

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 12:38

BrankaZ schreef:
knabbelgirl schreef:

En wie zegt dat., dat is wel heel naïef, er is ALTIJD gevaar, en in dit geval is het de taliban, in een ander geval is het iets anders.

Ten tijden van de 2e wereldoorlog waren het de Duitsers. Had vrij weinig met geloof te maken, wel alles met intolerant gedrag naar een bepaalde minderheid toe.
Leren van de fouten van anderen is nog steeds lastig. Als het niet lekker gaat moet er een oorzaak komen en liever niet bij jezelf zoeken.

Amen

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 12:38

Lisann__ schreef:
nee natuurlijk niet, maar je kan wilders niet beschuldigen van iets wat die Islamiet ook doet.

Maar volgensmij staat er in zo'n boek (koraan? volgensmij) dat als iemand niet wil volgen(meewerken met het geloof) dat je dat toestemming hebt om diegene te vermoorden.
Dat vind ik nogal geweldadig..

Dit staat dus absoluut niet in de Koran. In de Koran staat dat het Jodendom en Christendom als imperfecte vormen van hun geloof moeten worden gerespecteerd.
De term Djihad staat ook niet in de Koran btw.

Carlijnx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-10 12:39

Citaat:
Uhu want de NL'ers (de foute) zijn even boos :Z hou toch op, Nederland discrimineerd als de pest :x en niet alleen gisteren en vandaag, nee al JAREN

idd, goed gesproken!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 12:39

knabbelgirl schreef:
DjunDjun schreef:

Dan kan ik mezelf aankijken want IK schaar geen mensen over 1 kam, wat anderen wel doen

Ik heb dan waarschijnlijk niets meer te praten, aangezien ik in Den Haag woon en m'n familie niet.

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 12:39

Toch raar als ze een bom op nederland willen gooien, hebben ze ook moslims mee en waarom bedreigen ze nederland ook alweer? Omdat wij hun geloof niet zouden goedkeuren en discrimineren. Dan maken ze ook 'hun eigen' volk kappot waar ze juist voor opkomen...

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 12:40

DjunDjun schreef:

Ik schat die kans heel laag in, paar jaar geleden waren we ook al in paniek en waren er terreuralarmen die uiteindelijk loos bleken te zijn.
Verder ga ik geen hele bevolkingsgroep veroordelen omdat een minderheid van hen niet kan relativeren en/of zich misdraagt.
Vind het zelf n.l. ook erg vervelend als ik veroordeeld word omdat ik niet religieus ben. Gevalletje "als gij niet doen dat u geschiedt, doe dat dan ook een ander niet". ;)

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 12:41

knabbelgirl schreef:
DjunDjun schreef:

En voilà: Met deze uitspraak heb je anderen over één kam geschoren :+ .

Grapjasjes12

Re: Terreur alarm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 12:43

Nee hoor, dan had ze wel iets anders gezegd, zoiets als: "Ik scheer niemand over 1 kam en iedereen behalve ik wel." :+

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 12:44

Citaat:
Zit je dalijk misschien in de trein naast een of andere mensenhandelaar, en je zou het niet eens weten.

Tja heb je een punt.. want in jeans en geitenwollen sokken zie je wel dat iemand mensenhandelaar is... :?

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 12:46

:D Zolang die mensenhandelaar mij niks doet mag ie best naast me blijven zitten :D

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 12:48

CtjeLief schreef:
Tja heb je een punt.. want in jeans en geitenwollen sokken zie je wel dat iemand mensenhandelaar is... :?

Absoluut. Geitenwollensokken zijn de incarnatie van het Kwaad.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 12:49

phormicola schreef:
knabbelgirl schreef:

Ik heb dan waarschijnlijk niets meer te praten, aangezien ik in Den Haag woon en m'n familie niet.

Likewise :P werk en studeer in Amsterdam, familie woont in Den Haag, in een keer klaar

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 12:49

:')
Ja sorry maar sommige opmerkingen zijn zo ondoordacht, dan kun je zo'n reactie verwachten hoor...

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 12:50

Ik heb me altijd al een uitzondering gevoelt, omdat ik tegen ieder geloof ben.
Maar als ik zie hoe hier mensen de Islam verdedingen word ik bijna bang.

Mensen zijn zo traditioneel, we geloven nog steeds in een boek dat 1000e jaren geleden gemaakt is.
En we kunnen allemaal heel makkelijk de foute kanten van het andere geloof zien, maar dat van ons zelf niet!

Het christendom klopt niet, de Islaam klopt niet. (en alle andere geloven natuurlijk) Het enige wat er mee gedaan word is dat mensen in groepen worden verdeeld, lekker elkaar lopen te iriteren en uit te dagen, en dan heb je er een geloof bij zitten die sneller in de aanval schiet, en dan is het oorlog.

Wat schieten wij op met geloven? Je hebt iemand om te bedanken als je iets leuks overkomt? Of iemand bij wie je kan smeken als je iets echt heel graag wil.. that's it..
Voor de rest kom je er nergens mee, alleen maar een beetje concureren met andere geloven..

Ik snap dat gewoon niet..

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 12:52

CtjeLief schreef:
Citaat:

(even als voorbeeld) Joran v/d sloot kent iedereen.. die kan ook nergens meer komen zonder herkent te worden..
Boerqa erover en hij kan alles weer. Niemand die aan zn oogkleur ziet dat hij misschien wel 2 meiden heeft omgebracht..

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 12:53

Deze bedreiging is alleen maar bedoeld om invloed uit te oefenen op het tot stand komen van deze regering.
Laat ze maar dreigen en doen, het zal alleen maar meer mensen bevestigen en overhalen om PVV te gaan stemmen.
Ongewild zijn dit soort bedreigingen meer reclame voor de PVV dan Wilders ooit zelf kan doen.

Als ze echt een aanslag zouden plegen dan weet de Taliban heus wel dat dat de enige manier is om Nederland massaal PVV te laten stemmen.

We herinneren ons toch ook wel dat de Taliban hoopte dat de PVDA in de regering zou komen?
Dat zegt alles over hoe de PVDA gezien wordt. Een partij die in de ogen van de Taliban hun standpunten het best vertegenwoordigt.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 12:55

Ik kan niet geloven dat de taliban zich verdiept in de standpunten van onze politieke partijen en ook nog een voorkeur heeft :n Dat ze minder blij zijn met Wilders snap ik dan wel, maar das dan jammer. Zij zitten niet in Nederland, dus waar hebben ze nou helemaal last van?